Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa poikianne ottamaan hattu pois päästä sisällä ja ainakin ruokapöydässä.

Vierailija
25.04.2009 |

Tämä nuorten miesten nykyinen tapa nököttää joka paikassa lippis päässä on ihan kamala. Ruokapöytään istutaan hattu päässä, pienten lasten isät tuovat lapsiaan lääkäriin ja neuvolaan ja lippis on tiukasti päässä koko tutkimuksen ajan. Eräässä TV-dokumentissa tuoreella isällä tönötti lippis päässä synnytyssalissa koko synnytyksen ajan ja sen jälkeenkin.

Ennen miehet riisuivat hatun aina sisätiloihin tultaessa. Omassa lapsuudessani maallakin isätämiehet heittivät aina Hankkijan lippikset naulakkoon tullessaan ulkotöistä sisälle syömään. Nipotan varmaan monen mielestä pikkuasiasta, mutta itseäni tuo tapa kiusaa kovasti ja huomauttelenkin siitä pojille silloin tällöin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäks se kyllä on, joo. Ja ihan turha tapa.

Vierailija
22/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattuun sidottua, ihan tulee kotikasvatuksesta. Musta noi miehet ja pojat pipoineen ja lippiksineen ovat tosi juntteja. Ja ihan elän tätä päivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin alusta menee nykyään 10-15 minuuttia siihen, että kaikki ottavat hatut päästään, kuulokkeet korvilta, karkit ja purkat suusta jne ennekuin varsinainen oppitunti voi alkaa. Kaikki nämä on koulun järjestyssäännöissä kielletty ja ihan tuttu juttu, mutta silti joudun huomauttamaan yksitellen asiasta n. 30% oppilaista. Osalle heistä monta kertaa tunnin aikana, kun se hattu tai purkka vaan löytää tiensä väärään paikkaan. Usein mietin, miksei näitä kakaroita ole kasvatettu kotonansa. Murrosikäistä on yuläkoulussa aika hankala enäää alkaa kasvattaa. t. yläkoulun kyllästynyt ope

Vierailija
24/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saa olla juntti jos jotain pipoa tai lippistä pitää sisällä päässänsä! noloa!

Vierailija
25/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tämä nyt ei ole edes topten-listalla mitä lapsilleni pitää opettaa.

Vierailija
26/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippikset päässä ne kahviloissa ja huoltsikoilla istuu. Nykyajan tapa. Ei mua ahdista, tosin oon sitä mieltä että viimeistään ruokapöydässä sen lippiksen voi ottaa pois päästä.

Vierailija
27/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päälle parikymppinen, mutta pidän silti itsestään selvyytenä, ettei sisätiloissa huidella hattu päässä. Kiitos ja hei ovat listallasi varmaankin myös toptenin ulkopuolla? Niin ja ovia ei tietenkään availla toisille ihmisille.

minusta tämä nyt ei ole edes topten-listalla mitä lapsilleni pitää opettaa.

Vierailija
28/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole tarvinnut erikseen opettaa. Sehän on ihan luonnollinen asia, että sisätiloissa otetaan se hiostava päähine pois päästä.

Ostoskeskuksissa ja kaupoissa yleensä pitävät lippistä, mutta jos mennään syömään samalla reissulla, niin ottavat pöydässä lippikset pois.

Tänään oltiin Hesessä ja kyllä siellä muut pojat sekä tytöt piti niitä lippiksiä päässään syödessään. Vain alle kouluikäiset ottavat lippiksen pois.

Vierailija
29/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne oppitunneilla pipopäiset, purkkaa syövät, kuulokkeilla kuuntelevat jne oppilaat ovat juuri niitä, jotka käyttäytyvät muutenkin huonommin ja pärjäävät heikommin koulussa luokallaan. Kyse ei siis ole mistää trendien luojista ja edelläkävijöistä;) Kotikasvatuksesta ne huonot tavat saavat alkunsa! t. sama yläkoulun kyllästynyt ope

Vierailija
30/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne oppitunneilla pipopäiset, purkkaa syövät, kuulokkeilla kuuntelevat jne oppilaat ovat juuri niitä, jotka käyttäytyvät muutenkin huonommin ja pärjäävät heikommin koulussa luokallaan. Kyse ei siis ole mistää trendien luojista ja edelläkävijöistä;) Kotikasvatuksesta ne huonot tavat saavat alkunsa! t. sama yläkoulun kyllästynyt ope

Oiskohan niillä ihan vaan iästä johtuva asennevamma? Kun tietävät että ei saa, niin sitä pitää uhmata. Toiset kapinoi enemmän ja toiset vähemmän, joku ei ollenkaan.

Ja tosiaan kauppakeskuksissa ja hampurilaisbaareissa näkee näitä pipopäitä, mulla on ihan sama mitä kukakin pitää päässään, pääasia että osaavat käyttäytyä, ulkonäkö ja pukeutuminen on sen rinnalla ihan toisarvoinen asia.

Vierailija
31/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä oleminen nimenomaan ilmentää olemattomia käytöstapoja. Kyse ei ole ulkonäköseikasta vaan käytöstavoista, jotka omaksutaan vain kasvattamalla. Laiskat ja sivistymättömät vanhemmat poikivat laiskoja ja sivistyättömiä lapsia, näinhän se on aina ollut.

Ja tosiaan kauppakeskuksissa ja hampurilaisbaareissa näkee näitä pipopäitä, mulla on ihan sama mitä kukakin pitää päässään, pääasia että osaavat käyttäytyä, ulkonäkö ja pukeutuminen on sen rinnalla ihan toisarvoinen asia.

Vierailija
32/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ne siitäkin esimerkkiä jos katsovat vanhoja Suomi filmejä

Vierailija
33/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Puupää onkin paras miesmalli ja Justiina naismalli...

Vierailija
34/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä oleminen nimenomaan ilmentää olemattomia käytöstapoja. Kyse ei ole ulkonäköseikasta vaan käytöstavoista, jotka omaksutaan vain kasvattamalla. Laiskat ja sivistymättömät vanhemmat poikivat laiskoja ja sivistyättömiä lapsia, näinhän se on aina ollut.

Mutta edelleen olen sitä mieltä että kun osaavat olla nätisti ja eivät aiheuta häiriötä, niin mun puolesta istukoot pipot päässä.

Vierailija
35/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin haasteellista opettaa lapsillesi enemmän kuin kymmenen asiaa? Miksi vaadit lapsiltasi vähemmän kuin mihin he helposti pystyisivät? Aliarvoit lapsia aikatavalla!

Mutta edelleen olen sitä mieltä että kun osaavat olla nätisti ja eivät aiheuta häiriötä, niin mun puolesta istukoot pipot päässä.

Vierailija
36/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin haasteellista opettaa lapsillesi enemmän kuin kymmenen asiaa? Miksi vaadit lapsiltasi vähemmän kuin mihin he helposti pystyisivät? Aliarvoit lapsia aikatavalla!

4- ja 7-vuotiaat pojat, jotka kyllä ottavat pipot/lippikset pois päästä sisälle tultaessa. Missä vaiheessa olen puhunut omista lapsistani aikaisemmin? Mä puhun vain siitä mitä ympärilläni näen. Miksi sua häiritsee se että, mua ei haittaa jos joku nuori istuu mäkkärissä pipo tai lippis päässä, jos muuten käyttäytyy ihan nätisti?

Vierailija
37/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunko sääntösi menevät koulun järjestyssääntöjen ohitse? Koulussa ei mm. oppitunneilla olla ulkovaatteissa jne. Sinun mielipidettäsi kun ei tässä kysytä...

Minulla on muuten paljon yläluokkalaisia oppilaita, jotka eivät osaa syödä haarukalla ja veitsellä, eivät ymmärrä miksi lautasliinaa tarvitaan, aloittavat ruokailun vaikka muut eivät edes ole istuneet vielä pöytään, syövät ruoka suussa, rohmuavat herkkuja niin, ettei kaikille riitä jne. Nämä näkyvät siis kotitaloustunnilla. Perheissä ei välttämättä vietetä juhlapyhiä kuten pääsiäistä tai joulua (eikä nyt siis kyse uskonnottomista oppilaista), ei ruokailla yhdessä saman pöydän ääressä tai kateta koskaan pöytää. Isot nuoret kaivavat nenää tunnilla, piereskelevät jne.

On minun tehtäväni opettaa näille oppilaille se, mitä heidän olisi itse asiassa pitänyt oppia jo vuosia sitten kotonaan. Vaikka vanhemmat eivät ko taitoja ja tapoja tärkeinä pidäkään, onneksi koulu yrittää sitten tehdä oppilaista yhteiskuntakelpoisia. Arvaatte varmaan, että melko mahdoton tehtävä. t. se samainen ja edelleen kyllästynyt ope

Vierailija
38/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunko sääntösi menevät koulun järjestyssääntöjen ohitse? Koulussa ei mm. oppitunneilla olla ulkovaatteissa jne. Sinun mielipidettäsi kun ei tässä kysytä...

Minulla on muuten paljon yläluokkalaisia oppilaita, jotka eivät osaa syödä haarukalla ja veitsellä, eivät ymmärrä miksi lautasliinaa tarvitaan, aloittavat ruokailun vaikka muut eivät edes ole istuneet vielä pöytään, syövät ruoka suussa, rohmuavat herkkuja niin, ettei kaikille riitä jne. Nämä näkyvät siis kotitaloustunnilla. Perheissä ei välttämättä vietetä juhlapyhiä kuten pääsiäistä tai joulua (eikä nyt siis kyse uskonnottomista oppilaista), ei ruokailla yhdessä saman pöydän ääressä tai kateta koskaan pöytää. Isot nuoret kaivavat nenää tunnilla, piereskelevät jne.

On minun tehtäväni opettaa näille oppilaille se, mitä heidän olisi itse asiassa pitänyt oppia jo vuosia sitten kotonaan. Vaikka vanhemmat eivät ko taitoja ja tapoja tärkeinä pidäkään, onneksi koulu yrittää sitten tehdä oppilaista yhteiskuntakelpoisia. Arvaatte varmaan, että melko mahdoton tehtävä. t. se samainen ja edelleen kyllästynyt ope

Ihan sama kysytäänkö vai ei. Tää on keskustelupalsta ja täällä saa vaihtaa mielipiteitä.

Mua ei kiinnosta tippakaan sun ongelmat tai sun luokan räkäpäät joilla ei ole käytöstapoja.

Edelleenkään mua ei silti häiritse vaikka näen lippispäisen nuoren miehen Shellillä kahvilla tai mäkkärissä hampurilaisella.

Vierailija
39/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi meillä on kasvava määrä näitä nuoria ja lapsia, jotka eivät osaa alkeellisiakaan käytöstapoja. Eivät he niitä opi, ellei heitä siihen joku ohjaa.

Miksi sua häiritsee se että, mua ei haittaa jos joku nuori istuu mäkkärissä pipo tai lippis päässä, jos muuten käyttäytyy ihan nätisti?

Vierailija
40/61 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko todellakin tärkeintä opettaa, että pipo päässä ei olla sisällä.

Sallikaa mun nauraa : ))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän