Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa eilen kuultua

Vierailija
29.04.2009 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ovat mitään alkoholisteja?

Mutta oikeesti on niitä perheitä joissa alkoholi laitetaan lapsen edelle. Mä itse olen kasvanut perheessä jossa oli aina varaa kaljaan ja kapakassa istumiseen, mutta ei esim. mun talvikenkiin tai johonkin muuhun tarpeelliseen. Rahaa saatoin saada muutamia markkoja kun olivat oikein hyvällä tuulella ja kännissä, sekä meillä käyviltä muilta juopoilta sain välillä namirahaa. Mä muistan hämärästi yhden vapun kun mulla oli pallo, ruskea jossa oli jotain punaisia kukkia. Se pallo annettiin jollekin toiselle lapselle, koska mun vanhemmat halusivat ravintolaan ja ilmeisesti sinne ei saanut mennä ilmapallon kanssa. Onkohan se ollut ainoa vappu milloin mulla oli ilmapallo? nimittäin en muista sellaisia saaneeni sen jälkeen.

Vierailija
42/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen myös niitä jotka pistää rahansa kaljaan mutta lapselle ei ikinä mitään hyvää osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä oli äiti, isä, tyttö ja vauva

kärryissä oli olut ja lonkerotölkki

ilmapallohyllyn kohdalla lapseni hihkaisi, että tahtoo pallon. Sanottiin,ettei meillä ole varaa ostaa, (YliHuomenna tulee miehen palkka ja mun kodinhoitotukirahat). Eilen ostettiin viimeisillämme jotain pientä kaupasta.

Selitettiin lapselle, että nyt ei ole varaa, mutta ostetaan ylihuomenna pallo. Lapsi kinusi sitä vaan eiliseltä kauppareissulta.

Lopulta kyllä vietiin lonkero ja oluttölkit hyllyyn, että saatiin lapselle se pallo

Vietettiin aika pitkä hetki niiden ilmapallojen kohdalla, onkohan meidät nähty :D

Vierailija
44/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pirua se sille av mammalle kuuluu mitä toiset ostaa kaupasta????

Tervetuloa katsomaan mun kärryyn/koriin niin lätty lätisee ;-)

Siis ketä kiinnostaa jonkun toisen perheen elämä niin paljon että pitää katsoa että ihan yksi lonkero ja yksi olut oli ostoksien joukossa... tsiisus, kasvakaa jo aikuisiksi.

Vaikka olisivat ostaneet korin olutta ja korin lonkeroa niin aivan sama mulle.

Voi olla että varaa oli ostaa ne juuri silloin ja huomenna varaa ostaa se pallo.

Ihan sama mulle....

Niin kauan kuin lapset on puettu, ruokittu ja rakastettu on aivan sama onko iskä tai äiskä ostanut saunajuomat ja lapsi jäännyt ilman ilmapalloa!!!!

Ja namutäti 20 - mitä jos lapsi olisi ollut allerginen suklaalle ja olisi saannut hengenahdistuksen??? Sinäkö jäit katsomaan että suklaa on syöty eikä oireita tule? Varmaan lapsille maistui ruoka sen jälkeen kun ahmivat suklaata vieraalta.

Ainakin minun lapseni opetetaan huutamaan NAMUTÄTI/-SETÄ jos vieras tulee tarjoamaan karkkia eikä omat vanhemmat ole paikalla. Ei ole eka kerta kun karkilla houkutellaan lapsia ja.... yök.... !

Vierailija
45/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olivat jo saaneet karkkia samana päivänä tai heillä tietyt karkkipäivät?

Vierailija
46/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana oli tytär. Mies oli kahden muun lapsen kanssa kotona. Rahaa tulee huomenna, tänään budjetti oli 23€, millä piti ostaa ruokaa ja lapsen naamiaisasu huomista varten. Itsekkäästi ostin suklaata, ja tyttö pyysi ilmapallojen kohdalla tietenkin itselleen pallo, mihin julmasti vastasin ettei ole rahaa, katsotaan huomenna. Vaikka olisi kyllä ollut jos olisin ne herkut jättänyt kauppaan...

Tarkoitus olisi kyllä huomenna mennä ostamaan sitten kaikille lapsille ne ilmapallot vaikka tänänn ei ollut rahaa.

Mistä ap tiedät ettei ollut samanlainen tilanne. Siis että joku lapsista ei ollut mukana ja kaikille ostetaan sitten kerralla. Tai jos tapana on ostaa ne pallot vasta vappuaattona, kuten meillä?

Vierailija
47/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselleni vappupallon osti naapurin lapsen isoäiti. Kieltäydyin itse ostamasta (koska on pummaamassa joka kauppareissulla ~3x/vk jotain), ja lapsi kävi tuttuun tyyliin raivoamaan.

Mitä teki tämä mamma? Osti sen pallon ja juoksi peräämme parkkipaikalle sitä kiikuttamaan, kun "tulee niin paha mieli, kun lapsi itkee". Hieman kiehahti... Hyväähän se tarkotti, vaan lapsi vetäsee aina itkut ja raivarit, kun ei jotain saa (aika harvoin sen takia yhteisillä kauppareissulla hälle mitään ostetaankaan - ei tarvitse vinkumisella ja rähjäämisellä saadakaan mitään).

Vierailija
48/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestänne lapselle aina ostaa esim. suklaata, jos hän haluaa.

Minä ostan olutta jos tarvis, mutta se ei todellakaan ole seuraus siihen, että lapsi saa mitä haluaa. Siis miksi pitäisi olla????? Jos siis vaikka ostan viinipullon ruokajuomaksi, niin lapselle pitää ostaa joku krääsä?????? Siis mikä ihmeen av-logiikka tässä taas on. Entäs jos ostan itselleni vaikka graavilohta herkkupalaksi vanhemmille (lapset eivät tykkää), niin tarkoittaako se, että lapsille pitää ostaa karkkia? Meidän lapset eivät tällaista ihmesysteemiä ole edes keksineet. Meillä ei juuri syödä karkkia, olutta ja viiniä juodaan silloin tällöin (yksi, max kaksi annosta yhden päivän aikana). Onko siinä jotain pahaa? Eli siis kyllä ostamme olutta ja viiniä, mutta silti lapsemme ei saa kaupasta mitä haluaa. Olenko minä nyt jotenkin huono äiti?

Vierailija
49/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa asia ei kuulu sulle pätkääkään, sä vaan kuulit pätkän keskustelua jossa ei ole alkua, ei loppua.

Vierailija
50/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joo-i, kauhea juoppo olen). Lapsi mankuu aina myöskin limonadia. En joka kerta osta. Syynä se, että itse olen hampaani jo pilannut lapsuudessa, kun kukaan ei kieltänyt syömästä karkkia yms. Samaa kohtaloa en lapselle halua. Senpä vuoksi selitän, että äiti ostaa nyt sidukan. Sinulle ostamme terveellistä maitoa. Kamala olen. Ei lapsen aina tarvitse saada samaa "herkkua" kuin vanhempien.

Vierailija
51/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni näkee viikosta toiseen niitä perheitä jotka ostavat monta kertaa viikossa kaljaa tai siideriä.Välillä muutaman oluen ja välillä todella runsaasti ja siis ihan arkipäivinä.

Koskaan ei kuitenkaan ole varaa ostaa lapselle jotain herkkua!

tai jos jotain ostetaan niin ehkä yksi laku..

Useasti jos näillä perheillä ei rahat riitäkään ostoksiin jätetään joku ruoka pois ,mutta ei vahingosssakaan vähennetä oluen määrää.

yksi perhe joku aika sitten pähkäili että mikäs jätetään ku ei rahat riitä kaikkeen.

No sanoin, että jos pari kaljaa jättää niin käteinen riittää muihin ostosiin.

iskä sanoi ,että nämä kaljat ovat ne tärkeimmät jätetään vaikka pari maitoa pois.

Aika surullista! Mutta totta.