Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä hakea apua mielenterveys asioissa?

Vierailija
25.04.2009 |

tiedän sairastavani masennusta ja paniikkihäiriötä, en vain "uskalla" puhua asiasta /hakea apua. onko olemassa tietty paikka vai tk lääkärillekö pitäisi mennä??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahnaa, niin tilaa aika yksityiselle.

Oikeasti. Apua saa. Ja oikeasti ne lääkkeet auttaa. Rohkeasti vaan soittelemaan.

Jos et muuta jaksa, niin soita terveysneuvontapuhelimeen. Sieltäkin saa hyviä neuvoja ja rohkaisua.

Tsemiä.

Vierailija
2/4 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua mennä hänen luoksensa, mene yksityiselle. Pääsisitkö juttelemaan tk:n psyk. sh luokse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika omalääkärillesi.

Vierailija
4/4 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakeutunut kaksikin kertaa mielenterveystoimiston asiakkaaksi. Ekalla kerralla minut lähetti sinne lastenneuvolan "täti". Hän järjesti vielä samana päivänä ajan terveyskeskuksen omalääkärilleni, joka sitten kirjoitti lähetteen mt.-toimistoon. Silloin oli kyseessä synnytyksen jäkeinen masennus, joten hoito tuli todella nopeasti. Alle viikossa pääsin ensimmäiselle käynnille.

Toisella kertaa hakeuduin itse, kun kotiäidin elämä alkoi käydä liian rankaksi. Oosasin tunnistaa itsessäni masennuksen oireet ja tajusin, että jotain on tehtävä. Varasin ajan terveyskeskuksen omalääkärille, joka kirjoitti lähetteen mt-toimistoon. Sillä kertaa meni miltei kuukausi ennen kuin sain kutstun ensimmäiselle käynnille. Ehkä ruuhkaa oli enemmän tai sitten tapaustani ei enää pidetty kiireellisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan