Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taaperolla oksennustauti, apua! Onko normaalia, että lapsi menee ihan veteläksi..

Vierailija
23.04.2009 |

eikä jaksa edes nousta juomaan? silmät on kuopalla, mutta muita kuivumisen merkkejä ei ole. Voiko olla kuivuma, kun tauti kestänyt vasta 1 vrk?

Miten oksennustautista lasta hoidetaan? oksentaa, ripuloi, kuumetta

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireesti lääkäriin!!!!!!!!!!

Vierailija
2/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 1v3kk otettiin samantien sairaalaan sisälle kun silmät olivat kuopalla, muita oireita ei kuivumisesta vielä näkynyt. Nesteytykseen joutui. Lääkäri sanoi heti huoneeseen mennessä, että silmistä huomaa tilan, ja pahalta näyttää. En enää kyselisi täällä, vaan menisin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osmosalia oon antanut pari desiä illalla ja se on pysynyt sisällä kyllä. kait sitä uskaltaa odottaa aamuun ja yrittää jouttaa sitten lisää tai jos ei juo, niin sitten lääkäriin? vai?

Vierailija
4/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

floridralia, ohje paketissa. lapsi voi kuivua vuorokaudessa.

Seuraako pissaako hän, jos se vähenee olis syytä lähteä näytille.

Vierailija
5/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(09) 10023 ainakin vastaa 24h!

Vierailija
6/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä vastaa ammatti-ihmiset ja käskevät lääkäriin jos heidän mielestä tarvetta on.

mun tyttö 3 v joutui nesteykseen 2 krt, kun tauti pääsi niin pahaksi ihan salakavalasti.

Vierailija
7/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katson sitten mikä tilanne?

Vierailija
8/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 3v tyttö meni yhden yön oksentelun jälkeen (oksensi puol tunnin välein koko yön) sellaiseen kuntoon (väsynyt ja jotenkin liian sairaan oloinen) että halusin viedä lääkärille. noh, siellä ei mitään lääkäri sanoi ettei ole kuivuman merkkejä. no ehkä ei mutta...

illalla en enää kestänyt vaan vein tytön sairaalaan ensiapuun koska ei todellakaan ollut kunnossa. sama juttu, ei kuivuman merkkejä. mutta, verensokeri oli hälyyttävän matala, vain 2,8 enää. en saanut tyttöä enää itse hereille edes. sitten laittoivat nenämahaletkun ja osmosalia tippumaan. sillä reissulla olimme 4 vrk. oli rotavirus.

Vierailija
9/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aina soittaa ensiapuun jos lapsi menee veltoksi eikä jaksa juoda! Eli tee se nyt!

Vierailija
10/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita saakeli tuohon numeroon ja kysy sieltä neuvoa, täältä et saa ammattilaisen apua!!!

Vierailija
11/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osentaminen oli todella rajua, ja tuntui että jos joi kulauksen niin oksensi ulos desilitran.

Kun ei ollut pissannut melkein 20 tuntiin ja soitin neuvontanumeroon, käskivät viedä yöllä näytille terveyskeskuksen päivystykseen, ja sille matkalle jäimme. 2 vrk nesteytystä sairaalassa.

Vierailija
12/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa juoda, on veltto ja silmat kuopalla, ei tulisi itsellani mieleenkaan odotella aamuun !! Lapsi hoitoon heti!!!!!!

Vierailija
13/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et anna itelles anteeks jos jotain tapahtuu ja et ole tehnyt mitään. en halua pelotella turhaan!!

meillä olis käyny erittäin huonosti jos oisin uskonu lääkriä päivällä et kaikki tytöllä ok. kun tiesin itse et vaikka ei ole kuivunu, on jotain vialla. se verensokeri!!!

jos verensokeri laskee liian matalaksi, seuraukset ovat... kamalat!!!

ja mun tytöllä ei mitään diabetestä ole, ne voi laskea kellä vaan kun e syö tai juo poikein mitään..

Vierailija
14/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko liian laiska. lapselle saattaa tulla elinikäiset munuais- yms. vauriot.

Soita nyt hel.. ainakin sinne terveysneuvontaan!!

Vierailija
15/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi tehä "turha" reissu ku antaa lapsen mennä vielä huonommaksi..

Vierailija
16/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 3v tyttö meni yhden yön oksentelun jälkeen (oksensi puol tunnin välein koko yön) sellaiseen kuntoon (väsynyt ja jotenkin liian sairaan oloinen) että halusin viedä lääkärille. noh, siellä ei mitään lääkäri sanoi ettei ole kuivuman merkkejä. no ehkä ei mutta...

illalla en enää kestänyt vaan vein tytön sairaalaan ensiapuun koska ei todellakaan ollut kunnossa. sama juttu, ei kuivuman merkkejä. mutta, verensokeri oli hälyyttävän matala, vain 2,8 enää. en saanut tyttöä enää itse hereille edes. sitten laittoivat nenämahaletkun ja osmosalia tippumaan. sillä reissulla olimme 4 vrk. oli rotavirus.

Verensokeri 2.8 tuollaisen paaston jälkeen ei ole hälyttävä, kakara otettiin sairaalaan koska äiti raahasi lapsiparkaa päivystykseen jo toiseen kertaan saman päivän sisällä. Näitä näkee.

Vierailija
17/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut vuorokauden!!!!!!!!

pari litraa on lähempänä totuutta!

voiko joku oikeesti olla tosissaan jäämässä yöksi viel kattelee tilannetta kun ei viitsis herättää? voi juma...

mä ainakin pelkäisin niin etten ois enää kotona.

meillä eivät meinanneet edes ottaa yöllä sairaalaan sisään kun olivat hoiyjat luukulla sitä mieltä et ei tarvi. onneksi pidin pääni ja en hievahtanut luukulta ennenki päästiin näytille.

Vierailija
18/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko luulet että huvikseni raahasin yöllä lasta naapurikuntaan taksilla sairaalaan?

en kertonut koko tarinaa äsken mutta meidät lähetettiin jo kerran kotiin sieltä naapurikunnan sairaalasta. päästyämme parkkipaikalle lääkäri soitti sairaalasta että ainiin, unohtui mainita että tytön verensokeri oli todella matala ja heti pitää antaa esim. tuoremehua ja jos ei edelleen pysy sisäll, sairaalaan takaisin. annoin mehun ja tyttö oksensi samantien. lähdimme taksilla takaisin sairaalaan, matkaa noin 50 kilometriä. taksissa lapsi ei enää reagoinut kun yritin herättää.ja 4 vrk kesti se reissu, kun ei meinannut mikään pysyä sisällä. että ihan turhaan raahasin lastani sinne juu.

v.... mikä idiootti sinäkin olet.äiti tuntee lapsensa parhaiten, tiesin et jokin vialla. meillä on ollu tuota ennen ja jälkeen myös mahatauteja ja en ole raahannut sairaalaan.

2

Vierailija
19/20 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ettei jaksanut nousta sängystä ylös. Ja tuo siis mahataudin aikaan, ei edes rota, ja toisena päivänä taudissa.

Vierailija
20/20 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mehua tai mustikkasoppaa - vaikka tulisi ylös nostaa kuitenkin sokeria hieman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi