Paljonko painoa tullut raskauden puoliväliin mennessä?
Tällainen pieni gallup... Mulla rv 21 eikä vielä tullut yhtään painoa mutta ylipainoa on aika paljon.
Kommentit (16)
3-4 kg. Siitä se riemu sitten alkoikin ja viikolla 30 nyt on +10 kg ;( Hyvä vaan jos ei liikaa nouse aluksi.
oli tulut puolessa välissä 7kg ja todennäköisesti tulee kaiken kaikkiaan 15-18kg, kuten esikoisenkin kanssa. oen normaalipainoinen, liikkunut aina paljon, syön kuten ennenkin ja esikoisen kanssa kaikki lähti ensi kuukausina imettäessä. Eipä noista ressiä, tulee mitä tulee ja kaikille ne tulee yksilöllisesti :)
puoleen väliin mennessä ei ollu yhtään ja sen jälkeen 2,5kg mitä veikkaan turvotukseksi koska nyt ollaan taas miinuksella.. ja 28 viikko alko tänään..
Edellisessä raskaudessa tuli yhteensä n. 20kg, joista 13kg jäi laitokselle ja n. 1kk päästä olin lähtöpainossa. Puolivuotta synnytyksestä olin jo 6kg miinuksella! Ja söin kokoajan samalla tavalla enkä laihduttanut yhtään (imetin kyllä). Eli mulla nousee paino nopeasti ja lähtee vielä nopeammin :-)) Toivottavasti tässä raskaudessa on samalla tavalla.
Ja ihan samalla ruokavaliolla kuin ennen raskauttakin. Liikuntaa tietysti vähemmän. Hormonit saavat painon nousemaan, joillakin vähemmän ja joillakin enemmän.
Musta on aika säälittävää, että naiset tuntuu brassailevan sillä että heidän painonsa ei nouse/noussut raskauden aikana ollenkaan. Onkohan niin tarkoitettu..?
Kyllä ne raskauden aikana kertyneet vararavinnot lähtevät aikanaan.
Minustakin tuo ketju vaikuttaa vähän epäterveeltä kilpailulta. Sekö on kaikkein hienointa raskaudessa, ettei painoa tule?! Onkohan nykyään elämä vähän liian ulkonäkö- ja painokeskeistä jos raskausaikakin on yhtä grammojen viilausta. Voi ehkä miettiä onko raskaus huippusuoritus, joka pisteytetään käyrillä - vai valmistautumista äitiyteen....
Painonkehitys raskausaikana on hyvin yksilöllistä ja hormoneilla on siihen suuri merkitys. On muistettava, että oss painosta on turvotusta ja nesteenkertymistä. Turvotus tietyissä rajoissa on merkki hyvin toimivasta istukasta!
Oon samaa mieltä, että ei se kilpailulaji ole paljonko paino nousee/ ei nouse. Kyllä sen painon kuuluis normaalipainoisilla n 12kg raskauden aikana nousta, tosin yksilöllistä sekin, joillain enempi joillain vähempi. Kamala paikka se (yleistäen taas) on, jos suht normipainosella ihmisellä ei paino nouse koko raskausaikana yhtään..
Luulen kyllä, et ketjun aloittajalla oli kysymyksen taustalla puhdas uteliaisuus, ei mikään kisaaminen. Ja hän mainitsi, että jo lähtöpainonsa yli " normaalin" , joten se on ihan normaalia ja suositeltavaakin, ettei se paino tohon puoleen väliin mennessä pahemmin nouse.
Ei ole noussut itellänikään tähän puoleen väliin mennessä vaikka lähtöpainoakaan ei paljon ollu - pahoinvointi tekee valitettavasti tepposensa. Mutta eiköhän se puntari ala värähtelemään, kun mun ruokahaluni palaa =)
Ihanaa kesäpäivää kaikenkokoisille odottajille =)
Ekassa raksaudessa tuli alusta asti lisää painoa, ja puolivälissä oli varmaan + 6 kg, lopussa +20 kg. Toisessa raskaudessa tuli ekat kilot noin viikko 23 alkaen, ja kaiken kaikkiaan 12 kg. Yhtä paljon painoin kun kumpaakin lähdin synnyttymään.
Nyt viikkoja 13+0, ei vielä lisää painoa (pari lähti huonovointisena, ja ne on tullut takasin). Toivon, että max samat kilot tulisi kun edellisessä. Ei ne niin helposti kuitenkaan lähde kun ikää tulee lisää.... (ja BMI mulla n 27, eli lievää ylipainoa)
neuvolasta ei ollut tullut yhtään. Tosin takana 3 raskautta, edellinen (keskenmeno rv 21) päättyi kuukausi ennen uutta raskautta.
Lähinnä halusin vähän osviittaa siitä, että onko meillä ylipainoisilla (20-30kg ylipainoa mulla) normaalia ettei paino nouse puoliväliin ollenkaan ja onko taas normipainoisilla tyypillistä joku 5kg nousu vai... Sellaista galluppia siis ;-)
viikkoja nyt tasan 34 ja n. 10kg on tullu.. 22 bmi ennen raskautta. Ekassa raskaudessa tuli 13kg ja söin mitä ja miten sattuu.. ja mulla oli kumminki lähtöpaino ainakin 10kg enempi ko nyt. Tokassa olin 12kg painavampi kuin mitä nyt tätä kolmatta odottamaan alkaessa ja vain 6kg tuli, tosin minä olin tarkka herkuissa ym. ruuassa.. söin mutta oikean laatuista ruokaa:-) Kaikki jäi tokasta sairaalaan. Nyt siis tullut n. 10kg ja vielä on viikkoja aikaa kerryttää painoa.Saas nähdä kuinka käy.Jos söisin samalla tavalla ko esikoista odottaessa niin mulla olisi varmaan tullu jo 20kg.. oon sellasta helposti paisuvaa tyyppiä.
Onnellista odotusta kaikille:-)
Ennen raskautta olin lievästi ylipainoinen, BMI 27. Yhdessä vaiheessa kiloja ehti jo tulla 3.6 kg, mutta kun mulla todettiin raskausajan diabetes, niin aloin tarkkailla ruokavaliotani ja paino laski. En toki laihduttanut, vaan jätin herkut pois, jotta sain sokerit normaaleiksi. Edelleen noudatan diabeetikon ruokavaliota, en todellakaan ole nälässä enkä ylpeile pienellä kilojen nousulla. Olen aina lihonut ja laihtunut helposti, nyt tuntuu paino pysyvän hyvin samoissa lukemissa. Nyt rv 30+6 ja painoa tullut raskauden alusta 1.7 kg. Kuulemma neuvolan mukaan kaikki ok, vauvan koko keskikäyrällä.
Olen hoikka, BMI ennen raskautta alle 20. Joskus töissä ihan harmittaa, kun yksi työkaveri on kans raskaana ja hän aina muistaa mainita, kuinka vähän kiloja on hänelle tullut. Työkaveri oli ennen raskautta alipainoinen ja nyt kun synnytykseen on enää vähän aikaa, painoa on tullut vasta 6 kiloa. Työkaveri on kyllä välillä päiviäkin syömättä, ettei vaan tulisi ylimääräisiä kiloja. Minulle on tullut tosiaan yhtä paljon kiloja, vaikka raskausviikkoja vasta 18, mutta en ole ottanut stressiä asiasta. Tulee mitä tulee. Jos sama vauhti jatkuu, niin koko raskauden aikana mulle tulee varmasti lähemmäs 20 kiloa.
Puoliväli ei ole ihan vielä käsillä, mutta rv 16 nyt menossa. Painoa tullut varmaan joku 5kg, en ole käynyt vaa´alla, mutta veikkaisin tuota. Viime neuvolassa oli tullut 4kg ja siitä on jo aikaa.
Edellisesskäkin raskaudessa paino nousi rivakasti alussa ja tasaantui sitten puolivälin yli mentäessä. Yhteensä painoa ehti tulla muistaakseni 15-18kg, mutta vauva syntyi jo viikolla 34.
Olen hoikka/normaalipainoinen ja on oikeestaan ihan kivakin kun paino nousee. Kiva saada muotoja :) Viimeksikin olin 3kk synnytyksestä oman kokoiseni ja mitään vaurioita ei kroppaan jäänyt, joten ei tämäkään raskaus pelota! Sitäpaitsi itsehän siihen voi aika paljon vaikuttaa paljonko paino nousee...mä ainakin olen syönyt hillittömästi. Alussa 3 lämmintä ruokaa päiväss + välipaloja + herkkuja. Eli koko ajan :)
Olen kuullut, että ylipainoisilla elimistö ei ala varastoimaan " läskiä" kun sitä löytyy jo valmiina, mutta hoikilla taas aineenvaihdunta hidastuu jotta elimistöön jäisi enemmän vararavintoa! Ihan loogista. Elimistö pitää huolen siitä, että vauva voi hyvin...äiti ei ole liian iso eikä liian laiha.
Mulla ei ole tullut yhtään, joka siis tarkoittaa sitä että olen laihtunut useamman kilon, nyt 20 viikko menossa. Ei ole ollenkaan hyvä asia. Mulla on ollut kaikenlaista pientä vaivaa koko ajan ja nyt lomien jälkeen olen ollut pääsääntöisesti sairaslomalla. Mulla on BMI 20. Kyllä nyt ainakin meikäläisen järjellä pitäisi näillä viikoilla kiloja jo olla, lapsi ei nyt vielä paljoa paina, mutta onhan sitten istukkakin ja eikös vertakin ja muita nesteitä ole jo enemmän.
Kyllä se vauva saa ravintonsa ja ihan oikeissa mitoissa on. Oman jaksamisen kanssa on sitten vähän niin ja näin jos laihtuu vaan.
Mulle ei oo kanssa tullu yhtään. Tai on. Pari kiloo tippunu ja nyt tullu ne parikiloo takas eli +-0 tähän mennessä. Oon kyllä kattonu mitä oon syöny. En haluu lihoo yhtään!
Viikot nyt 22+0