-------TOUKOTOIVEET JOULUA KOHTI----- VKO 51
Kommentit (66)
Pitkiä juttuja en nyt ehdi kirjoittelemaan, kun pitää mennä hakemaan tuo poika kohta saunasta, mutta sellaista rupesin kyselemään, että kukas se olikaan kun puhui että saattaisi olla myymässä vanhoja emmaljungiaan (tupla ceroxit muistaakseni)?
Silloin kun niistä tuplista aiemmin kyselin, niin joku puhui että pitäis laittaa myyntiin omat vanhat, mutta en kuolemaksenikaan muista että kuka (anteeksi surkea nimi muistini).
Oisko ne edelleen myynnissä mahdollisesti ja mihinkä hintaan? =)
Käytiin kattelee rattaita ja todettiin ettei poika tule mahtumaan kesällä enää noihin babywelteihin, joten emmaljunga tms. on varmaan sitten ainoa vaihtoehto. Ei kuitenkaan viittis aivan älyttömiä summia noihin pistää, kun käyttöikä on vähäinen, niin käytetettynä jos saisi vähän edullisemmin.
Mennään huomenna kattomaan yksiä käytettyjä Easywalkereita, mutta onhan nekin 300 pyynti. Mutta katsotaan nyt sitten mihin tulokseen päädytään niiden suhteen. Mies ei oikein ole vakuuttunut noiden tuplien tarpeellisuudesta, mutta eihän se päivittäin joudu noiden lasten kanssa sitten liikkumaankaan. En kuitenkaan tässä kotosalla sentään oo aatellu vain kökkiä. =P
Jep..
Nyt täytyy mennä.
-viivi ja toivo rv19+1
Pitää tulla sitten paremmalla ajalla kirjoittelemaan vähän enemmän ja ihan muuta. =)
Hihii, täälläkin oltiin sitten oltu kiltteinä lahjoista päätellen, vaikka luulin jo alkuraskauden rähjäysten verottaneen pakettisaldoa ;O)), no ei sentään. Ensivuonna taitaakin pakettivirrat sitten suuntautua pikkuiselle :O)! Saipa Hunni jo nytkin muutaman paketin :O)!
Callaway, me käytiin kanssa kaksi viikkoa sitten cacciatorella ja huomenna kättärille vielä samat asiat toteamaan. Mutta kyllä se dvd vauvan touhuista on jotain maagista tuijotettavaa, tämä mamma ei ainakaan ole vielä onnistunut ilman vetistelyä katsomaan poikansa touhuja (ja sitä on nyt katsottu itsekseen, miehen ja vuoroin sukulaisten kanssa :O))!) Suosittelen lämpimästi visiittiä muillekin :O)!!
Miimi, onpas sulla ollut anoppi "joulumielellä" :O/!! Onneksi tosissaan riski saada listeria on melko pieni!!! Mäkin hörpin vähän luvattomia, yhden skumppalasillisen kun en sitä melkeinpä voi millään vastustaa :O)!! Muuten kyllä graavikalat sun muut kielletyt aineet saivat olla rauhassa, ellei niitä sitten ole salaa ujutettu meikäläisellekin :O))!!?
Täällä vauva liikuskelee hurjasti, välillä on vilkkaampia päiviä niin, että liikkeet tuntee kun itsekin liikkuu, paikallaolosta puhumattakaan, ja toisina päivinä tuntuu harvakseltaan, lähinnä istuessa/autossa, auto on takuu varma villitsijä, mikähän siinä innostaa pienen touhuamaan :O)?? Jännä juttu, liikkeet tuntuu varsin oikea voittoisesti, vasemmalla aniharvoin, istukka on takaseinässä, mutta lienee vasemmalla!?
Kauhistus, kun eilen tein "inventaariota" vauvalle hankituista vaatteista, niin joutu toteamaan että nyt ei osteta enää ainuttakaan vaatekappaletta ennen vauvan syntymää, niin on hirveästi haalittu kudetta hulluuksissamme :O))! Vielä tekisi mieli löytää oikein kiva moses basket (se kannettava, kuomullinen, "korisänky"), muta toistaiseksi olen törmännyt vain stokkalla ja yhdessä lastentarvikeliikkeessä, mutta ne tuntuu murhahintaisilta, vähän alle 200, kun bongasin yhdeltä brittisaitilta sellaisen 68€, mutta ne penteleet eivät toimita suomeen, kaikkialle muuaalle maailmassa kyllä!! Ideoita, mistä edukkaammin??
Kaikille hyvää ja onnellista tulevaa vuotta jo tässä vaiheessa!!! Valetaan kaikki vauvoillemme omat tinat onnea tuomaan, niin taittavat sitten syntymämatkansa tuurilla joka iikka :O))!!
T. Hyttynen ja Hunni 19+4
anteeksi! Toivottavasti kaikilla oli oikein ihanat ja rentouttavat joulunpyhät. Omia kuulumisia on melko tavalla..
_marvik_: pelkopoli oli siis viikko sitten maanantaina. Jännitin käyntiä kovasti etukäteen. Olin kirjoittanut mulla kotiin lähetettyihin kaavakkeisiin ummet ja lammet (oikeammin ehkä esseen) pelosta, sen syistä jne. Mut ja siipan otti vastaan nuori naislääkäri, joka oli hyvin asiallinen ja otti pelkoni vakavasti. Tuntui ymmärtävän, että niiden (sekä niihin lomakkeisiin että tännekin aikaisemmin kirjoittamieni) syiden vuoksi toive suunnitellusta pelkosektiosta on jo usemman kuukauden aikana syntynyt, vakaasti harkittu ja eri näkökannoilta pohdittu päätös. Käyn vielä rv30 pelkopolilla tapaamassa kätilöä (tämä naislääkäri sanoi kyllä suoraan, että se on "pakollinen" käynti, jossa käydään vielä tarkemmin läpi niitä alatiesynnytykseen liittyviä asoita, joita puin hänen kanssaan, ja tämä keskustelu tässä tilanteessa tuskin tulee muuttamaan mieltäni yhtään minnekään). Rv 36 tapaan lääkäriin uudelleen, jolloin päätetään synnytystavasta "virallisesti". Polikäynnin parasta antia oli ehdottomasti se, että pelkoni otettiin vakavasti.
Taisin kirjoitella jo aikaisemminkin, että tähän mennessä, pahoinvoinnin jälkeisistä kaikkein alhaisimmista painolukemista mulle on tullut vararavintoa kotivaa'an mukaan ~600-800g, neuvolan mukaan ~300-400g. Tuntuu, ainakin itsestäni, hämmästyttävän vähäiseltä tuo määrä, kun kuitenkin jo raskauden puolimaissa painellaan menemään. Olen normaalipainoinen. Tapasin viikonloppuna serkkuni (hitusen minua vanhempi, naimisissa, ei lapsia) joka katsoi mua inhoten nenänvarttaan pitkin, kuin mulla olisi jokin keuhkoruton tapainen, lähes vääjäämättä kuolemaan johtava tarttuva sairaus, ja totesi, kerrottuani hänelle tähänastisista voinneistasi "niin, susta tulee lihava, kun sille ei vain voi mitään". Oma reaktio oli lähinnä :o. Yleensä kun raskaana olevaa tavataan, ainakin minun tietääkseni, onnitella. Lisäksi olin yrittänyt laittautua niin nätiksi, kuin vain suinkin musta taitaa edes saada. Toisaalta on aika surullista, jos ihmisen elämä menee yhden kilon lihomisen vuoksi piloille niin, että täytyy suunnilleen alkaa sirotella tuhkaa päälleen. .
Tänään oli rakenneultra. Kaikki oli kunnossa, vauva oli kasvanut hyvin, koko vastasi viikkoja ja tällä hetkellä painoa oli ~344g. (Tästä syystä oman painon noudemattomuus hieman kummastuttaakin. Olen viimein kyennyt syömään jotakuinkin normaalisti oksentamatta puolentoista viikon ajan, mikä näkyy myös yleisessä jaksamisessa. Ihana käydä ulkoilemassa ja jaksaa touhailla kaikenlaista!) Sukupuoli ei selvinnyt vieläkään. Polilla ultratessa lääkäri veikkaili tyttöä, mihin myös mies uskoo vakaasti, itse olen hyvin epävarma, kumpi on tulossa. Toivottavasti selviää 4D-ultrassa. Ei sillä, että sillä olisi sen suuremmin väliä, konkretisoi vain kummasti lisää odotusta, kun tietäisi, kuka mahassa riehuu ja melskaa niin kovasti. Oli käsittämättömän ihana nähdä vauva (sehän näytti jo ihan oikealta vauvalta) kasvaneena, liikkumassa jne.
_Hyttynen_: myös mä tein tänään ihan liikaa vaatehankintoja vauvaa varten, vaikka sukupuolen puolesta "värikoodittomia" vaatteita onkin suhteellisen vähän. Ei sillä, en pidä kamalasti muutenkaan lapsen merkaamisesta vaatteitta tytöksi tai pojaksi. Pitäisi varmaan hidastaa tahtia :D. Käytiin myös katselemassa vaunuja, mielessä ollut ennakkosuosikki piti ainakin toistaiseksi pintansa.
Huh, tulipas taas kerran omanapainen viesti! Oikein mukavia vuoden viimeisiä päiviä kaikille ja sitäkin parempaa uuttavuotta!
-C 20+
Voi korasa, ikävää kun joudut hidastamaan tahtia, toivotaan nyt että tilanne rauhoittuu ja vielä pääset töihin.
Viljonkukka, myöhäiset onnittelut hääpäivän johdosta! Monesko? Menikö rakenneultra hyvin?
Miimi, mahtaakohan se sun anoppi ymmärtää että pästöroimattomat homejuustot on ihan oikeasti kiellettyjen listalla eikä vain raskaana olevan vouhotuksia? En muuten voi oikein ymmärtää tuollaista käytöstä...
Mun haalarisuosikkiväri oli kirkkaan oranssiharmaa, mutta mies karsasti sitä. Piti sitten tyytyä neutraalimpaan... Olisi ainakin lapset näkyneet pihalla selvästi! Vaatteiden hankinnassa sukupuoli olisi hyvä tietää, mutta se onkin ainoa paikka, joten odottelemme suosiolla toukokuuhun. Jollei Touko sitten halua sitä itse esitellä...
Viivi, kerro sitten minkämerkkisiin sisarusrattaisiin päädyitte. Meilläkin hankinta on vielä edessä.
Hyttynen, onko teillä vaunutkin jo hankittu? Kannattaa harkita sitä baskettia, meillä vauva ainakin kyläilessä nukkui vaunukopassa, sen kun sai helposti irti rungosta. Tai eihän asia minulle kuulu ja itsekin sorruin esikoista odottaessa liian moneen hoitopöytään ;o) Niitä oli yhteensä kolme, ylä- ja alakerran kylppäreissä ja tytön huoneessa. Lopulta tytön huoneeseen hankittu on ollut lähes käyttämätön.
Christina, hyvä ettet kokenut pelkopolia turhaksi käynniksi. Itse otin asian puheeksi neuvolassa viimeksi, spekuloin vain että onko tuntemukseni varsinaista pelkoa. Sieltä kuitenkin sanottiin, ettei tunteiden tarvitse olla edes pelkotasolla, vaan koska oma synnytykseni oli ollut normista poikkeava eikä ihan helppo, on siinä riittävästi perustetta. No, pitää vielä harkita asiaa, en ole vielä päättänyt haluanko yrittää alatiesynnytystä. Ajatus siitä jännittää ja, tosiaan, pelottaakin.
Muuten, en ole laittanut sitä pöytää vielä myyntiin. Olin niin sairas tuossa joulun alla, etten jaksanut ajatella moisia. Joten jos vielä kiinnostaa, niin tulkaa katsomaan! Laitan sulle tämän vielä privana, jos vaikka käyt täällä harvemmin.
Siitä serkustasi vielä. Oletko varma ettei hän ollut kateellinen tai vaikka tahattomasti lapseton ja sen vuoksi nihkeä olotilasi vuoksi? Niin tai näin, tökeröltä kuulosti tuo kommentti. Sullahan on aivan ihanteiden mukainen painonnousu ollut, eikä tuosta tosiaan ole mitään lihomista vielä näkyvissä!
Mutta ihmisiä on kaikenlaisia. Itse kun podin vielä lapsettomuutta, eivät ystävät heti uskaltaneet kertoa raskaudestaan. Asia ei minua kylläkään haitannut, eihän se minulta ollut pois. He kuitenkin pelkäsivät että tunnen tuskaa kun heille tämä onni on suotu. Päinvastoin, olin iloinen että heillä sentään onnisti. Kaikki vain eivät ajattele samalla tavoin, vaan kokevat tuskaa omasta tyhjästä sylistään.
Tänään sitten on meidän rakenneultra iltapäivällä. Eläkkeellä oleva naapuripariskunta lupasi ottaa tytön hoitoon, joten mieskin pääsee mukaan. Vähän jännittää nähdä Touko, tuleeko siellä tanssiesitys vai mahtaako nukkua, kuten tyttö teki? Herätessä vain hieman sormiaan levitteli...
Käyn vielä kertomassa täällä ultrakuulumiset ennen vuodenvaihdetta.
Mukavaa tiistaita kaikille!
-marvik ja Touko- rv 21+4
Jep, eli meillä oli se rakenneultra klo 8.50. Ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Kaverin painoarvio oli 339g. Sanoimme, että vauvan sukupuolen saa sanoa, jos se näkyy selvästi. Aluksi hoitaja sanoi, että vauva on perätilassa, joten tuskin mitään nähdään.
Sittenhän se kaveri innostui esittelemään vehkeitään, eli pieni poika meille syntyy lasketun ajan mukaan 17. toukokuuta :x Tuleva isä oli ihan tohkeissaan, koska on jo alusta asti sanonut, että on tilannut pojan :D Sittenhän se kaveri potkaisi oikein kunnolla anturia, meni varmaan hermot.
Olen tässä miettinytkin, että onko kaveri potkinut oikeasti, vai onko minulla ollut vatsan väänteitä. No oli ne potkuja :x Täällä ollaan ihan onnesta soikeana ja jutut pyörii nyt oman navan ympärillä :( Oletteko muuten ostelleet jo paljon vauvajuttuja?
Itse ostin eilen maailman söpöimmät kirkkaan vihreät samettilappuhaalarit, leppäkerttubodyn ja sit sellaisen vihreä-keltaisen bodyn, siksi, kun siinä oli koiran kuva hihassa :) Itsellä kun on kaksi haukkua kotona..
Vilijonkka rv 20+2
Vähän on sekavat tunteet ultran jälkeen, kaikki hyvin, mutta silti mietityttää vauvan päässä näkyneet kystat, joita kätilö kyllä vannotti vaarattomiksi ja merkityksettömiksi, eikä Cacciatore näistä mitään edes maininnut 2 viikkoa sitten tekemässään rakenne-uä:ssä. Onko kellään kokemusta, vauvalla todettu, ollut aivan ok???? Muuten kaikki niin kuin pitääkin, koko vastasi kaikkinensa kahden viikon takaista ja edelleen elimet sun muut kohdillansa ja komeat kalleudetkin siellä vilahtelivat ;O))!! Ja niin rakas pikkupötkylä siellä hievahteli laiskan letkeästi :O)))! Sanokaahan mulle taas ystäväiset, että "lakkaa höpsöttämästä niintä kystia ja usko ammattilaista"!!!
Christina, vaatteet on totta totisesti selkeästi värikoodattuja ja niin selkeästi pikku tytölle/pojalle suunnattuja, sitten ne unisexosaston hommat on niin pliisuja ja tylsiä, että saavat mun puolesta jäädä hyllyyn :O)! Nyt on ollutkin sitten överi-kivaa ostella selkeästi pikkumiehen vaatteita ;O)!!
Marvik, joo-o, kyllä meillä on jo vaunutkin plakkarissa *nolostelee*, löyty alessa juuri ne mitä oltiin ajateltu hankkia, niin pitihän ne poistaa (hirmukivat mustat britaxin vigour 3 +) :O)!
Niin se on sellainen lähinnä kotikäyttöön oleva ensisänky se moses basket, vaikka kyllähän saman asian ajaisi se äp:n laatikkokin (luo vauvalle tiivimmän tunnelman), mutta onhan se niin paljon kivempi semmoinen kori :O)!
No joh, sit pääsis töistä karkaamaan!!!
T. Hyttynen ja Hunni 19+5
Ultrassa käytiin ja pikkuinen siellä kovasti käsillä ja jaloilla huitoi, availi suutaan ja työnsi sormea suuhunsa... Oli just niin eloisa pakkaus kuin olen tähän mennessä tuntenut. Painoa on nyt 400 gramma ja kaikki elimet ja luustot paikallaan. Kerran potkaisi niin, että vatsassa tuntui ja näkyi monitorissa.
Yllätyksenä kätilö kertoi, että istukka on tällä kertaa ihan edessä, ei kuitenkaan onneksi kohdunsuun päällä. Yllätys tämä oli siksi, että olen tuntenut liikkeet jo rv 15 lähtien ja nyt ne ovat jo niin selvät, että olin ihan varma että istukka on takana. Että tosi vilkas tapaus on, mitäköhän sitten synnyttyään...
Ja nyt Hyttyseen. Usko ammattilaisia, ne tietää kyllä, lakkaa höpsöttämästä ;o) Ei no, ihan tosi ei kannata hätäillä. Tuleeko sulle vielä jokin seurantakäynti vai olivatko kystat niin harmittomia ettei edes seurantaa tule?
Me käytettiin äitiyspakkauksen laatikkoa ensisänkynä, siihen kuuluva patjakin oli juuri sopiva. Mutta totta, vaikka siinä sieviä kuvioita onkin, on se vähän karu. Sisko oli ihan kauhuissaan kun kuuli että typy nukkuu siellä. Mutta eihän se kestänyt kuin pari kuukautta, sen jälkeen siirryttiin pinnasänkyyn (tai siis viereen, yöt tyttö nukkui vieressä ja päivät vaunuissa). Kehto olis kyllä kiva, vauvan saisi rauhoittumaan helpommin.
Ja Viljis, tekin olette yhtä pilvissä kuin me :D Monesko se hääpäivä olikaan? Ei olla ostettu vauvajuttuja vielä yhtään, paljon on jo valmiina ja perintönä saadaan naapurilta, osa omista takaisin ja osa heille uutena ostettuja. Mut pitää sitä jotain uutta käydä tulokkaalle ostamassa, ilman muuta.
Ei no, pitää lopetella. Kyllä tämä etätyö on mukavaa. Ihmeen tehokas olen tänään ollut vaikka ultrassa ja täällä sitella olen käynyt. Huomenna vielä jos tekis muutaman tunnin niin voi rauhassa ruveta Uuden Vuoden viettoon.
OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009 KAIKILLE!
Onnea ja ruusuja uusien perheenjäsentemme kanssa, sitten kun he turvakodosta maailmaan saapuvat.
-marvik ja Touko-
No niin, nyt on sit tosiaan joulut juhlittu, oli kyllä tosi mukava ja rentouttava joulu, kauhiasti tuli kanssa syötyy, mutta mitäs pienistä;)
Tänään käytiin siellä rakenneultra-kontrollissa. Jännitti ja pelotti kauhiasti..pikkunen oli kasvanut hienosti, kaikki mitat oli tasasesti jäljessä ja siinä ei nyt sit enää mitään huolestuttavaa, jes! istukkakin oli nyt oikeella paikalla, jes! Joudutaan kuiteskin taas neljän viikon päästä kontrolliin, kun terveydenhoitaja ei saanut mielestään tarpeeksi hyvää kuvaa sydämen rakenteesta..Siinä ei ollu sinänsä mitään huolestuttavaa, mutta koska se ei saanut sitä kunnolla näkymään, halusi, että katsotaan vielä varmuuden vuoksi sitten, kun on vaavi kasvanut pikkasen..terveydenhoitaja tuntuu olevan tosi tarkka ja hyvähän se vaan on, että hoitaa hommansa tunnollisesti!
Tämmöstä täällä. Hyvää uutta vuotta kaikille!
T: Myrsky 22
Moni on jo ultrassa käyneet ja mä täällä kateellisena (mutta innoissani) luen teidän kokemuksia. Mulla vielä viikko aikaa, menee tosiaan myöhdäseen tämä ultra. Huomenna pitää soittaa sairaalaan ja kysyä,että saako ultrasta dvd-version. Mies kun ei pääse ultraan mukaan, niin olisi kiva, kun saataisiin näyttöä hänellekin asukista. Miehen ensimmäinen ( ja luultavasti viimeinen) lapsi ja harmittaa kun ei saatu sopivalle päivälle sitä ultra-aikaa.
Maha on ottanut jonkun ihme-pyrähdyksen kasvun suhteen. Töissäkin melkeen kaikki kyseli joulun näkemistauon jälkeen,että milloinkas se aika oli ja onpa sun maha kasvanut oikeen vauhdilla viime päivien aikana, ym.. No, kyllä se alkaa jo tuntuakin tuossa edessä, ei ole enää helppo laittaa edes kenkiä jalkaan!! Narukengät on kohta käyttökiellossa, kun ei pysty sitomaan kengännauhoja!
Painokin alkaa nousta ihan kiitettävään tahtiin, toki nyt joulun herkkuja notkuu vielä pöydillä ja tulee napsastua suklaapala jos toinenkin suuhun vähän väliä. Pitäis vaan jättää nekin ottamatta. Liikun muuten kylä päivittäin ja töissä tulee myös jonkin verran liikuntaa,että se nyt pitää jonkin verran painoa kurissa. Mä nyt normaalisti oon kyllä sellanen,että ei tarvi ku kattoa jotain herkkuja, niin tulee siitä jo kilo painoa lisää ;). Mut oon ajatellut kuitenkin nauttia tästä olotilasta, enkä revi stressiä painosta.
Mites te muut harrastatte liikuntaa? Millaista ja miten usein? Kävely varmaan on se suosituin muoto, mut löytyykö muuta?
Kaveri on tosi touhukas, liikkeet näkyy jo välillä vatsan päällä. Siitä kun menee vielä useampi viikko eteenpäin, niin saas nähdä pysynkö pystyssä ,kun potkuja tulee.
Osa on jo ostellut vaatteita ja muita tarvikkeita vauvalle. Meillä on hommattu ihan vaan yksi kokonaisuus. Pitää nyt ultrassa kysyä,että näkyykö sukupuoli..sit varmaan innostutaan täälläkin! Vaunuhankinta on nyt se,mitä paljon oon katellut. KÄytettynä varmaankin ostetaan, kun käyttöä ei kuitenkaan näillä näkymin ole kun yhdelle lapselle.
Mitenkäs muiden äitiysloman aloitus, joko ootte päiviä selvitelleet? Mä ajattelin hakea sen puolen vuoden tulojen perusteella, kun on vähän siinä ja siinä,että onko ne tulot kasvaneet sen 20%. Siitä kuitenkin saa ihan hyvän summan ylimääräistä.
No, mut nyt täytyy mennä jatkamaan kotiaskareita, olipa siinä omaa napaa taas riittämiin.
ANGA-T onkin ollut mielessäni nyt paljon, kun meidän poika hokee jatkuvasti "anga anga anga", tarkoittaen siis anna anna anna. :D Kuinkas sun vauva, potkiiko vielä alaspäin? Nyt on tämä oma masuasukki ihan vakiintunut istuma-asentoon, viikkokausiin ei ole potkuja tullut kuin tuonne tosi alas, voi voi...
Miimi, 22+1
:)
Vauva potkii välillä myös ylemmäs...tai jotakin liikettä tuntuu myös oikealle jossain melkein navan korkeudella, mutta reunassa... TOsin eilen jossain vaiheessa taisi potkia jaloilla ja huitoa käsillä yhtä aikaa, kun tuntui alhaalla vasemmalla ja sit ylempänä oikealle. Varmaan venytteli siellä itselleen lisää tilaa. Eli liike periaatteessa on tullut monipuolisemmaksi, mitä oli alussa...Mutta edelleen kuitenkin pääasiassa alhaalla eli luulen, että istuvassa asennnossa siellä vielä köllöttelee.
Huomenna on neuvola ja pitäis muistaa kysyä, että koska on eka lääkärineuvola..Haluaisin, että lääkäri tarkistais kohdunsuuntilanteen, että onko se ihan ok..Kun niitä kivuttomia supistuksia kuitenkin tulee joka päivä muutamia ja välillä jotenkin tuolla alapäässä tuntuu jotenkin "jännältä"..voi olla ihan normaaliakin kyllä...
Tänään tuli tuossa maatessa yks supistus, ja maha meni ihan selvästi kaarella...ihan kuin banaani olis mennyt alhaalta oikealle puolelle. Yritin ottaa kuvaa, mutta ei se näkynyt siinä, kun kuitenkin sen verran rasvakerrosta kuitenkin on... SAas nähdä minkälaiseksi tämä maha tästä taas muotoutuu!
Palailen varmaan huomenna neuvolakuulumisten kera!
AngaT 22+3
Olipa hienoja ultrakuulumisia kaikilla! <3 Hyttynen, usko vaan lääkäriä! Kyllä he olisivat huolissaan, jos siihen syytä olisi.
Mulla on huomenna neuvola ja aaah, pääsen sinne ilman poikaa! :) Ihanaa kerrankin keskittyä omiin juttuihin, eikä seurata silmä tarkkana tuon vintiön touhuja. Masussa on taas tänään käynyt kova vilske, johan tässä oli jo muutama päivä vähän rauhallisempaa.. ;) Niin ja Hyttynen, tämäkin vauva innostuu auton kyydissä! :)
Laskin tänään vauvan vaatteet, joita meillä jo ennestään on ja vähän näyttää siltä, ettei tälle kakkoselle tarvitsisi ostaa yhtään mitään, vaikka kaupat suorastaan pursuilevat kaikkea ihanaa pientä vaatetta. Voi nyyh! Parit housut ja bodyt ehkä on hankittava, mutta mitään muuta ei lipastoon kyllä mahdu.
Nyt taitaa olla iltapalan aika ja sitten nukkumaan. Meillä on esikoisen unirytmi nyt jotain niin erikoista, että on pakko nukkua heti kun poikakin nukahtaa. Kauniita unia ystävät!
Miimi, 22+2 :)
Meidän typy on yhtäkkiä alkanut nukkumaan ilman herätyksiä aamuun asti! Pientä levottomuutta tosin on, peitto pitää tarkistaa välilä, mutta on ihan ihme kun tyttö herää aamulla omasta sängystään eikä vierestä, kuten normaalisti. On ihan ihmettä, kun ei olla mihinkään toimenpiteisiin ryhdytty, muutos tapahtui ihan odottamatta.
Nyt onkin peukut ja varpaat pystyssä että ensi yönä nukkuisi, kun vieraita olisi tulossa kylään...
Täällä on yö valvottu ja pohdittu vauvan kystia :O/!!! Mutta eipä mitäkä; soitin tänään äitiyspolille hieman haastatellakseni vielä asiantuntijaa, ja puheluun vastasikin oikein pätevän tuntuinen ja empaattinen kätilö, joka sitten katsoi sitä eilistä ultra selostusta, ja pikkuisen ihmetteli, miksi näitä "kystiä" on edes mainittu sillä ne eivät täytä kokonsa puolesta kystan kriteereitä olivat mitoiltaan alle 0,5 cm, jolloin sopisivat täysin norm. aivokudokseksi. Kieltämättä mulla jäi eilen ikävä tunne ultranneesta kätilösta ja tämän ammattitaidosta, enkä ehkä siksi uskaltanut luottaa tämän sanaan "kystien" harmittomuudesta. Nyt on jälleen mieli rauhallinen, vielä kun olin hyvän ystävän kanssa kahvilla ja tämä kertoi, toisella kaksospojistaan myös todetu kystat päässä, jä nyt tuo poika on iloinen, vilkas ja täysin terve 2,5 vuotias kummipoikani veli :O))!!!
Mutta huh, että sitä saattaa ihminen huolestua pienestä vinkistä, äänen painosta tai mielestään riittämättömästä vakuuttelusta, tai mistä lie milloinkin :O)))!! Tästä ne ystävät kyllä hyväntahtoisesti varoittelivat, loppuelämän huolesta, huolenaiheet vain vähän vaihtelevat ikäkausien mukana :O)))!!!
P.s. ilmoittauduttiin haikaranpesään synnyttämään ja valmentautumaan, hurjan kivan kuulonen kätilö puhelimessa. Huomatkaa nämä mun huomion keskittymiset vaikutelmiin kätilöistä; mulla jostain syystä korostunut nyt tää huoli, että saan synnytykseen kätilön jonka kanssa kemiat ei kertakaikkiaan pelaa, no silloinhan ei auta kuin toivoa toista henkilöä, mutta jotenkin sekin tuntuisi ylivoimaisen vaikealta. Musta tuntuu, että musta kuoriutuu aivan ennen näkemätön pikkutyttö näihin raskauteen ja synnytykseen liittyvissä asioissa, tavallisesti olen hyvin puoliani pidellyt, enkä lainkaan poljettava versio. Tää on kaikki niin uutta ja outoa, lienee se pistää taantumaan... :O)))!!??
T. Hyttynen ja Hunni 19+6
P.S. Vielä kerran; MEGA KIVAA VUODEN VAIHTETTA!!!
Ei ole kerennyt palstailla kun on ollut töissä niin kiirettä.
Eilen tuli tasan 20 täyteen ja huomenna olis sitten rakenneultran vuoro.
Luulisin et olen liikkeitä tuntenut tai melko varma olen et niitä ne on, mut nyt ei pariin päivään ole tuntunut oikein mitään tai mitään sellaista jota ajattelis liikkeiksi. Yleensä on iltaisin tuntunut kun on sängyssä makoillut, mutta kahtena iltana en ole tuntenut mitään. Eilen tuntui jotain pientä mut oli tosiaan niin heikkoa et en tiedäoliko liike vaimitä. Onko ihan normaalia et voi olla ihan alussa kun tuntee liikkeitä niin sellaisia päiviä ettei tunne mitään?
Vähän rupes huolestuttamaan, mutta onneksi huomenna on se ultra niin näkee mikä on tilanne. Jännittää kyllä nyt se.
uusi vuosi vietetty ja vihdoin nukuttu kunnolla edes osa yöstä kun lapset alkaa flunssasta parantumaan.
kävin eilen rakenneultrassa, eli uuden vuoden aattona =)
paino arvio oli noin 358g ja vaaveli näytti kaikin puolkin hyvin kehittyneeltä.
tunnin ultrasi kokenut kätilö ja sanoinkin lähtiessä et tämä on neljäs raskaus eikä koskaan ole tehty näin perusteelllista tutkimusta, kun esim nenän varren pituus mitattiin =)
mukava ja ihana kätilö ultras ja höpötteli mun masu asukille et älä nyt liiku siellä et saisin työni tehtyä ja lässyn lässyn. hauska oli kuuunnella ja seliitti ja näytti kuvaruudusta koko ajan mikä on ja mitä mittaa ja onko hyvä jne.
sukupuolenkin näin, ja kyl sanoinkin sille kun sen kertoi et en nyt mee ostaa sen värisiä vaatteita vaan uskon sukupuoleen vasta kun se syntyy (puhun aikaissemmasta kokemuksesta ettei kannata luottaa siihen mitä näkee tai joku sanoo).
mut helpottavaa nähdä et vauva voi hyvin, äiti vaan koittaa levähtää ja supistelut rauhoittuneet ooneksi.
mut omaa napaa tuli, sori
korasa rv 19+5
Oli sen verran ikäviä juttuja niskapoimu-ultrassa, että vieläkin surettaa.
Miten teidän vatsanne on kasvanut? Itse huomasin eilen, että vatsa on nyt tosi iso ja pyöreä, kohta ei jää enää kenellekään epäselväksi että odotan. Toisessa raskaudessa vatsa taitaakin olla isompi kuin ensimmäisessä näillä viikoilla.
Mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua!
-marvik + Touko- rv 22 tasan
Marvik, aivan mahtavaa että teidän tyttö on oppinut nukkumaan! :) Meilläkin meni viime yö vaihteeksi tosi hienosti, vain kerran heräsi jo 22 aikoihin kaipaamaan tuttia. Huomenna poika meneekin mummulaan yökylään, saa nähdä kuinka se sekottaa rytmimme..
Mulla on vatsa kasvanut nyt aika maltillisesti, mielestäni on ollut tämmöinen samanlainen pallo jo viikkokausia. Sf-mitta oli keskiviikon neuvolassa alakäyrällä, eli ei tämä mikään suuri todellakaan ole, pienenpieni pallo. No, toivottavasti vauva kuitenkin kasvaa, vaikka maha pieni onkin. Pieni vatsa mulla oli myös esikoisesta ja kuulemma kohtuni on niin paljon taaksepäin kallellaan, ettei tästä erityisen suuri voi tullakaan. No, mahtuupa omat vaatteet päälle pitkään, siis paidat, äitiyshousuja olen käyttänyt jo syksystä saakka. :) Tänään kävin yksin (!!) vähän ostoksilla ja vauvalle ostin oranssit housut ja unipussin <3 Voi kun nuo 50-56 kokoiset vaatteet ovat niin liikuttavan pieniä, näyttävät nuo isoveljen vaatteet (80-86) ihan valtavilta niiden rinnalla, vaikka oikeasti nekin ovat vielä niin pieniä. :) Nyt tässä sitten pohdin, että mitähän kokoa tälle kakkoselle olisi hyvä ostaa.. Isoveljelle kun oli oikeastaan vain kokoja 56 ja 62 varattuna ja kun poika yllättäen olikin vain 2,3-kiloinen syntyessään, niin nehän olivat aivan valtavia. 50cm-vaatteita käytettiinkin sitten ekat pari kuukautta... Pitäisiköhän siis luottaa geeneihin ja varata nyt muutama uusi 50-kokoinen body vauvalle? :)
Hanna, saitkin varmaan jo ultrasta vastauksen, mutta tämä meidän vauva ainakin liikkuu tosi vaihtelevasti eri päivinä. Toisinaan potkii koko päivän ja toisinaan tunnen vaan muutaman potkun koko päivän aikana. Uskoisin siis, että on ihan normaalia etteivät liikkeet vielä joka päivä tunnu!
Äh, nyt on pakko mennä hetkeksi makaamaan sänkyyn! Meidän elävä herätyskello kun kiskoi äidin ja isin ylös sängystä jo kuuden jälkeen.
Miimi, 22+5
Hyttynen80 Millos teillä on ne valmennukset haikaranpesään? Minäkin sinne ilmoittauduin ja valmennukset taisi olla maaliskuun puolessavälissä. Oltaisiinko samoissa valmennuksissa?
Tuntuu että tuo masu kasvaa jotenkin pyrähdyksinä. Joulua ennen kasvoi silmissä joka päivä ja nyt on pysynyt suurin piirtein saman kokoisena...hassua. Vauva aloittaa tanssimisen joka yö 00.30 ja puuhastelee ahkerasti kahteen asti. Muuten potkut on satunnaisia.
Upeaa massun kasvattelua kaikille!
Berry-1 22+6
Ihana pakkassää tuolla ulkona ja aurinkokin paistaa. =)
Heti on mieli paljon virkeämpi.
Monella oli hyviä ultrakuulumisia kerrottavanaan. =) Todella kiva kuulla niistä. Itse vielä malttamattomana odottelen ensi viikonlopulle, että päästään katsomaan onko vauvalla kaikki hyvin. Ainakin pikkuinen on nyt ruvennut selvästi liikkumaan ja aika pääsääntöisesti niitä on nyt päivittäin kyllä tuntunut. Ihanaa kun sen verran tietää, että toinen ainakin siellä liikkuu kovin.
Kuulin tänään kaverilta tosi ikäviä uutisia, että hänelle oli jouduttu vauvan vakavan kehityshäiriön vuoksi tehdä raskauden keskeytys ja hänkin oli ollut jo viikoilla 21+. :´(
Tuli kyllä todella ikävä olo hänen puolestaan, mutta myös vauvan puolesta rupesin miettimään, että ikinä ei kyllä voi tietää mitä eteen vielä tulee. =(
Liitoskipuja on ollut silloin tällöin ja välillä jomottelee aika ilkeästikin tuolta alhaalta, mutta onneksi menee aina ohi nopeasti. Kaikkea ei näköjään myöskään passaa syödä, kun jouluyönä oli aika tukala olo yöaikaan kinkun syönnin jälkeen. Ajattelin, että onko nyt vatsatauti iskenyt, mutta hetken ylhäällä olon jälkeen tuo inhottava olo meni pois. Liekö tuo kinkun suolaisuus aiheuttanut moisen olotilan. =(
Marvik kyseli niistä rattaista, että kertoa sitten mihin sitten päädytään, niin bongasin tuolta keltaisestapörssistä edullisesti Easywalker Duowalker Skyt (olivat myynnissä täällä meillä päin vielä sopivasti) ja taisinpa silloin mainitakin, että ollaan niitä menossa kattomaan. No, ne lähti kyllä sitten meidän matkaankin, joten enää ei tarte rattaista huolehtia. =)
Äh... nyt tarttee lopetella, kun tuo ukko tuli tuohon viereen pulputtamaan puhelimeen, niin menee ajatukset ihan sekaisin.
Eipä tässä mitään ihmeempiä kuitenkaan.
-viivi ja toivo rv19+5-
Joulu on nyt juhlittu, huh. :) Oikein kiva joulu oli, poika sai valtavan kasan lahjoja ja kyllä minäkin olin aika kiltti ollut lahjamäärästä päätellen. :) Ihan ilman draamaa ei joulusta selvitty, kun homejuustoa rakastava anoppi salaa syötti mullekin kalan seassa raakaa homejuustoa, eikä sitten osannut edes sanoa onko se pastöroitua vai ei. No, onneksi listerian vaara on todella pieni, mutta kyllä mulla oli loppuillan joulufiilis vähän kateissa... Vieläkin välillä oikein kiukuttaa tuon ihmisen käytös, kun kerran oikein kysyttiin tarkkaan että mitä missäkin ruuassa on, mutta hänellä on niin kummallinen pakkomielle tunkea sitä juustoaan ihan joka paikkaan ja sitten naureskella tyytyväisenä kun saa muutkin "nauttimaan" tätä suurta herkkuaan. Huoh.
Meillä esikoinen on nyt kuumeessa viime viikkoisesta rokotuksesta johtuen, mutta tähän nyt osattiinkin varautua, kun kerran neuvolassa sanottiin, että aika varmasti kuume uudeksi vuodeksi nousee.. Itsekin olen kohta viikon ollut flunssassa ja nyt alkaa kyllä olemaan voimat iiiiihan lopussa. Onneksi mies on tällä viikolla vain nämä kaksi ekaa päivää töissä ja huomenna lupasi äitini tulla vähän poikaa viihdyttämään.
Vauvalle on nyt hankittuna kaikki isot jutut mitä tarvittiin, eli peitto ja huppupyyhe. :) Molemmat ostettiin isoilla alennuksilla, joten aikas halvalla päästään tämän kakkosen kanssa isoveljeensä verrattuna. :)
MARVIK, tiedätkös mä aina tuskailen noitten samojen värijuttujen kanssa haalareiden yms. isompien juttujen kanssa! Nyt pojalla on harmaa haalari (jotta menisi sitten tytöllekin), jonka kyllä olisin varmaan ostanut joka tapauksessa. :) Muutenkin ollaan suosittu paljon harmaan lisäksi ruskeaa, vaalean vihreää ja oranssia, ettei mene kaikki sitten uusiksi jos tyttövauva tähän taloon tulee. :) Nyt onkin vähän harmittanut kun ei ultrassa sukupuolta kyselty, olisi ollut niin paljon helpompaa tehdä näitä alennusmyyntiostoksia. ;)
ANGA-T onkin ollut mielessäni nyt paljon, kun meidän poika hokee jatkuvasti "anga anga anga", tarkoittaen siis anna anna anna. :D Kuinkas sun vauva, potkiiko vielä alaspäin? Nyt on tämä oma masuasukki ihan vakiintunut istuma-asentoon, viikkokausiin ei ole potkuja tullut kuin tuonne tosi alas, voi voi...
Hohhoi, taitaa poika jo kaivata äitiä leikkeihin, joten menenpä kasaamaan duplo-torneja. :) Onnellista uutta vuotta kaikille, jos en tänne enää ennen keskiviikkoa ehdi!
Miimi, 22+1