Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeelle vasta kun työuraa on takana 45v!

Vierailija
23.04.2009 |

Saas nähdä mikä mekkala tuosta ehdotuksesta syntyy :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin 80 v:n asti ;) takana paljon opiskelua ja lasten kanssa kotona oloa. Niitä ei kai lasketa..?

Vierailija
2/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut elämäni aikana "oikeissa töissä" nippanappa vuoden. mua ei sit vissiin ollenkaan päästetä eläkkeelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vuodet jotka olet töissä. Kaikkea mies voi saada päähänsä!

Luulisi, että kotona vaimo ja naispuoliset sukulaiset kuristaisivat koko miehen.

Vierailija
4/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei todella kannausta opiskeluun tai lastenhankintaan. No, eipä sitten kannata surra kun ei ole lääkäreitä hoitamassa, ei ketään maksamassa sitä elläkettä.

Vierailija
5/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kokopäivätyön tekemisen vasta 29-vuotiaana (opiskelujen ohella tein toki osa-aikatöitä ja lapsia), joten ihan mukavan ikäiseksi sitä saisi sitten olla töissä. Vaan oppilaatkin varmaan tykkäis, kun opettaja olisi kokenut :)

Vierailija
6/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi ehkä vähän vauhtia näihin iki-opiskelijoihin....

Tarkemmen ajatellen mitäs hiton järkeä tässä nykysysteemissä on? toiset pääsee eläkkeelle 50 vuoden työnteon jälkeen ja toiset muutaman vuoden??

Ja yleensä vielä se pitkään töitä tehnyt saa vähemmän, vaikka taatusti on enemmän eläkemaksuja maksanut.

Tämä on vähän niinkuin työnteko velvoite eläkkeen turvaksi! Kannatan

Tähän täytyy minusta vielä lisätä se että kaikki tehty työ tulee vaikuttaa siihen eläkkeeseen.. .myös 15 kesäisenä tehty

Vierailija
7/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työt aloitetaan suoraan peruskoulun tai lukion jälkeen.

Vierailija
8/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lopettaa lukion tai ammattikoulun 19v iässä eli täytyy lopettaa koulu kesken ja mennä töihin.

Vierailija
9/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljo parempi.

Vierailija
10/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 27-vuotiaana, opiskeluaikana tein osa-aikatöitä tyyliin 20 t viikossa, koska en halunnut ottaa velkaa. Ihan heti en myöskään päässyt opiskelemaan haluamalleni alalle ja siinä meni sitten pari vuotta opiskellessa "väärää" alaa, mutta kun ei töitäkään ammattitaidoton saanut.

Siihen aikaan tavoitteena oli hankkia ensin ammatti ja vakityö, ennenkuin alettiin lapsia hommata. No sitten ehdinkin olla töissä kokonaisen vuoden ennen esikoisen syntymää. Lapsia tuli kolme ja kun kaikki hoidin kotona 3-vuotiaaksi, olin kotona kaikkiaan 8 vuotta. Nyt olenkin sitten jo 3 vuotta ollut työssä. Mitenkähän kauan enää tuohon 45 vuoteen...tuskin edes 40 enää! Vau, voin päästä eläkkeelle jo ennen kuin täytän 80 v. Olisinpa tiennyt, niin olisin mennyt suoraan peruskoulusta kaupan kassalle (silloin sinne vielä pääsi ilman koulutusta) ja jättänyt lapset hankkimatta.

Vierailija
11/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli vasta ehdotus, ei valmis päätös.

Tämä olisi tasapuolinen, kaikki pääsisivät eläkkeelle tehtyään yhtä paljon töitä.

Tämä kaipaa tosin jalostamista, äitiys ja isyysvapaat pitää laskea kuuluvaksi tähän 45 vuoteen, samoin minusta lastenkotihoito vaikka siihen asti kun lapset on alle 3v.

Mitään muutosta ei saada ikinä aikaan jos kaikki ideat ammutaan heti alas.

Vierailija
12/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne eläkkeet rahoitetaan, jos äiti on vaikkapa 8 vuotta kotona (kuten tässäkin ketjussa eräs joka on hoitanut lapset kotona 3-vuotiaaksi)?

Vierailija
13/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajaksi laskisin myös opiskelun yhteen ammattiin normivauhtia, ilman venymisiä. Ammatista tietysti riippuu kuinka pitkä opiskeluaika on kyseessä.

Vierailija
14/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi se tulo josta eläkemaksut otettaisiin jos kotonaolovuosista taikka opiskeluvuosista kertyisi eläkettä? Opintotuki/kotihoidontuki?

Vierailija
15/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksilta ja elämäntapasiipeilijöiltä kaikki tuet pois, nälkä ajaa töihin. Ylisuurista eläkkeistä, ylisuurista palkoista ja erityisesti optioista yms. "palkkioista". Lisäksi yhteiskunnasta pitäisi luoda sellainen, että tekeville olisi työtä. Esim. Ydinvoiman sijaan tuulivoimaa, hake- ja pellettivoimaloita, tutkimusta aurinkoenergian hyödyntämisestä, tukea kaikelle pienelle eikä suurelle kuten nyt.

Kaikenmaailman kulttuuri- ja urheilutalot yksityisomistukseen, niitä emme välttämättä tarvitse. Lupia yksityiskouluille, ne hoitavat opetuksen laadukkaammin ja halvemmalla kuin kunnan huonotasoiset peruskoulut. Maksukykyisille vanhemmille lukukausimaksu. Ei ilmaisia lukioita ja avoimia yliopistoja niille jotka eivät tuota oppia oikeasti tarvitse. (esim. eläkeläiset)

Terveydenhoitomenoja pitää rajusti supistaa. Ihmiset hyppää turhanpäiten tk:ssa ja syövät lääkkeitä kuin leipää ja kela korvaa. Eikä ihmisten tarvitse elää 100-vuotiaaksi, parempi 70 v tervettä elämää kuin kaikenmaailman dementioiden ja tekonivelten ja vaippojen kanssa 20 v pidempään.

Tukea omaishoitoon, laitoshoito maksaa maltaita. Pikakäännytys turhille pakolaisille ja kunnon kotoutus todellisille pakolaisille ja nopsasti töihin.

Säästökohteita kyllä löytyy jos halutaan. Nämä vain pieni osa...

Vierailija
16/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa. Mutta itse en laske ollenkaan sen varaan, että koskaan saa mitään eläkettä. Olen töissä just sen verran kun haluan, ja sitten elän säästöilläni. Elämän tarkoitus ei ole tappaa itseään työllään. Kaikesta päätellen ehdotuksen tehneen mielestä työ on elämän tarkoitus ja ainoa sisältö. Minulle se ei sitä ole.

Vierailija
17/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANSALAISPALKKA!

Vierailija
18/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin suoraan peruskoulusta töihin mutta vaikka maksoin koko ajan työeläkemaksua, eläkettä alkoi kertyä vasta kun olin ollut töissä 7v. Sit eläkettä kertyi 2 vuotta jonka jälkeen jäin äitiyslomalle. Sain 3 lasta jotka hoidin 3 vuotiaaksi kotona, välissä olin vajaan vuoden töissä. SItten aloin opiskelemaan (omasta mielestä loisto ratkaisu kun vasta silloin opiskelu alkoi kiinnostaa ja valmistuin stipendin kera). Nyt olen ollut töissä reilu puoli vuotta. Olen siis tehnyt töitä vajaa 11 vuotta, josta eläkettä kertynyt 3 vuotta ja hyväksyttävää työikää jos se 45v työtä menis läpi, on noin 7,5 vuotta. Ikää on jo 37 joten eläkkeelle saattaisin päästä juuri ennen kuin täytän 75v olettaen että en jää työttömäksi tai pidä virkavapaata tms. No, hyvä puoli siinä olis että ehtis sit eläkettäkin vähän kertyy kun nythän mulla ei ole kertynyt sitä kuin reilu 3v.

Olipa taas hyvä ajatus :).

Vierailija
19/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 59-vuotiaana jo. Eli kannatan!

Vierailija
20/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioithan, että luultavasti kuulut ikäryhmään jonka eläke alkoi karttua vasta yli 20v...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme