Älykkäät ja järkevät naiset: Miten suhtaudutte selkeästi vähemmän älykkäisiin
Kommentit (42)
Puhun sellaisista asioista, jotka ovat sopivalla "tasolla" keskustelukumppanini kanssa.
Sosiaaliseen lahjakkuuteen kuuluu se, että osaa pukea sanottavansa muotoon jonka toinen ymmärtää. Vaikea on kyllä ystävystyä...
Yksinkertaisiin suhtaudun ihan samalla tavalla kuin muihinkin; kunnioittavasti. Äly ei ole ihmisyyden mittari.
Itse koen kuuluvani noihin älykkäisiin ja järkeviin ja olen välillä liiankin järkevä. Lapsellinen heittäytyminen riskejä ymmärtämättä on vain positiivinen piirre ystävässäni.
ja tiedän että lapsenmieli on todellakin rikkaus jota jokainen tarvitsisi elämässään.
"Selkeästi vähemmän älykkäisiin yksinkertaisiin" naisiin suhtaudun kuten kehen tahansa muuhun ihmiseen, yhtä arvokas kuin kuka tahansa meistä, ja mielipiteensä otetaan huomioon siinä missä muidenkin. En ymmärrä miksi "vähemmän älykkäisiin" pitäisi suhtautua jotenkin eri tavoin kuin muihin ihmisiin.
minua melko monet naiset huvittavat. En sitä tietenkään näytä. Eikä siinä aina mistään älystäkään ole kyse. Monet naiset vain ovat rasittavia. Itse olen mielestäni suoraviivainen ja terveellä järjellä varustettu. Monet naiset eivät sitä ole.
tulee esiin tietämättömyytenä ja sen vuoksi tyhminä mielipiteinä , niinminua ainakin ahdistaa sunnattomasti. Kuuntelen kyllä nätisti ja kerron oman mielipiteeni perustellusti tai annn lisäinfoa asiasta. En tällaisessa seurassa viihdy, joten yritän kaveerata mahdollsimman vähän. Jos kyseessä ohimenevä tuttavuus, niin minulle on samantekevää millainen ihminen on.
Minulla on jopa yksi tällainen ystävä. Hänen kanssaan ei todellakaan tarvi pingottaa :). Joskus ahdistaa tällä palstalla ne vähemmän älykkäät, jotka on lisäksi aina ihan solmussa ja kauhuissaan kaikista mahdollisista jutuista. Kun äly ei riitä, mielikuvitus lähtee laukkaamaan joskus vähän turhankin villisti.
junttimaisilla kysymyksilläsi.
eli suhtaudun sinuun sanomalla: hohhoijaa taas....
sellasesta about 140 yli menvästä älykkyydestä?? Lukemia naiset, lukemia!
Moni huippuälykäs ei ole käytännön asiassa kovin hyvä. Niin, että pelkkä korkea äo ei vielä takaa ns. "järkevyyttä".
Tuollaisia lukemia saadaan vain nettitesteistä. Kyllä se ero keskimääräistä älykkäämmän ja keskimääräistä tyhmemmän välilläkin on käytännössä tarpeeksi iso.
Tyypillisesti sen kirjoittajan oma älykkyys on epäilemättä sitä käytännöllisempää laatua. :D
t. Ilkeä ÄO 156
Älykkyyttäkin on monenlaista. Moni huippuälykäs ei ole käytännön asiassa kovin hyvä. Niin, että pelkkä korkea äo ei vielä takaa ns. "järkevyyttä".
Ookei, sait varmaankin samalla tilaisuuden tilata diploomin vaivaiseen 10 dollarin hintaan kun teit tuon testin :DDDD.
Mulla ei ole edes sitä käytännöllisyyttä. Ja silti pidän itseäni fiksuna. ;)
Se 120 ja risat
mulla oli ennen eräs ihminen jota pidin ystävänäni. Akateemisesti koulutettu on siis kyseessä. Hän on nyt vähentänyt radikaalisti yhteydenottojaan minuun, ja ajattelen sen johtuvan siitä että hän on huomannut minun tyhmyyteni ja haluaa olla kanssani niin vähän tekemisissä kuin mahdollista. Jos olen joskus ehdottanut hänelle tapaamista, niin se ei koskaan sovi. Ottaa itse yhteyttä minuun ja pyytää kävelylle n. puolen vuoden välein. Ihmettelen todella, että miksi hän haluaa ylipäätään ollenkaan olla tekemisissä kanssani? Osaisitteko te toiset älykkäät ja fiksut kertoa?
Tyypillisesti sen kirjoittajan oma älykkyys on epäilemättä sitä käytännöllisempää laatua. :D
t. Ilkeä ÄO 156
Mielummin olisin ihan normaalilla järjellä varustettu, joka osaa monia käytännön taitoja kuin huippuälykäs jolla ei ole mitään hajua ihan peruskädentaidoista.
Onneksi molempaa löytyy riittävästi.
Jotkut ovat tosi mukavia, jotkut eivät. Eli enemmän sen mukaan, onko muut huomioonottava, ja kiinnostunut minustakin, eikä vaan itsestään. En luokittele niinkään älyn mukaan, vaikka toki joskus on kiva tavata oikein älykäskin ihminen. Jos on muuten mukava.
t. Auli