Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun laitoin simaan liian aikaisin hiivan, oli vielä liian kuumaa?

Vierailija
27.04.2009 |

eli uskaltaisko laittaa vielä ihan vähän lisää kun on jäähtynyt kunnolla vai antaako olla ja kattoo mitä tulee? Eikös siitä pitäis pian pinnalta huomata alkaako hiiva vaikuttaa vai meneekö siihen kauankin kun pinnalta huomaa käymisen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiivahan jää lopuksi sinne pullon pohjalle niin ei kai se mitään haittaa, jos sitä liikaa on...

Vierailija
2/3 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kylle kerrottiin, että liiasta hiivasta saa aikaiseksi vain kiljua. Kyselin nimittäin tänään, mitä haittaa on siitä, että hiivaa sujahti teelusikallinen 8 litran simaan. Eli itse en kovin ronskilla kädellä lisäilisi!

Se hiivahan jää lopuksi sinne pullon pohjalle niin ei kai se mitään haittaa, jos sitä liikaa on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kokonaan uusiksi.

Kiehauta osa vedestä. Laita sokerit siihen astiaan johon teet siman. Lisää kiehuva vesi, sitten sitruunaa. Lisäile kylmää vettä. Pidä huoli että neste n. 40 asteista kun lisäät hiivan (voit kuumentaa lisää vettä tai odottaa hiukan että jähtyy ennen hiivan lisäämistä).

Lisää hiiva. Sekota. Jätä huoneen lämpöön ja pullota. Huoneen lämmössä valmista 3 päivässä. Pistä jääkaappiin kylmenemään.

Itse olen joskus laittanut hiivaa jonkun puoli teelusikkaa siihen ohjeen 8 litraan Tai ehkä vähän enempi eikä sitä kyllä enää juonut.. Pahaa. Hiiva maistu liikaa läpi.

Tee uusi satsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme