Saimme tarjouksen ASO-asunnosta Ruoholahdesta, mielipiteitä puolesta ja vastaan?
Talo on kanavan varrella ja rakennettu 1990-luvun alkupuolella, niinkuin useimmat Ruoholahden asunnot. Saisimme ihan hyvän kokoisen perheasunnon, mietin vain että voikohan tuossa asunnossa olla esim. hometta tai kosteusvaurioita, kun alkaa tuota ikää olla kylpyhuoneillakin jo lähes 20 vuotta... Muovimatot kai niissä kylppäreissä periaatteessa on, ei kovin kiva.
Muutostöitäkin voi tietenkin jonkin verran tehdä ASO:onkin, mutta takaisinhan sitä satsattua rahaa ei koskaan saa (surkeat korvaukset pois muutettaessa).
Menemme katsomaan asuntoa varmaankin ensi vkolla. Minun pitäisi varmaankin olla yltiöonnellinen tästä mahdollisuudesta, tuolta ei ole helppoa saada ASO-asuntoa ja olemmekin olleet jonossa todella pitkään. Jotenkin vain tuo asunnon ikä ja mahdollinen ei niin hyvä kunto pohdituttaa.
Minkälainen Ruoholahti on asuinalueena? Lapsi käy keskustassa koulua, joten sitä ei onneksi tarvitse miettiä...
Olisiko teillä järkeviä mietteitä, mitä meidän olisi hyvä ottaa huomioon miettiessämme tätä ASO-asuntoon vaihtamista?
Kommentit (9)
Ihan tarpeeksi, mutta ASO-maksua varten meidän ei tarvitse ottaa pitkäaikaista lainaa.
en tieda mika aso on, mutta jos koti on pitamisen arvoinen ei kannata miettia satsattua rahaa jos se osoittautuu teidan 'loppuelamankodiksi'. remppa kannattaa tehda.
tai onko ollut epäilyjä sellaisesta. Siellä on kaikki tarkastusasiakirjat kaikille avoimia, joten saat ainakin jotain osviittaa onko talossa mitään koskaan ollut. Isännöitsijäänkin kannattaa olla yhteydessä ja kysellä talon historiaa.
Itse olen asunut muutamassa suurkaupungissa, ja voin vain todeta että missään päin merellistä Helsinkiä ei ole oikeasti huono ilmanlaatu.
siellä on paljon pakokaasuja ja huono ilmanlaatu...mutta toisaalta kaikki palvelut ovat lähellä ja meri myös. Päiväkoteja on aluella n. 5 pienellä etäisyydellä.
Saanko kysyä minkä hintainen ASO-asunto tuolla alueella on? Me ollaan myös oltu jonossa kauan ja nyt asutaan kaupungin vuokra-asunnossa pohjois-Helsingissä.
niin silloin niistä on taloyhtiövastuussa. Et sinä, koska et omista asuntoa. Korjaukset menevät talon piikkiin.
mutta Ruoholahteen kylläkin. En muuttaisi, mutta saattaa johtua siitä, että työpaikka olisi liian lähellä, muutoinkin miellän ehkä tuon takia Ruoholahden toimistokaupunginosaksi, jossa humistetaan autolla ja rekoilla ohi...
Toinen pointti on se, että otapa selvää äänieristyksistä. Tuttuni asuu Ruoholahdessa (en tosin muista osoitetta tai taloa, mutta näissä 90-luvulla rakennetuissa) ja valitteli, että äänieristys on niissä ihan onneton -siis todella häiritsevä, varsinkin, kun hänen talossaankin asuu eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on hyvin erilaisia elämänrytmejä. Muutoin kyllä tykkää asua tuolla, kuten yksi työkaverikin (poikkeuksena minusta...).
asumisen on tärkeää olla mieluista. Ei sitä ole pakko ottaa. Tietysti kannattaa miettiä mahd. tarkkaan etukäteen, mistä kohteesta sitä ASOa hakee.
Saanko kysyä, millä numerolla hait? Mulla on nro 45921 ja olen miettinyt, alkaisiko sillä jotakin kohta saamaan?
jos tosiaan siitä paikalta saatte, niin toki kannattaa ottaa! Asojahan toki tarjotaan aina monille ja pienimmän numeron omistaja sen sitten loppupeleissä saa, se kannattaa muistaa :)
siellä on paljon pakokaasuja ja huono ilmanlaatu...mutta toisaalta kaikki palvelut ovat lähellä ja meri myös. Päiväkoteja on aluella n. 5 pienellä etäisyydellä.
Saanko kysyä minkä hintainen ASO-asunto tuolla alueella on? Me ollaan myös oltu jonossa kauan ja nyt asutaan kaupungin vuokra-asunnossa pohjois-Helsingissä.