Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on väärin, etten halua näyttää

Vierailija
28.04.2009 |

lapsille "normaali"a juomista? Miksi on väärin, että en halua ottaa alkoholia lainkaan? Annanko muiden mielestä lapsille epänormaalin kuvan elämästä, juhlimisesta, jos en juo? Mikä vika on täysraittiudessa? Minua ei haittaa toisten juominen, mutta miksi minun pitäisi kotona juoda tai mieheni pitäisi, jotta lapset saavat oikea kuvan "hyvästä" juomisesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräähän vähän itsetuntoa ja kasvata lapsesi niin kuin parhaaksi näet! Hienoahan se on, jos et juo etkä tahdo sitä edes lapsillesi näyttää.

Vierailija
2/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi ei juo ja opeta "oikeanlaatuisen" juomisen mallia..

Eri asia se jos vanhempi juo ja paljon mutta salaa sen.

Lapsi huomaa sen ajan kanssa ja oppii että siinä on jotain hienoa ja salaperäistä.

Mutta jos vanhempi ei juo niin hyvä niin.

Paljon parempi kuin opettaa juomisen malli jolloin lapselle jää mielukuva siitä että aikuisena "pitää"/"kuuluu" juoda esim ruuan kanssa, saunassa, ravintolassa, juhlissa jne.

On hienoa jos voi näyttää esimerkkiä siitä ettei aikuisena tarvitse käyttää alkoholia lainkaan elääkseen täysipainoista ja tyydyttävää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten olisi hyvä nähdä se oikea mallikin jossain. Tuolla kylillä sitä oikeaa mallia on vähän huonosti tarjolla. Ja jostain ne sen mallin katsoo kuitenkin.

Minun lapsuuden perheessäni käytettiin, mutta mitään örvellystä ei ikinä nähty. Me sisarukset nyt aikuisina käytetään alkoa kohtuullisesti.Edes teini-iässä ei sekoiltu kännissä tai ylipäätään ryypätty liikaa. Minä maistoin ensimmäisen kerran alkoholia 18-vuotiaana.

Kun taas enoni ja tätini perheissä alkoholi oli suuri tabu. Ei missään nimessä lapsia altistettu "juopottelun" näkemiselle. No, kaikki kahdeksan lasta näistä kahdesta perheestä ovat aloittaneet ryyppäämisen hyvissä ajoin ennen täysi-ikäisyyttä. Kännissä on kaupungilla heiluttu oikein urakalla ja kotiin tultu pahimmillaan poliisin saattelemina. Yksi on nyt aikuisena suurkuluttaja.

Minusta erinomaisen surkeasti hoidettua alkoholivalistusta.

Vierailija
4/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee niinkuin parhaaksi näet.

Vierailija
5/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa kuitenkin, että kaikki mikä on nounou ja tabu, on keskenkasvuisista jännää ja kokeilemisen arvoista.

Vierailija
6/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomisen koska vanhempani ovat alkoholisteja enkä halua että lapseni joutuisivat ikinä kokemaan minun kokemaani kamaluutta kaikista jouluista ja muista kun vanhemmat on ihan kännissä. parempi näin, alkoholismi on kuitenkin vahvasti periytyvä sairaus ja suomessa on juoppoja tarpeeksi ilman minunkin panostani(ja en tarkoita että kohtuukäyttäjä on juoppo).

Vierailija
7/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että joko ei juoda ollenkaan (niin kuin äiti) tai sitten juodaan perseet (niin kuin ne "vanhemmat" kaverit tekee). Että on myös olemassa kultainen keskitie jota voi kulkea.

Vierailija
8/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö juoda vähän siksi, että opettaa lapsille hyvän juomistavan? Kulkea sitä kultaista keskitietä... Tarkoittaako se, että jos vanhempi on raitis, myös sitä että alkoholi on tabu tai kielletty asia ja se ajaa lapsen sitten houkutuksiin?

Vierailija
9/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä viis veisaan "normaalista", koska normaali ei ole tässä tapauksessa hyvä. Me kasvatamme lapsistamme ylpeästi erilaisia tässä suhteessa. Juominen on myös lapsilta totaalikielletty niin kauan kun ovat holhouksessamme. Se mitä he myöhemmin tekevät on sitten heidän asiansa, mutta en lainkaan usko että heistä tulee alkoholisteja vain siksi että emme antaneet heille mahdollisuutta siihen "normaaliin". Eipä tullut minusta itsestänikään vaikka minut on kasvatettu samoin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi