Muita poika, jotka pissaavat istualtaan?
Minulla ensimmäinen lapsi tyttö ja kaksi seuraavaa on poikia. Olen jotenkin ihan automaattisesti opettanut myös pojat pissaamaan pönttöön istualtaan. Pojat on nyt 3 v ja 6v. Lasten isäkin käsittääkseni käy pienelläkin asialla useimmiten istualtaan.
Ystäväni oli ihan järkyttynyt, että olen pojat opettanut pissaamaan istualtaan. Pohajt ovat kuulemma tyttömäisiä, jos istuvat pissatessaan. Olenko tehnyt oikeasti jonkun suutenkin virheen ja trauman lapsille ihan vahingossa? Olen jotenkin ajatellut, että kyllä ne vielä oppivat sen seisaaltaakin pissimisen.
Onko muita, joille on käynyt yhtä kauhea virhe kasvatuksessa?
Kommentit (44)
Osaa kyllä hoitaa homman seisaaltaankin vaikka puskassa. Isänsä pissaa yleensä seisaaltaan.
Kaverin miehellä (alle 30 v) on jotain eturauhasvaivoja (niiden luonteesta en ole selvillä ;) ) ja lääkäri määräsi hänet pissaamaan istualtaan. Kaveri sitten kovasti valistaa muitakin istualtaanpissaamisen tärkeydestä.
Nuorempana miesten vessoja siivotessa kyllä huomasi että se pönttöön osuminen seisaaltaan on hyvin vaikeaa.
Ihme keino todistella miehisyttään tuo seisten pissaaminen! Etkö muuten voi olla ihan varma siitä ;) Tunnistatko päällepäin nämä "tyttömäiset" istumapissaajat? Epäilen kyllä vahvasti, ettet ikinä arvaisi esim. minun mieheni olevan sellainen. Ja kiireessä en nyt ehdi tutkimuksia etsiä, mutta appiukolle oli lääkäri suositellut istumapissausta eturauhasvaivojen ilmetessä.
Vai hei, onkse seisaaltaan tehtävä toimitus sitteki kuseminen, eikä pissaaminen?! Pissaaminenki taitaa olla liian kiltti sana TosiMiehelle!
Hah hah, kaikkea sitä...
Ihme keino todistella miehisyttään tuo seisten pissaaminen! Etkö muuten voi olla ihan varma siitä ;) Tunnistatko päällepäin nämä "tyttömäiset" istumapissaajat? Epäilen kyllä vahvasti, ettet ikinä arvaisi esim. minun mieheni olevan sellainen. Ja kiireessä en nyt ehdi tutkimuksia etsiä, mutta appiukolle oli lääkäri suositellut istumapissausta eturauhasvaivojen ilmetessä.
Vai hei, onkse seisaaltaan tehtävä toimitus sitteki kuseminen, eikä pissaaminen?! Pissaaminenki taitaa olla liian kiltti sana TosiMiehelle!Hah hah, kaikkea sitä...
En todellakaan opettenut poikaamme pissaamaan istualteen.
Se on naisten hommaa.
Mieheni pissaa aina seisaalteen ja samaa mieltä myös hän, että se on homojen ja naisten asia.
yleisissä vessoissa ja puun juurella seisoaltaan, mutta miksi kotona pitäisi sotkea? Eihän naisetkaan kuse kotonaan seisoaltaan..
Mä en ollut aikaisemmin ikinä koskaan kenenkään miehen nähnyt tekevän niin, joten mulle se oli pieni "järkytys".
Poika pissas pienenä istualleen, pottaa ei oo käyttänyt oikeestaan koskaan. Nykyään on 7-vuotias käsittääkseni seisoalleen pissaa. Mä en puutu siihen, eikä puutu mieskään, kauheeta kontrolloimista jos mä lähtisin määräämään missä asennossa tekee tarpeensa. Mitään kusiläiskiä tai mitään ei ole, vaan pönttöön saa suihkutettua asiansa.
Ja ei meillä ole mitään kontrolloimista tuosta vessalla käynti tavasta, ehkä se on vain jäänyt tuohon istuma-asentoon itsestään kun on ensin istuttu potalla ja sitten pöntöllä pöntön supistajalla(vai mikä sen renkulan "oikea" nimi onkaan:)
Ja olen oikein tyytyväinen kun vessa pysyy suht puhtaana, vaikka on 2tyttöäkin talossa =)
Eipä ole poika eikä myöskään isäkään valitellut vaikka istualtaan homman hoitavatkin. Ehkä vaihtaisivat asentoa jos istualtaan olisi vaikeaa.... :D
Perusteluna on tuo siisteys sekä se, että en todella välitä kuunnella kauheita lorottelun ääniä vessasta.
En todellakaan opettenut poikaamme pissaamaan istualteen.
Se on naisten hommaa.
Mieheni pissaa aina seisaalteen ja samaa mieltä myös hän, että se on homojen ja naisten asia.
yleisissä vessoissa ja puun juurella seisoaltaan, mutta miksi kotona pitäisi sotkea? Eihän naisetkaan kuse kotonaan seisoaltaan..
Ei kyllä valitettavasti "osunut" tämä asia, kiitos huolenpidosta kuitenkin :) Olen vain aina ihmetellyt tätä miesten homo- ja tyttömäisyyskammoa. Mitä vaaraa siitä voi TosiMiehelle olla, jos joku toinen mies on homo tai meikkaa tms.? Ainoa asia minkä keksin syyksi tuohon homokammoon, on se oma pelko omaa miehisyyttä ja sen horjumista/horjuttamista kohtaan. Mut jos miehisyys on jollain pissaamisasennosta kiinni, niin melko heikoissa kantimissa kyllä on! Itse keksin aika monta muuta tärkeämpääkin miehisyyteen liittyvää asiaa - näin naisena.
24
Kusevatko naiset yleisissä vessoissa seisoaltaan?
Monet eivät halua istua rinkulalle, joten pissivät hieman kyykyssä seisten. Ihan oikeasti.
mä olin opettanut pojan potalle (3v on nyt) ja mies joka pissaa seisaaltaan on nyt opettanut pissaamaan seisaaltaan lapsenkin. En tiennyt että sillä olisi terveydelle haitallisia vaikutuksia. Haluaisin myös nähdä linkin, mikäli juttu on todenmukainen...
Muuten musta olis kiva jos äijä pissais istuen kun se lorottaa niin paineella, että roiskuu. Poika ei oo ikinä sihdannut sivuun.
Pissaili aikansa istualtaan, mutta kun siirryttiin oman kaivon käytöstä kaupungin vesiverkkoon pojan ollessa 6v, niin siitä lähtien on pissat hoidettu tontin nurkalle, jos vaan mahdollista ja tietenkin seisten. Kakat tehdään siten pönttöön ja vedetään vessa maksullisella vedellä, mutta pissan takia on opetettu olemaan käyttämättä pönttöä kotona.
Minulla on kaksi aikuista poikaa ja kokemusta kahdesta aviomiehestö. Kaikki pissaavat kotona istualtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin vaan kävellessään suoraan lattialle
Miks aina syytetään poikia sotkemisesta? meillä poika pissii milloin mitenkin, välillä seisoen ja välillä istuen, mutta siisti se on. Tyttö taas jättää kusiläikkiä laiturille ja joskus on tippoja lattiallakin. Yök!