!!++!! PIKKUKAKKOSET vko 51 (15. - 21.12.2008) !!++!!
Ja tässä se linkki viime viikkoseen pinoon..
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (28)
Moi kaikille!!!
Mihinkähän pinoon minä siirtyisin tuolla odotus puolella.........??? En taida osata siirtyä täältä mihinkään. =)
Varasin ajan äken neuvolaan.. Se on joulun jälkeen maanataina 29pv... Silloin ollaan rv7+1..... Olen miettinyt alkuraskauden ultraa, mutta kun ei oikein tiedä missä kuopiossa olisi sellainen hyvä.
Mut nyt hommiin...
Liisa06 rv 5+1
Pikainen viesti vain että tulehan Liisa sinäkin tuonne Leijonanpentuihin (elokuussa laskettu aika) Odotus-puolelle! Tai Pikkukakkosiin, jossain siellä näin sellaisenkin ketjun.
Itsekin taidan nyt toivottaa lopuille pikkukakkosille tänne kuumepuolelle oikein paljon tsemppiä ja plussatuulia! Kai se tämä oma raskaus on ihan totta, siksipä siirryn itsekin tuonne odottajiin... :)
Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille! Toivottavasti pukki tuo mitä ihanimpia lahjoja, plus-merkkisiä sellaisia :)
Tolleroinen ja rv 5+2
Lisbet81, lasken jatkossa kp siitä milloin alkaa kunnon vuoto eli nyt olisi menossa kp 3. Iso kivi tipahti sydämeltä. Kiitos!
Miehen kanssa en ole vielä ehtinyt vielä puhumaan. Hän kun oli perumassa jo varmaksi sovittua pikkukakkosen yrittämistä. Jotenkin kauhean paha mieli asiasta. Ei ole kiva kun kerran on jo näyttänyt vihreää valoa ja sitten isketään punaista jarruvaloa.
Täytyy mennä, PikkuYkkönen alkaa käydä hermostuneeksi tuossa lattialla.
Adara kp 3/25-30, yk1
Hissukseen on viikko näköjään täälläkin alkanut, ei suuria uutisia.
Meillä flunssa jyllää oikein kunnolla. Itse olin kipeä pari viikkoa sitten, poika myös. Viime viikolla miehelle puhkesi flunssa ja mä sain sitten pöpön uudelleen loppuviikosta ja vieläkin ihan puolikuntoinen. Toivottavasti poika ei taas saa ainakaan pahaa flunssaa ja tervehdytään kaikki kunnolla jouluksi.
Mulla oli siis ovis viime viikolla, odotettua paljon aikaisemmin niin jäi puuhastelut vähän puolikutoisiksi, osittain kyllä flunssankin takia.
Tänään on ollut kovasti menkkajomotusta vatsassa, mistähän sekin tulee.
Toivottavasti ei nyt ole kierto NIIN sekaisin että täti tulis parin päivän sisällä. Yleensä mulla kyllä jomotus pysyy aika lailla samanlaisena mutta nyt jostain syystä se vähän tulee ja menee ja on eriasteista.
Tuli niin paha mieli kun tapasin kaveripariskunnan, jolle ei lastu tunnu siunaantuvan millään ja yritystä ja hoitoja on takana jo vaikka kuinka. Tulee huono omatunto kun itse haluaa toista lasta niin kovasti ja toisille ei tunnuta suovan sitä ensimmäistäkään. Kyllä tuli taas poikaa halailtua oikein olan takaa!
Mä taidan mennä nukkumaan että saa levättyä, oli vaan pakko tulla ensin lukemaan olisko täällä tapahtunut jotain!
Addiktio se on pienikin addiktio.. ;)
Adele kp 22/n.35 (tää kierto kyllä varmaan lyhyempi), yk 2
Moi,
mä palaan tänne kohtapuoliin. Vielä en tiedä milloin, mun raskauteni oli kohdunulkoinen ja meni kesken kunnon pamauksella viime viikolla, rv 6. Sisäiset verenvuodot lähestulkoon shokkiin asti ja hätäleikkaus ja sitä rataa. Kiitos vain paikalliselle ensiavulle, joka ei katsonut mun olevan kiireellinen tapaus ja antoi vuotaa melkein kolme litraa verta vatsaonteloon lääkärille pääsyä odotellessa, olin sen verran heikossa hapessa että hoitohenkilökunnan huomion saaminen vei aikaa, enkä saanut edes puhelinta laukusta että olisin voinut soittaa miehen paikalle auttamaan.
Toisaalta tällainen hengenvaaraan saakka päässyt tilanne vie kyllä huomion pois itse asiasta eli siitä että keskenmeno tuli. Mutta niinkuin joku jollaki palstalla sanoi - ei tätä lasta ollut meille tarkoitettu. Meille on sitten tulossa toinen, meidän perheeseen paremmin sopiva ihana pikkuinen, joskus myöhemmin.
Toivottavasti saan jo ens kuussa luvan palata tänne - yhdet kuukautiset pitäisi kuulemma ainakin odotella ja jälkitarkastus tietty.
Paljon plussaonnea kaikille ja raskauksia kohtuun, minne ne on tarkoitettu...
t
Sinisini
Tulin tänne vaklaan että ketkä kaikki on plussannut ja olihan täällä jo monta plussannutta, eli onnea kaikille, erikseen ketään mainitsematta ja tietty sit vielä kaikille tarrasukkia matkaan =)
Mulla alkaa kohta jo rv15 eli aika hyvillä viikoilla jo mennään, käytiin np-ultrassa 11vkolla ja siellä kaikki hyvin, nyt sitten odotellaan neuvolan la:n määrittämiseen tarkoitettua ultraa (se on 30.12) kun täälä ei muuta tarjota. Eli kaikkiin muihin joutuu meneen yksityiselle.
Kummasti se varmuus raskaana olemisesta on katoavaista, nyt kun ei vielä liikkeet tunnu niin välillä on ihan varma että on raskaana ja sitten jo seuraavassa hetkessä miettii että kuinkahan oikein on, no, toivottavasti liikkeet rupee pian tuntumaan.
Oon ollut hirmu huono kirjottelemaan, jokusen kerran kesäkeijuihin mutta mutta siinä se sitten on ollutkin, oon siis vaan ollut taustalla ja kattellut muitten kuulumisia, myös tuolla o-puolen pikkukakkosissa oon vaan käynyt lukemassa kuulumisia.
Olipas jotenkin omanapasta tekstiä mutta täälä on paljon uusia joita en yhtään tunne ja aika moni "vanhoista" on jo plussannut =)
Pidän peukut pystyssä Lisbetille ja Soffulle että nyt tärppää, uskon vakaasti että saatte hyvän joululajan molenmmat.
Kaikille muillekkin paljon plussatuulia ja sankoin joukoin kirjotteleen o-puolen pikkukakkosiin, josko sinne sitten kanssa pääsisin kun on enemmän porukka.
Hyvää joulua kaikille toivoo Ruu kera masukin rv 14+5
Olit linjoilla saamaan aikaan joten laitan sulle heti oman viestin.
Toi on aivan kamalaa noissa paikallisissa terkkareissa että mikäli vaan oot oikeesti kipee etkä pysty vaatiin hoitoo niin sut on niin helppo unohtaa. Onneks kuitenkin kaikki hyvin ja henki säily, odottelet rauhassa että saat luvan yrittää uudestaan ja sitten uudella innolla peittoo heilutteleen =)
Ja olen samaa mieltä ettei tuota lasta ollut teille tarkoitettu, vielä tulee toinen joka pääseen teidän porukan jatkoksi. Nyt sitten vaan voimia tervehtymiseen ja yritä myös päästä joulufiilikseen =)
Ruu, joka kurkistaa o-puolelta
-RUU-
Olipas kiva, että piipahdit meitä kattomassa! =) Onpas aika menny äkkiä, siitä ku plussasit, melkeen puolessa välissä jo! =) Hyvää joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2009 sinne sullekin!!! =)
SOFFU
Joko testasit? Mikä vastaus oli tikussa? Jännitän sun puolesta täällä!!! =)
SINISINI
Kauheeta!! Sanat eivät riitä kertomaan kuinka olen pahoillani.. Voimia sulle sekä hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2009! =)
Oma Napa
Välillä nippailua ja vihlontaa sekä menkkamaista jomotusta aika ajoin.. Mutta en tiiä, jotenkin on NIIN vahva olo, että plussaa ei tässäkään kierroksesta tuu.. Ei se auta ku oottaa vielä viikko testaamisen kans.. Jos ees sitten on syytä testata..
Ajattelin Jouluaattona testata, jos ei oo siihen mennessä menkat alkanu, mutta en tiiä näyttääkö testi vielä muutenkaan mitään, vaikka olisinkin raskautunu?? Kun ovulaatiosta on niin vaikea laskea, ku en tiiä millon se oikeen oli. Luultavasti (limojen mukaan) oli viime viikon la:na, eli kp:t sillon 16).
Ootellaan..
=) Lisbet, kp 20/26-31, yk 5.
Mä vietaän vapaapäiviä ja funtsin et pitäskö lähteä käymään pojan kanssa risteilyllä kun olis yks lahjakortti joka pitää käyttää tällä viikolla. Tylsää vaan mennä "yksin". Kauheesti kaverit ei tee vuorotöitä ni tän siitä saa ku itse on vapailla viikolla.
*Sinisini* : Aivan kamalaa, mitä sulle on tapahtunut. Mä oon tosi pahoillani. Aika vaaralliselta tilanne vaikutti. Hyi kamala minkä mokan tekivät tk:ssa! Tosi paljon voimia täältäkin ja tervetuloa joukkoon taasen kunhan jaksat! Täällä onneksi sympatia ei lopu kesken! >>>>>>halaa<<<<<<
Aivan uskomatonta mutta mä ajattelin sua *Ruu* tässä muutama päivä sitten, että mitäköhän sulle kuuluu. Kiva kun kävit päivittämässä kuulumisia.
*Lisbet* : No nuo oireethan kuullostaa samalta ku mulla. Saas nyt nähdä tarkoittaako ne plussaa...=) Tsemppiä sinnekkin!
Tosiaan, en ole vielä testannut. Testaan huomenna tai ylihuomenna. Mut harmikseni, oireet on nyt hieman tasaantuneet parina viime päivänä vaikka luulis niiden koventuvan vaan... Ei oo enää niin vahvaa tunnetta raskautumisesta mutta toivotaan et raskaana kuiteski olisin. Ja viime yönä näin unta et menkat alkoi....
Mutta nyt pitäs hoitaa jouluruokaostokset ainakin osittain.... saa nähdä onko kinkut jo kaupasta loppu. Kivaa keskiviikkoa!
Soffu kp 26/27 yk 3
Mulla on nyt pari päivää ollut kamala jano melkis koko ajan. En oo kyl syönyt mitään erikoista, suolasta tms....
Kävin ostaa äsken raskaustestin mutta en tiiä onko järkee vielä huomenna testaa kun on kuiteski vasta kp 27/27. Mä en vaan tahtois nega.... hmmm....
Soffu, kyllä jano on yks raskausoire tai ainakin sellanen mielikuva mulla on. Onnea plussaukseen! Esikoisen kohalla taisin tehdä positiivisen testin just kp 27/27.
Miehen kanssa puhuttiin eilen. Hän perui aikaisemmat puheensa ja palasi takaisin alkuperäissuunnitelmaan eli jatketaan pikkukakkosen yritystä. Huh, ehin jo säikähtää. Eikä tarvinnut edes riidellä eikä painostaa vaan ihan rakentavasti keskusteltiin, mikä on iso juttu mulle.
Tänään pitäis yrittää lämmitellä miestä. Mulla on kyllä vieläkin vähän vuotoa jäljellä. Menkat onkin kestänyt jo yhdeksän päivää, tosin alussa oli vain pientä tiputtelua. Ärsyttää vaan jos kaikki paikat on sitten veressä. Yöks. Normaalisti en suostu petipuuhiin kuukautisten aikaan. Ovulaatio ois laskelmieni mukaan vasta parin kolmen päivän päästä, mutta ei vara venettä kaada.
Adara kp5/25-30, yk1
En osaa yhtään kirjoittaa näille palstoille, tuntuu kummalta kun ei tunne ketään ja kertoo niin henkilökohtaisia asioita...
Täytin Vauvan ovulaatiolaskurin äsken, ja sen mukaan hedelmällisimmät päiväni ovat aatonaatto, jouluaatto ja joulupäivä. Ainakin, jos kierron pituus on sama kuin ennen edellistä raskautta (minulla on ollut vasta yhdet kuukautiset).
Voi siis olla, ettei raskautumiseen ole mahdollisuutta vielä tässä kierrossa. Tai ehkä ehdimme sukulaisten nurkissa harrastaa seksiä, kuka tietää?
Onnea niille, jotka ovat tehneet jo positiivisen testin :) Ja paljon voimia niille, jotka ovat kokeneet keskenmenon, se on varmasti raskas kokemus.
Yritän suhtautua raskautumiseen yhtä nöyrästi ja toisaalta huolettomasti kuin ensimmäisellä kerralla, mutta se on vaikeaa. Tietoa on vain niin paljon enemmän, myös kaikesta mikä voi mennä pieleen. Olen miettinyt myös sitä, että suhtautuminen vatsassa kasvavaan ihmisalkuun on varmasti aivan toinen kuin ensimmäisessä raskaudessa. Siinä kun ei ollut vielä mitään tietoa miten ihana vauva sieltä voi tulla. Raskauteen pystyi suhtautumaan tavallaan jopa täysin kylmästi ja "tieteellisesti".
Ja nyt mietin jo lempinimiä, vaikka yritys on vasta alkamassa. Aivan kuin menetettävääkin olisi enemmän. En haluaisi, että raskautumisesta tulee suoritus mutta tiedän, että siitä tulee. Panokset kasvavat matkalla.
Mami_08
Sitten odotellaan tädin paikalle ilmaantumista.... eiköhän se viim huomenna tule. Me varmaan nyt sitten pidetään paussia yrittämisessä muutama kuukaus, et en varmaan täälläkään käy kovin usein. Fiiliksen mukaan!
s kp 27/27
Pahoittelut negasta, mutta älä nyt vielä luovuta! Niin kauan ku täti pysyy poissa on aina toivoa! =) Testasitko kuinka herkällä testillä?? Jos sulla ei vaan oo tarpeeks sitä HCG hormoonia??
Saapas nähdä miten mun käy ens viikolla..
=) Lisbet, kp 21/26-31 yk 5.
No niin nyt on ultrassa käyty sen rinnan patin takia.... Ja lääkäri diaknosoi se hyvän laatuiseksi kasvaimeksi. Ja sehän oli mulle shokki... pillitin koko sen ultran ajan... Mutta lääkäri lohdutti sillä että ei se ole syöpää ja että monilla nuorilla naisilla esiintyy tuo patti juuri tuossa kohdassa. Joulun jälkeen on vasta soitto aika lääkärille ja sit kysiin, niin ottavat paksuneula näyttee elikkäs koepalan.
Siinä meni joulu pilalle....?? Mutta nyt odotan joulun jälkeen olevaa neuvolaa, jospa sais vaikka pikkuisen nähdä. Mutta täytyy toivoa että se ei ole mitään vakavaa.
Liisa06 rv 5+3
Liisa, voi itku. Oon pahoillani. Toivottavasti sun koko joulu ei mee pilalle tuon uutisen takia vaikka kieltämättä aika järkyttävää. Koita ajatella positiivisesti, et on hyvänlaatuinen ja siis helppo poistaa eikä kasvain leviä. Voimia sinne kovasti!!
Soffulle, älä vielä heitä lapasta menemään. Riippuu paljon testistäkin näyttääkö jo noin aikasin. Mitä testiä käytit?
Huomasin laskeskelleeni ihan päin mäntyä ovulaationi. Eihän se olekaan vasta kuin ensi viikolle, joskus jouluaaton tai -päivän tietämillä. Just sillon ollaankin kylässä. Ensin jouluaatto mun vanhempien luona ja sit joulupäivänä mennään anoppilaan. Varsinkin mun vanhempien luona voi olla vaikeaa touhuilla kun ne nukkuu viereisessä huoneessa. Anoppilassa meillä puolestaan on natiseva sänky. No, lisähaastettahan se vain on :) Oikeasti voi olla ettei homasta tuu mitään.
Ihana rauha. Esikoinen on nukkumassa. Kävin neuvolassa sen kanssa ja saatiin kontrollikäynti välipäiville kasvun takia. Poika ei ole kuukauteen kasvanut senttiäkään ja painoakin tullut vain 100g ja sitä edellisenä myös vain 100g. Mahdollisesti johtuu allergiasta. Onneksi tammikuun puolessa välissä päästään maitoaltistuksiin ja saadaan resepti korvikkeeseen. Heti kun löytyy sopiva korvike lopetan imetyksen siihen paikkaan, on niin tuskastuttavaa miettiä koko ajan mitä saa syödä ja mitä ei. Tämä meni nyt aiheen vierestä, mutta huolettaa tuo pojan kasvu. Hän on siis 6,5kk.
Adara kp 6/25-30, yk1
LIISA06
Olipas kuitenkin hyvätkin uutiset, et ei oo syöpää ja et on yleistä nuorilla naisilla. Toivottavasti saat kuitenkin ilon irti joulusta ja nauti neuvolakäynnistäsi ja pienestä vauvasta, joka siellä asustelee! =) RAUHALLISTA JOULUA & RÄISKYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009 SINNE SULLE! =)
ADARA (?)
Teidän pitää ottaa pieni etumatka ja pupuilla just ennen sitä matkaa ja heti sitte ku pääsette kotiin!! =) Ainakin olis nuijapäitä istuttettu jo sille ovikselle ja toivottavasti ne säilyis sen matkan ajan =).
OMAA NAPAA
Tänä aamuna vihlas heti oikeen kunnolla tuolta alavatsasta ku nousin sängystä ja menkkamainen olo oikeen "kunnolla" tänään näin aamusta päällä! Jomottaa tuosta vasemmalta puolen enemmän, melkeen koko ajan ja ihan semmonen olo, että kohta jotain tulee housuihin.. Voi ku tää nyt tarkoittas, että saisin tehdä plussa testin ens viikolla!! =) PYSY NYT TÄTI POISSA TÄÄLTÄ MEILTÄ!! =(
Laskin just, että jos mulla nyt olis ollu viime la:na ovis (ja just sinä päivänä pupuiltiin) ja tärppi olis käyny, niin kiinnittyminen olis tapahtunu eilen tai sit nyt tänään-huomisen aikana. Eikö se kiinnittyminen tapahdu 5-7 päivän jälkeen hedelmöittymisestä??
Muuten ei ole ollu mitään poikkeavaa olotilassa, mutta jos se nyt tästä sitten lähtis ne oireetkin tulemaan. Kiinnittymisen jälkeen niitä varmaan tarvii vasta odottaa..
Mutta nyt kahvin keittoon ja koitan olla ajattelematta koko asiaa.. Helppohan se on sanoa!! =)
=) Lisbet, kp 22/26-31 yk 5.
LIISA ihana että kasvain on kuitenkin hyvälaatuinen! Toivottavasti saat asian mielestä pois jouluna edes vähäksi aikaa.
ADARA Mä muistan että meidän pojalla kasvu stoppasi just tossa vaiheessa, neuvolassa sitä seliteltiin sillä että poika oli just aloittanut kiinteät eikä kroppa jotenkin vielä hyödynnä sitä yhtä paljon kuin maitoa, jota sitten tietysti sai vähemmän kuin aiemmin. Lisäksi ryömi ja liikkui kovasti sekä alkoi harjoitella konttausta, joten kuluttikin varmasti enemmän kuin aiemmin. Kasvu kyllä sitten taas kiihtyi myöhemmin. Toivottavasti teilläkin on joku vastaava juttu kyseessä.
Oma napa
Mullakin oli ihme vihlaisuja sekä vatsaan että selkään alkuviikosta, samoin järkky menkkajomotus 3-4 päivää ja juon vettä koko ajan kun on jano.
Lisäksi eilen aamulla heräsin kauhean pahaan oloon, koko ajan piti olla valmiina syöksymään vessaan. Olo helpotti iltapäiväksi, mutta sitten alkoi närästys. Tää on ihme juttu, koska mua ei ole koskaan närästänyt paitsi kun olin raskaana ja silloinkin nimenomaan alkuraskaudessa, lopussa ei ollenkaan. Tänä aamuna sama juttu, tosi etova olo ja jatkuu yhä.
Mä en jotenkin jaksa uskoa että nää olis raskausoireita, etenkin kun tädinkin pitäs tulla kylään vasta joskus ensi viikolla ja pupuilutkin meni ennenaikaisen oviksen ja flunssien takia ihan mönkään.
Pakko kai tässä on alkaa keskittyä joulupuuhiin että saa ajatukset jonnekin muualle. Tosin vaikeaahan se on, etenkin nyt kun tekis koko ajan mieli mennä kurkkimaan pönttöön..
Adele kp 25/n.35 (tää kierto lyhyempi), yk 2
LIISA06
Toivottavasti ei oo mitään vaarallista! =) Pidä meidät ajan tasalla =)
SOFFU
Kyllä mä oon nyt aikamoisen varma, että sä oot raskautunu! Ihana juttu!! =) Menispä aika äkkiä siihen päivään, jolloin testaat ja tuu sitten HETI kertomaan mitä testi näytti!! =)
ADARA
Monet ovat miettineet ja kysyneet, että miten nuo lasketaan. Eli lasketaanko kp 1 "tuhruvuodosta" vai siitä ekasta kunnon vuotopäivästä. Ite lasken ekasta kunnon vuotopäivästä. Eli jos teet samoin, niin sulla olis nyt sit kp 7 (??).
OMA NAPA
Sain kuin sainkin miehen sänkypuuhiin sillon lauantaina alkuillasta! =) Eilen tuli vielä aamulla semmosta "kananmunan valkuista" muistuttavaa limaa, mutta se loppu sitten kun seinään päivällä. En mä vaan oo 100% varma oliko se ovis lauantaina, mutta jos limojen perusteella pitäs päätellä, nii sanoisin että otollinen hetki oli sillon. Lima oli kirkasta ja muistutti tosiaan tuota "kananmunan valkuaista".
Tässä kierrossa olen ihme kyllä saanu pidettyä pään kylmänä, en oo ressannu samanlailla asiaa, tosin niinku viime kierroissa. Pupuiltu ollaan tiistaina (kp 12) ja sitten tosiaan lauantaina (kp 16).. Jos en rasvaudu tästä kierrosta, nii aattelin tilata yhden satsin niitä ClearBlue-ovulaatio testejä. Koitan niillä sen yhden kierron. No, mutta se on sen ajan murhe sitte.
Nyt aamupalalle!!
=) Lisbet, kp 18/26-31 yk 5.