Sikainfluenssan sairastaminen raskaana?
Tietääkö joku? Vahingoittaako sikiötä? Olen todella huolissani:((
Kommentit (12)
Tietääkö joku? Vahingoittaako sikiötä? Olen todella huolissani:((
muakin pelottaa! rv26 nyt.. ja vielä lisäks pitkäaikaissairaus joka alentaa vastustuskykyä reippaasti.. :(
lopettakaa toi panikointi ja ottakaa asiasta selvää (muualta kuin täältä siis)
Miksi olet niin kovin huolissasi? Oletko juuri tulossa Meksikosta?
Tamifluta ei suositella raskaana oleville, sen vaikutuksia ei ole testattu,
Miksi olet niin kovin huolissasi? Oletko juuri tulossa Meksikosta?
tän takia, http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904279487107_uu.shtml
rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset..
Mä olen viikolla 24 raskaana ja hoidan töissäni eristyspotilaita (tubi, mrsa.....)
Ettehän te muitakaan sairauksia hullunlailla pelkää.
Ja luitteko kuinka briteissäkin on juu löydetty uusia tapauksia ja tekstissä luki etttä potilaat toipuvat hyvin.
Ei nyt kannata panikoida!!!!!!!!!! kun ei siitä ole mitään hyötyä.
et ei oo mitään hätää.
Suomessakin varmaan muutama tapaus tulee, mut se ei tarkota et koko maa sairastuu.
Ensinnäkin uskoisin, että sinulla ap on suurempi todennäköisyys jäädä auton alle ollessasi raskaana tai vaikka kaatua ja vahingoittaa sitä kautta sikiöä (toivottavasti lievittää pelkoasi, eikä vain lisää sitä...).
Niin, mutta yleensäottaen influenssalla on todettu skitsofreniariskin nousemista lapselle, jos influenssa sairastetaan tietyillä raskausviikoilla.
Itse pelkäsin parvorokkoa (ja ihan syystä, esikoisen eskarissa oli ja mulla ei vasta-aineita) raskausaikana, mut onneksi kuopus on ihan elävä ja terve. Esikoinen raukka oli kyllä melkein 2 kk pois eskarista.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&t=p&oe=UTF8&msa=0&msid=106…
Tästä voi katella, milloin on syytä alkaa panikoida.
asiantuntia sanoi uutisissa ,että parin viikon sisään on tauti suomessa. Vaan eipä ole vielä näkynyt :D.
muakin pelottaa! rv26 nyt.. ja vielä lisäks pitkäaikaissairaus joka alentaa vastustuskykyä reippaasti.. :(