Värjäsin hiukseni kampaajalla ja olen rv 11. Värimössö kirvelsi
ihan hemmetisti päänahassa ensin ennen kuin rauhottui. Imeytyiköhän päänahan kauta hirveästi myrkkyä vereen ja sitä kautta sikiöön? Vähän ahdistaa ajatus.
Sinnittelin juurikasvun kanssa näin pitkälle, mutta sitten päätin mennä kampaajalle kun on tärkeä tilaisuus tulossa jossa pitää näyttää huolitellulta...
Onko aihetta huoleen?
Kommentit (3)
Valitettavasti myös päänahasta imeytyy myrkyt verenkiertoon ja sitäkautta sikiöön. Mieti että kaikki aineet mitä iholle laitetaan voidaan nähdä 5 min.päästä verikokeesta.Ja miksi sama ei pätisi päänahkaan? Ei 9kk. ole pitkä aika olla värjäämättä...Tai koittakaa olla värjäämättä ainakin alkuraskaudesta jolloin kaikki tärkeät elimet kehittyy.
mutta todella vähän! Voit olla aivan huoletta. Enemmän altistut kemikaaleille hengittäessä kaupungis saastunutta ilmaa.
-kemisti
Ole ihan rauhassa :) Ensinnäkin hengität enemmän niitä "myrkkyjä" kuin mitä päänahasta imeytyy vereen. Ja toisekseen se ei ole niin vaarallista.
Jos raskaana ollessa olisi vaarallista värjätä hiuksia, siitä varmasti sanottaisiin neuvolassa. Ainakin itse värjäsin esikoista odottaessani hiuksia ihan vapautuneesti ja terve lapsi syntyi :) Nyt toisenkin raskauden aikana olen hiuksia värjännyt vaikkakin vähemmän, kotiäiti kun ei niin huoliteltua lookia aina tarvitse ;)