Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12 sivun essee edessä. :(

Vierailija
27.04.2009 |

Vitsi, kun on vaikea aloittaa. Pitäisi useita lähteitä käyttää, mutta eihän sitä hullukaan 3 viikossa lue montaa kirjaa. Mitenhän tässä alkaisi jäsennellä. Kirjoittaisiko ensin käsin ja sitten puhtaaksi kun on tarpeeksi tekstiä, vai vetelisikö suoraan aina koneelle...

Kokemuksia kirjoittamisesta ja hyvät vinkit otan vastaan kiitollisuudella. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi 20 sivun esseen kirjoitus edessä, 4 lähdekirjaa. Onneksi takarajaa ei ole, mutta tietty pitäis joskus tulla valmistakin...

Mä tarvin ainakin sitä että pitää olla useamman tunnin rauhallinen putki työntekoon, muuten en saa edes aloitettua. Jos ei päivällä onnistu niin yöllä sitten...

Vierailija
2/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä lapsiperheen äitinä paljon ole rauhallisia hetkiä, ainakaan pitkiä pätkiä kerrallaan silloin kun lapset on hereillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla saa 6 op. Vähän on vaikeaa kirjoittaa, kun vauva on konttausiässä ja mies työmatkoilla. Onnistuin kuitenkin palauttamaan ajoissa! :)

En näe mitään järkeä siinä, että kirjoitat ensin käsin! Itse teen mind mapin usein ajatuksiani jäsennelläksi ja siitä sitten vaan suoraan kirjoittamaan.

Vierailija
4/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ruhtinaallisesti aikaa. Kirjoja ei lueta kokonaan vaan etsitään takakannen ja sisällysluettelon avulla ja selailemalla esseesi kannalta merkittävät asiat. Koneelle kirjotat sitä mukaa kun asiaa saat kirjotettua ja lopuksi muokkaat tekstin. Toisille voi kyllä sopia ensin sisällysluettelon hahmotelma.

Opettelemalla löytyy paras tyyli itselle.

Vierailija
5/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikahan on suhteellinen käsite. Ja työssäkäyvänä pienten lasten äitinä ei sitä aikaa nyt ihan ruhtinaallisesti ole. Mutta toki sen verran, että opiskelemaan olen alkanut. Eli enpä valita. :)

Kiitos vinkistä, en siis lue kokonaan kirjoja, vaan selailen...

Vierailija
6/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mihin kysymyksiin täytyy vastata ja suunnittelen kappalejaon ja mihin asioihin mikäkin kappale vastaa tyyliin:

Av:n käyttö

-ketkä käyttää?

miksi

-Ketkä ei myönnä käyttävänsä

miksi käyttävät , mikseivät myönnä?

-kuka haluaisi käyttää

miksei käytä

-ketkä eivät käytä

mikseivät käytä

-ketkä eivät haluaisi käyttää

-mitkä ovat käyttöön johtavat syyt

Vierailija
7/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahdentoista sivun essee on yhdeksännen luokan peruskoulutehtävä.

Eiköhän siitä pitäisi aikuisen ihmisen selvitä.

Vierailija
8/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse äikän ope ja FM-perustutkinnon päälle olen tehnyt yli puolet mahdollisen toisen toisen tutkinnon opintoja, mutta kyllä minusta silti 12 sivun essee vaatiin hieman ponnisteluja.

Suosittelen myös jonkinlaisen sisällysluettelon hahmotelman tai mind mapin laatimista. Kannattaa kirjoittaa suoraan koneelle.

Vierailija
9/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eipä silloin mitään pitkiä kirjoitelmia kirjoiteltu. Ellei nyt ajatella jotain omaa ainekirjoitusta äidinkielessä. :) Ja siihenkin riitti sellaiselle pieneen A5-kokoa olevaan vihkoon 2-4 sivua... Opiskelu oli silloin tyyliä, tässä kysymys, anna vastaus ja vastaus tuli suoraan oppikirjasta. Omaa "haihattelua" ei vastauksissa saanut olla.

Nyt kun on myöhäinen kevätloma, saa vähän pakerrettua läksyjen parissa. Ja sainkin hahmoteltua koneelle tuota sisällysluetteloa. Kiitos vain hyvistä vinkeistä. (hörppii kahvia)

Vierailija
10/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö se nyt niin että 1 sivu on kansi, toinen on tiivistelmä, lähdeluettelokin jo vie sivun.

Kappalejaot, otsikot kaikki vie sitä tilaa.. Kirjotettavaa jää niin pirusti!

Ja kun niillä pennuilla voi syyttää kaikkea: mää oon niin superi kun teen kaiken tämän 8 sivua kirjotusta ihan perheellisenä... PLIIIIS! :D

Vierailija
11/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keskimäärin sanamäärässä?

Vierailija
12/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on essee kirjoitettavana. Sivuja pitäisi olla noin 20, kaksi viikkoa aikaa tehdä. Kirjoja kolme kpl. Ajattelin aloittaa heti huomenna :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi