Virtsatietulehdus, saanko sairauslomaa?
Kommentit (8)
Pissassa Leukkarit++. Ei kuumetta, mutta paha olo, selkäkipua, alavatsakipua on...
saada saikkua, se kutina ja kirvely on NIIN karseeta, että hyvä kun kun pystyy keskittyä hengittämiseen. Ei kyllä työnteosta tule yhtään mitään!! Eli tottakai saat!
ei parane yhdessä päivässä. Antibioottien aloittamisen jälkeen menee ainakin 3-4 päivää, että alkaa hellittää. Ja tuska on aivan sietämätön alussa, mihinkään ei pysty keskittymään.
Saat sairaslomaa, jos et pysty töitä tekemään ja jos lääkäri antaa.
Oma virtsis helpottaa kyllä (oikealla lääkityksellä) muutamien tuntien kuluttua lääkkeen ottamisesta. Sitä ennen on helvetti irti, eikä tosiaan pysty tekemään mitään muuta kuin kärsimään. Tosin aika monesta hommasta voi pari tuntia olla pois ihan vain omalla ilmoituksella - ja lääkärissähän virtsiksessä yleensä joutuu kuitenkin käymään, joten lapun voi pyytää samalla.
Kyllä mä olen syöny virtsikseen 10 päivän kuurin. Nykyisin estolääkitys.
Jos tulee, niin olen töistä pois esim. aamupäivän.
Riippuu tietysti sairauden vakavuudesta, mutta kyllä saikkua on aina tarjottu ja pyytämällä saanee. Tsemppiä, virtsis on INHOTAVA!
vaikka joissain on maanantaille oltava lääkärintodistus. Ei kyllä ole oikein työkuntoa ja lääke auttaa nopeammin jos lepää ja saa juotua nestettä tarpeeksi. Työssä juominen on välillä vaikeaa, kuitenkin saisi huuhdottua nesteellä ja sitten käyntejä vessassa... Kannatan yksi-kaksi sairaslomapäivää.
Itselläni on jo epäilty mm. tuberkuloosia tai jotain muuta haitallista, kun kuurit eivät auttaneet. Tulehdus on kolmesti päässyt munuaisiin asti, välillä sairaalaan joutuen. Ei ole aina ihan pikkujuttu.
eikä kukaan ole vielä pyytänyt virtsatulehduksesta sairaslomaa. Munuaistulehduksesta sitä tulee automaattisesti kirjoitettuakin. Antaisin varmaan, jos joku pyytäisi.
VTI paranee yhdessä päivässä, ab-kuurin kesto on max 3 päivää.
Työstä riippuen 1 päivä sairaslomaa tai ei ollenkaan.