Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Elokuiset Leijonanpennut *** Viikko 17 ***

20.04.2009 |

Huhuuuuuuu!! Nyt ryhtiliike elokuiset ja innolla kirjoittelemaan kuulumisia! Oltiin taas tiputtu toiselle sivulle.

Tässä viikon 16 jutut:

http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_action=viewT…

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aurinkoista päivää kaikille!

Pikaisen viestin nyt laitan, on vieraita tulossa heti aamu"tuimaan". Kiva saada kavereita kylään.

Omassa navassa kaikki ok! Liikkeet tuntuu joka päivä oikein hyvin, välillä tosi mojovia potkuja. Liitoskivut vaivaa välillä ja siivotessa joutuu koko ajan pysähtymään ja puhaltelemaan ilmoja ulos. Ei meinaa enää jaksaa rehkiä yhtään.

Lapsivakuutusta puuhasin syntyvälle lapselle viikonlopun aikana, nyt odotan soittoa vakuutusyhtiöstä. Oli noussut hinta niin hirveästi reilussa vuodessa, että pakko vähän tarkistella asioita. Jos on tosiaan noin kallis, niin aion kysyä muistakin yhtiöistä kuin nykyisestä. Aiotteko ottaa vauvalle vakuutusta jo ennen syntymää?

Palaan linjoille myöhemmin, tulkaa laittamaan kuulumisia, niitä on aina kiva lueskella :)

Penne ja pieni 22+4

Vierailija
2/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä vastaan Penne heti sun "käskyyn" ja laitan kuulumisia. Olin justiinsa selaamassa viime viikon pinoa kun tämä putkahti, joten vastailenpa saman tien. Duunissa ihan karseeta -kylmät väreet hiipi selässä kun vaan näin pomon auton pihassa -yritän sinnitellä vielä ainakin Vappuun kun buukkasin itselleni muutaman matkapalaverin. Niistä saa hyvät kilsakorvaukset sitten ens liksaan.

Sit jos senkin jälkeen vielä ahistaa, niin haen lisää saikkua. Työkaveri, joka sai tän saman purkauksen niskaan kuin minäkin on jo hakenut lisää sairaslomaa ja aikoo olla "toistaiseksi" sairaslomalla... saa nähdä, tuleeko enää koskaan tänne vai onko saikulla kunnes saa uuden duunin. Pomon ja luottamusmiehen käytös on tosiaan kauhistuttanut koko firmaa (meitä on vaan 23) ja ihmiset on ihan puulla päähän lyötyjä, että miten voi työntekijää näin kohdella. No, näköjään kaikki on mahdollista. Sen kyllä sanon, että tämä on vihon viimeinen pikkufirma, johon lähden töihin. Oikuttelevat toimitusjohtaja-omistajat on nyt nähty.

Vatsassa kaikki entiseen malliin -pieni miehen alkumme on siellä edelleen erittäin vauhdikas ja hyörii ja möyrii, minkä ehtii. Aika jännää, kun tietää sukupuolen etukäteen. Mutta on pakko sanoa, että vaikka olen ulospäin puhunut, että "tää on ihan varmaan tyttö, kun olen ollut niin sairas ja huonovointinen" niin jossain aivosopukassa on silti ollut samanlainen vahva tunne, kuin esikoisestakin, että se on poika. Onkohan tämä nyt sitä mystistä äidinvaistoa?

Liitoskivut ovat ilmestyneet täälläkin kuvaan. Voi hittolainen -juilii haaroihin aina kun yrittää vähän jotain äkkinäisempää liikettä ja välillä ihan vaan kävellessäkin. Toivottavasti ei mee kovin pahaksi. Samoin tuo puuskuttaminen on tuttua **ihanaa, että muutkin!** olin lauantaina koiran kanssa pitkällä metsälenkillä ja siellä on sitä kapuamista niin piti varmaan kolme-neljä kertaa lenkin aikana pysähtyä hetkeksi hengittämään.

Vakuutuksesta: mä otan vasta sitten syntyneelle -hintaerot on niin huimat. Fenniasta saa 4pv vanhalle jo vakuutuksen (meillä siis Fenniassa kaikki) ja taidan ottaa sieltä samanlaisen kuin esikoisellakin on -omavastuu 50e per sairaus/tapaturma ja korvauspalvelut toimineet todella nopeasti.

Iik, sorruin vauvanvaateostoksiin... vaikka lupasin, että en osta mitään ennen kesää kun pääsemme muuttamaan uuteen kämppään. Sunnuntaina pyörähdin kirpparilla ja siellä oli niin liikuttava hirvi-body kokoa 56, että en päässyt sen ohi! Eli olen nyt investoinut 1 euron vauvan vaatteisiin...

Hyvää viikon alkua kaikille!

Oodi ja pieni mies 21+ jotain (mä oon ihan pihalla näistä viikoista!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ryhtiään paranteleva täällä myös kirjoittelee!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, myös Oodille, kamalasta pomosta huolimatta... Laskin just että mulla on tän viikon jälkeen vielä kuusi viikkoa töitä ennen kesälomaa. Ellen sit päätä pitää kolmen viikon sijasta neljää viikkoa lomaa ennen äippälomaa...

On se kiva kuulla, että muutkin puuskuttaa ja joutuu pitämään taukoja rehkiessä. Eilen kaivettiin takapihaa ja tein lapiohommia aika paljon, yllättävän paljonkin.... eikä ollut oikeastaan pahaa tunnetta ollenkaan, mikä oli erittäin kummallista. Monta viikkoa oon jo saanut supistuksia pelkästä kävelystä ja nyt sitten kun teki ns. oikeita ruumiillisia töitä ei tullut suppareita juuri lainkaan. Taitaa olla ylä- ja alamäkeä näiden oireidenkin kanssa.

Vaunut tuli viime viikolla Saksasta!! Meillä on remppa menossa, joten vaan kurkattiin pakettiin, ei vielä purettu. Ei oikein ole vielä säilytyspaikkaa ja pelätään, että sutataan koko kärry, jos kesken rempan aletaan sitä kokoamaan. Pakko se silti on koota (ja kenties kasata takaisin laatikkoonsa), jotta näkee onko jotain vikoja tai puutteita.

Mäkin kävin viikonloppuna kirppareilla ja ostin aika monta pikkuvaatetta (56-62 senttisiä). Meillä ei esikoisesta (10v) ole jäljellä juuri mitään, joten on pakko hankkia etukäteen jo jotain. Toki noita ihan pikkusia vaatteita ei kovin paljoa tartte, kun jäävät heti pieniksi.

Isyyspakkausta ajattelin tehdä... oletteko muut aikeissa? Kaikenlaista pikkukivaa oon jo saanut kerättyä, mutta ei se vielä valmis ole. Ajattelin antaa miehelle synttäripäivänään, joka on parin viikon päästä.

Lapsivakuutus on jo otettu. Tapiolasta. Ei oo aikaisempaa kokemusta joten nähtäväksi jää miten hyvin toimii.

Aurinkoisen keväistä viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Ritu rv 25+1

Vierailija
4/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä sulle Oodi sinne duuniin!Hae vaan sitä sairaslomaa, ei ois vauvallekaan hyväks, jos joudut stressaamaan koko ajan ja on paha mieli.

Viime viikolla moni murehti täällä niistä vauvan liikkeistä ja mä itekin panikoin niitä rauhallisempia päiviä.No mulla oli pe neuvola ja kysyin neuvolantätiltä liikkeistä näillä viikoilla.Hän kertoi, että tässä vaiheessa (20+jotain)voi olla että vauvan asento vaikuttaa ja ettei tunne kaikkia liikkeitä vielä, potkii selkärankaan ym.ja se et vauva nukkuu siellä vielä paljon.Liikkeitä PITÄÄ tuntua joka päivä vkolta 33+jotain vasta.Silloin niitä sit neuvotaan laskemaankin, jos ollut hiljaista sillä rintamalla.

Neuvolassa kaikki oli ok,sf-mitta 19 eli ihan käyrän keskellä.Sydänäänet 150 ja verenpaine 110/68.Mut sit iltapäiväl tuli tekstiviesti et pitäis alkaa rautaa syömään, hemoglobiini oli 99.No sit me miehen kanssa kiiruhdettiin vielä apteekkiin hakemaan rautapillereitä.Aika outoa, ku en oo mitenkään kalpea tai väsyneempikään ku ennen.

Eilen oltiin kattomassa uutta asuntoa, nyt iski kauhea asuntokuume ja voi nyt sit olla että meillekin tulee muutto toukokuun aikana.Ihana asunto oli, täysin rempattu kolmio arvostetulta ja rauhalliselta asuinalueelta.Palvelut ois silti kaikki ihan lähellä.Saas kattoo nyt sit.

Vauvalle ei olla vielä ehitty miettiä vakuutusta.Kuka täällä puhui aiemminFennian vakuutuksesta, mitä maksoi?

Hyvää ja kaunista sekä ennenkaikkea lämpenevää viikkoa teille kaikille!Lähen tästä kohta ulkoilemaan tonne auringonpaisteeseen.

T.Maria rv 23+3 ja pikkupoikavauveli

Vierailija
5/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ryhdikkäitä :) ei oo tullut aikoihin kirjoiteltua, luettua kyllä.

Oodille ensin tsempit työrintamalle, mullahan oli kans aivan hirveet "neuvottelut" pomon (juu, myös tällainen pikkufirman omistaja-pomo) kanssa maaliskuun alussa, yritti saada mut irtisanoutumaan ja/tai tyytymään n. 800e alle TESin mukaiseen palkkaan/kk... no tapeltu on mikä tapeltu, silloin ajattelin itekin että haen kyllä saikkua jos ei pää kestä ja niin se pitää tehdäkin!! Mutta kolmen-neljän päivän väännön jälkeen saatiin joku sopu aikaan ja nythän mä jäinkin 1.4. alkaen vuosilomille, sitten lomautetuksi ja siitä äippälomalle suoraan. Ja TEEN KAIKKENI löytääkseni jonkun muun työpaikan, johon sitten aikanaan menen äippäloman jälkeen.

No nyt musta taas jo tuntuukin että "jotain pientä" vois tehdä, tulee nimittäin kyllä niin pitkä tästä mun kotonaoloajasta että ei ois pahitteeksi saada jotain lisätienestiäkin. Onko hyviä ideoita? :D oon selannut netin läpi, ekana tulee esiin kaikki Oriflamet, Herbalifet, Avonit ja muut vastaavat, mutta ei ne oikein minuun tahdo iskeä... kranttuko sitä sitten on :/ pitäis joku pisnes keksiä, mitä vois kotoa hoitaa.

Napa-asioita; huomenna neuvola, pitääkin varata lääkäriaika kun soitin Deturille sen meidän tulevan Turkin matkan takia ja sain tietää että pitääkin olla jo rv 24 alkaen englanninkielinen todistus raskauden normaalisti sujumisesta että pääsee koneeseen, plus että se saa olla max viikon vanha paperi eli pitää hakea se just ennen matkaa että on voimassa myös tulomatkalla!! Onneksi tarkistin, olin siinä uskossa että vasta rv 28 sen tarvii ja mulla on menomatkalla jo rv 26.

Mötkylä potkii massussa vilkkaasti, selvästikin mahtuu vielä helposti pyörimään kun välillä potkut tulee ylöspäin ja välillä jonnekin tuonne sisälle alaspäin. Kivuttomia suppareita tulee oikeastaan joka päivä, tai niitä mahan kovettumisia, ei onneksi vielä oo pahempia ollut. Tuntuu, että niitä on enemmän kuin esikoiselta, mutta ei kai ihmekään kun saa vielä aika paljon kantaa tuota vajaa 12kg tyttöä päivän aikana sylissäkin. Vielä kun mies potee sitä sormen menetystä vielä, niin ei hän pysty paljon avustaa hoitohommissa... Onneksi se muuten on lähtenyt parantumaan oikein hyvin, ei oo tullut mitään ihmeitä.

Ei kait täältä kummempia, yritettiin olla pihalla hetki tytön kanssa mutta tuntuu että tuuli vie pikkuisen vielä mennessään niin lyhyeksi visiitti jäi. Eilen tuli luntakin, saisi jo se kesä tulla tännekin!!

Aurinkoa päiviinne toivottelee

Tolleroinen rv 23+3, apua!! :)

Vierailija
6/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ollut kiireinen aamupäivä töissä, ihan kivaa vaihtelua kun tässä on viime aikoina ollut suht rauhallista :)

Viikonloppu meni vielä muuttolaatikoita purkauessa ja taloa järjestellessä sekä siivotessa. Pikkuhiljaa alkaa olohuone-ruokailutila näyttää oman näköiseltä ja asutulta ja muitakin huoneitat uli raivattua tms. Keittiöremontti pitäisi saada alulle tällä viikolla, jos vaikka seiniä puhdistaisi ja aloittaisi kittaukset. Kaappeihin ei vielä kannata koskea pariin viikkoon. Kyllä sitä huomaa touhutessa ettei jaksa normaaliin malliin, vaikka mulla onkin odotus sujunut todella hyvin eikä mitään pahoja nkipuja ole ollut, issias muistuttelee itsestään välillä. Sohvaaja paksua mattoa imuroidessa alkoi alavatsassa tuntua hieman epämiellyttävälle, ja muutenkin kumarteleminen ei ole enää ihan vaivatonta.

Vauvavakuutuspaperit laitettiin vetämään Tapiolaan jo jokin aika sitten, meillä kun on tässä vielä muutamia muita vakuutusasioita auki niin pitäisikin siellä käydä ja samalla kysäistä siitäkin. Kauhean paperihärdellin ja toimistoissa rampaamisen saa aikaiseksi yksi sukupolvenvaihdos tilakauppa...

Voi kun olisikin aikaa kiertää hieman kirppiksiä, olen niiltä muutamia pieni bodeja ja potkareita ostanut sekä vanuhaalarin. Huuto.netistäkin on tullut huudettua pari vaatetta, mutta lähinnä noita kestovaippoja. Lisäksi mies teki löydön viikonlopun aikana kaappeja tyhjätessä: hänen omia vanhoja vauvanvaatteita löytyi muutamia kaapin perukoilta :) Ihanat siniset froteehaalarit levenevillä lahkeilla ja vihreitä potkupukuja sekä yksi hieman isompi takki ja collegehaalari söpöllä siilin kuvalla :D Lisäksi äitini on saanut valmiiksi villahaalarin talvea varten ja nyt hän aloittelee ensimmäisten hahtuvahousujen tekoa. Saas nähdä minkälaisia tekeleitä sieltä tulee.

Nyt taas mahassa myllätään kovasti, on kyllä hyvin selkeitä liikkeet jo. Näkyvät mahan päällekin, ja välillä möyriminen tuntuu jopa epämiellyttävälle, aivan kuin joku aikuinen ihminen kääntäisi nyrkkiä mahassa... mutta hyvä se on että liikkeet tuntuu, voi ainakin olettaa että kaikki on hyvin pikkuisella :)

Inhottavalta kuulostaa tuo pomon käytös, saikkua vaan hakemaan! Mulla on töissä mukava ilmapiiri ja työkin tosiaan melko leppoisaa, mutta silti on motivaatio ihan nollissa. Odottelen vaan kesäkuuta että alkais loma ;)

Aurinkoista kevätviikkoa toivotellen

Auringonkukka rv 22+6

Vierailija
7/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei ekana kirjoittamani viesti lähtenyt ollenkaan liikkeelle.Mikähän näissä sivuissa oikein on?Koitetaan nyt saada uudestaan.

Joku muukin oli viime viikolla hermostunut vauvan liikkumisesta.No mä olin pe neuvolassa ja neuvolantäti rauhoitteli että näillä viikoilla ei vielä tunne kaikkia liikkeitä johtuen vauvan asennosta ja vauva voi myös potkia selkään päin.Lisäksi vauva kuulemma nukkuu vielä paljon.Liikkeitä ruvetaan laskemaan vasta joskus vkolla 33+jotain ja silloin sit pitäis tuntua liikkeitä PÄIVITTÄIN.Eli ei niistä nyt sit kannata hermostua, jos ei aamusta iltaan tunnu vielä liikkeitä.

Harmittaa ku nyt joutui aloittaan raudan syömisen, hemoglobiini oli 99.Muuten oli kaikki ok sf-mitta 19 eli käyrän keskellä mentiin.Vauvalla oli tomerat sydänäänet 150 ja hyvin kuului.Terkka tunsikin vauvan mun vatsanpäältä tunnustelemalla.Oh hoh!

Käytiin eilen miehen kans kattomassa uutta pesää meille.Ihana remontoitu kolmio hyvällä alueella palveluiden läheisyydessä.Saa nähdä sit tuleeko muutto toukokuussa!

Mä toivotan kaikille ihania kevätpäiviä pyöristyvän masun kanssa ja Oodille tsemppiä sinne duuniin.Kantsii varmaan hakea sitä sairaslomaa ettei stressikäyrä nousis kauheesti.

T.Maria ja pikkuvesseli rv 23+3

Vierailija
8/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille pitkästä aikaa!

En ole ehtinyt täällä käydä edes lukemassa juttuja kun on koulussa ollut niin paljon hommia. Nytkin pitäisi tehdä kirjanpidon kurssia varten projektityötä, joka on palautettava huomenna sekä lukea samaisen kurssin lopputenttiin, mutta on pakko pitää vähän taukoa välillä.

Oodi: Tsemppiä työtilanteeseen!

Tolleroinen: Tsemppiä uuden työn hakuun!

Omaa napaa: Tosiaan on toivoa, että koulukiireet hellittäisi ja valmistuisin kesäkuussa kun sain jo arvosanan opinnäytetyöstäkin.

Tänään on puoliväli raskaudessa saavutettu, jee! Käytännössähän minulle nyt jää varmaan noin 16 vkoa enää raskautta, mutta eihän sitä tiedä kuinka pitkään tämä pikkuinen saa kasvaa masussa.

Viime viikon tiistaina oli rakenneultra, mutta näkyvyys oli niin huono, että lääkäri sanoi "antaa hänen vielä kasvaa kolmisen viikkoa ja tulette sitten uusintakäynnille". Se hieman hämmästytti kun rv oli kuitenkin 19+1. No, toivottavasti parin viikon päästä sitten näkevät kaiken tarpeellisen.

Harjoitussupistuksia tuntuu taas tulevan ihan joka kerta kun käy kävelyllä ja kivuliaitakin suppareita on taas ollut. Niitä tosin on ollut molemmissa edellisissäkin eikä ne mitään saaneet aikaan. Esikoistakin odottaessa alkoi kivuliaat supparit jo raskauden puolivälissä.

Kuka se olikaan joka joutui jo lepäilemään suppareiden aiheuttaman pehmenemisen takia? Toivottavasti olet saanut levätä ja kaikki on hyvin!

Tosiaan en ole ehtinyt lukemaan juttuja joten täytyy palailla taas sitten kun on jotain kommentoitavaa teidän muiden juttuihin taas. Keväisiä kelejä ja hyviä vointeja toivottaen,

Emem rv 20+0

Vierailija
9/36 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään nyt rv 21+1.Pikkuinen on meko kova pyörimään masussa ja vatsalla tuntuu olevan jo kokoakin tosin onhan tämä jo neljäs perheenlisä :) mä kun luulin että en ihan vielä äitiyshousuja joudu esille kaivamaan mutta toisin kävi.

Ainoa varjopuoli tässä odotuksessa on kipeät supistukset ja sellainen ihmeellinen kramppaaminen tuolla kohdunsuulla :( huomenna olen menossa lääkäriin tarkistuttamaan taas tilannetta.Pari viikkoa olen ollut nyt sairaslomalla suppareiden takia ja mä vähän luulen että jatkoa seuraa :(

Ja liitoskivut meinaa viedä välillä tajun kankaalle.

Yks päivä mua huimas tosi pahasti ja meidän keskimmäinen (7v) kysyi huolestuneena että potkiiko se vauva sua päähän :D on noi lapsukaiset joskus mainioita.Ainakin kommentit.

neuvolan täti oli tänään sitä mieltä että mun raskautta pitäis nyt seurata vähintään kerran kuussa ultralla ja säännölliset kontrollit naistenklinikalla.

Käyn välillä infoamassa kuulumisia .

Hyvää kevättä ja odotusta kaikille :)

Vierailija
10/36 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas. Nostelen pinoa tässä samalla kun pahoittelen nyytikin tilannetta. Hyvä kuitenkin jos pääset seurantaan. Toivottavasti lääkärissä selviää, ettei ole mitään kummempaa supparit saaneet aikaiseksi,

Hyviä vointeja kaikille muillekin!

T: Emem rv 20+1

Vierailija
11/36 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin viimeksi kirjoittamani viesti ei tullutkaan tänne :( Täytyy kirjoittamisen jälkeen muistaa kopioida teksti, ettei taas mene johonkin hukkaan.

Täällä flunssassa (taas) melkein koko perhe. Ainoastaan meidän keskimmäinen (pian 4v) on suht terve, joten sai lähteä päiväkerhoon. Iskäkin alkaa olla parempi ku sai lääkekuurin. Veikkaan että sama pöpö kaikilla ja täytynee käydä ottamassa nieluviljelyt, jos ois meilläkin tuo angiina.

Muutenkin tämä raskaus vie voimia, niin sitten vielä flunssa päälle ja kolme lasta hoidettavana. Kohta 4!! Toivotaan että ensi talvi parempi.

Masu kasvaa järjetöntä vauhtia. Piti äsken hm:ltä tilata kesäksi parit housut lisää. Nyt siellä näytti olevan uusia lyhyempiä malleja, joten toivotaan että aurinko lämmittää muutaman kuukauden päästä mukavasti :)

Tämä vaavi tuntuu potkivan aina samaan paikkaan, eli tuntuu tuolla tosi matalalla heti nivusten yläpuolella ja alavatsassa nuo liikkeet. Onko sit jämähtänyt samaan paikkaan. Mutta mikäs siinä jos siinä on kiva köllötellä. Kylläpä ne muljahdukset pian tuntuu tuolla kyljissäkin :) Tosi nopsaan kyllä mennyt aika.

Aikamoisia pomoja teillä, jotka olette töissä. Tai vissiin muutamalla ollut pientä kädenvääntöä palkoista tms. Tuollainen on tosiaan kurjaa. Onneksi omalla kohdalla ei ole ollut mitään vänkäämistä. En kyllä ole ollut töissä viiteen vuoteen, siitä asti kotona kun esikoinen syntyi. Vielä tämä firma maksaa minulle äitiyslomasta 3kk täyttä palkkaa, vaikka olen näin pitkään ollut. kotona. Iso firma kyseessä, ja tessin mukaan maksavat minulle kiltisti palkkaa+lomarahaa. Nyt hetken mennään vielä kotihoidontuella. Mutta tuohon työhön en kyllä palaa sitten kun on sen aika. Ei huvita tehdä myöhäisiä iltoja/öitä kun on 4 pientä lasta.

En tuota asiaa murehdi. Asioiden on aina tapana järjestyä, luulisin :) Ja kotiin jään tämänkin kanssa taas 3 vuotta. Välillä kieltämättä seinät tuntuu kaatuvan päälle, varsinkin näin sairastaessa.

Nyt laittamaan esikoiselle lämmintä kaakaota. On niin flunssainen että varmasti maistuu. Aurinkoinen päivä kuitenkin tulossa :)

Nyytikki: Hyvä kun pääset seurantaan. Aina se on hyvä tarkistaa tilanne, jos on epävarma. Toivottavasti ovat vain harjoitussuppareita eikä ne ole saaneet mitään aikaiseksi. Mutta yritä kuitenkin levätä niin paljon kuin mahdollista.

Amaria 22+1 taitaa olla...?? aina yhtä hukassa noiden viikojen kans :)

Vierailija
12/36 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni viesti vahingossa ketjun ulkopuolelle, joten laitetaanpas uusiksi...

Olen ollut toooodella laiska kirjoittelemaan omia kuulumisiani, vaikka olenkin seurannut innolla keskusteluja.

Täällä mennään raskausviikolla 23+1. Alkuraskauden voimakas pahoinvointi on vaihtunut nyt hyvänlaatuiseen hyperkinesiaan, eli sydän tykyttelee menemään tuhatta ja sataa ja näin ollen tuntuu kuin kroppa olisi pysyvästi maratonilla. Väsyttää ja olen väsymyksen ja uupumuksen takia joutunut olemaan poissa töistäkin.

Onneksi tosin minun työpaikallani pomokaan ei ole katsonut poissaoloani ja tehottomuuttani mitenkään pahasti. Toivotellut vain parempia vointeja ja soitellut silloin tällöin kyselläkseen kuulumisia, vaikkemme todellakaan mitään ylimpiä ystävyksiä ole.

Mahassa käy valtava myllerrys! Muksu tuntuu riekkuvan minkä ehtii, eikä malta rauhoittua yöksikään. :x

Lämmintä kevättä kaikille!

kativilliina rv 23+1

Vierailija
13/36 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kaks päivää sairauslomalla silmätulehduksen takia. Huomenna takas töihin. Ihan mukavaa on olla kotona. Kovasti jo odotan loman alkua, enään 4 vko:a!

Pihaa on tullu haravoitua, muuten van oloneuvoksena ollut :)

Vierailija
14/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa vierähtänyt viime kerrasta. Tuntuu vain aina olevan niin kiire.

Massu kasvaa kovaa vauhtia ja pikkunen potkii päivittäin. Joku kertoi, että potkut tuntuvat samassa paikassa - täällä samoin. Aina tonne alamahaan. Istukka edessä joka huomattavasti vaimentaa potkuja - isi ei voi tuntee millään vielä.

Kesäloman alkuun enää 5viikkoa :). Sitä jo kovasti odottelen. Siitä pääsen sitten suoraan jäämään mammalomalle. Pääsee pikkusia vaatteita pesemään ja huonetta järjestelemään.

Vakuutuksista oli puhetta.

Me laitettiin jo hakemukset vetämään. Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa ja sieltä tämäkin otettiin. Muita ei edes kilpailetettu. Vaihtaa sitten kaikki muualle, jos tarvetta.

Ens viikolla olis neuvola. Sydänääniä pääsee taas kuunteleman :) - ne aina niin rauhoittaa <3.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Nyt suihkuun, kohta lääkärille - jalan kipeytymisen vuoksi.

Paala, rv24+0

Vierailija
15/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kivasti tullut tänne kirjoituksia :) Muistakaa nyt pitää vauhti yllä samaan tahtiin :D

Ulkomuistista kun kommentoin, niin en muista enää mitään mitä piti sanoa..

Oliko Maria muuttoa miettimässä? Toivottavasti tärppää ja saatte kivan asunnon :) Usein näin kevätaikaan tulee pieni asuntokuume ja muutenkin tässä tilassa tuo pesänrakennusvietti voimistuu.

Tolleroinen pohti lisätienestejä. En oikein muuta keksi minäkään, kun noita myyntijuttuja. Itsellä joku kaveri on ruvennut niitä Me&I vaatteita myymään mammaloman aikana, oisko se aiheena kivempi ku joku Herbalife? Jos olisin luonteeltani sellainen "myyjämäinen", niin voisin harkitakin, mutta kun en ole pätkääkään. Kituutan sitten vähillä rahoilla :)

Ritu kyseli isyyspakkauksesta. Itse en aio sellaista tehdä, en tehnyt esikoisestakaan. Jotenkin luulen, että oma mies ei oikein osaisi sitä vaivannäköä arvostaa kuitenkaan. Tai olisi varmasti mielissään, mutta en tiedä.. en osaa selittää :) Ideana kyllä kiva ja itsellä olisi varmaan helppoa löytääkin siihen kaikkea hauskaa.

Minäkin taidan ottaa nyt omasta vakuutusyhtiöstä sen vauvavakuutuksen. Netissä kun puuhasin sitä viikonloppuna, niin tuli turkasen kallis hinta. Vakuutusyhtiöstä sitten soitettiin mulle maanantaina, niin siitä puuttui jotain alennuksia, niin hinta aleni jonkin verran. En taida jaksaa alkaa kilpailuttaa enää muita yhtiöitä. On jo tuttu menininki toimia tämän vanhan kanssa, ja ainakin esikoisen jutuista on korvaukset tullu ihan ok ja ilman mutkia tilille.

Tulen myöhemmin kertomaan neuvolakuulumisia. Masussa kaikki tuntuu olevan ok, sillä liikkeitä tuntuu päivä päivältä enempi ja kovempina. Massu on myös noussut ylöspäin, ja eilen tunsin eka kertaa potkuja korkeammalla kuin ihan häpyluun tienoilla. Katsotaan, mitä neuvolassa tällä kertaa tapahtuu.

Mielenkiinnosta ihan, onko teillä minkämuotoinen massu? Levenevä tyttömaha vai eteenpäin oleva poikamaha? Ja jos tiedätte sukupuolen jo etukäteen, niin pitääkö massun muoto kutinsa ;) Vähän huuhaatahan tuo on, mutta kiinnostava aihe kuitenkin ;D

terkuin

Penne ja pieni 22+6

Vierailija
16/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Kyllä se rankka viikonloppu aamusta iltaan touhuamisineen vaati veronsa, ja kun lisäksi käytiin vielä yhdella keikallakin ravintolassa lauantaina, josta kotiuduttiin vasta kahden jälkeen. Maanantai meni sitten haukotellessa ja eilen särki päätä koko päivän. Lähdin hiukan aikaisemmin töistä kotiin ja nukuinkin sitten puolentoista tunnin päikkärit... Ja silti uni maistui taas illalla loistavasti.

Noita kotikutsumyyntijuttujahan on vaikka mitä eri vaihtoehtoja; pesuaineet, korut, kynttilät, mausteet, vaatteet (naisten, lasten, alusvaatteet), meikit ja muut kosmetiikkatuotteet, sitten tupperwaret ja mitäs niitä vielä olisi. Itseä ei tuommoinen kiinnosta, mutta olen hiukan ajatellut mahdollilsesti mennä naapuripuutarhalle auttelemaan joulukukkasesonkina jos heillä on tarvetta. jonkinlaista puhelinmyyntiähän voi tehdä myös osa-aikaisesti kotoa käsin jos sellaiseen haluaa ryhtyä.

Mun maha on aika edessä, takaapäin ei odotusta kyllä huomaa. Ei kuitenkaan ole kovin terävä, vaan on kasvanut myös heti rintojen alta vaikka korkein kumpu onkin juuri navan alla. Mulla potkuja ja liikkeitä tuntuu kyllä joka puolella, eniten melko alhaalla ja sivulla, mutta välillä on kyllä napakin saanut osansa;) Mahan muoto myös hiukan vaihtelee, eli taitaa se muksu siellä melskata sen verran että hänenkin asentonsa vaikuttaa muotoon.

Jos sitä kohta lähtis syömään, tuntuu että on jatkuva nälkä... saas nähdä mitä uuden neuvolan vaaka sanoo ensi viikolla.

Terkuin

Auringonkukka, rv 23+1

17/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli se sokerirasituskoe, luulin että olisi ollut kamalampaakin se juoma mutta se meni suht helposti alas ja onneksi se on nyt ohi. Parin viikon päästä lääkärineuvola ni siellä taidan vasta kysellä tuloksia, kun tuskin sieltä mitään sen kummepaa löytyy.

Mekin otettiin vauva vakuutus tutusta ja turvallisesta yhtiöstä. Ja kaikkien alennusten jälkeen jäi maksettavaa vähän alle 50€.. Kyllä sen huomaa kun keskittää kaikki vakuutukset samaan niin saa hyvät alennukset ja miehellä tosiaan on niin isoista vakuutuksista kyse niin sopiikin saada alennuksia.

Masu kasvaa koko ajan kovempaa tahtia. ja pikkuinen on kunnon nyrkkeilijän alku, tai ainakin sille tuntuu aina välillä. Isäkin jo on alkanut tuntea liikkeet.

Penne kyseli mahan muodosta, itsellä on vähän sellainen levenevä tyttö masu, ja mummo povailee tyttöä tulevaksi. Saa nähdä sitten osuuko oikeaan arvaus. Ei kysytty sukupuolta, kun niitä arvauksia tulee suvun jokaiselta.. Ja itselle ainakin pääasia on että lapsi kun syntyy niin olisi terve ja kaikki hyvin. Tulipas taas omaa napaa vain kirjoitettua mutta paremmalla ajalla uudestaan.

Miehellä tänään syntymäpäivät, eli pitänee lähteä jatkamaan kakun teko loppuun. ja jos vaikka innostuisi vielä tekemään jotain suolaista piirakkaa.

Hyvää loppuviikkoa kaikille, kasvatelkaahan masuja ahkerasti :)

Terkuin: Miltsi ja toukka 25+1 muistaakseen

Vierailija
18/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt eilen ja tämän päivän aikana normaalia enempi supistellut. Kipeitä ei niinkään ole, paitsi välillä on sellainen pieni särky päällä. Nytkin piti tietysti imuroida ja supistus jää ikävästi päälle. Täytyis vaan sit malttaa levähtää. Mutta noita hommia kyllä riittäis. Eilenkin illalla tuli ihan levossakin tunnin sisällä tosi monta supparia. Masun veti piukaks ja joutu ihan hengittämään syvään niiden aikana.

Mulla tässä raskaudessa aika myöhään nää supistelut kuitenkin alkanut. Viime raskaudessa taisi alkaa jo 14 viikon tienoilla. Kannattaako siis tällaisen takia käydä näytillä, vai onkohan ihan normaalia? Mites muilla supistelut?

Jaahas, nyt lapsenvahti tuli, eikun postiin. Vai ehtiiköhän mennä ennen sitä seisausta? No, käyn viemässä. Postittavat sit kun jaksavat :)

Amaria 22+2

Vierailija
19/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi täällä taas ottaa etäisyyttä työtehtäviin...

Kiitos kaikille lämpimistä sanoista. Tänään on ollut oikea mega-ahdistuspäivä. Taidan tosiaan varata itselleni ajan lääkärille ja pyytää lisää sairaslomaa. Turhaan mä täällä ahdistun -päätös lähdöstä on tehty ja toivon hartaasti, että uutta työtä löytyy ensi keväänä, ettei tarvitse täällä homehtua sitten yhtään pidempään.

Kävin taas selailemassa työpaikkailmoituksia ja ainakin muutamia tosi herkkupaikkoja olis nyt tarjolla, että eiköhän täällä pk-seudulla töitä ole ensi keväänäkin?

Vatsassa kaikki tuntuu olevan hyvin. Liikkeet tuntuu säännöllisesti... mutta tää meidän masukki kyllä heittää aikalailla volttia, koska liikkeitä tuntuu sekä ylä- että alavatsassa. Hauska oli, että rakenneultrassa kaveri oli jo "synnytysasennossa" eli pää alaspäin ja selkä mun selkään päin -vai olikos se ideaali (jos nyt sellainen termi sallitaan) jotenkin sivuttain?

Mites te, joilla ei ole esikoinen tulossa. Aiotteko mennä synnytysvalmennukseen? Mä en vielä ole päättänyt... tavallaan siellä ei varmaan tule mitään uutta asiaa, mutta ehkä se olisi kuitenkin kiva tapa valmistautua tulevaan.

Oletteko kukaan seurannut sairaala-ohjelmaa (tai uppsala sjukhuset)? Mä olen näitä synnytyksiä nyt tuijottanut silmä kovana... voi karseeta, aikamoinen rypistys se taas tulee olemaan. Vaikka eka synnytys oli 14h ja tuskainen, niin silti jälkeenpäin jäi tunne, että "ihan hyvin se taisi mennä" -kyllä se taitaa olla niin, että luonto aika hyvin pyyhkii kivut muistista. Ei kai sitä muuten kukaan järkevä synnyttäisi toista kertaa, jos pystyisi muistamaan kivut. Ja ensisynnyttäjille nyt pientä rohkaisua (ettei mene kauhutarinaksi) - ihan hyvin se sitten kuitenkin menee, vaikka jännittää tietysti. Ja jotenkin ne babet sieltä ulos aina saadaan.

No, nyt taidan lähteä Silja Linen sivuille varaamaan heinäkuulle risteilyä. Sovittiin miehen kanssa, että lähdetään perhematkalle kun vielä ehtii ennen synnytystä.

Päivänjatkoja kaikille!

Oodi

ps. Joku kysyi sen fenniavakuutuksen hintaa. Mun tarjouksessa taisi olla 170€ -hintahan riippuu hirveesti paljonko on vakuutuksia firmassa eli mitä alennuksia saa. Meillä on vakuutuksia varmaan miljoona: talo, 2 autoa, 2 aikuista ja pian 2 lasta (nyt siis 1)

Vierailija
20/36 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotka annoitte neuvoja tarvittavaia hankintoja varten. Nyt on sitten ainakin pinnasänky ja hoitopöytä ostettu, käytettynä ostin ne duunin kirpparilta. Sitten voikin siirtyä hankinta listalla eteenpäin ja sitähän riittää... heh.

Oli pakko tulla kirjoittelemaan, kun oli puhetta masusta, suppareista ja vauvelin potkuista.

Elikkäs minulla masu näyttää olevan enemmän ulospäin suuntautunut pystymasu, ei siis levene (ainakaan tällä hetkellä). Minulla siis taitaakin olla juuri sellainen "poika"masu ja paikkansa se ainakin pitäisikin. :))

Ja potkuja on tullut lähinnä alavatsaan. Mutta välillä tuntuu että koko masu pomppii! Istukka minulla on siis aika alhaalla edessä. Suht säännöllisesti liikkeitä tuntuu, vielä ei ainakaan ole ikävältä tuntunut.

Sitten suppareista... Itse asiassa en taida edes tietää miltä ne tuntuu. Onkohan minulla edes ollut vielä niitä? Kuulostaa varmaan hassulta. Tänään kun oltiin kaupoissa niin alavatsassa tuntui nipistelyä, vähän menkkamaisia kipuja. En sitten tiiä mitä ne olivat. Ohi menivät kumminkin. Kyllä ne vielä minullekkin tässä matkan varrella selviää, että mitä supistukset ovat. :D

Kohta onkin nukku-matin aika...

jondis rv 25+1