5 hillopullaa, 3 isoa wieneriä, 3/4 suklaalevystä... en vain saa lopetettus syömistä :(
Tuossa siis osa siitä mitä olen syönyt perjantai-illasta tähän hetkeen asti normaaliruoan lisäksi. Tänään vetäisin aamupalan jälkeen tuon 3/4-suklaalevystä, pari kourallista pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä myös reilun kourallisen vaikkei ollut enää nälkä :(
Syön vaan jos kaapissa jotain on, ja jos ei ole laitan vaikka hunajaa leivän päälle ja syön sitten sitä :(
Miten saisin syömiset taas kuriin ja säännölliseksi? Tykkään kyllä kasviksistakin ja muusta terveellisestä, se ei ole ongelma. Joka päivä tulee se puoli kiloa kasviksia helposti täyteen, ongelma on se että kaiken terveellisen lisäksi vedän noita herkkuja ja muuta mussutettavaa :(
Kommentit (50)
Minä olin vuosia normaalipainoinen kunnes aloin läträämään kevyttuotteilla ja paino nousi koska ahmin hillittömästi makeaa ruoan lisäksi. Laskepa päivän kalorit, siis ruoasta saadut, niiden pitäisi olla kevyttä työtä tekevällä naisella siinä 2000 kieppeillä.
En siis syönyt niitä wienereitä siellä kylässä, vain ne pullat. En usko kenenkään huomanneen ahmimistani, vieraita oli muitakin ja pullaa yms. muuta tarjottavaa pöydät täynnä. Muuten en olisikaan kehdannut syödä niin paljoa
T:ap joka miettii kevyttä iltapalaa aamun suklaamässyksen takia
Mulla auttoi! Kun pystyin päivän olemaan mässäilemättä iltapäivään niin kehuin itseäni ja annoin anteeksi iltarepsahduksen. Sitten seuraavana päivänä venytin aina vaan pitempään ja pitempään ennenkuin sorruin hyvään ja olin niin ylpeä, että pystyin olemaan oikeasti tuntitolkulla mässäilemättä, eikä tuntunut missään. Loppujen lopuksi soin itselleni iltajäätelön ja sen odotus riitti.
MUTTA minun oli pakko jättää peruna, pasta, riisi ja valkoinen leipäkin pois, että sain sokerihimon pois.
Mässäilyä lievitin rahkalla ja jäisillä marjoilla ja viikonloppuisin maissinaksuilla ja hyvin maustetulla kermaviilidipillä.
on myös laitettu korvan taakse. Ajattelin tehdä tässä taulukon jääkaapin oveen, johon merkkaan aina rastin kun olen onnistunut viettämään päivän ilman mässäilyä. T:ap
aamupalaksi maitorahkaa ja hedelmäpaloja, lisäksi n.30g pähkinöitä ja nyt yritän sinnitellä lounaaseen asti ilman että syön tässä välissä mitään. Usein olen juuri aamupalan jälkeen syönyt kaikkia herkkuja, samoin lounaan jälkeen. Iltapalan jälkeen onnistun paremmin olemaan syömättä mutta päivällä vaan mässäilen
T:ap
että rupesitko käyttämään sitä kalorilaskuria?
Itse suosittelen jotain tuommoista menetelmää. Itse käytän kiloklubia, ja sinne kun merkitsee kaiken syömisen niin saa palautteen että onko riittävästi kasviksia, minkälainen on rasvan laatu/määrä... ja kuidut... Tuommoinen systeemi paljastaa sen karun totuuden, joten toimii ainakin minulla.
Jos tulee mässäyspäivä, niin sitten jätän merkitsemättä = huono tapa. Täytyy vaan pitää huoli että noita päiviä ei tule paljon! En siis käytä tuota orjallisesti päiväkirjana, vaan haen sieltä linjaa että miten pitäisi syödä. Äkkiä ne jää mieleen, kun vaan yrittää pitää kuria itselleen.
Ala syömään hiilihydraattitietoisesti. Lisää rasvaa (voita, kermaa, oliiviöljyä, pekonia...) ja proteiineja. Vähennä hiilareita reippaasti, saat niitä kasviksista ja täysjyväviljasta riittävästi, ja niidenkin osuus kannattaa pitää aika pienenä. Hedelmiä en suosittele, ennemmin makeuttamattomia marjoja. Enkä missään tapauksessa käyttäisi mitään kevyttuotteita! Juomaksi riittää vesi. Ruuassa pitää olla myös riittävästi suolaa, merisuolaa. Makeahimo laantuu noin viikossa ja pian et edes saata syödä mitään sokerista.
Kahvinjuonti kannattaa lopettaa, enkä oikein suosittele teetäkään. Niiden kanssa kun on tottunut ottamaan pullaa tai leipää.
Iltasella vielä kunnon hikiliikuntaa, esim. juoksulenkki, niin ei tee mieli syödä mitään koko iltana.
Näin minä laihduin ihannelukuihin, eikä tosiaan tee mieli mitään makeaa. Syön ainoastaan aamiaisen (esim. tuhdin munakkaan ja paljon kasviksia), lounaan ja päivällisen. Joka ilta jumppaan, juoksen, hiihdän tms ja sen jälkeen on vähän öklö olo, enkä saata syödä mitään. Kannattaa kuitenkin kokeilla mikä rytmi itseen sopii.
Liikuntaa tosiaan tarvitsisin paljon enemmän kuin nykyään saan. Ja munakkaan teenkin lounaaksi itselleni, sitä kun ei voi sitten santsata lisääkään
T:ap
Ala syömään hiilihydraattitietoisesti. Lisää rasvaa (voita, kermaa, oliiviöljyä, pekonia...) ja proteiineja. Vähennä hiilareita reippaasti, saat niitä kasviksista ja täysjyväviljasta riittävästi, ja niidenkin osuus kannattaa pitää aika pienenä. Hedelmiä en suosittele, ennemmin makeuttamattomia marjoja. Enkä missään tapauksessa käyttäisi mitään kevyttuotteita! Juomaksi riittää vesi. Ruuassa pitää olla myös riittävästi suolaa, merisuolaa. Makeahimo laantuu noin viikossa ja pian et edes saata syödä mitään sokerista.
Kahvinjuonti kannattaa lopettaa, enkä oikein suosittele teetäkään. Niiden kanssa kun on tottunut ottamaan pullaa tai leipää.
Iltasella vielä kunnon hikiliikuntaa, esim. juoksulenkki, niin ei tee mieli syödä mitään koko iltana.
Näin minä laihduin ihannelukuihin, eikä tosiaan tee mieli mitään makeaa. Syön ainoastaan aamiaisen (esim. tuhdin munakkaan ja paljon kasviksia), lounaan ja päivällisen. Joka ilta jumppaan, juoksen, hiihdän tms ja sen jälkeen on vähän öklö olo, enkä saata syödä mitään. Kannattaa kuitenkin kokeilla mikä rytmi itseen sopii.
Niistä muodostuu huomaamatta turhia kaloreja ja paljon. Eli kun olet syönyt lounaan niin sitten on seuraavaksi vuorossa hedelmävälipala ja korkeintaan yksi keksi kahvin kanssa ja sitten seuraavaksi taas iltaruoka. Pidät niitä kahden tunnin taukoja oikeasti ja kun on ruoka-aika syöt normaalia terveellistä ruokaa.
Itselläni on Pandan tummaa suklaata kaapissa aina levyllinen ja syön siitä joka päivä 3 palaa (n.15g). Light-limpparia saatan juoda illalla ruuan kanssa, se on sitten se päivän "kohokohta".
Mie onnistuin syömään hyvin kiloklubin kautta. Nyt kun oon laihtunut kokoon 36, niin en halua enää palata entiseen. Aina kun tekee mieli syödä liikaa, niin mietin että siitä on seurauksena se etten enää mahdu housuihini. Sitten jätän liikaruuan ja herkut mielelläni syömättä. Olen niin tyytyväinen nykyiseen vartalooni.
Yleensä huomaan jos olen täysin syömättä herkkuja vaikka pari päivää, niin himo kasvaa kohtuuttomaksi ja sitten tulee ostettua isompi karkkipussi. Joka päivä kun syö vähän, niin siihen tottuu eikä minulle tule isompaa makean himoa kuin n. 2 kertaa kuukaudessa. Silloin ostan esim. Kismetin.