miten te aiotte selviytyä sikainfluenssasta..?
mä ostan 300 eurolla (sen verran säästössä) käsidesiä, vettä, säilykeruokia, purkkiruokia, jauhoja jne.. otan läppärin, vaatteita ja menen porukoiden mökille ihan eristykseen muusta maailmasta lasten kaa.
yritän saada mahdollisemman paljon insuliinia (koska mulla diabetes) mukaan.
tämmönen vaa tuli mieleen.. ja tää mökille meno sitten jos tästä tulee joku samanlainen juttu kuin espanjantauti tai mustasurma oli.
Kommentit (39)
Olen töissä Suomen suurimmassa sairaalassa ja potilaiden kanssa tekemisissä. Tämä ei ole otollinen aika taloudellisista syitä miettiä työpaikan tai alan vaihtoa. Myös mieheni tekee työtä, jossa näkee päivittäin vähintäänkin kymmeniä ihmisiä.
Lapsia tosin voisimme pyrkiä suojaamaan jos vanhemmat saamme tartunnan, ystävien/sukulaisten avulla...
Jippii!
Tulee, jos on tullakseen. Heti, jos tulee oireita, on hakeuduttava lääkäriin. Vaikka eivät kai voi hirmuisesti tehdä, muuta kuin yrittää lievittää oireita.
Mahtavaa, nekin siis tekee töitä. Sehän on tietenkin niiden tärkein tehtävä ja se tuodaan esiin aina kun hommista puhutaan, eli ulkoilu. 10 h ulkoilua per päivä ja on kotirouvuus täytetty.
muistan kuinka täällä kohistiin lintuinfluenssasta... se oli oikeesti toosi hupaisaa.. tuleeks tästäkin..? hih
Mahtavaa, nekin siis tekee töitä. Sehän on tietenkin niiden tärkein tehtävä ja se tuodaan esiin aina kun hommista puhutaan, eli ulkoilu. 10 h ulkoilua per päivä ja on kotirouvuus täytetty.
=)
koska oli ulkoillut. Ja se ulkoilu muuten on erittäin tyypillinen kotirouvien ns. työ. Kaikki syyllisyys (kotirouvuudesta ja muusta laiskuudesta :D) hiljennetään, koska ollaanhan sitä toki ulkoiltu.
tanaan enemman ja jo New Yorkissa asti.
Onkohan vanha annos voimassa, kun otin keväällä, kun lapsi olai influenssassa?
Kuolleisuus näyttää olevan tässä taudissa 16% luokkaa, eli aika korkea. Kuolleent pääasssa terveita nuotia aikuisia, aivan kuten espanjantaudissa. Kyseessä ilmeisesti myös sama serotyyppi oli H1N1.
kieltämättä olen hieman huolissaan. mietin jopa, että pitäisik pitää mies karanteenisa pari päivää paluulennon jälkeen ennen kuin tulisi kotiin. Jos saisi tartunnan paluulennolla esim. niin eipähän tartuttaisi meitä muita. Hulluus iskee, jos alan liikaa miettimään. :(
eikä se tunnu hirveästi ihmisiä häiritsevän.
Ei taida tavallisessa ripulissa olla kuolleisuus 16%....
mun mies lähtee viikoksi Mexico Cityyn työmatkalla ensi keskiviikkona ja se tuo tulleessaa sikaflunssan, se on varma!
Tyhmnää. Sinne pitäisi kieltää matkustaminen.
mä ostan 300 eurolla (sen verran säästössä) käsidesiä, vettä, säilykeruokia, purkkiruokia, jauhoja jne.. otan läppärin, vaatteita
saman teen paitsi ku ollaan kotona (kerrostalo kolmio). parvekkeella voi sit vaa ulkoilla. olispa oma mökki...
Täälläkin yksi ensi viikolla Meksikoon matkustava. Kivittäkää. Ja sika on hyvää.
Kuolleisuus tähän tautiin on ollut 6% ja espanjantautiin se oli 3%
Mutta eikös me kaiakki kuitenkin joskus kuolla? Jos on mun aika kuolla niin ei kai sille mitään sitten voi... Elämä on....