G: Pikkusia ja jämerämpiä 1-vuotiaita
Tuli tuossa 1-vuotisneuvolassa käytyä likan kans ja heräs kysymys mieleen, että kuinka pikkunen toi meijän keiju on... Mitat oli 70cm ja 7540g. En usko että erityisen poikkeava, mutta kiinostaisi, onko kuinka pieniä 1 vuotiaita teillä. Entä kuka nappaa suurimman tittelin? :)
Kommentit (35)
jolla pituutta 69cm ja painoa 6540g.
1v neuvolassa 73,2cm ja 7850g. pituus-paino käyrä melko reilusti miinuksella.. neiti on tosi pieni ruokainen! mut minkäs teet.. ei voi pakollakaan syöttää
voisin sanoa että 11,5 kg ja 76-77 cm. Ja sairastellut koko tämän vuoden, tällä viikolla sai putket korviin ja kiinteä ruoka alkoi maistumaan. ehkä myös kasvukin kiihtyy:) Niin ja meillä on kävelty jo 10,5kk lähtien. Silloin alkaa nimittäin hoikistuminenkin kun vauhtia tulee lisää.
Onko terve vai oletteko vanhemmat poikkeavan pienikokoisia? Keskosena syntynyt? Ei normaalirajoissa kuitenkaan.
Omatyttö oli 1v 74cm ja 8900g.
1-vuotisneuvolassa 79cm ja 13,2kg... Jokainen on omankokoisensa ja hyvä juuri sellaisenaan!!!
8250 g ja 73cm. Kaksivuotiaana oli jo ihan keskikokoinen, eli niin ne kasvavat omaa tahtiaan. Meillä ei 1v hentoisuus johtunut edes siitä, että olisi ollut pieniruokainen, vaan on aina syönyt kuin metsuri :)
1-vuotisneuvolassa 81cm ja 13,7kg. Nyt 1v 5kk iässä kotimittauksella 85cm ja 14,6kg.
Onko terve vai oletteko vanhemmat poikkeavan pienikokoisia? Keskosena syntynyt? Ei normaalirajoissa kuitenkaan.
Omatyttö oli 1v 74cm ja 8900g.
Meillä kaikki ollut ap:n koko luokkaa (ja tämä nyt 1v jopa hiukan kevyempikin) ja ihan ajallaan syntyneitä, keskivertokokoisina, tavis vanhemmille ja syöneet todella hyvin. Nykyisin ovat sirorakenteisempia kuin useimmat kaverinsa, mutta aivan taviksia ja sulautuvat jengiin. Ovat kyllä erittäin liikunnallisa ja motorinen kehitys ollut varhaista (ehkä helpompi liikuttaa kevyttä kehoa), niin tuskin ikinä varsinaisesti lihovat.
1 vuoden ikäisenä 79 cm ja 12 kg. Että ei se keskosuus aina merkitse sitä että jää pieneksi.
oli 1 v neuvolassa 80 cm ja 13 kg ja toka on laiheliini ja pikkunen 78 cm ja 12 kg.
molemmat tyttöjä ja eivät syöneet ruokaa ennen 1 v päiväänsä muutakuin maistiaisia. eli lähes täysimetettyjä.
Meillä oli yksivuotisneuvolassa 72 cm ja 7450 g. Joten oli TOSI pieni. Nyt on ihana eppuluokkalainen ja "kirppu" vieläkin, mutta täysin terve ja hyvinvoiva. Mä itse olen myös kirppuosastoo (162/52) ja syödään kun "siat".
82 cm ja 10,5 kg. Pitkä ja hoikahko.
Aina ollut hyvä syömään, paino silti hyvä.
Esikoinen 73,2 cm ja 8,3 kiloa vuoden ikäisenä,
toinen 72,6 cm ja 8,6 kiloa.
Poika taas edustaa toista päätä, vuoden ikäisnä 77,2 cm ja 11,1 kiloa.
Syömisestäkään ei ole ollut kiinni, tytöt ovat syöneet pienestä pitäen isoja annoksia ja poika kakoi kaikki pienetkin murut kurkustaan 10 kk ikäisenä :)
esikoinen oli 1-vuotiaana 10 060 g ja 79 cm.
Kuopus on vasta 9-kuinen, mutta oli jo 8-kuisena isompi kuin monen tähän vastanneen 1-vuotias, eli 9580 g ja 73,5 cm. :)
70 cm ja 7120g 1-vuotiaana. Ja ihan normaalipituinen nainen olen nyt. Ja itse asiassa vielä 11 kk iässä painoin 6,7 kiloa...
Omatkin lapseni ovat olleet melko pieniä, vaikka isänsä on ollut iso. Mull aon kolme poikaa, ja kaikki n. 74-75cm ja 8 kg vuoden iässä, mutta leikki-iässä jo ihan normaalikäyrällä, ehkä vähän pitkän sorttisiakin.
meidänkin pojat ovat olleet tosi kovia liikkumaan ja aikaisin liikkeelle lähtijöitä, mutta kyllä on silti kokoa löytynyt, kuopuksella löytyy edelleen, esikoinen kylläkin hoikistunut. :)
74cm ja 9.7kg
nollakäyrän tuntumassa eli "keskiverto" :)