Mitä mieltä MIESgynekologeista?
Kommentit (24)
Oli mies gynegologi(lääkäri) ja vielä komea nuori mies harjoittelija katsomassa sivusta. Jotenkin oli nolo olo siinä haarat levällään.
Kävin kunnallisessa ja siellä on peräti kerran ollut nainen, muuten aina mies. Ihan normaali terveyskeskus lääkäri. Ei siis mikään gynekologiksi erikoistunut.
on järkyttävää yleistystä suuntaan jos toiseen. Asiat mitä arvostelette eivät ole kiinni sukupuolesta vaan henkilön persoonasta, kouluttautuneisuudesta, vuorovaikutustaidoista ja tavasta toimia. Ei muutaman henkilön otannalla henkilökohtaisista gynekäynneistä voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Hyviä gynejä löytyy sekä naisista että miehistä, samoin huonompia. Kun itse tilaan aikaa ei, sukupuoli ole ratkaiseva kriteeri. Arvostan osaavaa, perusteellista gynekologia jolla on myös aikaa kuunnella asiakasta.
T:Kätilö
Enkä oikein jaksa uskoa näitä "kavereiden" kertomia juttuja siitä, mistä gynet tai muutkaan lääkärit puhuvat tauoillaan....
helläkätisempiä ku naisgynet joilla oon käyny. Kuulemma aika yleistä et miesgynet tutkii paikat varovaisemmin, naiset on yleensä aika kovia otteissaan, kumma juttu. Luulis naisten tajuavan et gyn. tutkimus tuntuu lähtökohtaisesti inhottavalta ja osaisivat olla hellempiä. Taitaa olla aika yleistä et miesgynet koetaan otteiltaan paremmiksi?
Ja tosta pervoudesta, niin tekeehän ne gynet muutakin kun tutkii naisten värkkejä. Onks vanhusten kakkavaippoja päivät pitkät vaihtavat lähäritkin sit pervoja?
mutta pari kertaa on tullut pakon edessä käytyä miesgynellä. Viimeksi naikkarilla (en siis voinut tietenkään vaikuttaa lääkärivalintaan). Gyne oli komea nuorehko mies, ja todellakin ystävällinen ja erittäin helläkätinen :) Kiinnitin huomiota (kun tutkimus oli tehty), että hänellä oli hyvin sirot kädet. Näin on varmasti monella naisellakin, mutta pahimmat gynekokemukset ovat olleet näitä ronskiotteisia naisia. Tämä miesgyne naikkarilla oli kuitenkin sen verran ihastuttava, että tutkimus oli enemmän kuin miellyttävä ;D
on kertonut, mitä tekee. JOkainen naisgyne on vain tunkenut kätensä ja tykalunsa ym. sinne ja repiny. Mies on ollut helläåvarainen ja kertonut, mitä seuraavaksi tapahtuu. Mies on myös osoittanut keskenmenon jälkeen myötätuntoa ja soittanut peräänkin parin päivän päästä kysyäkseen onko kaikki ok.
Yleisesti ottaen hellävaraisempia, ja tosiaan kertovat mitä tekevät... on ollut hyviä naisiakin mutta myös kamalia ronkkijoita, hyi siinä tekee mieli sanoo pahasti.
mutta hän on jo vanha, reippaasti yli eläkeiän. Mutta se asiantuntemus ja kokemus yhdistettynä rauhalliseen ja leppoisaan tunnelmaan, teki käynnistä todella miellyttävän. Sääli todella, että hän on näillä hetkillä jäämässä eläkkeelle tai ehkä on jo jäänyt. Se oli vielä niin hellyyttävää, kun hän näytti sormiaan, jotka olivat sinertävät ja vähän nolona tunnusti,että oli ollut mustikkametsässä ja väri oli jäänyt sormiin, vaikka oli kokeillut pestä vaikka millä aineella. Mutta mua ei haitannut yhtään.
mutta nyt on pakko!
Mun tati, ammatiltaan laakari, oli joskus kysynyt kollegaltaan miesgynekologilta etta eiko niita naisten pyllyja kyllasty kattelemaan.
-EI! niita EI kylla kyllasty kattelemaan!!!! Ei kyllasty, ei! - oli vastaus.
Ei miesgynekologeja mulle, kiitos. Naisia ne on kylla yhta lukuunottamatta aina onneksi olleetkin.
ja miesgynekologit hellavaraisempia. Yleensa myos selittavat toimenpiteet ja etukateen varoittavat, jos on odotettavissa kipua. Asenne on ollut kunnioittava naista kohtaan.
Gynekologille lapaan tutkiminen on muuten vain yksi osa tyosta. Esim. mun gynekologi on myos synnytyslaakari (+professori) ja piti hyvaa huolta musta ja vauvasta (haneen sai ottaa yhteytta vaikka keskella yota, jos oli huolia) koko raskaudenajan ja synnytyksen.
Siihen mennessä kun lääkäri erikoistuu niin on nähnyt jo niin paljon sellaista ihmisten kropissa ettei mikään enää hätkäytä.
Jos luulette että mies lekuri on stondiksessa jos vastaanotolle tulee kauniskin nainen tussuansa tutkituttamaan niin erehdytte pahasti.
Saati sitten ne ylipainoiset karvaperseet joita tulee luikuhihnalla.
Ihan sama sanoa että mies hieroja olisi hekumoissaan kauniista ja timmistä naisvartalosta jota pääsee oikein öljyn kanssa hinkkaamaan.
Kuulkaa työtä se vaan on. Eikä todellakaan mitään hohdokasta sellaista.
mutta jos valita saa, niin nainen mieluummin.
haluaa työkseen ronklata naisten ties minkälaisia värkkejä. Tai kai se sitten on niin ihanaa. Mutta perverssin kuvan siitä kyllä saa, ei voi mitään.
Ja mitä ammattitaitoon tulee, niin ihan samaa repimistä se on.
En tiedä kumpi on pahempaa, käydä hammaslääkärissä vai gynekologilla...
toooooosi monella naisella kävin ja yksikään ei ollut yhtä helläkätinen kuin mies..... Että semmosia sadisteja
Aivan järetön ammatinvalinta. Pervoja.
Kumpiakin on kokeiltu,mutta jos valita saa, niin nainen mieluummin.
Nainen on jotenkin vaan parempi vaihtoehto. ja hirvee ahdistus tulee jos on mies...
..vaan ihan ammatillinen pätevyys, sitoutuneisuus, lisäkoulutus, vuorovaikutustaidot ja henkilökohtainen kemia. Mulla sattuu olemaan maailman paras gynis, jota en vaihda todellakaan helpolla. Ja mies sukupuoleltaan, vaikkei sitä yhtään ajattele vastaanotolla ollessa.
Sellainen nuivan kuivakka setä, viljeli hieman sarkastista huumoria. Hoiti mua kakkosen raskausaikana sairaalan äitipolilla ja sattui yksityisellä puolella olemaan ainoa jolle oli aikoja kun oli kiireellistä asiaa lääkäriin. Kävin sitten muutamankin vuoden säännöllisesti kunnes setä tosiaan jäi eläkkeelle. Oli mukava käydä oikeasti asiantuntevan tyypin luona, ja aina jaksoi olla tasaisen ystävällinen ja kohtelias. Siinä jäi se sukupuoli ihan tyystin huomiotta, setä osasi jotenkin hälventää sen niin ettei ikinä käynyt mielessä ujostella tai nolostella mitään.
Nyt olen käynyt miehellä. Vanhempi, kaljuuntuva herras mies. Todella ammattitaitoinen ja helläkätinen.
Ja ennen ensimmäistä käyntiä näin painajaista käynnistä...