Siis mitä? Eikö lääkäri näe alapäästä, onko synnyttänyt alateitse vai sektiolla?
Kävin gynellä tänään puhumassa ehkäisyasioista. Ennen sisätutkimusta kerroin, että olen 36. v, ja lapsia on kaksi, 9 ja 7-vuotiaat. Sisätutkimuksen jälkeen gyne kysyi, olenko synnyttänyt lapseni sektiolla. Siis mitä? Eikö lääkäri näe sitä siitä värkistä - näin olen aina luullut. Ekasta tehtiin iso eppari, nuoremmasta sain toisen asteen repeämät, jotka ommeltiin.
Pitäisiköhän lähettää kiitoskortti naistenklinikalle :)?
Kommentit (31)
ihan erilaiseksi. Näin muistelen synnytysopin oppikirjan kuvaa. Jjos on synnyttänyt sektiolla, eikä yksikään vauva ole synnytyskanavan läpi puskenut, kohdunkaula lienee entisenlainen. Luulisin siis, että alatiesynnytyksen näkee aina. Myös rikoselokuvissa patologi välillä toteaa naispuolisesta uhrista, että on synnyttänyt.
Eikö se patologi katso sen kohdusta/kohdunkaulasta?
Mutta se "tiukkuushan" tarkoittaa emättimen tiukkuutta, seksissä ei kohdunkaulalla ole mitään tekemistä. Kohdunpoistonkin jälkeen voi olla seksiä.
ja alateitse synnyttäneen enempi viivan mallinen, siitä se pitäs joka lekurin nähdä... ei niistä norsunkorvista tms.
ja toisilla siis värkki palautuu ihan ennalleen. Sulla on varmaan repeämät parantuneet niin hyvin ja siististi ettei niitä enää erota. Oo onnellinen että näin on :D
Ja olenkin ihan tyytyväinen - esikoisen jälkeen kesti melkein puoli vuotta, ennenkuin pystyin istumaan normaalisti - olin ihan varma, että pilalle on mennyt koko vehje! Mutta aika parantaa haavat, näin kai se sitten on :)
ap
ainakin epparin arpi näkyisi. Ja vaikkei itse värkistä näkisikään niin kohdun pitäisi paljastaa onko synnyttänyt vai ei.
onko ylipäätään synnyttänyt muttei synnytystapaa. Luulis muuten että mahdollinen sektioarpikin näkyisi kun yleensä siinä tutkimuspöydällä ollaan vatsa paljaana ja sen puuttumisesta voisi päätellä synnytystavan. Ei ne sektioarvet ainakaan mihinkään katoa...
ainakin epparin arpi näkyisi. Ja vaikkei itse värkistä näkisikään niin kohdun pitäisi paljastaa onko synnyttänyt vai ei.
Olen aina ajatellut, että emätin paljastaisi alatiesynnytyksen.
36-vuotias on jo... miten sen nyt sanoisi, kypsässä iässä. Alapää ei ole enää mitenkään neitseellinen, siellä alkaa olla ryppyä, pigmentaatiota, karvaa, painaumaa, helttaa ja hetulaa. Limakalvot ovat paljon ohuemmat kuin vaikkapa parikymppisellä, jonka siloisena kiiltävästä pimpsasta joku vanhempikin eppariarpi loistaisi vastakkaisen käytävän peräseinälle.
Eli toisin sanoen, tuon ikäisestä römpsästä sen monta vuotta vanhan eppariarven kyllä löytää jos hakemalla hakee ja läheltä katsoo, mutta sellaisella sivistyneellä tutkimisella (eli ei kärsää kiinni toosaan) sitä ei todella erota. Ehkä se on sitten hyvä juttu se.
Mulla oli päällä sellainen paitamekko tms., eli maha ei ehkä siinä vaiheessa ollut paljaana. Mutta jännä juttu silti.
mulla ikää 25v.ja kolme kertaa synnyttäny alakautta..kun kolmatta odotin ja n.50v. naislääkäri teki sisätutkimuksen,ei uskonu,et olen synnyttäny kahdesti,vaan meni tarkistaa papereista..sanoi,että olen niin "pieni"...
Oletteko naiset kattoneet itse sitä toossaanne miltä se näyttää?? Oli sitten synnyttänyt tai ei niin on se aikamoinen värkki. Näyttää räjähtäneeltä synnyttämättäkin.