Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään vinkkejä/kokemuksia, tyttö 2kk ei juo pullosta, osaisko juoda nokkamukista?

Vierailija
27.04.2009 |

Meillä on tyttö, jolla ikää nyt 2kk. Noin 5viikon päästä joudun itse leikkaukseen (ei ollut tiedossa ennen synnytystä, että leikkaus on näin pian) ja tyttö ei huoli pullosta maitoa. On testattu erilaiset tuttiosat ym. huonolla menestyksellä. Tietääkö joku tai onko kokemusta, että voisiko/osaisiko tämän ikäinen juoda jo nokkamukista? Olo on niin neuvoton. Imetystä en voi enää leikkauksen jälkeen jatkaa ja kun saan kipulääkkeitä niin ei lypsäminenkään onnistu.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se vauva tottuu kun päivittäin useita kertoja opettaa juomaan pullosta,tiedän kokemuksesta.

noin pienelle en kyllä antaisi nokkamukista,maitoa tulee liikaa kerralla.

Vierailija
2/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutti ja -pullo maistivat vasta kun aloitin kiintreitä... Ei juuri syö tuttiakaan ja pulloa miten kuten. Annan kerran pvässä viisikuiselle pulloa - että vähän tottuu. Muutoin tissityttö.

Kokeile vielä Nuk-tuttipulloa. se menee meillä. Ja kuten joku sanoi, oppii muutamassa päivässä, mulla ei vain ole ollut tarvetta/pakkoa vielä opettaa.

ryyppyytys yksi keino - kysy neuvolasta vielä lisäapuja.

toivottavasti asia selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupesi juomaan pullosta, kun joku muu syötti kuin äitee... Meilläkin tuli "pakko" eteen: eka huutoa, huutoa, ja lopulta söi... (tosin oli jo 4 kk, ja puri rinnanpäät rikki verelle)

Vierailija
4/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan molemmat yrittänyt tyttöä syöttää pullosta sekä minä että mies, muttei ole onnistunut. Minä oon lähtenyt esim. ulos muiden lasten kanssa ja isi jäänyt tytön kanssa sisälle ja syöttänyt kun on itkenyt nälkäänsä. Meillä tuossa oli ajatuksena, että kun en ole edes näkyvissä niin joisi paremmin pullosta, mutta ei. Eipä tässä kai muu auta kun koittaa tarjota.

Vierailija
5/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olethan kokeillut myös "merkkisiä" maitoja, meillä neiti hyväksy ainostaan Nanaa ei muita!

Vierailija
6/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Nuk-tuttipulloa eräs tuttumme suositteli kun heillä ei poika meinannut juoda pullosta ja sekin on testattu, muttei siitä mene yhtään sen paremmin. Tosin nuo kolme vanhempaa lastakaan eivät pulloa ole koskaan huolineet ja on sitten suoraan siirrytty nokkamukiin 6kk täysimetyksen jälkeen. Jos olisi ollut tiedossa, että leikkaus on näin pian, en välttämättä olisi alottanut imetystä tai sit ainakin alusta asti oisin tarjonnu myös pullosta.

Vierailija
7/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän melkein kaikki vastasyntyneetkin imee ekat päivät pullosta kunnes oma maito kunnolla nousee.ehkä kannattaa yrittää vaikka rinnan jälkeen tarjota pulloa lisänä,muuten tosi nälkäisenä ei huoli pulloa vaan hermostuu heti..

Vierailija
8/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikkeita ei olla tytölle annettu vaan olen lypsänyt omaa maitoani pulloon. Toki korvikkeisiin on siirryttävä leikkauksen jälkeen, kunhan nyt sais tytön juomaan muustakin kun tissistä ekaks.

Vierailija
9/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei "melkein kaikki" vastasyntyneet syö pullosta!

Vierailija
10/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokeile antaa jotain muuta esim nanaa pullosta, meillä ei huolinut nimittäin juuri "omaamaitoa" pullosta, mutta nanaa otti lopulta!

t. se kutonen

Vierailija
11/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis leikkaus tulossa,vaan lääkitys pakko aloittaa ja se lopettaa imetyksen...

Ollaan myös kokeiltu jo VAIKKA mitä ja ei suju... olen aika epätoivoinen kanssa.

Ja on kokeiltu Nan,Tutteli ja Semper,ei eroa huolimisisessa.

Tänään mies osti vellitutin jossa siis isompi reikä ja katsotaan josko se onnistuis...

t: toinen epätoivoinen tuttipullon opettaja

Vierailija
12/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä seuraavaksi , kaupassa käydessä ostaa korviketta ja testata kiitos tästäkin vinkistä :-)

Vierailija
13/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varmaan testataan ensin korvikekkeita ja jos tuota tulosta niin sit varmaan vellituttia, sit en kyllä enää tiedä, että mitä, jos ei silläkään juo.

Vierailija
14/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa oppia otti 2 vkoa. Aika nopeasti eri tuttiosia kokeilemalla totesin että vauva sai suuhunsa liikaa maitoa kerralla - ei halunnut tuttipulloa siksi. Otin käyttöön Aventin kaikkein pienimmän tuttiosan ja aina nälän yllättäessä tarjosin siitä ensin. Pikkuhiljaa oppi, joi jonkin verran ja vielä rinnasta lisäksi. Loppujen lopuksi oppi siis juomaan tuolla Aventilla. Muutaman kuukauden kuluttua huoli ne muutkin ostetut tuttiosat käyttöön. Tsemppiä, kärsivällisyyttä ja systemaattisuutta peliin!

Vierailija
15/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olin epätoivoinen, kun piti allerginen vauva totuttaa juomaan pullosta erityiskorviketta (joka on vielä pahaakin). Koko päivän oli syömättä kun ei pullo kelvannut, ja kerran jo luovutin. Myöhemmin kun söi jo kiinteitä, uskalsin lopettaa imetyksen oikeasti, ja muutaman päivän päästä pullo kelpasi.

Tiedän kymmeniä allergisia, jotka on jouduttu vierottamaan erityiskorvikkeelle, ja kaikki ovat sen lopulta pullosta juoneet. Imeminen on vauvalle luontaista, en ole kuullut yhdenkään kuolleen sen takia nälkään. Vaikeavammaiset ovat tietenkin asia erikseen.

Vierailija
16/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes oli pakko opetella 3kk iässä. Pari päivää oli syömättä, vaikka syöttöhuijaajina oli kokeneita lastenhoitajia. Kuulema varsin kovatahtoinen lapsi meillä. Äidille oli kova paikka, kun lapsi oli nälässä. Kuitenkin sitten lopulta huoli pullosta. Nokkamukista ei koskaan huolinut maitoa. Oppi juomaan tavallisesta mukista 4kk iässä (joi kyllä pullostakin).

Vierailija
17/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15

Täytyy ostaa kaupasta sitten tuo Aventin pullo ja testata vielä silläkin

17

Tuo sama on meillä edessä, jos ei näistä nikseistä mikään auta. Leikkauksen jälkeen en voi imettää, joten eiköhän tyttö jossain vaiheessa huoli pullon kun on tarpeeks kova nälkä, vaikka vaikeeta varmasti katella pientä nälkäsenä.

Vierailija
18/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hörppyytettiin mukista 8siis ei nokka- vaan hörppymukista) oppi tosi nopeasti, ihan pieni

nokkamukiin siirryttiin kanssa aikasin mutten muista kuinka aikasin veikkaisin ennen puolivuotispäivää

Vierailija
19/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun lääkärireissu venähti pitkäksi.Sitä kokeiltiin sitten jonkin aikaa, kunnes pullo alkoi sujua. Oli muuten hidasta hommaa ja maitoa valui muuallekin, mut hätä keinot keksii. Tosiaan lapsi saattaa huolia ainoastaan äidin maidon tissistä, mutta korvike voi mennä muullakin menetelmällä.

Vierailija
20/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörpyyttämistä mäkin kokeilisin.

Mulla on taas niin suihkurinnat, että lapsi ei koskaan suostunut juomaan lypsettyä maitoa iän mukaisista tuteista, vaan ainoastaan isommalla tutinreiällä. Jossain vaiheessa siirtyi jopa vellituttiin kunnes oppi juomaan nokkamukista. Mulla siis tulee rinnoista nopeammin maitoa kuin tuttipullosta ilmeisesti.

Oleellista on nyt valita yksi tapa ja opettaa se. Älä siis kokeile randomina kaikkia eri mukeja, pulloja ja tutteja. Valitse yksi ja jatka sillä monta päivää. Voit kokeilla myös antaa vettä. Jos keksisi sillä tekniikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme