Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kokemuksia vyöruususta!
24.04.2009 |
Mulla on noin 3 cm läpimitaltaan oleva haalea ihottumaläntti selässä. Sitä on kutittanut, kirveltänyt ja vihlonut noin viikon. Mitään rakkuloita ei ainakaan vielä ole. Alue ihon ympäriltä on kosketusarka. Onko tämä vyöruusua?
Kommentit (4)
vyöruusun kutiava kohta on sellainen laikukas tai näppyläinen...
en uskois ihan vyöruusuksi mutta eihän sitä tiedä...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ja oli vyöruusua. Lääkitystä on varmaan turha enää hakea, jollei vointi huonone. Pitää hommata ekojen päivien aikana.
sen alun kutinan ja kihelmöinnin (ja vihlonnan ja vaikka minkä) aikana ihossa ei näkynyt minkäänlaista ihottumaa tai punoitusta.
2
Alue: Aihe vapaa
Minulla meni niin että ensin kyljessä alkoi tuntua kihelmöintiä ja pientä kutinaa, iho oli kosketusarka. Sitä jatkui muutaman päivän ja ajattelin että jostain vaan ärtynyt. Kutina yltyi ihan kamalaksi ja sitten tulivat ekat punaiset läntit, pieniä alle 1 cm halkaisijaltaan ja niitä tuli selästä mahaan ulottuva "vyö". Siitä tajusin mennä lääkäriin ja sain lääkekuurin (joka pitää aloittaa viim. 3 pv ekasta näppylästä) ja tauti parani melko pian ilman jälkiseuraamuksia, varsinaista rakkulavaihettakaan ei tullut. Nuo minun näppyni olivat ainakin ihan punaisia ja selvärajaisia ja niitä tosiaan tulee vain toiselle puolelle kroppaa, eivät ikinä ulotu keskiviivan yli.