Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa eilen kuultua

Vierailija
29.04.2009 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja isä ja tyttö ja vauva kaupassa

Äiti ja isä ostivat tölkit oluttaja lonkeroa. Tulivat ilmapallojen kohdalle, lapsi tahtoi pallon.

Äiti ja isä sanoivat, että ei ole varaa ostaa palloa (maksoi 5,50)

Lapsi oli surullinen.

Miksi he eivät vaan laittaneet niitä alkoholijuomia pois ja ostaneet lapselle palloa :(

Vierailija
2/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan itse ihan kettuillakseni ostanut lapselle sen pallon, antanut sen ja sanonut vanhempia katsoen: "tässä pallo, mä jätin oluet ostoksista pois niin oli varaa".

uskon että vanhemmilla oli joku syy miksi eivät ostaneet sitä palloa. Sanoivat tuon että ei ole rahaa, koska sen lapsi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on tahdosta kiinni!

Vierailija
4/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan itse ihan kettuillakseni ostanut lapselle sen pallon, antanut sen ja sanonut vanhempia katsoen: "tässä pallo, mä jätin oluet ostoksista pois niin oli varaa".

Vierailija
5/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muuten joku av-mamma tulee surulliseksi.

Vierailija
6/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi kyllä vanhemmilta perusteltu, ettei oo varaa, kun kerta oli varaa juomiinkin.

Vierailija
7/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi kyllä vanhemmilta perusteltu, ettei oo varaa, kun kerta oli varaa juomiinkin.

Tosiaankaan lapsen ei aina tarvitse saada mitä nyt sillä hetkellä keksii haluavansa. Ehkäpä palloja oli kotona jo ihan tarpeeksi tai vanhemmat aikovat ostaa vappupallon perinteisesti vappuaattona.

Mutta kyllä pienelle lapsellekin pitää antaa edes oikeahko syy siitä miksi ei osteta. Eli että "ei nyt osteta mutta saat huomenna" tai "ei nyt osteta uutta palloa koska sinulla on jo pallo kotona" tmv. Naurettavaa sepustaa että rahaa ei ole jos kerran oli rahaa juomiinkin.

Vierailija
8/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes usko koko tarinaa. :D Joku feikkikyyneleet silmissä keksinyt koko roskan, että pääsee esittämään hyvää ihmistä taas.

Mistä tiedät etteivät vanhempien ilkeät sukulaiset ole tulossa kylään ja heille on aina oltava saunajuomaa, etteivät ala arvostelemaan huonoa tarjontaa ja vanhemmille tulisi taas paha mieli. :'(

Vierailija
9/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jätättekö itse kaikki omat "turhuutenne" ostamatta ja ostatte niillä rahoilla lapsille kaiken mitä he vain haluavat?

yksittäisestä kaupasta nähdystä tapauksesta ei mitenkään voi päätellä että vanhemmat laittaisivat kaikki rahansa juomiin ja lapsi ei koskaan saisi mitään "kivaa".

Vierailija
10/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se "rahattomuus" oli vain tekosyy, sellainen helppo minkä lapsi ymmärtää. (vähän huono kyllä minusta, itse en aio rahattomuutta käyttää perusteena)

Vaikka eihän se lapsi ehkä ymmärrä vielä ettei se pallo olisi kallis ollut. Vaan vähän niinkuin sama asia ettei isillä ole varaa ostaa uutta bemaria. Eli silleen vaan että kaikkea ei saa, ei olla kroisoksia. Ruokaan kuitenkin riittää.

Vierailija
11/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan aina haluavat kaikenlaista, eritoten värikkäitä ilmapalloja, jotka ovat mielestäni ihan liian kalliita ja niitä voidaan ostaa vain erikoistapauksissa. EIhän lapsia voi totuttaa siihen, että he saavat valita kaupasta mitä haluavat. Siitähän ne kauheat kauppahuudot juuri alkavat! Jos aikuisilla oli yhdet tölkit omia juomia kärryssä, niin so what! ei se lapsiakaan haittaa. Eri asia jo isot mäyräkoirat tms.

Järki käteen immeiset=)

Vierailija
12/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain syystä tai toisesta haluta ostaa jotain. Itse en ihan suoraan ole sitä viitsinyt käyttää, mutta kylläkin variaatiota "se on hurjan kallis" ja vielä eivät lapset ole oikeastaan keksineet kinuta sellaista, mihin oikeasti ei olisi varaa. Tuo "ei ole varaa" on siinä mielessä huono tekosyy, että lapsi voi alkaa pelätä, että perheen talous on oikeasti kuralla ja epäillä, onko varaa ruokaan jne. Varsinkin jos vanhemmat vielä riitelevät rahasta. Toisaalta ymmärrän hyvin, miksi vanhempia houkuttaa sitä käyttää, kun lapsi haluaa jotain, mitä hänelle ei ainakaan sillä hetkellä haluta ostaa. Se on nopea, helppo ja lapsi ymmärtää sen. En usko, että kovin usein olisi kyse siitä, että vanhemmat vain valitsisivat lonkeron ja vappupallon välillä ja vain toisiin on oikeasti varaa.

Vierailija
13/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman hintaista. Ei tuossa ollut rahasta kiinni. Harmi tyttöä.

Itse ostin tänään kaupasta Sima pullon ja ajattelin että pieni poikani siitä välttämättä tykkää, joten ostin kyllä hänelle Pommac limsa pullon vaikka olikin aika kallis, kallimpaa kuin sima. Ei olisi tullut mieleenikään jättää lasta ilman ja ostaa vain itselleen. Vappu pallo ostettiin jo lauantaina.

Vierailija
14/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo monta vuotta aikaa mutta on jäänyt mieleen. Vanhemmilla oli ostoskärryissä kauheesti olutta, silloin ne ei olleet viellä pahvipakkauksissa. Mitään muuta ei kärryissä ollut. Pikkupoika olis halunnut jonkun suklaapatukan, mitä nyt on siinä kassojen vieressä hyllyissä. Vanhemmat eivät suostuneet ostamaan sitä.

Mulle itselleni tuli siitä kauheen pahamieli. Miksi ostivat hirveesti kaljaa, mutta poika ei saanut yhtä halpaa suklaapatukkaa?

Entinen kaveri (oon pistänyt välit poikki). On myös vähän vastaavanlainen. PIstää ihan mielettömästi rahaa kaljaan, mutta valittaa kun ei ole lapsille ostaa sitä ja sitä. Kerran lainasin sille rahaa parikymppiä, seuraavana päivänä soitti ja kertoi että on vähän krapulassa kun otti illalla kaljaa ja pyysi lisää rahaa että lapsensa pääsee johonkin päiväkodin teatterireissulle.

Kävi mielessä että kun tiesi sen jo varmasti edellisenä päivänä, niin miksi ei jättänyt kaljoja ostamatta ja säästänyt niin sen muutaman euron lapsensa teatteriretkeen?

Vierailija
15/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestänne lapselle aina ostaa esim. suklaata, jos hän haluaa.

Minä ostan olutta jos tarvis, mutta se ei todellakaan ole seuraus siihen, että lapsi saa mitä haluaa. Siis miksi pitäisi olla????? Jos siis vaikka ostan viinipullon ruokajuomaksi, niin lapselle pitää ostaa joku krääsä?????? Siis mikä ihmeen av-logiikka tässä taas on. Entäs jos ostan itselleni vaikka graavilohta herkkupalaksi vanhemmille (lapset eivät tykkää), niin tarkoittaako se, että lapsille pitää ostaa karkkia? Meidän lapset eivät tällaista ihmesysteemiä ole edes keksineet. Meillä ei juuri syödä karkkia, olutta ja viiniä juodaan silloin tällöin (yksi, max kaksi annosta yhden päivän aikana). Onko siinä jotain pahaa? Eli siis kyllä ostamme olutta ja viiniä, mutta silti lapsemme ei saa kaupasta mitä haluaa. Olenko minä nyt jotenkin huono äiti?

Vierailija
16/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran 3v teki sellaisen tempun, että kun olin kaupassa ottamassa jauhelihaa (perunoita oli kärryssä) lapsi alkoi huutaa, että "Mutta äiti kulta, eihän meillä ole VARAA". Vähän hävetti. Oli tosiaan tullut leluhyllyllä sanottua kun mankui jotain barbia...

Vierailija
17/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isällä kärryissä mäyräkoirallinen kaljaa. Tulivat mehujen kohdalle ja lapsi (n 4v) pyysi saunajuomaksi pillimehua. Isä tokaisi oikein vihaiseen ääneen, että ei meillä ole rahaa mihinkään pillimehuihin.

Kun olisi ostanut vähän vähemmän sitä kaljaa, niin olisi varmaan ollut "varaa" vaikka useampaan pillimehuun.

Tosi surullinen olo oli silloin tuon pienen ihmisen puolesta.

Vierailija
18/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämmälle, joka antaisi suklaata lapsilleni, jos olen sanonut, etteivät nyt saa. Meillä on yleensä suklaata kotona (koska jengi sitä meille aina roudaa) ja siitä sitten joskus otetaan jälkkäriksi vähän. Mistäs tiedät, ettei nuo lapset ole vaikka syöneet suklaata jo sinä päivänä tai ovat syömässä seuraavana vaikka synttäreillä. Siis ihanko oikeasti jotkut täällä ostavat lapselleen karkkia aina kun kiskalla lasten kanssa käydessää, ostivat he sitten lehden tai kaljaa tai tupakkaa. Itse en todellakaan.

Vierailija
19/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.vierailla ihmisillä ei ole mitään asiaa alkaa ostamaan tai antamaan karkkia tms lapsille

Vierailija
20/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin kioskilla lasten kanssa ja siellä oli nainen kahden lapsensa kanssa ehkä 6-8 vuotiaita. Äiti osti siideriä ja tupakkaa, lapset pyysi suklaata. Ei ostanut.

Käveltiin kotiin päin ja he menivät samaan suuntaan edellämme, lapset jäi ulos. Kaivoin kassistani suklaalevyt niille lapsille ja toivotin hyvää uutta vuotta. Kerroin kuulleeni kioskilla että olisivat halunneet suklaata. Voi sitä lasten riemua. Jatkoimme matkaa kotiimme.

Olimme tulossa mummolasta ja mummo oli laittanut lapsille mukaan paljon suklaata, omani olivat valmiita luopumaan parista levystä koska heille tuli paha mieli pienempien lasten vuoksi.

Kun tultiin ulos kioskista lapseni sanoivat ettet sinä äiti koskaan toimisi noin, en tietenkään en polta ja siideriä juon harvakseltaan.

Meille tuli hyvä mieli ja samoin niille tuntemattomille lapsille, en tiedä kertoivatko äidilleen tapahtuneesta ja jos kertoivat mitä mietti.

Näitä vastaavia tapauksia olen nähnyt lukuisia, alkoholisoituneen näköiset pariskunnat ostaa kaljaa mäyräkoiratolkulla, niitä voi olla kärryssä vaikka kaksi, jotain roskaruokaa ehkä lisänä ja lapsi pyytää jotain niin sanotaan ettei ole rahaa. On se perkele kun siihen kaljaan riittää mutta ei lasten tarpeisiin.