onko rintasyövän merkki, että . . .
rinnat sattuvat aina melkein päivittäin tai ainakin joka toinen päivä. molemmat rinnat kiristävät rintojen sivusta ja välillä niinkuin joku" vetäisi nänneistä". olen 41 vuotias ja minulla on kolme lasta. en käytä ehkäisyä. kun minun on muutenkin vaikea tulla raskaaksi. vaikka kaikki raskauteni ovatkin alkaneet luomusti. tätä rintojen kipua on tuntunut jo melkein parikuukautta ja sen jälkeen on ollut jo kahdet kuukautisetkin ihan normaalit. enkä ole tuntenut mitään kyhmyjä. apua mikä minulla on vikana? anteeksi kirjoitusvirheeni!
Kommentit (5)
Ja äidilläni on nimenomaan tuo jatkunut jo vuosikymmeniä, ja on käynyt mammografiassa yms eikä mitään ole vialla. Eli ei mielestäni ole rintasyövän merkki. En tosin kyllä tiedä miksi joskus on tuollaista repivää kipua, en ole löytänyt syytä sille.
tutultani leikattiin rintasyöpä keväällä, sattumalta joukkotarkastuksessa löytyi, ei mitään oireita, ei tuntenut mitään kyhmyä.
sitä kuvaamalla sitä ei olisi kukaan syöväksi uskonut. Mutta minulla oli kipea vain toisella puolella, eli en usko sinulla olevan syytä isoon huoleen. Kuitenkin kannattaa käydä tarkistuttamassa, vaikka vaan varoilta.
Minulla on joskus rinnat niin kipeät, etten nukutuksi saa. Mitä luultavimmin kyse ei ole syövästä, jos molemmat rinnat ovat kipeät, mutta kannattaahan se tarkistaa ja käydä kerran gynellä ja mammografiassa, 40v alkaen ne kannattaa aloittaa ihan säännöllisesti.
Googlaapa sellaisella sanalla kuin mastopatia. Saattaisi selittää oireesi. Kahvinjuonti voi pahentaa kipuja.
mulle kerran että jos on rinnassa kasvain niin se ei välttämättä edes kipuile