Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ELOKUISET LEIJONANPENNUT VIIKOLLA 18 ***

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä aurinkoinen, mutta hieman tuulinen keli. Vapaapäiviä, mutta lauantaiksi töihin. Sain postissa huutonetistä huutamani kestovaipat, saa nähdä meneekö monimutkaiseksi.. ainakin hieman ihmeissäni niitä tutkailin. Onko jollain nuiden käytöstä ja kätevyydestä kokemusta? Meinaako joku muukin kestoilla?

Tein alkuviikosta pari yövuoroa ja alivuokralainen ei niistä kyllä erityisemmin pitänyt, massu oli eilen kipeä ja olon veti huonoksi. Jospa niitä ei enää tarvitsisi tehdä. Mulla vaihtuu työpaikka ja olen töissä sitten kesäkuun 20.pvä asti.

Täällä on hommattu vauvan vehkeet jo melkein kaikki :) Äitiysvaatteitakin alkanut urakalla kattomaan kun alkaa olla vaan yhdet housut mitkä hyvät jalassa.

Tänään maalle vapun viettoon, pikkuveljen, isän ja hänen naisystävän kanssa. Oma parisuhde tökkii, mies on töissä/asuu toisella paikkakunnalla eikä olla nähty 3-viikkoon. Ei ole paljon muutoinkaan osallistunut odotukseen ja hankintoihin yms. Mulla hormonit jyllää ja tuntuu etten halua nähdä koko äijää. Huoh. Ehkä tää tästä.

Nyt pikaisille päikkäreille että jaksaa iltasella valvoa :)

Vierailija
22/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla onnistuin noiden viestin kanssa sähläämään ja lopulta sitten tuplana tuli viestit.

Vappu tuli ja meni, ihan rauhallisesti lasten kanssa sitä vietettiin, grillailtiin ja eilen käytiin vapputorilla. Minulle kyllä grilliherkut maistuu...ja melkein mikä vain. Varmaan ensi viikon neuvolassa tulee noottia painosta :( Onneksi on tulossa kesä ja tuoreet marjat, jospa niillä saisi pidettyä painon kurissa.

Viime viikolla kävin sokerirasituksessa, muttei tuloksista ole vielä tietoa. Vähän jäi vajaaksi se paastoaika, perinteisesti aloin iltapalalle kun sain kaikki lapset ruokittua ja nukkumaan, sitten vasta hieman syötyäni mieleen jysähti se 12 tunnin paasto.

Kestovaipoista; täällä kestoillaan nyt ja aion myös vauvan kanssa kestoilla. Minusta ne on ollut ihan näppäriä ja mieskin on oppinut käyttämään, toki malleja on niin paljon, joten joukossa on varmaan myöskin hieman huonompia vaihtoehtoja tai siis monimutkaisempia ratkaisuja. Ja mikä sopii yhdelle ei välttämättä ole hyvä toiselle...kokeilemalla löytää sitten ne itselle sopivat ratkaisut. Lisäimuiksi voin lämpimästi suositella hamppuisia imuja, niissä on loistava imuteho.

Vauvalaskurilla kävin viikot tarkistamassa ja kertoi, että synnytkseen jäljellä enää 102 päivää...hui, se tuntuu niin lyhyeltä ajalta. Tosin kipujen puolesta voisi olla päivät vaikka puolessa. Kaikenmaailman liitokset löystyy ja lantionseutu on niin kipeä ja tosiaan jopa kyljen vaihtaminen yöllä on työn ja tuskan takana. Nyt mietinkin pitäiskö sitä hankkia jonkinlainen tukivyö, olisiko siitä apua näihin kipuihin?

Äitiyspakkaus ei ole vielä saapunut, sitä kyllä innolla jo odotan. Jotenkin siitä se vauvantulo konkretisoituu kun pääsee niitä pieniä vaatteita hypistelemään ja laittelemaan lipastoon. Nyt kun vihdoin ja viimein sain muutaman laatikon raivattua tyhjäksi vauvaa varten.

Mukavaa viikonloppua kaikille elomassuille ja muillekkin tätä lukeville!

Anne-Mari rv. 25+ 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ollut pinossa hiljaista, joten päätin hieman tsempata ja edes jotain käydä kirjoittamassa. Toivottavasti kaikilla on ollut hauska vappu, lämmintä on ainakin riittänyt tasaisesti joka puolella maata :)

KEstovaippailusta oli jonkin verran puhetta... Mä en oikeesti tiedä vielä. Ensimmäisen kanssa ei tullu edes kokeiltua kun oli erityisvaikeuksilla varustettu vaavi jonka hoidossa oli muutenkin miettimistä ja pohtimista. Nyt tekis mieli kokeilla, olettaen että vauva on ihan perusterve. Mutta toisaalta pelottaa kun ei ole kokemusta ollenkaan enkä mä tiedä noista vaipoista yhtään mitään. Vaihtoehtoja on miljoona, ja mä oon ihan pihalla niiden kanssa. En oikeesti tiedä mistä semmoinen vaippa kasataan. Joku kuori ja joku imu siihen ja mitä? Ja miten sen pyykkihuollon kanssa? Nehän haisee sitten hirveesti kylppärissä ne vaipat? Ja se raha mikä niihin menee kun etsii sitä just meidän vauvalla toimivaa vaippaa ja kokeilumielessä ostelee niitä vääriä ensin ja ja ja... Mies kannattaa kestoilua ja kyllähän se houkuttelis, mutta saas nyt nähdä...

Tuli sitten käytyä siellä pelkopolilla torstaina. Oli onneks tosi ihana kätilö kenen kans juttelin eikö ollu yhtään niin ahdistava kokemus kun olin pelännyt. Hirveesti olin googlettanu muiden kokemuksia ja kauheasti löyty ahdistavia kokemuksia ja sai ennakkoon sellaisen kuvan että siellä painostettais alatiesynnytykseen. no, onneks ei menny niin :) Käytiin läpi mun eka synnytys alusta loppuun ja mä kerroin mitkä asiat siitä on jääny painamaan mieltä ja aiheuttaa nyt pelkoa. Kerroin myös että olen puoleen väliiin asti opiskellu kätilöksi ja se yhdessä sen faktan kanssa etten kuudessakaan vuodessa ole päässy yli synnytystraumoistani, riitti siihen ettei mun tarvii ravata tuolla enää. Sain suoraan ajan lääkärille keäkuun alkuun joka tekee lopullisen päätöksen eli toisin sanoen myöntää sen sektioluvan. ihanaa kun ei tarvii odotella viikolle 36 asti tietoa siitä että joutuuko synnyttämään alakautta vaan ei :)

Nyt vaan haittaa enää se että mun mies yrittää kääntää mun päätäni, vaikka se ei ole ollut mukana ensimmäisen synnytyksen aikoihin eikä oikeesti ymmärrä mitä olen käyny läpi sen jälkeen... Kaipa se tuon sektioasian lopulta sulattaa.

Nyt olis kyllä niin aika lähteä puistoon että taidan läppästä koneen kiinni ja mennä pakkailemaan jotain eväitä mukaan. Kivaa viikonloppua kaikille :D

Nala ja Peetu rv 26+3

Vierailija
24/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku on näin lämmin päivä. Tosin lapsille taas oli muka vaikeeta valita ulkovaatteet. Maa kuitenkin vielä kylmä mutta muuten on melkein helle. Taitaa niillä olla nytkin liikaa päällä ku tuolla juoksevat. No, täytynee vaihtaa vaatteet ku tulevat syömään.

Masu kasvaa ja potkut senkun kovenee. Lääkärissä oli kaikki ok, mutta kehoitti kuitenkin jättämään raskaimmat työt muille, ei siis mitään ylimääräistä. Supistelee kuitenkin päivittäin, mutta nyt ei niin paljon kun ennen.

Kestoja tullaan tällekkin vaaville käyttämään. Kuopus käyttää kestoja ja aloitettiin niiden käyttö kun hän oli 3kk. joten ihan pienen kestottaminen on ihan uutta. Vinkkejä hyvistä vaipoista/yhdistelmistä saa laittaa :) jotain taskuja ja sisävaippoja on jo hamstrattu, ovat niin suloisia!!! Kuoria ja harsojakin ajattelin kokeilla ainakin ihan alussa.

Nyt kuitenkin ruuantekoon. taitaa tuolla jo olla pasta ihan ylikypsää pian.

ihanaa lauantaita!!!!

amaria 23+5

Vierailija
25/25 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua kun muistaaxeni kerran aikaisemmin ja ei mua taida la pinosta löytyä, vielä. täytyis käydä laittamassa. Vappu mennyt rauhallisesti grillaten ja pihatöitä tehden sen minkä jaxaa, iskias hieman vaivaa muuten voinut ok raskausajan..ainakin vielä. Kovasti jo esikoinen odottaa hmm siskoa syntyväksi, ultrassa oli tyttö epäily. Meillä siis eskarilainen tyttö ennestään. Kiva nähdä kumpi sieltä oikeasti tuleekaan, kuhan vaan kaikki menis ok loppuun asti yms. Synnytystapa-arvioon rv36 kun edellinen oli sektio perätilantakia että saapa nähdä mikä tällä kertaa.

Kestovaipoista oli kirjoiteltu ja itse ajattelin kokeilla niitä, esikoisen kanssa en kokeillut /käyttänyt ja ne oli sillon melko harvinaisia kun vertaa nyt. äippäpakkauxessa taitaa olla joku kestovaippaopas että siitä varmaan monille apua löytyy. ei mullakaan niistä oikein kokemusta ole mutta sisko käyttänyt kolmella lapsella niitä ja itse niitä myös ompelee ja mulle luvannu tulla opastaa kädestä pitäen :D mieskin innostu niistä jo hieman kun sisko tytön baby börnille ompeli muutaman kestovaipan, heh!

Itse myös kävin sokerirasitus testissä torstaina ja maanantaina meinaan tuloxet soittaa. Edellisessä raskaudessa myös kävin ja arvot oli ok, ja nyt menin siihen painoindexin takia. Ylipainoa kertynyt ennen raskautta ja nyt paino ei ole noussutkaan super super ihme.. laskenut ekasta neuvolasta 2kg.. olen ehkä syönyt terveellisemmin ja katsonut mitä syön ja tammikuun olin karkkilakossa niin sekin saattanut asiaa auttaa. neuvolassa ne vaan meinas et kuhan vauva kasvaa nii ei suurta huolta. ja mulla kuoli kk sit isä yllättäen ja ollu aika rankkaa niin ruokahalu ollu kateissa ja uni myös, sairaslomalla olin sillon muutaman viikon mut nyt jo alkaa helpottaa kun suurimmat asiat hoidettu.

kesälomaa odotellessa jonka pitäs alkaa 1.6.. toivotaan et lomat menee läpi koska irtisanoin tytön tarha/eskaripaikan niin saa pitkän kesäloman ennen koulun alkua.

tulipas textiä :) täytyy alkaa tekee iltapalaa ennen suomen matsia..

kt & lilli 24+5