Tuttuni teettää abortin välttääkseen raskausdiabeteksen, mitä mieltä?
Tuttavallani oli ekassa raskaudessa paha raskausdiabetes ja hän on sanonut minulle että jos tulee vielä joskus raskaaksi, hän teettää abortin koska ei halua itselleen diabetesta.
Jotenkin kuulostaa tekosyyltä, koska raskausdiabetes on itseaiheutettu ja sne voi välttää
Kommentit (11)
Ei tarvi täällä tuomita kenenkään henkilökohtaisia päätöksiä. Kaikki elää tavallaan.
Toivottavasti et ap. kuulu minun lähipiiriini.
Mulla oli ekassa raskaudessa, sen jälkeen ei ole ollut vaikka neljä rasakutta onkin ollut. Raskausdiabetes ei muuten ole välttämättä itseaiheutettu, eikä sitä voi välttää. Tiedoksi vain.
ja saattaa koska tahansa tulla taas raskaaksi jollekin valomerkin jälkeen pokatulle vessapanolle.
Osasyy on varmaan se että tuttavani äiti on sanonut että ei jaksa enää hoitaa toista lastenlasta, koska on tämän ensimmäisen joutunut 60% hoitamaan
Itse teettääisin abortin, jos saisin kuulla ettei sikiö ole terve. Tunnen itseni ja tiedän, että en jaksaisi. Erityislapsi tarvitsee jaksavia vanhempia eikä erityislapsen paikka ole laitoksessa. Siksi mielestäni abortti olisi "oikea" ratkaisu.
kaikki samaan baaripöytään istahtavatkin. Minä todellakin toivon että hän ei tule enää raskaaksi, niin säästyy yhteiskunnalta abortinhoitokulut
Raskausdiabeteksessa on usein geneettinen tausta ja se ennakoi sairastumista diabetekseen joskus myöhemmin. Liika lihominen tietenkin altistaa sairastumiselle niin raskauden aikana kuin muulloinkin. Mutta voipa se tulla vaikka ei lihoisikaan.
ainoana syynä se että ei halua diabetesta? Terveyssyistäkö?
meidän hyvinvointimaassamme. Sosiaaliset syyt kelpaa. Vaikka tosiasiassa sellaisia syitä ei ole olekkaan.
Onhan tuo kummallinen syy aborttiin. Sehän on selvä. Mutta ei sitä raskausdiabetesta voi välttää. Tulee jos on tullakseen. Tuttavasi ei voi tietää tuleeko sitä hänelle tässä raskaudessa vai ei.