Mallikoulu
Kommentit (1341)
Kun joku on itsevarma ja ylpeä onnistumisistaan , niin heti täällä haukutaan ylimieliseksi ja leuhkaksi muijaksi?? Kummallista, että sen hiljaisen ja tarkkailijan pitää muuttua rohkeasti ja itsevarmaksi, mutta se valmiiksi rohkea ja itsevarma tyttö on sitten ylpeä ja leuhka?
Minun mielestä tuolla mallialalla pitää olla varma itsestään, eikä pyydellä anteeksi olemassaoloaan!!!
Pitää luottaa itseensä, Amanda tekee niin.
Toivottavasti pärjää kisassa ja muutenkin jatkossa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:21"]
Luhdan edustaja tuomaristossa oli tosi kaunis kasvoiltaan. Ehkä sillä oli vähän jopa liikaa meikkiä, kun olen tottunut tuijottelemaan noiden mallikoululaisten tabula rasa -kasvoja :)
[/quote]
Liikaa meikkiä joo, mutta todella kauniit silmät ja sopivat ihanasti yhteen punaisen tukan kanssa.
Anne tuntuu olevan todella tykästynyt Amandaan, vaikka "oikeat" buukkaajat selkeästi tietävät, ettei Amanda ole niin kummoinen kansainvälisillä markkinoilla, eikä se lyhyys siellä auta yhtään.
[/quote]
Annehan on yhtä lyhyt kuin Amanda. Pitäähän sitä mittojaan puoltaa... :)
Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, ärsyttää jo hieman tuo Annen mielistely Amandaa kohtaan. Suosikkeja saa olla, mutta toi on jo liian näkyvää. Hän pitää Amandaa kuin jonain jumalattarena, eikä huomaa hänessä mitään virheitä. Tämän ohjelman tarkoituksenahan oli tähdätä lähinnä kansainvälisille markkinoille, mutta valitettavasti Amanda tullaan torjumaan monissa paikoissa maailmaa mittojensa vuoksi. Hän on kyllä ihan kaunis, mutta sitä en tiedä, millaiset kriteerit ulkomaisilla toimistoilla on kauneuden suhteen.Tuskinpa kuitenkaan valitsisivat häntä kasvojenkaan perusteella.
Minkälainen luonne mahtaa Amandalla olla siviilissä..
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:24"]
Pitääkö mallin tosiaan olla näkymätön robotti vailla omaa tahtoa? Ja ovatko tosiaan esim. meikkaajat niin leuhkoja että heille ei kärsi mistään sanoa. Ihmettelin tuota Vesan nounou kommenttia oliko Mayalle. Jos itse olisin ko työssä, haluaisin tehdä sen mahdollisimman hyvin. Jos erehdyksessä olisi jäänyt joku kohta kulmakarvasta värjäämättä olisin vain hyvilläni jos siitä minulle asiallisesti sanottaisiin. Jos kokisin sen varpaille astumisena, pitäisi kyllä peiliin katsoa. Meikkaajan työ on käsittääkseni meikata malli mahdollisimman hyvin, sehän vaikuttaa hänenkin suorituksensa.
[/quote]
Malli ei ole meikkaajan asiakas eli periaatteessa meikki, kuten myöskään vaatteet ei kuulu mallin päätettäviksi. Mutta tuossa ohjelman tilanteessa Vesa katsoi taas tilannetta jonkun ihme suurennuslasin läpi. Meikkaaja itsehän ei tuosta edes ottanut itseensä, taisi sanoa vaan "joo". Mutta jos kulmakarvoista meikkaajalle huomauttanut olisi Eveliinan sijaan ollut Amanda, niin koko kommentti olis varmasti mennyt Vesalta täysin ohitse.
Mua jäi mietityttämään se mitä Anne sanoi Even luustosta, "rakenteellinen lottovoitto". Mitäköhän tää mahtoi tarkoittaa? Eikös Eveliinan kroppa ole ihan samaa luokkaa muiden, esim Mayan kanssa?
Minua ei häiritse Amandan itsevarmuus. Hän osaa ottaa kehut vastaan iloisesti hymyilemällä eikä mutise että "noemmänymitäänoo", ei ole tarvetta latistaa itseään. Ja onhan se esiintyminen ihan eri maailmasta kuin monella muulla, jotka ovat aran hiirulaisen oloisia monessa paikassa. No, Petralla on myös tervettä itsetuntoa, ei pyytele anteeksi olemistaan.
Ei sillä tuoda vaatteita esille että ujona paniikissa kävellään lavalla ja pelätään epäonnistumista. Tai että kuvissa ollaan lähinnä kiusaantuneen näköisiä. Ihmeitä saa esim Even kanssa tapahtua että hän saa karistettua epävarmuuden itsestään.
Amanda saa varmasti töitä kotimaan markkinoilla mutta ei hän ole tarpeeksi erikoinen kompensoimaan pituuttaan ulkomailla. Suomessa itsevarmuus on jotain ihmeellistä mutta ei se maailman mallimarkkinoilla riitä. Eli jos etsitään kansainvälistä mallia, Amanda ei voi voittaa.
Mayan patti on pikkunipsaisu, se ei ole este menestymiselle. Petralle urheilu on tärkeää, on ihan älytöntä että hyvät terveet lihakset täytyy surkastuttaa että saa tehdä työtä mallina.
Jos ei ole lainkaan rahaa laittaa ohjelmaan, niin kannattaako sitä edes tehdä? Haastatellaan loputtomasti puhuvia päitä - umpitylsää. Pari hasuua kuvausta ja miljoona haastattelua. Tuntuu, että kaikki suomalaiset ohjelmat on nykyään tätä, tapahtuminen puuttuu kokonaan ja sen sijaan lässytellään kameralle jotain epäkiinnostavaa.
Jos ohjelman nimi on mallikoulu niin kyllä siinä nyt tarttis olla enemmän sitä mallin työn tekemistä!!!!
Petrasta oli todella huono se kuva. Eihän hän näyttänyt itseltään siinä ollenkaan, oli jotenkin miehekkään näköinen. Aivan taatusti siellä on ollut parempia kuvia hänestä, en voi käsittää.
En usko, että Amanda voittaisi. Liian lyhyt. Se on oikeasti kyllä ikävää, koska onhan Amanda itsevarma ja näyttää hyvältä kuvissa. Mutta, mutta... pituutta ei vaan taio mistään lisää.
Mitä tuohon Lailan omaan ulkonäköön tulee, niin uskomaton floppi kommentoida sitä. Malli on malli. Mallitoimiston johtaja ja on mallitoimiston johtaja. Eikä Laila noita kriteerejä aseta vaan on pieni toimija, joka pyrkii pärjäämään täyttäen kansainvälisesti asetetetut kriteerit huomioiden, jotta saisi bisneksensä pyörimään. Se on ihan sama, vaikka Laila lähettäisi 1000 kuvauksellista ja fiksua tyttöä maailmalle, jotka on hoikkia lantiolla 95cm, niin niitä töitä ei vaan ole.
Mä vähän veikkaan, että vaikka tuomaristossa on neljä ihmistä, niin Lailan sana on vahvin. Hän on kuitenkin se tuleva työnantaja.
Miksi ihmeessä jokaisessa jaksossa pitää tehdä tyyliin viisi klippiä siitä, että Amanda on niin itsevarma ja hänellä on asennetta?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:31"]
En oikein ymmärrä Petran hehkutusta. Mun mielestä hän on tosi tavallisen näköinen kasvoista. Sopisi ehkä jonkin suomalaisen (sportti)katalogin malliksi, ei todellakaan ulkomaisille catwalkeille. Eniten häiritsee se nenä, joka on mallia peruna. Petra ei vain ole yhtään mallimainen.
[/quote]
On aikamoista liioittelua sanoa, että hän ei ole "yhtään" mallimainen. Hänellä on hyvä kroppa, erittäin kaunis, pitkä kaula, kaunis sivuprofiili, hyvät hiukset, malliksi erittäin hyvä persoonallisuus ja mitä kaikkea vielä. Kasvotkin ovat omasta mielestäni todella hyvät, erikoiset kyllä mutta juuri sellaisella täsmälleen oikealla tavalla, joka sopii mallille! Tulee mieleen jopa hieman Chloe Sevigny.
Olen aivan raivoissani, että tollot tuomarit pudottivat Petran ennen Amandaa!!
108
[/quote]
Kun Petra ilmestyy kuvaa, minulle tulee aina mieleen Seppo Kääriäinen.
Annen mielestä kaikki tuntui olevan äärimmäisen sitä ja tätä tässä jaksossa. Mitähän sanoja hän aikoo käyttää sitten, kun jokin oikeasti on poikkeuksellisen hyvin?
Alkuperäinen suosikkini oli Petra, minusta ehdottomasti kiinnostavin ja freesein kasvo ulkomaita ajatellen. Erittäin hyvä ulosanti englanniksi. Ymmärrän täysin Lailan näkemyksen mitoista, ja hyväksyn pudotuksen tällä perusteella.
Ihmettelen silti mitä Amanda tekee edelleen tuolla? Siinä missä ylimääräiset sentit lantiolla myös puuttuvat sentit pituudesta ovat aika ratkaisevia kansainvälistä uraa ajatellen.
Toivon että Maya voittaa, koska tästä joukosta ainoa jonka voisin kuvitella tekevän määrätietoisesti mallin hommia. Liika pikkutyttömäisyys hänestä onneksi karisi Marimekon kuvauksissa. Eveliinan luonne on vähän kysymysmerkki jatkoa ajatellen.
Se on niin outoo ku kaikki on täällä Amandaa vastaan ja ite oon tykänny siitä alusta asti ja en vois olla ilosempi et on finaalis :) Tietenkään en osaa sanoo et vaikka voittaiskin niin pärjääkö sit loppujen lopuks mallimaailmas. Jos Amanda ei voita niin sit toivoisin ehdottomasti et Maya!
Tähän asti Amanda on voittanut kaikki skabat selvällä erolla toisiin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:40"]
Tähän asti Amanda on voittanut kaikki skabat selvällä erolla toisiin.
[/quote]
Mitkäs kaikki skabat hän on voittanut tähän asti?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:03"]
Miksi ihmeessä jokaisessa jaksossa pitää tehdä tyyliin viisi klippiä siitä, että Amanda on niin itsevarma ja hänellä on asennetta?
[/quote]
Etenkin kun maailmalla se ei vaan riitä. Varmasti jokaista duunia kärkkyy Amandan lisäksi myös tyttöjä, jotka on itsevarmoja, asenne kohdillaan ja joilla riittävät sentit pituudessa. Amanda loistaa mallikoulussa kävelyllään ja sillä että osaa toimia kuvauksissa, mut eihän sekään mitään uniikkia ole, varsinkn kun niitä pituudesta puuttuvia senttejä ei saa mistään.
Amanda tämän nyt kuitenkin vei.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:26"]
Tiedättekö muiden huippistyttöjen instagrameja? Tekeekö kukaan enää aktiivisesti mallin töitä?
[/quote]
@pairoflegs, @saarasihvonen, @annajnevala, @annasofia.alisisto, @mspreis
Ainakin ensin mainitut neljä näyttäisivät tekevän mallin töitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.