*** ELOKUISET LEIJONANPENNUT VIIKOLLA 18 ***
Tässä viikon 17 juttelut
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (25)
Mag-gie - 28.4.2009 04:20 (ID 1732685) 1/1
Aamuyötä :)
Istun töissä yövuoroa, ja pikkutunneilla tylsyys iski. Tein viime viikon alussakin samanmoiset kaksi yövuoroa. Ei tunnu vaíkuttavan vointiin eikä olemiseen kun nukun hyvin päivällä. Vaikkakin terkkari ei näitä suositellutkaan. Mutta nää on viimeset, siirryn toiseen työpaikkaan jossa ei öitä tarvine tehdä.
Olossa ei kummepia. Olin neuvolassa 15.4. ja silloin kasvettiin "ylä käyrillä", painoakin tullut ehkä hiukan liikaa. Olen pieni ihminen ja massu on aika iso jo. Liikkeitä on pikkuhiljaa alkanut tuntumaan. Välillä myös puhuttua painon tunnetta alamahalla.
Olen tehnyt muuttopuuhailuja. Pitäisi malttaa ottaa rauhallisesti, mutta paljon on puuhaa ja haluis saada jotain aikaiseksikin.
Nyt työt kutsuu.. pitänee palailla viimeistään ensi yönä.
Mag-gie 22+1 (muistaakseni)
Tervetuloa joukkoon Hunajamanteli( ko se nimimerkki nyt oli)!
Mag-gielle ja muillekin yötyöläisille/vuorotyöläisille hatun nosto! Itse en ole koskaan varsinaisia yövuoroja tehnyt mutta aikaisia aamuja ja myöhäisiä iltoja on ennen tullut tehtyä ja eivät kyllä ole mun juttu. tuntuu ettei krippa oikein pidä jatkuvasta rytmin muutoksesta, mitä tasaisempaa ja rutiinin omaisempaa elo on, sen paremmin meikäläinen voi. Migreeni pysyy poissa ja virtaa riittää. Siksipä olenkin hyvin tyytyväinen nykyisestä kevyestä toimistohommasta normaalina virastoaukioloaikana :)
Kiirettä piisaa edelleen kotirintamalla, kylvöt pääsivät alkuun ja nyt on pakko sanoa että ONNEKSi miehellä on pakkolomaa nyt tämä ja ensi viikko. saapahan sitten touhuta pellolla aamusta iltaan. Mun osalle jää sitten appivanhempien ja jiehen muonitus, pitää tehdä ruuat valmiiksi jääkaappiin niin pääsevät lämmittelemään sapuskaa kesken päivän.
Toivoisin että tänään ehtisin hiukan keittiön seinien kimppuun kitin ja hiomapaperin kera, eilinen meni ihan täysin hellan ääressä. Kyllä taas väsytti illalla kovasti kun oli koko päivän jotakin tekemistä, vaikka tämä päivä työ kevyttä onkin fyysisesti.
Huomenna olisi neuvola, ja uusi neuvola"täti", toivottavasti on mukava. On kuulemma sellainen reilu kolmekymppinen, saa nähdä onko paljon eroa ajatusmaailmassa edelliseen suunnilleen keski-ikäiseen "tätiin".
Keväistä viikon jatkoa ja reipasta vapun odotusta!
Terkuin
Auringonkukka rv 24+0 :)
Ihanista kevätpäivistä tässä on nautittu täysillä ja olen silti pyöräillyt kauppareissut melkein päivittäin muiden päivittelyistä huolimatta.Neuvolantäti ja mutsi sanoi, että voisit jo pitää taukoa siitä pyöräilystä kun on niin kallis lasti sulla.No niinhän mulla onkin, mutta en malta jättää pyörää ihan vielä sinne kellariin melkein vuodeks, kun ei ole tullut mitään oireita.Kävellessä tuntuu enemmänkin painontunnetta siellä alavatsalla,samoin kuin mulla viime yönäkin pissalla käydessä sellaista kummallista painavaa tunnetta masussa.Sit on hauskaa, jos yöllä vähänkin menee mahalleen patjaa vasten, niin heti tulee mahasta vastalauseita ja täytyy korjata asentoaan.Sen verran vielä lähestyvästä synnytyksestä että olen pohtinut, josko synnyttäisin Salon aluesairaalassa, kun se ois kodinomaisempi ja pienempi yksikkö kuin TYKS ja on saanut sertifikaatinkin vauvamyönteisyydestä.Saloon meille tulis sit pidempi matka.Saas kattoo sit.
Muuttopuuhissa menee tää vappu täälläTurussa.Ens viikolla muutetaan sit uuteen kotiin.Jännää ja ihanaa.Vauvalle tulee hoitopöytä nyt sit suoraan jo uuteen osoitteeseen odottamaan.Tarvii sillekin sit suunnitella paikka.Hääpäiväkin meillä olis viikonloppuna.Jospa sitä ehteis johonkin ulos syömään pakkaamisen keskeltä.Täytyy mennä auttelemaan miestä tonne keittiöön pakkaamisessa tai varmistelemaan et laittaa paperia tarpeeksi lasien ympärille.
Hauskaa vappua kaikille leijonanemoille!
T:Maria ja vesseli 24+4
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen ja omaa napaa tietysti tuijotan! Viikko sitten kävin sokerirasituksessa ja niinhän siinä kävi, että paastoarvosta narahdin, meni mokoma ylittämään raja-arvon ihan 0,1:llä! Nyt sitten piti käydä hakemassa verensokerimittari ja pistellä itseään ja käydä kuuntelemassa ravintosuosituksia. Eipä siinä mitään uutta ollut, noudatan jo valmiiksi melko sopivaa ruokavaliota. Vähän vaan ihmetytti terkkarin sijaisen asenne, kerroin esimerkiksi että juon mehua tai limsaa tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa lasillisen, jolloin terkkari kommentoi että pitöisiköhän sekin jättää pois... No eipä siitä ongelmaa tule vaikka jättäisikin! Onneksi ensi kerralla pitäisi olla taas oma terkkari. Omat sokerimittaukset ovat antaneet ainakin toistaiseksi hyviä arvoja. Painoakaan ei tähän mennessä ole tullut kuin vähän alle 3 kg, kun aiemmissa raskauksissa on tähän mennessä tullut tuplamäärä siihen verrattuna.
Tänään kävin sitten jo lääkärineuvolassa kun on ollut noita supisteluja ja painontunnetta alapäässä. Hyviä uutisia tuli, paikat on tiukasti kiinni! Voin siis käydä vähän lenkillä, juoksemaan ei kuulemma saa alkaa ja itseään pitää kuunnella, minulla kun on aiemmissa raskauksissa ollut taipumusta paikojen lyhenemiseen ja avautumiseen ennen aikojaan, vaikka raskaudet sitten lopulta ovat menneetkin jopa yliajalle. Vauva vaan jatkoi vatsassa samaan malliin kun ultrassakin, eli pakeni sydänäänien kuuntelemista. Lääkäri sanoikin viimein etttä sinulla on nyt koko vatsa geelisssä kun anturilla mentiin sydänäänien peräässä :) Hetkiseksi ne sai vain kunnolla kuulumaan kun kuului taas jysäys ja äänet hävisi! Penne kirjoitteli liitoskivuista, minulla ne ovat ihme kyllä pysyneet vielä poissa vaikka edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa olivat aika tuntuvia (koputtaa puuta!!)
Vein sitten viimein kelaankin paperit, yritän saada äitiyspäivärahan lasketettua puolen vuoden tulojen mukaan. Vein samalla vasta nyt pakkaushakemuksenkin vaikka johan sen olisi voinut viedä melkein 4 viikkoa sitten. Onko kukaan vielä saanut pakkausta, tuliko uusi vai vanha? Minulle on oikeastaan ihan sama kumpi tulee, tosi siskolla on tuo vanha, joten ehkä sen puoleen uusi olisi mukava. Osa elokuisista onkin jo hankkinut vauvatarvikkeita, itse en ole kuin ostanut muutaman pienen vaatteen. Ainakin vaunut ja turvakaukalo pitää hankkia, samoin häkkisänky ja sitteri. Vähän olen alkanut katsella, mutta mitään ei ole vielä tilattuna. Joku (en muista nimimerkkejä...) oli tilannut vaunut saksasta, minkämerkkiset tilasit ja mistä? Minua kiinnostaisi eniten emmaljunga, mutta saakohan niitä mistään tilattua halvemmalla kuin suomesta?
Ihanasta keväästä on kyllä saanut nauttia viime päiinä, grillattiinkin ekan kerran. Vähän olen aloitellut haravoimista, vaikka eipä siitä paljon hyötyä ole kun on talonrakentamisen jäljiltä koko piha vielä käytännössä tekemättä nurmikon laittoa myöten. Ehkä sitten joskus... Järveä sentään olemme päässeet ihailemaan, toissa päivänä lähti jäät, tänään oli uimarannan kohtakin sula, joten kaikki kolme lasta kävivät heittämässä talviturkit!!! HHHRRRR, ei kyllä äitiä houkutellut yhtään! Taitaa tänä kesänä jäädä itsellä uimiset vähiin muutenkin.
Nyt yöunille, että jaksaa herätellä lapsia kouluun
Eleonora 25+5
En ookkaan pitkään aikaan kirjotellut mitään...Aika monesti ollu sivut just jumisssa kun on ollu tarkotus laittaa viestiä.
Neuvolassa viime kerralla kaikki ok. Samoissa mitoissa mennään ku ekassa raskaudessa. Painoa tullu 6kg ja sf-mitta tais olla 20. Hemoglobiini oli noussu 133:een jee!!! Oon siis juonu ferroforte-nimistä rautapitosta juomaa ja näyttää tehoavan hyvin.
Mekin päätettiin ottaa sittenki äitiyspakkaus, vaikka aluks olin sitä mieltä ettei oteta kun on kaikki esikoiselta vielä tallessa. Nyt tulin siihen tulokseen että haluun säästää kaikille lapsille omasta pakkauksesta makuupussin, vaatteita jne. On ollu niin ihanaa kun oma äiti on säästäny itelle kaikkea kivaa, joita nyt sitte meiän esikoinenki pääsi käyttämään. En oo vielä laittanu hakemusta pakkauksesta, koska haluisin sen tän vuoden version. On niin monella ystävällä se viime vuoden pakkaus et toivoisin vaihtelua...Ei kai siinä mitään aikarajaa oo koska pitää viimestään laittaa hakemus sisään?
Eipä tuu muuta mieleen tällä kertaa. Hauskaa vappua kaikille:) Ollaan lähdössä mökille pariks päivää...Toivottavasti hyvät ilmat jatkuis vaik on vissiin sadetta ennustettu perjantaille:(
Neppe rv 25+1
Pikainen tilannepäivitys täältä :)
Rv 24+1
Paino 66,9 kg (aloitus n. 65kg, 3 viikkoa sitten 66,8kg)
RR 122/64
Pissa puhdas
Hb 110
Kohdunpohjankorkeus 23
Vauvan syke 153
Kaikki arvot & mitat siis OK! Hiukan tuntui neuvolantäti ihmettelevän yläkäyrää lähestyvää kohdunpohjankorkeutta, koska painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin pari kiloa. Oli muuten tosi mukavan oloinen tämä uusi terkka, ei haittaa ollenkaan neuvolan vaihto!
Ensin ei meinattu saada sydänääniä kuulumaan, taisi tyyppi olla hiukan nyreissään häirinnästä heti aamutuimaan. Lopulta kuuluivat kyllä oikein selvästi. Sain myös ne kelan paperit, täytyy nyt vielä palkanlaskijan kanssa selvitellä niitä.
Maria, sulla on laskettuaika hiukan mua ennen, mutta jos päädytte SaS:iin synnytyssairaalana, niin voipi olla että siellä nähdään :)
Vappu menee meillä varmaankin miehen osalta peltohommissa ja itse ajattelin hiukan kuoputtaa pihaa sekä touhuta remonttihommissa sisällä ja myös lenkkeillä.
Rentouttavaa ja ihanaa vappua kaikille!!
T: Krista
Niin kaipa niitä on sitten mullakin ollut, tosin tuntuu että rintojen viiltely on vienyt päähuomion... Onkohan kellään muulla ollut vastaavaa? Huomenna on neuvola, ehkä voisin siellä siitä kysäistä. Ei se meidän neuvolatäti nyt ihan kauhea kotka ole vaikkei paljoa puutukaan. Puhuu vain niinkuin kasetilta ja kuin lapselle. Ei ole tainnut hiffata että vaikka olenkin ensisynnyttäjä niin en silti ole kaksikymppinen.. No joo, ainahan pitää olla jotain valittamisen aihetta ;)
Hyvää vappua kaikille, tosin meillä se taitaa hurahtaa ohi niin ettei muista minkään pakkojuhlan olevankaan meneillään :)
t Hanna
Mulla oli lääkärineuvola maanantaina ja siellä oli kaikki ihan kohdallaan. Pelkäsin kyllä että painon noususta aletaan saarnaamaan kun oli eri th alkuksi, mutta ei tuo sanonut mitään. Painoa siis tullut piirun verran vajaat 10 kg.....Turvotusta oli kyllä viikonloppunna paljon. Aamuisin silmien alla kauheet nestepussit ja iltaisin nilkoissa sukan jäljet....
Hb oli laskenut 114:sta, mut ei tarvi vielä mitään rautaa alkaa syömään. Vauvan syke oli taas sen 140 tietämillä ja kohdunsuun tilanne oli norm. eli kiinni ja kanavaa sen 3cm niin kuin pitää. Esitietolomake saatiin ja siihen sit tarvittis laittaa ne samperin nimi ehdotelmat..No eihän niitä silti tarvi ristiäisissä käyttää.
Vauvalle ei juuri mitään vielä olla hankittu. Kaukalo täytyy ostaa, mut se käydääm tuossa kesäkuussa ostamassa. Malli on kyllä katottu valmiiksi. Uudet vaunut haluaisin kun keskimmäisen Carenat alkaa olla jo loppuun käytetyt. Emmaljungia himoitsen, mutta kun ne on niin törky hintaiset. Meillä on varastossa Emmaljungan Twin Ceroxit jotka oli jokapäiväisessä käytössä reilut kaksivuotta eivätkä ole miksikään menneet. Nyt vaan tarttis ne myydä kun tuskin niille mitään käyttöä enään on kun sisarukset on jo 5 ja 4 kun vauva syntyy.
Et jos täällä on joku jota kiinnostaa s-postiin saa kuvia kyllä.
No eipä tässä muuta. Ai niin töitä enään 2,5 vko:a!! JEE
Rv 25+6
Eleonora kyseli tilaamistani vaunuista. Ne oli kidsroom.de -sivuilta. Toimitus oli suht nopea (alle kaksi viikkoa) ja tilauskin helppoa. Vaunut on Quinnyn Freestyle XL:t, värinä Sand. Ne on siis kolmipyöräiset ja tilasin rattaiden lisäksi Dreami-kopan, jota käytetään nyt vauva-aikana. Sitten vaihdetaan siihen se ratas-osa.
http://www.quinny.com/quinny/productdetail.aspx?id=24
Neppe vai kuka se oli, joka mietti, että onko kelan papereiden viemisellä joku takaraja. Muistaakseni on. Oliskohan ollu kaks kuukautta ennen laskettua aikaa. Tarkista kelan sivuilta, ettet vaan myöhästy.
Nikkuliinalla oli turvotusta, samoin täällä. Sormukset oon jo jättäny pois käytöstä, kun iltapäivisin ne alkaa ahdistaa. Suonikohjut toisessa jalassa on pahentuneet, vaikka käytän tukisukkia melkein joka päivä. Sain siis suonikohjut 23-vuotiaana kun odotin esikoista. :( Mä oon jo vakaasti päättäny hankkiutua niistä eroon heti kun lapset on tehty.
Mulla oli maanantaina neuvola. Sokerirasituksen tulokset oli tulleet, kaikki ok. Hb oli 116 eikä terkkari pitäny välttämättömänä raudan syöntiä vielä. Mutta kävin silti hakemassa, kun väsyttää enemmän ku ennen ja tiedän kokemuksesta, että jos menee ennen synnytystä kovin matalaksi niin kestää julmetun kauan ennenku sen saa nousemaan. Jouduin viime synnytyksen jälkeen ottamaan luovutusverta, kun itse olin niin heikoissa kantimissa. Sf-mitta oli muistaakseni 23 senttiä ja aivan keskiarvoviivan tuntumassa. Painoa ekasta neuvolakäynnistä on tullut 6,5 kiloa. Mun omasta mielestä liikaa, mutta toisaalta, en oo kyllä mielestäni lihonnutkaan, joten en jaksa ruveta stressaamaan syömisiäni. Neste + vatsan kasvu selittäköön painonnousun. ;) Alan stressata vasta syksyllä sitten, ehkä tässä joudutaan vielä laihikselle...
Ollaan lähdössä vapuksi mökille, ihanaa. Vaikka tosin meri on kylmä vielä, joten vaikka lännessä muuten rikotaankin lämpöennätyksiä, voi mökillä olla varsin viileää. Mut ei se haittaa kun vaan aurinko paistais.
Pihanlaitto on täydessä vauhdissa. Mies ja appiukko on sitä tehneet pari päivää ja voin jo nyt sanoa, että kyllä meille tulee tosi nätti piha. :) Mies sanoi ihanasti, että hän haluaa kaikkien projektia (remppa+piha) olevan valmiit sitten kun mä jään lomalle. Mulle jää enää kasteluhommia pihalla ja vauvanvaatteiden pesua ym vauvan tuloon liittyviä järjestelyjä.
Viisi viikkoa vielä töitä ennen kesälomaa.....
Ritu rv 26+3
Tulin pinoa nostelemaan, kun ei mulla varsinaisesti mitään asiaa ole :) Tulee vaan aina luuhattua täällä ja katseltua, että onko tullut uusia kirjoituksia.
Seuraavaan neuvolaankin on aikaa vaikka kuinka, joten tämä on nyt tämmöstä odottelua vaan ja oman olon seuraamista. Alkuviikosta tuli rehkittyä ja yöt meni vähän miten sattuu, kun liitoskivut oli niin kovat. Nyt on taas ihan hyvä ja reipas olo. Pitää vaan muistaa ottaa iisimmin. Vauva on ollut koko tämän päivän ihan hiljaa, yleensä aloittaakin kunnon menot ja meinigit illalla, sitten jyskyttää pitkään ja hartaasti yksiönsä seiniin.
Maria-s:lle tsemppiä muuttopuuhiin. Muista olla rehkimättä liikaa, osoittelet vaan, että mihin laatikot kannetaan :)
En muista enää yhtään, että mitä piti muuta kommentoida..
Kelan paperit makaa täälläkin jossain laatikossa. En ole jaksanut niitä paljoa katsella. Pitäisi ensin saada aikaiseksi ottaa yhteyttä työpaikan palkkahallintoon.
Vapuksi ollaan lähdössä pienelle hotellilomalle perheen kesken, mukavaa. Jos kävisi hyvin syömässä ja möllöttäisi vaan, sitten seuraavana aamuna kunnon aamupalalle. Ihanaa, kun on tiedossa pitkä viikonloppu ja mieskin kotosalla.
Hyvää vappua kaikille, jos en tänne enää tule sitä ennen kirjoittelemaan!
Penne ja pieni 23+6
Ajattelin nyt jotain kirjotella vaikka ei sen kummempaa ole tullut muutosta mihinkään. Vauva potkii päivittäin minkä kerkeää, ja isäkin tuntee jo potkut :) Pikku hiljaa olen alkanut pihaa haravoimaan, ajattelin omaan tahtia etten ressaa niin kamalasti, pikku hiljaa hyvä tulee niin päätin.
Ensi viikolla olisi ensimmäinen lääkärineuvola, toisaalta en edes odota muuta siltä käynniltä kun että onko hb noussut, viimeksi hyvä että 100 oli hb.. ai niin ja saahan ne sokerirasituskokeen tulokset ja tietysti kuulee vaavin sydänäänet. Turha mitään isompia kysymyksiä miettiä, kun tietää että lääkäri on ihan onneton joka tuskin edes katsoo tutkimusta tehdessään kun toiseen suuntaan :/ harmi vaan että pienessä kunnassa kun asutaan, kaksi lääkäriä terveyskeskuksessa on ja tietenkin se joka ei tiedä mistään mitään nii on lääkärinä.. Joku kirjoitti kun oli saanut sen esitietolomakkeen täytettäväksi, että nimi ehdotuksia pitää siihen kirjoitella, minä kun sain sen viimeksi niin se terkkaritäti sano että niitä ei tarvitse täyttää, et ku ei niillä silleen ole merkitystä.
Ritu taisikin kirjoitaa että mökille lähtee vapuksi, meillä olisi vähän samanlaiset suunnitelmat, grilli kauden jos avaisi samalla :) ihana kyllä mennä mökille pitkästä aikaa, mie olen ihan mökki ihminen :) Jeps, pitänee lähteä ottamaan pannukakku uunista ettei pala. Oikein hyvät vaput kaikille :) toivottavasti ilmat suosii loppuviikolla :)
Omaan napaani kuuluu semmosta että paksusti voidaan ja potkuja tulee vähän väliä. Ens viikol ois taas neuvola. Tuskin mitään erikoista uutta saa kuulla mut mennään nyt kattoo.
Mielestöni hyvän neuvon sain ja mulla ainakin tehos,nimittäin närästykseen, pureskelee kuorettomia manteleita kunnolla ja tietty nielee. Paljon mukavampia syodä kun Renniet.
Tuota oliko maria-s kun pohti minne menee synnyttämään. Ite olin TYKS:issä ja ihan mukava paikka se oli.meen ite ihan hyvillä mielin tälläkin kertaa sinne.
SurinaS 26+6
Lyhyesti vaan tulinkertoilemaan kuulumisia :)
Ei ole mitään kummempia taaskaan tapahtunut. Kovasti supistelee edelleen. Varsinkin jos on liikkunut hiemankin enemmän päivän aikana, Tänään käytiin pojan kans malmilla ostamassa ilmapallo (viime vuonna jätettiin aatolle ja loppuhan ne oli sekä prismassa että cittarissa), ja koko illan taas suppaillut kipeesti. Tossa välillä oli jo pari tuntia sellaista viiden minsan välein supistelua, mutta onneks siitä sittemmin hieman rauhottui.
Mä olen niin innolla suunnitellu huomista vapunviettoa että vasta äsken muistin et mullahan on aamulla se pelkopoli kättärillä! iiks! Joudun viel menee sinne yksin kun mies on jo käyttäny ihan tarpeeks noita pekkasia tän vuoden puolella milloin minkäkin menon vuoksi. Jännittää ja oikeestaan pelottaa aika paljon mennä sinne kun ei yhtään tiedä mitä odottaa... Toivottavasti ne ei ole kovin ilkeitä siellä ja pidä mua ihan luuserina. Mä niin pelkään että mut pakotetaan synnyttämään taas alakautta, ja koko helvetti toistuu.... :P no sen näkee sit huomenna mitä siellä tapahtuu.
nyt minä menen laittamaan jonkinlaista iltapalan kaltaista itselleni ja piakkoin bänditreenisitä kotiutuvalle puoliskolleni. Hauskaa vappua kaikille :D *korkkaa alkottoman sidukan ja miettii mitä kaikkea sitä voiskaan huomenna grillailla*
-Nala ja Hän Joka Potkii Hurjan Kovaa rv26+0-
TYKS haluaa siihen ne nimet. Näin on ollut jo kahdessa aikaisemman lapsen kohdalla. Vauvan rannekkeeseen tulee äidin sukunimi ja se nimi siitä lomakkeesta.
Ja sitten siihen vauvan sänkyy tulevaan lappuun tulee myös se nimi siellä.
Vieraiden aijaksi olen aina sen lapun ottanu pois.
Nalalle tsemppiä huomiselle pelkopolikäynnille! Toivottavasti saat asiallista palvelua. Tulehan kertomaan mitä siellä tapahtui ja miten meni.
Tuosta esitietolomakkeen nimiehdotuksesta piti ihan tulla kysymään, että mikä se oikein on? Siis olen kuullut, että jossain pyydetään nimiä vauvaa varten (tai siis ilmeisesti hätäkastetta?), mutta ei ainakaan Kättärillä täällä pk-seudulla. En kyllä muista mitään esitietolomakettakaan täyttäneeni. Ilmeisesti hyvinkin paikkakunta- tai sairaalakohtainen?
Penne ja pieni polskija 23+6 (enää parikymmentä minsaa, sit vaihtuu taas viikot)
Enpä ole aikoihin kirjoitellut mitään, lukenut kyllä olen mutta jotenkin niin laiskottanut, ettei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Muutenkin väsyttänyt normaalia enemmän. Liekö Hb laskenut. No, ensi viikolla on neuvola niin sittenpä se selviää. Tuntuukin, että edellis kerrasta on tosi pitkä aika.
maria-s: tsemppiä muuttoon ja muillekin jotka olivat muuttamassa, elkäähän rehkikö liikaa.
Mulla stressaa työt. Tai ei vaan ole motivaatiota. Vielä toukokuu ja sitten mahdollisesti lomautus kesäloman alkuun asti. Ei kyllä haittais mua yhtään tuo lomautus, saispa huilia koko kesän ja laittaa vauvalle kaiken valmiiksi. Itseasiassa pinnasänky meillä jo on. Kävin lauantaina ostaan ja kun oli jo valmiiksi kasattu niin en viitsinyt enää purkamaankaan ruveta. Oisin vienyt varastoon mutta mies oli sitä mieltä et laitetaan jo paikalleen. Tuolla se nyt makkarin nurkassa kököttää. Romunsäilytys paikkana lähinnä:D.
Kaukalokin tuli samalla ostettua, että paljon tärkeitä asioita jo vauvalle on.
Pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt äitiyspakkauksen ottaa. Onhan siinä paljon hyödyllistä ja voi sitten vaikka säästää sen lapselle itselleen.
Hyvää vappua kaikille elomammoille.
terveisin Eve rv 23+1
Vappuaatto ja täällä etelässä paistaa aurinko, jee!
Ensinnäkin Nalalle voimia pelkopolikäynnille.
Samoin muuttajille ja työongelmien kanssa taisteleville.
Nikkuliina: Heti pitää muistaa laittaa sulle kuvapyyntö niistä tuplarattaista. Eli laitatko meiliin osoitteella emem2003@gmail.com hinta- ym tietojen kanssa? Meidän pitäisi varmaan hankkia tuplat, mutten ole vielä kamalasti jaksanut asiaa ajatella. Mahdollisimman edullisesti nekin pitäisi saada hankittua, kun autokin pitää hankkia mulle. En ehkä muuten sitä tarvitsisi, mutta kun on vietävä esikoinen syksyllä eskariin ja sitten tuo tämänhetkinen kuopus on vasta alle 2 v niin julkisilla tuplavaunuilla meno saattaa aiheuttaa muutamaan otteeseen myöhästymisiä...
Mukavia vappusuunnitelmia tuntuu monella olevan. Meillä taidetaan vain grillata omalla terassilla ja jossain vaiheessa käydä vapputorilta hankkimassa jonkinlaista pakollista krääsää lapsille. Sitten la-aamuna suunnataan Pohjanmaalle kummipoikamme 2-v synttäreitä viettämään. Sunnuntaina sitten takaisin ja paluu arkeen...Ma-iltana on luento kurssissa, jonka luennoitsija vaatii kovasti läksyjä ja ryhmätöitä, joten ne läksytkin on tehtävä jossain vaiheessa. Ja sitten tiistaina on meillä se rakenneultran uusintakäynti.
Pennekin kyseli jo tuosta esitietolomakkeen nimi-asiasta. En ole minäkään kuullut moisesta. Ainoastaan esikoisen kohdalla minua pyydettiin sektiota edeltävänä iltana kirjoittamaan tytön ja pojan nimiehdotukset paperille, mikäli toivon tarvittaessa hätäkastetta. Tätä ei kuitenkaan edes kysytty kuopuksen kohdalla vaikka esikoinen syntyi rv 36+4 ja kuopus jo 35+2. Ja tosiaan asiaa esikoisen kohdalla perusteltiin sillä, että mikäli ongelmia tulisi ja hätäkastetta toivotaan, Moista asiaa ei kuitenkaan tosiaan huomioitu toisen lapsen kohdalla, vaikka syntyikin paljon aiemmin. Ehkäpä Naistenklinikan käytäntö on myös muuttunut vuosien varrella? Turussako niitä nimiä kuitenkin pyydetään vaikkei kyseessä olisi ennenaikainen synnytys?
Eipä täällä kummempia taas, innolla odotan ensi viikon ultraa, jotta pääsen "Hetan" näkemään. Voikaa hyvin ja nauttikaa upeista vappukeleistä (niitä on kai luvattu koko Suomeen)!
T: Emem ja "Heta" rv 21+3
Lähtiköhän mun edellinen viesti vähän liian äkkiä? No, nyt tulee itse viestikin, eikä vain otsikko.
Oli tänään ns. ylimääräinen neuvolalääkäri kun viime viikon supisteli kipeästi, ja tämän viikon alussakin vähän. Eikä tuntunut loppvan millään. No nyt tilanne rauhoittunut, ja uskon, että vauvan asento kohdussa vaikutti siihen kans. Kun olin kipenä niin vauva liikkui normaalia vähempi. Ja silloin tuntui painontunnetta ja potkut tuli tosi matalalle. Nyt potkii sivuille ja käsillä huitoo toiseen kylkeen, eli poikittain siellä on.
Lääkärissä kuitenkin kaikki ok. Kohdunsuu pysynyt kiinni, mutta kehoitti lepäämään niin paljon kun tarvis. Eli ikkunanpesut, kaapinsiivoukset ym käski siirtämään muille :)) Se tulee olemaan vaikeaa, sillä olen kova puunaamaan ja touhuamaan. Painoa tullut parissa viikossa 350g. Sokerirasitukseen sain kuitenkin lähettteen. Kuulemma vauvojen isot koot vaikuttaa siihen. Ovat olleet neljän kilon molemmin puolin. No, menen tietty kun lääkäri määrää :)
Syke oli 142, sf mitta 23 (edellisellä kerralla terkka mittasi 25). Verenpaine 110/70. Hemppaa ei otettu. Nyt voi siis olla rauhallisin mielin.
Nyt kuopus unille. Aurinlkoista vappuaattoa!
amaria 23+3
Täällä suunnilla menee hieman vaihtelevasti.
Välillä tuntuu että virtaa riittää, mutta sitten kun jotain alkaa todenteolla puuhastelemaan, niin väsähdänkin alta aikayksikön.
Eilinen päivä meni Hyvinkään aluesairaalassa tutkimuksissa. Neuvolalääkäri ja äitiyspolin gyne olivat niin huolissaan tuosta järkyttävän korkeasta lepopulssistani (110-130 bpm), että laittoivat lähetteen sisätaudeille tutkittavaksi. Ultrasivat molemmat jalat tukosten varalta, ottivat keuhkokuvan vastusteluistani huolimatta ja lopuksi vielä jouduin ekg-piuhoihin kiinni ja pumppukin ultrattiin varmuuden vuoksi. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, ei edes verikokeista, vaikka niitäkin näytteitä annoin yhteensä yksitoista putkea.
Nyt on sitten kaikenlainen rasitus kielletty. Edes koiraa ei saa lenkittää, ennen kuin pulssi tippuu takaisin jonnekin alle sadan.
Vetää vähän mielen matalaksi, vaikka vakuuttelivatkin sairaalassa, ettei vauvalla mitään hätää ole, kun se kuitenkin kasvaa niinkuin pitää ja liikkuukin reippaasti ja paljon.
Vähitellen alkaa tuntumaan sille, etten tämän ensimmäisen muksun jälkeen kyllä taida toista hankkia, sen verran kamalaan rääkkiin olen viimeisen neljän kuukauden aikana joutunut. Väittävät kyllä, että jokainen raskaus on erilainen, mutten ihan oikeasti taida uskaltaa ottaa sitä riskiä, että väite osoittautuisi kohdallani olevan väärässä.
Toivottavasti teillä kaikilla muilla menee paremmin!
Oikein aurinkoista vappua ja ihanaa pitkää viikonloppua kaikille!
Kativilliina rv 24+3
Maanantai-iltaa kaikille!
Avasin uuden pinon uuden viikon kunniaksi. Linkistä pääsette lueskelemaan edellistä viikkoa, siellä on pari tänäänkin kirjoitettua viestiä.
Hunajamantelille tervetuloa joukkoon! Nää sivut on tosiaan välillä tökkiny enempi ku vähän, aika raivostuttavaa..
Ne liitoskivut tuntuu tuolla alapäässä, itselläni ne on pahimmillaan rasituksen jälkeen (kuten tänään). Tuntuu sellaisena repivänä kipuna ja viiltelynä, kun esim nousee tuolilta tai sängystä. Myös issiaskivun tyylistä, välillä meinaa jalka mennä alta. Siellä tosiaan jotkut liitokset venyy ja joustaa tulevaa synnytystä silmällä pitäen. Ehkä joku osaa selittää tarkemmin.
Rintojen viiltelyyn en osaa kommentoida, itselläni ei sellaista ole. Jos nekin kasvaa oikein kohisemalla? :)
Viikonloppu tosiaan meni ihanasta säästä nauttiessa, ulkoillessa ja pihahommissa. Ei paljoa tullut koneen ääressä oltua - kerrankin :) Tänään jatkui samalla mallilla, sain laitettua pihakukkia ja tehtyä sisähommiakin. Nyt vaan kostautuu päivän puuhailut. Olo on ihan tajuttoman jäykkä ja ne himputin liitoskivut jyllää ja selkään sattuu :( Yöstä taitaa olla tulossa ihan kamala, tiedän jo nyt, että kyljen kääntämisestä ei tule mitään ilman irvistelyjä. Saunan jälkeen rupesi ihan pyörryttämään, taitaa olla verenpaineet matalalla. Salmiakkia ei kuiteskaan viitsisi syödä, kun jalat turpoaa ihan tunkeiksi. Sekin tuntuu kamalalta. Näköjään näitä "kivoja" raskausoireita on alkanut tulla nyt enempi..
Mutta pitää lähteä yrittämään nukkumista. Väsyttää ihan kamalasti, ei jaksa edes Suomen matsia katsoa.
Penne ja pieni 23+4