Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö mieheni koskaan luottamaan minuun?

Vierailija
20.04.2009 |

Olin avoliitossa, kun tapasin nykyisen mieheni. Olin eroamassa exästäni, mutta en ollut saanut vielä hankittua uutta asuntoa tms. eli asuin exän kanssa yhdessä. Nykyisen mieheni kanssa se oli rakkautta ensi silmäyksellä, vaikka tein kyllä hänelle heti selväksi oman tilanteeni ja hän tiesi mihin kanssani ryhtyy. Käytännössä siis petin exääni nykyisen mieheni kanssa, seksiä emme tosin harrastaneet, mutta henkisellä puolella kyllä. Koin asiasta silloin todella paljon tunnontuskia, koska en olisi ikinä halunnut tehdä niin, omille tunteille ei vaan voinut minään. Mieheni oli kovasti tukenani.

Nyt minua kuitenkin kalvaa ajatus siitä, pystyykö mieheni oikeasti koskaan luottamaan minuun. Hän väittää luottavansa ja sanoo asioiden olevan nyt hyvin, mutta silti pelkään. Onko ketään, jolla olisi asiasta kokemuksia? Moraalisaarnoja en kaipaa, tiedän kyllä tehneeni väärin exääni kohtaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siis uskon, että voi rakastua toiseen, mutta ne teot on todellakin ne joille jotain voi. Mutta jos päätös erosta oli jo tullut, niin etkö ollut jo kertonut aiemmalle miehellesi, että tahdot erota? Mitä pettämistä se silloin on? Oletteko olleet kauan yhdessä nykyisen kanssa?

Yksi ystäväni oli avoliitossa lapsensa isän kanssa, ja siinä sivussa piti muita miehiä ja kertoi minulle niistä. Meillä meni välit tosi kireiksi, kun en voinut olla sanomatta, että hoida nyt ensin se aiempi suhde loppuun, ja riiaa vasta sitten. Hän ei halunnut moralisointia. Ymmärrän, että tilanne oli mutkikas, mutta ei se ainakaan uusia miehiä ottamalla oikene.

En minäkään usko, että varsinaisesti pettäjä pettää aina tai varas varastaa aina tai niin pois päin, mutta luulen silti, että epäilet tässä eniten itse itseäsi. Ja tajuatko miten epäluotettavalta se kuulostaakaan, jos sitten tivaat mieheltä "luotatko, luotatko?" koko ajan? Ei se ainakaan sitä luottamusta synnytä. Nyt koita vain jättää tuommoiset tilanteet taakse, ja miettiä, miten estät saman tulevaisuudessa.

18

Vierailija
22/24 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska nykyiseni on Se Oikea, en ole koskaan pettänyt enkä koskaan aio pettääkään, joten pettäjä pettää vaan väärän ihmisen kanssa.

Ja kyllä, nykyinen mieheni luottaa minuun, 12 v yhdessä (kuten exänkin kanssa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ongelma itsesi kanssa, et ole antanut itsellesi anteeksi.

Nauti elämästä ja luota rakkauteen

Vierailija
24/24 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on täyttä kukkua, että "ei voi tunteilleen mitään". Kyllä voi, mutta kyse on siitä haluaako voida. En tarkota moralisoida sinänsä, kaikki tekee tyhmyyksiä joskus, mutta on vastuunkiertoa väittää, ettei sille "voi mitään".

18