Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Elokuiset Leijonanpennut *** Viikko 17 ***

20.04.2009 |

Huhuuuuuuu!! Nyt ryhtiliike elokuiset ja innolla kirjoittelemaan kuulumisia! Oltiin taas tiputtu toiselle sivulle.

Tässä viikon 16 jutut:

http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_action=viewT…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on iskenyt joku laiskotus kun ei ole jakasanut kirjoitella, lukea vain:)

Omaa napaa: supparit on laantuneet, eikä niitä nyt oo tullut. Olin alkuviikosta neuvolassa ja halusi terkka kuitenkin tarkistuttaa lääkärillä tilanteen. Ei onneksi ollut mitään tapahtunut kohdusuulla, kanava oli kiinteä ja pitkä. Sattui vain jotenkin ärsyttävä sijaislääkäri, jonka kanssa ei oikein asiat luistanu. En vieläkään tunne paljoa liikkeitä ja käski harjoittaa liikeseurantaa, mutta miten lasket kun paljon mitään ei tunnu?? Eikä sitä musta kyllä oikein vielä voi tehdäkään.

Muuten kaikki ok, paitsi painoa oli tullut 4 vkon aikana melkein 4 kg, ups! On kyllä kieltämättä tullut lähes jokapäivä herkuteltua ja haettua mässyruokaa, joten ihme olisi ollut jos painoa ei olisi tullut. Sykkeet oli vauvalla 150 pintaan ja masu keskikäyrän alapuolella. Mun masu pullahtaa aina iltaisin ihan valtavaksi ja neuvolassa se on aamuisin aika siro vielä joten en ole huolissani.

Tsemppiä teille, joilla on töissä vaikeaa! Tiedän tunteen, mun omaa sopparia ei sitten jatkettukaan 2-vuotta sitten kun olin raskaana ja pomo vaihtui viikkoa ennen äippäloman alkua. Voitte kuvitella että olin pitkään katkera. Toisaalta nyt ajateltuna meille ei ehkä olis kolmatta tulossa jos olis jo töihin pitänyt palata, joten ihan hyvä näin. Vaikka ei työntekijöitä sais kyllä sillätavalla kohdella!

terkkuja, nyt nukkumaan

äiti04ja07, rv 23+4

Ainiin, vakuutus tosiaan pitäis ottaa. Oli hinnat nousseet kovasti ja ehdot huonontuneet! Katsokaa tarkasti sitä omavastuuta, musta se on tosi surkea jos on omavastuu/sairaus, koska eihän siitä jää silloin esim. flunssien yhteydessä mitään takaisinsaatavaa jos käyttää yksityisellä lastenlääkärillä. Meillä on Tapiolassa sillai, että omavastuu on sairauksista riippumatta vuosikohtainen, tosin se oli noussut 50 eurosta nyt 100 euroon!!

Vierailija
22/36 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, kun on näin aktiivisesti kirjoiteltu:) kovin tutun oloisia tarinoita, täälläkin maha kasvaa, enää ei mahdu kun verkkarit päälle. Plus oon huomannut, että jalat turpoo työpäivän aikana ja iltapäivästä tuntuu epämukavia suppareita. Niin kuin joku muukin täällä,minäkään en oikein tiedä miltä niiden ptäis tuntua,mutta oon ajatellut että sellanen epämiellyttävä kiristely vatsassa on varmaan sitten niitä suppareita :) painosta en haluais edes tietää, oon kans ihan huolella pistellyt meneen herkkuja.oon ajatellut että nyt kun joutuu niin monesta herkusta luopumaan kuten viinistä ja homejuustoista, niin suklaata vedän ainakin niin paljon kun mieli tekee :) rakenneultra oli viikko sitten,kaikki oli ok.istukka tosin oli vielä alhaalla kohdunsuun päällä niin sitä joutuu käymään tsekkaan vielä myöhemmin. mut muistaakseni mulla oli ekassa raskaudessa sama juttu. ekassa raskaudessa ja vauva-ajassa kärsin myös masennuksesta, toivon että tällä kertaa siltä säästyisin ja ainakin vielä olo on kaikin puolin hyvä.

kaipaisin kovasti ehdotuksia hyvistä lastenvaunuista!tytölle ostettiin vuonna 2005 käytetyt, mutta tällä kertaa haluan ostaa ihan uudet. sellaset tarvis mitkä on hyvät pitkillä lenkeillä ja kauppatavaraakin sais hyvin mahtua.

Harmi, että monet joutuu työpaikalla taistelemaan. meilläkin on töissä ollut tän Laman takia säästöjä ja nyt teinkin sopparin että lopetan jo kesäkuun lopussa, vaikka heinäkuun lopussa vasta äikkäri alkais.eikä kyl harmita yhtään!!ihanaa saada vähän huilailla ennen synnytystä. Sen oon huomannut, että vaikka työ ei olekaan kovin raskasta fyysisesti niin kyllä sitä vaan on 9h työpäivän jälkeen paljon normaalia väsyneempi kuin ennen.mut ihanaa kun kevät on jo täällä, me ostettiin viime syksynä eka oma koti ja nyt ihan innolla odotan että pääsen puutarhanhoitopuuhiin!!mukavaa viikonvaihdetta koko sakille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käynti neuvolassa takana ja kaikki oli oikein mallillaan. Verenpaineet oli aika alhaalla, mutta parempi niin päin. Pissa puhdas, hemppakin vielä ihan ok ja sydänäänet pompsotti nätisti. Maha kasvaa yläkäyrillä, vähän jänskättää että onko kasvamassa iso vauva vai miksi tämä näin pullottaa! Painoa toki oli tullut enempi kuin laki sallii, joten ehkäpä siksi on massukin jätti. Pieni masukki oli toooosi aktiivinen sydänääniä kuunnellessa, ihan villinä melskasi mahassa ja potki ultralaitetta :) Nyt sitten voi hakea äitiysavustusta ja laittaa vanhempainpäiväraha-anomuksenkin eteenpäin, kun sain tuon Kelan todistuksen raskauden kestosta. Seuraava käynti onkin sitten neuvolalääkäri rv 28 tienoilla.

Amariako kyseli supistuksista? Itsellä niitä ei vielä ole kovinkaan ollut. Jos kovasti tulee kipeitä suppareita, niin kai sitä olisi hyvä käydä näytillä vaikka neuvolalääkärillä. Siellä voisi katsoa ainakin sen, että ei ole mitään tulehduksia jne.

Minä en aio mennä synnytysvalmennukseen tällä kertaa. Esikoista odottaessa se oli hyvä ja käytännöllinen, mutta tuntuu olevan vielä suht tuoreessa muistissa :) Lisäksi rv 30 tienoilla menen juttelemaan tulevasta synnytyksestä kätilön kanssa, joten siellä voi sitten etukäteen ottaa puheeksi toiveita kivunlievityksestä ja muista synnytykseen liittyvistä asioista sekä kysellä mieltä askarruttavista asioista.

Iitu pohdiskeli vaunuasioita, en oikein osaa neuvoa hyvissä. Itsellä on käytettynä ostetut Brion yhdistelmät (aika vanhat) esikoisella. Jos ne eivät olisi jo niin kuluneet (tosi kovassa käytössä olleet), niin olisivat varmasti hyvät. Tukevat, tilavat, metallinen tavarakori, heittoaisa ja ilmakumipyörät. Meillä siinä on ollut kova koppa, ja ainakin omasta mielestäni se oli hyvä käytössä. Meni lapsella pitkään ja kesällä sai esim. mökillä nukutettua vauvan kovassa kopassa. Mutta tosiaan en ole niitä ikinä uutena päässyt edes kokeilemaan ja muista merkeistä ei ole kokemusta. Lisäksi mitoista ja kasaan menemisestä en osaa sanoa, sillä olen pitänyt niitä ihan kotivaunuina ja reissussa ollaan käytetty matkarattaita. Nyt pitäisi ne tuplat hankkia, enkä ole jaksanut vielä uhrata kovinkaan monta ajatusta koko asialle. Varmaan käytettynä ostamme nekin, koska uudet tuplat on ihan järkyttävän hintaisia.

Hetkeksi jos menisi töllön ääreen, kun esikoinenkin jo koisii. Pieni masukki alkoi juuri kovan melskeen mahassa :)

Penne ja pieni tasan 23+0

Vierailija
24/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit Penne tuosta mahan muodosta.

Mä olen niin kateellinen niille, joilla raskaus jo näkyy, koskapa oma maha on vielä aikalailla litteä. Tosin mä laihduin alkuraskauden aikana melkein kymmenen kiloa rajun pahoinvoinnin takia ja vieläkin olen nelisen kiloa alle lähtöpainon.

Toisaalta olen säästynyt melkoiselta rahanmenolta, kun vanhat vaatteet menevät edelleenkin päälle ihan heittämällä, mutta salaa kyllä himoitsen jo äitiysvaatteita, vaikka tokkopa noita tarvitsee tällä menolla edes hankkia. :(

Eilen lääkärikäynnillä kätilö tosin heitti melkoisen pommin, kun arvioi rakkaan pikku suolinkaisen pituudeksi jo 25cm ja painoksikin jo melkein 600g. Ihan normaalin kokoinen siis, vaikka mahaa ei ole nimeksikään.

Ihmetyttää vain, että missähän kolosessa se tuolla oikein majaansa pitää!?

kativilliina rv 23+5

Vierailija
25/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ollut vilkasta keskustelua, mutten ole saanut aikaiseksi mitään kirjoiteltua, lueskelemassa olen kyllä ahkerasti käynyt.

Oma vointi on pitkästä aikaa hyvä, liitoskipuja ja sun muita tosin on, lonkat paukkuu kuin pahempikin ukkonen kesähelteillä...mutta nämä on niitä vaivoja, jotka kestää kun tietää sen palkinnon. Flunssa ja muut taudit on jo onneksi hellittäneet. Lueskelin tuossa jotain vauvaopusta ja siellä mainittiin näillä viikoilla monen kokevan olon kovin enegiseksi ja nyt meidän pitäisi jaksaa puuhailla...tätä vaihetta minä vielä odottelen. Pakolliset kyllä jaksaa tehdä, mutten esim. lenkille ole saanut aikaiseksi lähdettyä.

Vauvan tarvikkeista ( en nyt muista tarkkaan mitä on ollut puhetta) mutta ainakin itse koen tärkeimmiksi ne hyvät kynsisakset (äitiyspakkauksessahan ne on), harsoja (jos sattuu pulauttelemaan), sinkkivoiteen, sekä luonnollisesti autoilevana hyvän kaukalon ja ne vaunut :) Itse koetan hillitä itseäni, etten ihan vielä sortuisi ostelemaan lisää pienenpieniä kestoja, ehkäpä sitten kesällä. Ja niin, ruskovillaa on tullut tällekkin pienokaiselle tullut hankittua. Viime talvena vauvan kanssa tuli paljon käytettyä ruskovillan terällistä haalaria ja siihen olen kyllä niin tyytyväinen. Nyt odottelenkin innolla äippäpakkausta ja siellä olevaa villapukua.

Oma mieli on jotenkin niin haikea, mies on vakaasti päättänyt, että tässä on sitten meidän perheen lapset. Itsellä olo ei ole ihan yhtä vakuuttunut, vaikkakin järjellä ajatellen näin se varmaan on...kuitenkin aina miettiessä tulee sellainen entäs jos kuitenkin joskus myöhemmin vielä??

Mammavaatteita en ole juurikaan ostellut, nyt kuitenkin masu jo sen verran pullistelee, että ostin ellokselta "joogahousut", noissa on kiva trikoinen vyötärö, jonka saa joko suoraksi tai pidettyä kaksinkerroin...niillä varmaan pitkälle pärjää eikä hintakaan päätä huimannut 20 egeä.

Vauvanliikkeistä; minähän olen ollut koko alkuajan huolissani, kun vauva liikkuu niin vähän. Muistelen kuitenkin, että viikolta 28 -> pitää sitten niitä liikkeitä alkaa tarkemmin kuulostelemaan, nyt on vielä hyvinkin normaalia, että vauvalla on niitä hiljaisia päiviä välillä. Ja jos vauva potkii selkään päin, ei liikkeitä tosiaan vielä välttämättä tunne.

Mukavia odotushetkiä kaikille!

Anne-Mari rv. 24+2

Vierailija
26/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ollut vilkasta keskustelua, mutten ole saanut aikaiseksi mitään kirjoiteltua, lueskelemassa olen kyllä ahkerasti käynyt.

Oma vointi on pitkästä aikaa hyvä, liitoskipuja ja sun muita tosin on, lonkat paukkuu kuin pahempikin ukkonen kesähelteillä...mutta nämä on niitä vaivoja, jotka kestää kun tietää sen palkinnon. Flunssa ja muut taudit on jo onneksi hellittäneet. Lueskelin tuossa jotain vauvaopusta ja siellä mainittiin näillä viikoilla monen kokevan olon kovin enegiseksi ja nyt meidän pitäisi jaksaa puuhailla...tätä vaihetta minä vielä odottelen. Pakolliset kyllä jaksaa tehdä, mutten esim. lenkille ole saanut aikaiseksi lähdettyä.

Vauvan tarvikkeista ( en nyt muista tarkkaan mitä on ollut puhetta) mutta ainakin itse koen tärkeimmiksi ne hyvät kynsisakset (äitiyspakkauksessahan ne on), harsoja (jos sattuu pulauttelemaan), sinkkivoiteen, sekä luonnollisesti autoilevana hyvän kaukalon ja ne vaunut :) Itse koetan hillitä itseäni, etten ihan vielä sortuisi ostelemaan lisää pienenpieniä kestoja, ehkäpä sitten kesällä. Ja niin, ruskovillaa on tullut tällekkin pienokaiselle tullut hankittua. Viime talvena vauvan kanssa tuli paljon käytettyä ruskovillan terällistä haalaria ja siihen olen kyllä niin tyytyväinen. Nyt odottelenkin innolla äippäpakkausta ja siellä olevaa villapukua.

Oma mieli on jotenkin niin haikea, mies on vakaasti päättänyt, että tässä on sitten meidän perheen lapset. Itsellä olo ei ole ihan yhtä vakuuttunut, vaikkakin järjellä ajatellen näin se varmaan on...kuitenkin aina miettiessä tulee sellainen entäs jos kuitenkin joskus myöhemmin vielä??

Mammavaatteita en ole juurikaan ostellut, nyt kuitenkin masu jo sen verran pullistelee, että ostin ellokselta "joogahousut", noissa on kiva trikoinen vyötärö, jonka saa joko suoraksi tai pidettyä kaksinkerroin...niillä varmaan pitkälle pärjää eikä hintakaan päätä huimannut 20 egeä.

Vauvanliikkeistä; minähän olen ollut koko alkuajan huolissani, kun vauva liikkuu niin vähän. Muistelen kuitenkin, että viikolta 28 -> pitää sitten niitä liikkeitä alkaa tarkemmin kuulostelemaan, nyt on vielä hyvinkin normaalia, että vauvalla on niitä hiljaisia päiviä välillä. Ja jos vauva potkii selkään päin, ei liikkeitä tosiaan vielä välttämättä tunne.

Mukavia odotushetkiä kaikille!

Anne-Mari rv. 24+2

Vierailija
27/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, kun meidän pino vaihteeksi ihan ensimmäisenä :) Aina välillä käyn katsomassa josko joku olisi kuulumisia käynyt kirjoittelemassa. Voishan sitä itsekkin tietty :)

Mahan muodosta... Mulla se on tupsahtanut esille jo aika varhaisessa vaiheessa, ja vielä kun on eteenpäin kallistuva kohtu (ja omat makkarat päällä) niin näkyy jo tosi hyvin. Siis tämä masu on aika valtava viikkoihin nähden. Mutta en tiedä sitten, vaikuttaako lasten lukumäärä tuohon. Neljättä siis odotan.

Vaavi pitää nyt melkoista mylläkkää, sai nimittäin kahvia ja karjalanpiirakkaa, ja se ilmeisesti maistuu pikkuisellekkin. Supistelut jatkuu, mutta jos muistaa levätä eikä rehki liikaa niin rauhoittuu. Eilen koko päivän alavatsaa särki ja kolotti. Tuntuu sellainen painontunne tuonne alapäähän, ihan kuin olisi jo loppumetreillä raskaana. Huomattavasti "rankempi" tämä raskaus, kuin mikään aikaisempi. Mutta pääasia että pikkuinen pysyy matkassa vielä loppuun saakka.

Taidankin tästä lähteä hetkeksi sohvalle, kohta saapi taas ruokaa alkaa tekemään. Ihanaa kyllä kun tulee viikonloppu niin iskäkin on kotona auttamassa. Huomaa kyllä kun on yksi käsipari lisää ..(ja silmäpari :))

Ihanan lämmintä on viikonlopuksi luvattu, joten nauttikaa auringosta! Eiku badenbadenit varastosta esille ;)

Amaria 22+4

Vierailija
28/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaslomapäivällä esikoisen ollessa kuumeessa. Täytyy toivoa että olis huomiseksi ohi kun täällä on markkinat ja sitä on odoteetu (pomppulinnaa ja hattaraa).

Maanantaina mulla on sit lääkäri neuvola...Vaaka kertoo jälleen karua kieltä kyllä...

Eipä tässä mitään ihmeempää.

Rv 25+1

Vierailija
29/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ole olleskaan ehtiny kirjoittelemaan vaikka olenkin saikulla ja makaan vaan himassa kaikki päivät. Ollaan vaihtamassa autoa ja mulla on menny kauheesti aikaa ja energiaa nettiautossa pyörimiseen :) Meil on nyt ollu chevy van käytössä vuoden verran, mutta mun mielestä menee hankalaksi nuo turvakaukaloasiat tuon auton kans, joten päätettiin katella jotain missä olis kunnollinen takapenkki. Ollaan nyt sit menos viikonloppuna katsomaan Chevy malibua vm 79, v8:n koneella!!! Mä oon ihan onnessani :) Jenkkiautojen maailmaan lapsesta asti totutettu kun olen... (ja maailma pelastuu) ;P Eipä tuollaisessakaan autossa kyllä kolmipistevöitä ole, mutta gracon autobabyn jalustan ainakin saa kiinni lannevyölläkin...

Nyytikki: Mites sulla niiden suppareiden kans? Joks tiedät onko paikat pysyny kunnolla kiinni niistä huolimatta?

Mulla onneks se aukeaminen on toistaiseksi pysähtyny, joten uskallan ottaa hiukka iisimmin jo. Siis meinaan etten hermoile niin paljoa enää. Monesti iltaisin supistaa niin paljon että tule vedet silmiin ja oikeesti useampana iltana on on tehny mieli lähteä polille, ja varmaan olisin mennytkin ellei Peetu olis ain asuppareiden välissä pitäny hirveetä potkushowta mun kylkeen. Oletan ettei se sieltä kylki edellä potkien pihalle putkahda ;D

Amarialla oli kans ollu suppareiden lisäks sitä painontunnetta alapäässä. Onks sullakin silleen että sattuu koko ajan enemmän ja enemmän jos seisoo paikallaan? Olen koittanu lekurissa selittää, mut ei ne ymmärrä mitä mä tarkoitan.

Ritu puuhasteli jonkinlaista isyyspakkausta? Mitä sä olet laittamassa siihen? Mä olen hiukka miettiny josko vaikka tekis kans kun on miehelle eka oma lapsi, mutta pää lyö tyhjää. Se perinteinen viinapullo ei ainakaan käy kun ei tuo ukko pahemmin juo viinaksia, eikä kyllä palais sikarikaan... Jotain spessuu pitäis niiden tilalle keksiä sen muun härpäkkeen rinnalle.

Oodi kyseli synnytysvalmennukseen menosta. Mä kävin esikoisen kanssa, ja oli kyllä ihan turha. Huonosti järjestetty mun mielestä eikä siitä tuntunut mitään hyötyä olevan. Nyt tokaa odotellessa luonnollisesti en mene, kun mullahan on edessä tämä pelkopolilla ravaaminen. Eiköhän siinä saa tarpeeksi "valmennusta"... Pelottaa kyl ihan hirveesti että mitä jos en saakaan sektiota ja joudunkin taas synnyttämään? Mä kun en osaa synnyttää niin en osaa. Kaiken muun kestäisin kyllä, mutta ponnistusvaiheesta on jääny hirveet traumat kun en saanu sitä lasta hievahtamaankaan kanavassa vaikka tein kaikkeni.... Ei enää kiitos.

Paalalla oli kans istukka edessä. Sanoit ettei mies tunne vielä potkuja. Mäkin olen ymmärtäny että sen istukan pitäis vaimentaa niitä kauheesti jos on edessä,mutta ei kyl mulla... mies on tuntenu potkut päälle ihan selvästi jo jostain viikolta 19 tai 20, enkä kyl ite olis millään uskonu et on etuseinämässä, niin kovasti tuntuu myllerrys ja potkut. Kai sekin on sitten yksilökohtaista.

Nyt mä lähden tästä pakkailemaan esikoisen reppua, lähtee kohta puoliin bio-isälleen viikonlopun viettoon. hauskaa viikonloppua kaikille :)

-Nala ja Peetu rv 25+2-

Vierailija
30/36 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vähän pinoa nostelemaan :)

Kativilliinalla on ollut kyllä hurja painonlasku alkuraskaudessa! Odotatko muuten ensimmäistä? Sekin voi vaikuttaa siihen, että massu ei vielä niin kovin pullota. Sekä tietty toi hurja painonlasku alkuvaiheessa.

Oma massu on kyllä komeasti kallellaan eteenpäin, silleen poikamahamaisesti. Nyt on vähän ruvennut lössähtämään myös tuonne sivuille päin. Ja sf-mitta huitelee yläkäyrillä, pitäisikin ottaa valokuvia muistoksi, kun esikoisenkin odotusaikana tuli otettua kuvia. Voisi verrata niistäkin miten paljon suurempi tämä nyt on.

Nalalla on autokuumetta siellä :) Toivottavasti löytyy hyvä auto! Ja hienoa, että olo on ollut siellä vähän parempi.

Tänne ei ihmeempää. Huomenna kirpparille ja sitten vähän pihan rapsutusta. Voisi grillikaudenkin aloittaa, kun on luvattu hienoa keliä.

Penne ja pieni 23+1

Vierailija
31/36 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, meillä on muutto pois paikkakunnalta maanantaina, kiva pakata kun masua on jo nyt niin että naapuri kuvitteli että la olisi toukokuussa... No, onhan tätä "vähän" kertynyt, hassua kun painoa ei ole tullut grammaakaan ja maha on jättimäinen.:) Pakkaaminen tosiaan käy ihan työstä muutenkin, mutta nyt istun lattialla ja hivutan itseni aina seuraavan kohteen luokse. Ylös en pääse ilman miehen apua.:D Mutta nyyh koko asiassa on se, että esikoinen on 3 yötä mummilassa, ihan hoopoa kun täällä on niin hiljaista... Nyt kun rupesi kelailemaan niin alkaa tulla kova ikävä...:(

Harjoitussuppareita täälläkin on aika lailla, eikä tämä muutto yhtään helpota asiaa. Olen jo ilmoittanut, etten sitten kanna mitään, pakkaan vaan. Ja istun sohvalla ja käskytän muuttofirman miehiä.:)

Onko muuten muita jotka eivät ole käyneet lainkaan neuvolalääkärillä? Meillä tässä nykyisessä asuinkunnassa kun sellaista mahdollisuutta ei ole ollenkaan, onneksi muutetaan isommalle paikkakunnalle, niin on lekuri heti 8.5. Aika outo säästökohde...:O

Hassua muuten, kun esikoinen (1v2kk) oli jo viime yön mummilassa, niin uhosin etten herää ennen kymmentä, ja hah, olen ollut jo tunnin hereillä... Jos sitä vuoden herää puoli kuusi, niin old habits die hard...:D

Ja sitten ei kun pakkaamaan, moip.

Valentine rv 23+5

32/36 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentine80 kyseli neuvolalääkäristä, me kanssa asutaan pienellä paikka kunnalla ja ensimmäinen neuvolalääkäri on parin viikon päästä ja viikot taitaa olla sillon noin 28. Ihmettelen minäkin että pitää tälläisessä säästää, mut ei kai sille mitään mahda. Muutenkin turhauttaa koko lääkärille meno kun tiedän että lääkäri on niin onneton ja vielä mies joka ei tiedä oikeasti mistään mitään. Se on niin ujo ja punastelee jos ei tiedä asiasta mitään. On jo kauheita pelkokuvia osaako se tehdä mitään tutkimuksia, osaako se edes oikeaan suntaan katsoa kun tutkimuksia tekee. Äitikin jo sanoi että melkein sama kun kaikki mikä mieltä painaa niin kysyny suoraan neuvolan tädiltä joka varmasti osaa vastata monta kertaa paremmin kun kyseinen lääkäri.

Joku muukin täällä taisi kysellä siitä kun ei tiedä mille supistus tuntuu, niin täällä on yksi siihen joukkoon lisää, kyllä kai sen sitten oppii vielä tietämään millainen se on. Ehkä vain en ole vielä tuntenut edes harjoitussuppareita nii en osaa sillä tavalla yhdistää mikä on mikin. Alkoipas juuri masussa hurja aamu jumppa, kyllä pikkuinen jaksaa jo aamusta itsestään ilmoittaan ja oikein kunnolla.

nyt pitänee lähteä kauppaan ja ulos jotain tekemään on taas niin ihana ilma. Oikein hyvät viikonloput kaikille. Nauttikaahan kauniista kevät säästä :)

Vierailija
33/36 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onhan nyt jo kovasti päivä. Täällä meidän sakki edelleen ´flunssan kourissa. Minä alan olla jo parempi, mutta kaksi vanhempaa lasta yskii niin että oikein pahaa tekee itselläkin. Limaa tulee joka tuutista, eikä loppua näy. Kurkkukin heillä kuulemma kipeä. No, kummasti tuo lauantaipussi näytti auttavan kun hiljaista on :)) Ja on äitilläkin tuota fazerin sinistä tuolla jemmassa, NAM!!

Eilen illalla supisteli jopa 5 min välein sellaisia lyhyitä jaksoja. Masu pinkeäksi ja sellaista kuukautismaista särkyä samalla. Täytynee maanantaina soitella äitipolille/neuvolaan jos tuota kohdunsuuta vois tarkistaa, ihan vaan että sais mielenrauhan. Ja nyt taitaa olla eka raskaus kun on noita liitoskipuja, tai ainakin luulen että ovat niitä. Sattuu niin kamalasti tuonne alakertaan ku nousee ylös sängystä, tuolilta tms.

Jos lähtis käymään tuolla henkkamaukalla kun iskä tulee, ja kävis hakemassa muutamat äitiyshousut. Tilasin jo netistä, mutta noita housuja ei koskaan ole liikaa. Parhaimmat ovat nuo collegehousut näin kotosalla. Ei purista eikä kiristä. Kummasti mamman mieli piristyy ku pääsee vähän pois kotoa täältä hälinästä. Mutta täytyy yrittää levätä ettei nuo supparit ylly.

Leppoisaa lauantaita!

Amaria 22+5

Vierailija
34/36 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana aurinkoinen viikonloppu!Pari päivää pihamaalla tongittuaan onkin jo ihan kiva istua töissä koneen äärellä,ja vielä lyhyt viikko edessä!mulla piti olla tällä vkolla se 22rv neuvola, mutta ylläri, että jouduin sen töiden takia siirtään ensi viikkoon.mutta eipä niillä kelan papereilla kiire ole...

Parina päivänä tuntui epämiellyttäviä suppareita erityisesti töissä. Ei kipeitä,mutta aika tiuhaan kiristeli tosi epämiellyttävästi.soitin neuvolaankin mut eipä ne sieltä sanonut kun että kattele ja kuulostele.no ite sitten huomasin että oli myös hiivatulehduksen oireita ja siihen kun lääkkeet otin niin supparitkin rauhoittui. että kannattaa tunnustella joku tulehduskin voi olla kysessä jos kovasti supistelee.

onko teillä kovasti vappusuunnitelmia?me varmaan lähdetään tuota esikoista viemään vapputorille heti perjantaiaamusta :) rentoa viikkoa kaikille!

Vierailija
35/36 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, sainpahan aikaiseksi soittaa neuvolaan kun on tuota paineentunnetta ja supistelua ollut jo viime viikon. Nyt ei supistele, mutta särkee kokoajan alavatsaa ja vauvan liikkeet tuntuu tuolla tosi matalalla. Vaikka siellähän ne on tuntunut liikkeet tähänkin asti, muttamutta...

Torstaina olis neuvolassa lääkäri joka tarkistaa tuon kohdunsuun tilanteen. Toivottavasti on ok. Ennen sitä voi toki käydä ihan tuolla synnärillä tarkistuttamassa jos haluaa. Tietty noiden supistelujen syy voi olla jokin tulehdus, josta toivottavasti johtuvat.

Vappusuunnitelmia on jonkinverran. Esikoisella jumpparyhmän esitys perantaina, lauantaina ois tarkoitus lähteä lasten kanssa kylpylään (n. 100km reissu). Äitini lomalla ja tulisi mukaan, pienin jäisi iskän kanssa kotiin. Siinähän tuo vappu sitten menee. Riippuu tietty omasta tilanteesta, et pystyykö lähteä. Sitten viikko siitä niin onkin kuopuksen 1v synttärit, ja siitä 2 viikkoa eteenpäin niin keskimmäinen täyttää 4v. Juhlaa piisaa...

No, päivä kerrallaan. Nyt sohvalle ku on siihen mahdollisuus. Oishan nuo pyykitkin tuolla, mut antaa olla. Lepo nyt tärkeintä. Hyviä vointeja kaikille!!

Amaria 23+0

Vierailija
36/36 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä odotellaan ensimmäistä lasta, la 6.8, olen 35v, mies 36v. Synnytys sairaala NKL. Nyt siis viikot 25+3.

Olen minäkin pitkään, paljon ja hartaasti näitä sivuja lukenut, joskus yrittänyt itsekin kirjoittaa mutta kun viestit eivät ole tallettuneet minnekkään niin heittänyt asian sikseen. Uusi yritys taasen.

Raskaus on sujunut suht normaalisti, alun pahoinvoinnit oli kamalaa, keskivaihe aika ok ja nyt aletaan siis lähestyä loppuraskautta joka jänskättää että minkälaista se sitten on.

Harrastan taidemaalausta ja olen ilmoittautunut maalausleirille kesäkuun alusta, jännää kun ei yhtään tiedä kuinka suuri se maha on siinä vaiheessa ja mikä vointi on noin yleensä. Sen olen huomannut että keskittymiskykyä ei tahdo riittää mihinkään muuhun kuin vauva-asioihin. Ja kyllähän näissä vauva-asioissa mietittävää ja lueskeltavaa riittääkin. Onneksi on kirjoja ja ystäviä, jotka ovat äitejä, heiltä olen saanut mukavasti kysellä asioita.

Ikäväkseni mulle sattui vanha haahka neuvolatädiksi josta en tykkää olleskaan. Olen ylipainoinen ja ekalla kerralla osasi neuvoa kuinka nykyään kaupoista löytyy ihan rasvattomia juustoja, ihan niinkin keveitä kuin 15% rasvaa. Että jos vaan lukee niitä sisällystietoja niin sieltä löytyy ne rasvapitoisuuudet.... IHAN TOTTA!!!!!? Eli neuvola käynteihin mennään suht varautuneesti eikä häneltä tee mieli kysellä mitään ylimääräistä! Siksi saanen esittää kysymyksen että MITÄ IHMETTÄ TARKOITTAA NE LIITOSKIVUT??? Mikä siellä liittyy? Missä ne pitäisi tuntua? Ja koska?

Entäs sitten tämä venyminen ja viiltely tisseissä? Olen ajatellut että se on sitä kun ne maitotiehyet kasvaa mutta..? Kiinalainen akupunktiolääkärini antoi neuvon että viidenneltä kuulta pitäisi joka ilta lämmintä pyyhettä (siis itse olen käyttänyt lämmitettyä kauratyynyä) rinnoilla, se auttaisi sen maidon tuotantoon. No nyt olen sitä kokeillut ja ekalla kerralla viilteli niin että aj aj aj... Tuntui siis että jotakin siellä tapahtui. Olen jatkanut harjoituksia vaikka vähän mietityttääkin että minkähänlaiset meijerit tässä vielä itselle kehityy kun noita muotoja on jo muutenkin vaikka muille jakaa!

Ehkä tässä nyt alkuun. Täytyy kyllä sanoa että nämä sivustot ovat kohdelleet minua ikävänpuoleisesti, ensin ei onnistunut rekisteröityminen ja sitten eivät viestit ole tallentuneet. Nyt onneksi olin edeltäkäsin viisas ja tallensin viestin itselleni ennen lähetystä josta sen sain kopioitua tänne koska taaskin se hävisi bittimaailmaan! Huoh!

Mutta, ihanaa kun kelit lämpenee, aurinkoista odotusta kaikille.

t Hanna