Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LEIPURIT! Voisiko tämän tehdä valkosuklaasta?

Vierailija
20.04.2009 |

Suklaakakku:

200 g taloussuklaata

200 g margariinia

4 munaa

2 dl sokeria

4 rkl kaakaojauhetta

1,5 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Kuorrutus

150 g taloussuklaata

1 dl kermaa

1 rkl margariinia

Voitele ja korppujauhota halkaisijaltaan 24 cm:n irtopohjavuoka. Sulata suklaa ja margariini yhdessä vesihauteessa. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää sulatettu ja jäähdytetty suklaa-rasvaseos. Siivilöi kaakaojauhe jauhojen sekaan ja sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää jauhot kevyesti nostellen taikinan sekaan. Levitä taikina tasaisesti vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 45 minuuttia. Valmista kuorrutus. Kuumenna kerma kattilassa, mutta älä keitä. Lisää sekaan suklaa ja margariini. Sekoita, kunnes kuorrutus on tasaista. Anna jäähtyä hieman ja kuorruta kakku.

Olen tehnyt tämän monta kertaa taloussuklaasta ja on aivan ihanaa, sain päähäni että voisiko tämä onnistua myös valkosuklaasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä muuttelen ohjeita useinkin :)

Vierailija
2/4 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakakku:

200 g taloussuklaata

200 g margariinia

4 munaa

2 dl sokeria

4 rkl kaakaojauhetta

1,5 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Kuorrutus

150 g taloussuklaata

1 dl kermaa

1 rkl margariinia

Voitele ja korppujauhota halkaisijaltaan 24 cm:n irtopohjavuoka. Sulata suklaa ja margariini yhdessä vesihauteessa. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää sulatettu ja jäähdytetty suklaa-rasvaseos. Siivilöi kaakaojauhe jauhojen sekaan ja sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää jauhot kevyesti nostellen taikinan sekaan. Levitä taikina tasaisesti vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 45 minuuttia. Valmista kuorrutus. Kuumenna kerma kattilassa, mutta älä keitä. Lisää sekaan suklaa ja margariini. Sekoita, kunnes kuorrutus on tasaista. Anna jäähtyä hieman ja kuorruta kakku.

Olen tehnyt tämän monta kertaa taloussuklaasta ja on aivan ihanaa, sain päähäni että voisiko tämä onnistua myös valkosuklaasta?

Mutta kuorrutus valkosuklaasta, se ei ole mikään helppo homma. Suklaa helposti muuttaa muotonsa, siis valkosuklaa ei sellai sula. Helpompi juttu on kun laitat kulhon vesihauteeseen ja sulatat suklaan voihin. Helpompi onnistua, mutta varaudu ettei toimi ja hanki taloussuklaata varuille.

t kondiittori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein smanlainen ohje ja nyt olen jättänyt siitä pohjasta sen suklaan kokonaan pois koska MINUN makuun on liian suklainen ja imelä.

Olen sitten sen pohjan kostuttanut kahvilla ja päälle tehnyt tuon kuorrutuksen(mä teen muuten monesti ihan vaan fazerin sisnisetä)

mun mielestä parempaa. Koristeeksi laitan yleensä sekä valkosta että fazerin sisistä:)

Vierailija
4/4 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et sitä käytä niin määrä tulee korvata vehnäjauhoilla.

Valkosuklaa on ongelmallinen ja yhdyn toisen kondiittorin sanomisiin.

Jos kuorrutus menee pieleen niin voithan sitten raastaa pinnalle valkosuklaata lastuina joka peittää kuorrutuksen puutteet.

kondiittori

ps. tumma kakku kuultaa vaalean kuorrutteen läpi