Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentteja Roni- nimestä

20.04.2009 |

Ihastuin kovasti nimiyhdistelmään Roni Kristian mutta nyt olen alkanut pohtimaan että kuulostaako Roni koiran tms. nimeltä. Lapsuudessani oli muutama Roni-koira joten ehkä tämä johtuu siitä mutta haluaisin tietää että tuleeko muille nimestä jotain vastaavaa mieleen? Kiitos :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman monella omassakin tuttavapiirissäni Roni-nimi tuo mieleen koiran. Olen asiaa kovasti ihmetellyt, sillä itse tapasin elämäni ensimmäisen koira-Ronin vasta muutama vuosi sitten :-)

Toinen assosiaatio Ronista on nuori romanimies. Kumma juttu myös, sillä nimi ei liene romaneilla edes mitenkään yleinen?

Roni Kristian on komean ja reippaan pojan nimi! (Paitsi jos r- ja/tai s-vikaa...)

Vierailija
2/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naapurissa on lehmä. jonka nimi on Jaana, ja meidän lähipiirissä on koiria: Alma, Taru, Topi, Pertti ja serkun hamsteri on Milo.... Tänä päivänä eläinten nimet on pääasiassa ns. ihmisten nimiä! Ja mitä pahaa? Koirathan kuuluvat perheeseen ja useille rinnastettavissa lapsiin. Itse en ole ikinä törmännyt Roni-nimiseen koiraan, eikä se minusta muistuta romaaninimeä muuten kuin sanassa romaani esiintyvien samojen kirjainten myötä. Minä aikanani annoin periksi tuon Ronin suhteen, kun mies ei siitä innostunut, vaikka se oli ollut suosikkini jo kouluajoista lähtien. Ei kyllä kaduta, pojasta tuli Jaro ja nimi sopii hänelle täydellisesti!

Minusta Roni on reipas ja ryhdikäs nimi, vähän vekkulikin poika tulee mieleen. Nimessä on kaunis sointi, eikä se kuulosta pahalta "ranskalaisella ärrälläkään", jos siis sattuisi tulemaan ärrävika, ne kuitenkaan harvemmin kestävät aikuisuuteen. (meidän Jarollakin oli ja hoitui pois esikoulussa, ja nyt eskarilaisella pikkuveljellä on eikä se Jaro pahalta kuulosta silti)

Jos itse pidät nimestä, ja se pojallenne muuten sopii, niin ehdottomasti pitäkää päänne :-) Ja Kristian sopii Ronin perään oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla mun tuntemilla lemmikkieläimillä on ihmisen nimi. Aika monihan nimeää lemmikkejään niillä nimillä, joilla lapsensakin nimeäisi johtuen varmaan siitä, että lemmikit on kuin perheenjäseniä. Harvassa kodissa kai enää on Musti tai Rekku, joka asuu pihalla omassa koirankopissaan vahtimassa isännän maita. Nykyään vakuutetut, rokotetut ja jopa koulutetut Ronit, Samit, Elmerit, Emmat ja Annastiinat löhöää sohvalla katsomassa telkkaria muiden perheenjäsenien kanssa :D

Roni on kuitenkin sen verran suosittu nimi ollut, että kyllä se jo kertoo, että ihan ihmisen nimi on kyseessä siitä huolimatta, että saman nimisiä koiriakin on :) Roni Kristian on hieno nimi! Jos se tuntuu just siltä oman lapsen nimeltä, niin se se on :)

Vierailija
4/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mä miellän Roni ns. "koviin " nimiin... jossa r- särähtää...samaa sarjaa ovat. mm. Rene ja Jere....ei nimessä sinänsä mitään pahaa ole, mutta en vain henk.koht. pidä. Olen kyllä törmännyt myös Roni-nimiseen koiraan. Mutta Ihan hino yhdistelmä tuo Roni Kristian!

Vierailija
5/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon samanlaisia ajatuksia kuin itselläni on. Oli kiva saada kuulla muiden mielipiteitä. Nimestä pidän edelleen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi