Käsittämätön linjaus sikainfluenssan suhteen!
.
Kommentit (32)
sitten sinä ja perheesi, olette noiden uhrien joukossa. minulla ainakin on niin suuri elämänhalu, että valitsisin ihan toisen vaihtoehdon noista. katotaan kun sun lapsen henki menee ja näet sen, vieläkö olet samaa mieltä.
Työttömiä äkkiä tosiaan hirveä määrä, niille pitäisi jostain repiä elanto. Tuskin on varaa. Minun mielipiteeni on kyllä karu, mielummin pari tuhatta kuollutta kuin pari miljoonaa työtöntä...
eikä auta, päinvastoin!
Rajoja on käytönnössä mahdoton sulkea. Mites ammutaanko kaikki linnut? entäs hyönteiset jne mitkä ovat voineet imaista vaikka Ruotsissa, Venäjällä tai Virossa sairastunutta ihmistä... tuuli tuo itikan tänne
Eivät riitä. Alkaisi todella tiukka bensan ja öljyn säännöstely. Ja ruoka loppuu ennen kuin uskotkaan. Olen pahoillani, mutta valtion varmuusvarastoilla ei pitkälle pötkittäisi.
Ja otahan huomioon, että niillä ylläpidettäisiin VAIN elintärkeimmät toiminnot käynnissä, esim. energiantuotanto ja armeija (tulee kuitenkin mellakoita ja laittomia rajanylityksiä, kun ihmisten tajuntaan iskee täysillä se tosiasia, että kaikki loppuu).
miten pihalla jotkut ovat asioista :-(
Luotetaan varmuusvarastoihin ja kuvitellaan että rajat sulkemalla me säästymme tältä lensulta. Missä on todellisuudentaju?? ei ole ihme että pettymyksiä tulee jos tuo on tiedon taso
Kai sitä muitakin vaihtoehtoja on, kuin rajojen täysi sulkeminen, tai sitten ihmisten täysin vapaa kuleksiminen. Matkustuskielto Meksikoon ja muihin maihin,missä tautia on tavattu, saattaisi hidastaa sen (tai ainakin täyden epidemian) tuloa tänne kunnes rokote on saatu kehitettyä. Se, että tällaista pohdi, ei ole mitään hysteriaa, vaan ihan järkevää ajattelua. Hullumpaa on heittäytyä Herran huomaan ja luottaa, että mitään pahaa ei tapahdu.
Muuttakaa itse johonkin korpeen niiden säilykevarastojenne kanssa niin säästytte tältä 'hirveältä uhalta'.
Onko teillä rajojen sulkemista haluavilla aivoja ollenkaan?
taudin tulo tänne hidastuu huomattavasti ja saamme rokotteen turvaksemme.
Kyllä sodankin aikana voi rajat sulkea. Mikä ihme on, ettei nyt muka. Jos siis olisi nyt alkanut sota, menisi raja kiinni hups vaan.
jos joku puhuu MAT-KUS-TUS-RA-JOI-TUK-SIS-TA, niin toinen lukee "rajat kiinni".
Ois ihan eri asia laittaa jotain rajoituksia
- matkustukselle tautitapausmaihin
- huvimatkoille, turhille bisnesmatkoille yms.
kun vetää rajat täysin kiinni. Sellaista ei kai ole KUKAAN täällä oikeasti ehdottanut??
Xandris ja hardore zen ja muut näppärät, te tässä vouhaatte enemmän ja haukutte toisia turhaan - kai täällä voisi käydä ihan asiallista järkevää keskustelua sikainfluenssan mahd. hidastamis- ja lieventämiskeinoista siinä missä mistä tahansa muustakin aiheesta, ellei heti ois joku väittämässä näitä "hysteerikoiksi".
Rajojen sulkeminen ja täydellinen eristäytyminen veisi varmaan ihan yhtä paljon ihmishenkiä kuin sikainfluenssa. Ehkä enemmänkin. Muuallahan ei edelleenkään ole yhtään kuollutta kuin meksikossa.
En tajua tätä hysteriaa...