Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 hillopullaa, 3 isoa wieneriä, 3/4 suklaalevystä... en vain saa lopetettus syömistä :(

Vierailija
20.04.2009 |

Tuossa siis osa siitä mitä olen syönyt perjantai-illasta tähän hetkeen asti normaaliruoan lisäksi. Tänään vetäisin aamupalan jälkeen tuon 3/4-suklaalevystä, pari kourallista pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä myös reilun kourallisen vaikkei ollut enää nälkä :(

Syön vaan jos kaapissa jotain on, ja jos ei ole laitan vaikka hunajaa leivän päälle ja syön sitten sitä :(

Miten saisin syömiset taas kuriin ja säännölliseksi? Tykkään kyllä kasviksistakin ja muusta terveellisestä, se ei ole ongelma. Joka päivä tulee se puoli kiloa kasviksia helposti täyteen, ongelma on se että kaiken terveellisen lisäksi vedän noita herkkuja ja muuta mussutettavaa :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös laitettu korvan taakse. Ajattelin tehdä tässä taulukon jääkaapin oveen, johon merkkaan aina rastin kun olen onnistunut viettämään päivän ilman mässäilyä. Kun rasteja on tarpeeksi saan ostaa itselleni jotain pientä kivaa (ei syömistä). Lisäksi laitan listan noista terveellisemmistä vaihtoehdoista siihen taulukon viereen

T:ap

Vierailija
22/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kesäisin monestikkin juon.

Älä kuitenkaan pullotolkulla;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän teetä ison mukillisen, haudutan hyvin ja heitän sekaan 2-3 hermesetas-makeutusainetablettia - tulee makeaa ja lähtee makeannälkä. Lämmin tee tuntuu myös tekevän vatsaan täyden olon. Usein juon tämän (tai kaksikin mukillista) ennen nukkumaanmenoa ja olo on mukava ja täysi.

t. eräs -30kg 1v. 10kk:ssa neljännen lapsen jälkeen laihduttanut :)

Vierailija
24/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan bulimiaa minäkin, syöminen vie mennessään. Hyvää tarkoittavat neuvot eivät auta kun ainut mitä ajattelee on herkut.

Vierailija
25/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjimmiltaan siis addiktiosta. Joillekin sopii kertalaakista lakko, toisille asteittainen vieroitus, tee siis kuten parhaaksi koet.

Kromi voi auttaa, samoin kun suun desinfiointi Hextrilillä aamuisin (sen jälkeen ei mikään ruoka maistu miltään, joten tulee syötyä vaan nälkäänsä)

Vierailija
26/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen viikko on paha mutta sitten se himo hävitää. Semmoinen pieni ja maltillinen syöminen ei taida minulta onnistua, sillä jos kotona on vaikka suklaarasia niin syön sen kokonaan. Jos olen 0-linjalla niin voin hyvin vaikka leipoa jotain suklaakakkua (vieraille tms) eikä tee yhtään mieli.

Itsellä on heikko kohta se, että kaverit tietää tuon mieltymykseni... ja tuo sitten joka käänteessä suklaata tms tuliaisiksi, lahjaksi yms. Nytkin on varmaan kilo herkkuja kaapissa :( En halua kertoa jokaiselle että yritän laihduttaa.

Vierailija
27/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että jätät kaikki sokerit pois ruokavaliosta että pääset tuosta addiktiosta eroon - eli myös perunan, pastan ja riisin. Itse olin ½ vuotta melkein totaalinen hiilihydraateista kieltäytyjä ja kyllä olo oli mainio! Pikkuhiljaa tosin lisäsin jotain tummaa pastaa ja vähän perunaakin ruokavalioon.

Mutta esim. banaaneja tai mitään mehuja en juonut. Jos oli siis vähänkin makeaa niin vältin sitä. Tulos -10 kiloa.

Vierailija
28/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Jojolaihduttaja.

Totaalikieltäytyminen vs. ahmiminen

Joku keskitie on vieläkin löytymättä. Arjet sujuu, mutta jos kyläilen

tai on vieraita, niin sitten on hankalaa. Ehkä pitäisikin tehdä jotain sellaista tarjottavaa, että ei aina pullaa ja kakkuja. Vaan jotain ruokaa tai jotain suolaisia kevyitä juttuja, niin kaikilla olisi kivempaa.

Pullanhimoon auttaa mm. mansikkakeitto, pakastemansikat, hedelmät ja marjat välipalana, jogurtti + marjoja ähkyksi asti,.

Rahka ja hedelmät on myös hyvä ilmeisesti, siihen vois laittaa makeutusainetta vielä.

JA aina tiukassa paikassa, marjatäytteinen pulla tai voisilmäpulla tms. korvapuusti on aina parempi kun joku kermaisa hilloviineri tai hillomunkki. Mun pahin on just hillomunkit ja suklaa.... varsinkin suklaakuorrutteiset hillomunkit...

Kaakao, makeuttamaton voisi toimia rasvattoman maidon kanssa, ja makeutusjauhetta...

Vierailija
29/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse bulimikko ja mulla auttaa se, että laadin tarkat listat etukäteen mitä syön ja mihin aikaan. Ja syömäni annokset sisältää aika vähän hiilareita, koska hiilarit(oli se sitten vaikka se kaurapuuro) voi laukasta sen syömishimon. Mutta yritä kuitenkin syödä riittäviä annoksia, koska nälkähän tunnetusti aiheuttaa noita ahmimisia.. Ja monet ovat saanneet apua ahmimiseen/makeanhimoon karppauksesta. Jos ei ole vielä tuttu juttu, niin käy kattoo www.karppaus.info. Toivottavasti saat syömiset kuntoon! Helppoa se ei välttämättä ole, mutta mä piän sulle peukkuja!

Vierailija
30/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä normaalin puolella, mutta mässääminen alkaa jo näkyä. Selluliitin määräkin on tämän vuoden puolella kasvanut huimasti :(

En tiedä onnistunko jättämään kaikkea sokeria, perunaa, pastaa yms. pois, kuulostaa aika hankalalle

t:ap

Vierailija
31/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yritä tosian näitä korvikkeita. Itse olen myös makeaholisti, mutta mulle ei toimi toaalikielto, repsahdan aina jos ruokavalio on liian rajoittava. Samasta syystäe i toimi möskään vhh. Mulle paras n ollut luonno makeat jutut (hedelmät ja marjat) joita syön päivittäin ja kun aloin makean syöntiä vähentää niin ensin pidin vain yhden makeattoman päivän, sitten kaksi, muina päiviniä sallin itselleni yhden kohtuullisen kokoisen makean (yksi jäätelö, pieni suklaapatukka jne.). Sitten harvensin niitäkin ja pienensin annoksia, nykyisin syön 2-3 kertaa viikossa jonkun pienen makean herkun (tähän ei siis kuulu hedelmät :). Leivän syöntiä vähensin, mutten lopettanut (syön noin 2-3 palaa päivässä). Syön myös pastaa, mutta perunaa ja riisiä harvemmin.

Eli yritä löytää se tapa mikä sinulle sopii parhaiten, oli se näistä kaikista ketjussa tarjotuista neuvoista mikä tahansa tai ihan joku muu. Onnea matkaan :)

Vierailija
32/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ittelläni huomannu sellasen, että mussutan ja puputan koko ajan jotain hyvää ja epäterveellistä, jos ei oo mitään tekemistä. aloita jokin mukava harrastus, niin unhoittuu pupeltamisen tarve =) tsemppiä!

Vierailija
33/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustuksesta ja vinkeistä. Yritän tästä saada ajatukseni kuntoon ja samalla syömisetkin

niin yritä tosian näitä korvikkeita. Itse olen myös makeaholisti, mutta mulle ei toimi toaalikielto, repsahdan aina jos ruokavalio on liian rajoittava. Samasta syystäe i toimi möskään vhh. Mulle paras n ollut luonno makeat jutut (hedelmät ja marjat) joita syön päivittäin ja kun aloin makean syöntiä vähentää niin ensin pidin vain yhden makeattoman päivän, sitten kaksi, muina päiviniä sallin itselleni yhden kohtuullisen kokoisen makean (yksi jäätelö, pieni suklaapatukka jne.). Sitten harvensin niitäkin ja pienensin annoksia, nykyisin syön 2-3 kertaa viikossa jonkun pienen makean herkun (tähän ei siis kuulu hedelmät :). Leivän syöntiä vähensin, mutten lopettanut (syön noin 2-3 palaa päivässä). Syön myös pastaa, mutta perunaa ja riisiä harvemmin.

Eli yritä löytää se tapa mikä sinulle sopii parhaiten, oli se näistä kaikista ketjussa tarjotuista neuvoista mikä tahansa tai ihan joku muu. Onnea matkaan :)

Vierailija
34/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin perjantai-iltana 6 hillomunkkia, Geishalevyn, 2 pitkää Daim-patukkaa, kaksi palaa suklaakakkua ja sitten vielä makaronilaatikkoa ketsupin kanssa ja join litran tuoremehua ja 2 litraa maitoa.

Eikä tehnyt edes tiukkaa.

Vierailija
35/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin perjantai-iltana 6 hillomunkkia, Geishalevyn, 2 pitkää Daim-patukkaa, kaksi palaa suklaakakkua ja sitten vielä makaronilaatikkoa ketsupin kanssa ja join litran tuoremehua ja 2 litraa maitoa.

Vierailija
36/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vetäsen illassa tuon määrän kun makeanhimo iskee päälle

Vierailija
37/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- ei siis ihmekään että olen normaalipainoinen kun mun mässäily on sitä että perjantai-iltana syön 8 palaa minttusuklaata ja juon lasillisen punaviiniä! Siihen ei enää mitkään viinerit, jätskit tai pullanpalat mahtuisi. Miten pystytte syömään tuollaisia määriä makeita kerralla?

Vierailija
39/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon light-cokista. Se hillitsee syömishimoa, mutta tuhoaa hampaat.. mutta niinhän ne sokeriherkutkin.

Sulla on ap BED= binge eating disorder eli ahmimishäiriö. Minä en päässyt tuon yli kuin psyykkaamalla itseni anorektikoksi:/ 12 kiloa tippui 3 kuukaudessa. Opettelin syömään ja sit olikin reilussa viikossa tullut 6 kiloa takaisin ahmimalla, karseeta... Nyt taas opettelen olemaan lähes syömättä.

ei niitä yllätysvieraita kovin usein tule. Mehukeittoa voisinkin kokeilla, hedelmiä syön jo nytkin mutta usein hedelmän jälkeen otankin sitten vielä suklaata/keksiä tms.

Miten usein sulle oikeesti tulee yllättäen vieraita, joille olisi pakko tarjota jotain. Päätä, että et ostele mitään vierasvaroja.

Kun tekee mieli makeaa, syö rusinoita ja pähkinöitä (kohtuudella) ja hedelmiä esim. rahkan kanssa, kevyitä mehukeittoja jne.

Kun tekee mieli joku välipala, ota omena tai porkkanaa tms. Vähärasvainen jugurttikin on paljon parempi vaihtoehto kuin suklaat ja viinerit.

Vierailija
40/50 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 hillopullaa, 3 isoa wieneriä...