Onko maailmassa muita 25-v:ta, joilla ei juurikaan työkokemusta?
ja kuitenkin opiskelee päätoimisesti. Juuri nauroi, että saa kesällä työpaikasta palkallista lomaa vaikka päätoimisesti opiskelee.
Kommentit (23)
että lapset eivät tietenkään ole mikään meriitti. Mutta on kuitenkin ihan hyvä peruste olla kotona lasten vuoksi, ja sen voi myös mainita cv:ssä. Lisäksi lasten hankkimisen opiskeluaikana luulisi olevan työnantajallekin myönteinen juttu; oletusarvoisesti suurin osa naisista hankkii lapsia, joten onhan se parempi, jos lapset ovat jo valmiina, niin niitä ei sitten tehdä työnantajan piikkiin.
Kanssasi samoista työpaikoista kilpailee kuitenkin sellaisia joilla on jonkin verran työkokemusta. Kyllä työnantaja katsoo cv:stä työhistoriaa eikä lapsien määrää. Ikävä kyllä pelkään että sinulle voi olla hankalaa saada töitä muttei tietenkään mahdotonta.
Itse sain ensimmäisen lapseni 2,5v opintojen jälkeen. Valmistuin 5v opintojen jälkeen (DI) ja siinä vaiheessa minulla oli pari vuotta työkokemusta. Nyt olen ollut valmistumisen jälkeen vajaa pari vuotta töissä ennen kun jää äitiyslomalle, eli oman alan töissä n. 4,5 v työkokemusta ja ikää nyt 26v. Riippuu tietenkin todella paljon alasta miten helposti / aikaisessa vaiheessa opintoja saa oman alan töitä.
Jos vaan pystyt niin kannattaisi käydä jotain kursseja yms vaikka olet lasten kanssa kotona/opiskelet tai hankkia vaikka osapäiväistä työtä. Jotain mitä voisit laittaa cv:hen ettei näytä "liian pahalta". Olen pahoillani sairaudestasi - se tietenkin laittaa asiat erilaiseen tärkeysjärjestykseen ja tärkeintä on nyt että huolehdit terveydestäsi.
että lapset eivät tietenkään ole mikään meriitti. Mutta on kuitenkin ihan hyvä peruste olla kotona lasten vuoksi, ja sen voi myös mainita cv:ssä. Lisäksi lasten hankkimisen opiskeluaikana luulisi olevan työnantajallekin myönteinen juttu; oletusarvoisesti suurin osa naisista hankkii lapsia, joten onhan se parempi, jos lapset ovat jo valmiina, niin niitä ei sitten tehdä työnantajan piikkiin.