miksi annat vauvalle korviketta, vauvan ikä?
Kommentit (35)
Anna vastiketta, koska lopetin omasta aloitteestani imetyksen pari kk sitten. Poika söi yöllä 5 kertaa tissiä, mutta päivällä ei jaksanut keskittyä siihen vaan puri, päästi irti jne. En jaksanut pelleillä ja vaihdoin vastikkeeseen. Yösyömiset jäi pois.
Sai alusta asti vastiketta silloin kun kävin jossain esim. jumpassa tai kaupassa. Joskus pumppailin maitoa valmiiksi, joskus en.
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2023&fuclass=all&specdiet=milk…
Kannattaa lukaista
"Sulla on sitten varmaan osteoporoosi jos et juo vasikoille tarkoitetua maitoa
kun sanotte "oikea maito".
Eikö oikea maito ole sitä, mikä on tarkoitettu lapselle, eli ihmisen maito?
Lehmänmaitohan on tarkoitettu vasikoille? :)"
enkä tarkoittanut aikuisia..
Saa apteekin korviketta, koska on maitoallerginen.
lapsi oli teholla viikon ja lastenosastolla 2 viikoa. maito ei noussut - liekö stressillä osuutta asiaan vai mikä oli.
Kauhealla työllä ja tuskalla sain joskus 2ml puristettua rinnoista ja vietyä ruiskulla vauvalle.
Neiti ei suostunut ottamaan rinnasta kiinni. Huusi vain. Hoitajat sanoivat siihen sitten ,että lopetetaan ettei lapsi väsy.
pulloruokinaa jatkoin lapsen päästyä kotiin. Satunnaisesti öisin yritin imettää,jotta lasukainen nukahtaisi eikä kukkuisi seurustelemassa klo 5 yöllä!
3kk:n iässä ei sitten enään olenkaan suostunut imetys yrityksillekkään.
Trve lapsukainen hänestä on kasvanut. On päiväkotinsa terveimpiä lapsia.
Meillä tämä nuorin saa nykyään vaan erityiskorviketta (maitoallerginen), ikää nyt 6kk. Muita oon täysimettänyt 6kk ikään asti ja niin oli tarkoitus tätä nuorimmaistakin sinne asti täysimettää, mutta vauvan ollessa n. 3kk jouduin leikkaukseen, jonka jälkeen nostokielto reilun kuukauden plus vahvat lääkkeet, että näiden takia imetystä ei voinut jatkaa.
Ekan kohdalla siirryin korvikkeeseen, koska jostain syystä äidinmaito sai kauheita vatsanväänteitä aikaan, vaikka itse jätin kaiken mahdollisen pois ruokavaliosta.
Toisen kohdalla maito ei vain riittänyt ja pari viikkoa yritin sitkeästi imettää. Jäi kuitenkin imetyksen jälkeen huutmaan nälkäänäs ja rinnat ihan tyhjät. Annoin noin 3 kk tievoilla aina korviketta lisää sen jälkeen kun minut oli imetty tyhjiin.
Kolmatta imetin vuoden ja koskaan en antanut korviketta. Olisin voinut antaakin korviketta ja laittaa vähäksi aikaa hoitoon, mutta ei suostunut syömään pullosta mitään, ei vettä, ei äidinmaitoa, ei korviketta.
vauva 5 kk
haluan myös omaa vapautta
perheessä neljä lasta
toissijainen syy lienee jano
peruna oli hankala edes muussattuna saada viikon vanhan kurkusta alas, annoin sitten korviketta
lisbet
matto hobby hallista, mikä onnenpäivä, se punainen matto vihrein raidoin.
ja jos väitätte etten kuulu tähän ketjuun haistakee kakka, mä kirjoitan mihin haluun ja mitä mä haluun, mun täytyy päästä vastaamaan ja pätemään, se matto muuten maksoi 34090 euroo
tuputtamalla tuputtaa, vaikka siltä ehkä kuulostikin jälkeenpäin luettuna. Itse onnistuin omassa imetyksessäni vasta erehdyksen ja kokeilun kautta, kun en edes tiennyt tällaisista tiheän imun kausista. Sitten maitoa tulikin luovutukseen asti.
Koeta olla stressaamatta. Kuten sanottu, ei se korvike ole sen huonompi vaihtoehto ja voihan rintamaitoakin tarjota vaikka jostain hörpytysmukista, jos silleen uppoo helpommin. Jotkut vauvat on tavallaan liian laiskoja imemään. Hörppimällä ja pullosta juoden saa helpommalla.
-13
maitoa kyllä riittää nyt. Olen antanut korviketta ehkä kaksi purkillista.
Ihan hyviä vinkkejä, mutta korviketta tosiaan jouduin antamaan, koska en luottanut omaan järkeeni, vaan yritin kuunnella kaikkia imetysfasisteja ja stressasin imetyksestä. Silloin en ehtinyt pumpata, kun piti vaan yrittää huutavaa lasta väkisin imettää - ja neuvojia todella riitti. Ja koko ajan oli kriittinen vaihe. Kun itse on valvonut viikon putkeen ja yrittänyt imettää, sitä saattaa mennä sitten helpomman kautta.
Oikeasti, luulen, että jos joku äiti antaa korvikketta, siihen on ihan hyvät syyt.
OT Isästään on muuten kasvanut hieno ihminen ja potra poika (n. 90 kg) korvikemaidosta huolimatta.
Siis oikeasti, kiitos vinkeistä. Olen jo kokeillut monenlaista ja kuullut miljoona vinkkiä, mitä teen väärin, mutta poika vain ei ole kauhean innostunut tissistä (syö hörpyttämällä), ei ollut sairaalassa eikä vieläkään. Niin ne lapset on erilaisia.
lääkärin ohjeiden mukaan annettu, jotta paino saatu nousuun. Esikoinen söi äm ja korviketta 9kk ikään, sen jälkeen pelkkää korviketta. Nuorempi lapsi on nyt 5kk ja imetän aina ensin, sitten annan vielä korviketta jos vaikuttaa jääneen nälkäiseksi.