Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yrittäjät: Uskallatteko käyttää alkoholia kp 14-28?

Vierailija
19.04.2009 |

Entä lääkkeitä ym. raskauden aikana kiellettyjä aineita?

Minulla on eka yrityskierto takana, ja vasta nyt menkkojen alettua tajusin, mitä kaikkea tulikaan parin viikon aikana käytettyä: alkoholia, raskauden aikana kiellettyä lääkettä, energiajuomaa, sakkariinia...

Pitääköhän seuraavassa kierrossa vetää tiukempi linja varmuuden vuoksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen istukan muodostumistakin.

Vierailija
2/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun elämästä kohta 4 vuotta on kulunut raskaustumisyrityksiin ja lapsettomuushoitoihin, en enää jaksa lisätä stressiä + vaikeuttaa sairauksien ja oireiden hoitoa 2 vkoa joka ikinen kuukausi.

Alkoholiakin tulee otettua sillä en jaksa sosiaalisissa tilanteissa sitä kyttäystä ja merkitseviä katseita ja mukaymmärtäväistä kommenttia :oi ihanaa, ootko sä RASKAANA?!? No v**** en ole, vaikka haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, etteivät myrkyt kulkeudu alkioon vielä tuossa vaiheessa, mutta esim. särkylääkkeistä on tutkimuksia, että saattavat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä yms. Varmuuden vuoksi siis yritän välttää kaikkea mitä pitäisi välttää myös raskauden aikana + syön säännöllisesti, otan foolihappolisän yms.

Vierailija
4/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalistihan ihminen saa kyllä folaattia, kun syö kasviksia, täysjyvävalmisteita ym.

ap

harva suomalainen saa ruokavaliostaan tarvittavan määrän foolihappoa edes "normaalielämään" ja raskaana sitä tarvitsee enemmän. Foolihappovalmiste on halpa ravintolisä, miksi et ottaisi?

Vierailija
5/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkio vaan lilluu siellä ja alkaa vasta muodostua. joten käyttäisin ihan huoletta. terveydenhoitajakin sanoi että ei ole mitään syytä olla elämättä normaalisti ennen kuin testi plussaa.

Vierailija
6/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden kanssa olin aika tarkka, ja noita energiajuomia yms en koskaan juo muutenkaan. Tosin mun lapsen teko kestikin liki 3 v, joten elin mahdollisimman normaalia elämää

Vierailija
7/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhia lääkkeitä ja energiajuomia voisitkin välttää. Ja aloita foolihapon nappailu

Vierailija
8/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole uskaltamisesta kiinni, mä en vaan ota yhtään riskiä, tää raskaus on mulle niin tärkeä.

Vierailija
9/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä jätin alkoholin ja kaikki raskaudenkin aikana kielletyt aineet kun alettiin yrittämään lasta. varsinkin tupakoiville naisille olis varmasti hyvä aloittaa lopettaminen jo ajoissa.

Ovulaation jälkeen ei varmastikkaan kannata juoda mitään kiellettyä yms yms koska raskaus on saattanut alkaa vaikka se asia selviää vasta muutaman VIIKON kuluttua.

Herätys nyt kaikki

Vierailija
10/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 14 jälkeen tulee epämääräinen olo, että pitäisi välttää alkoholia yms. samalla olen taikauskoinen ja ajattelen, että mitä vähemmän varmistelee, sitä suurempi mahis olla raskaana.

teen myös turhia varmistelutestejä jos on jotkut juhlat tms. tulossa, vaikka oireita ei olisi ja seksiäkin ollut vähemmänpuoleisesti.

loppujen lopuksi tää saa aikaan sen, että ajattelen mahdollista raskautta koko ajan ja vitutus kasvaa kun yrityskiertojen määrä kasvaa. tylsää tää lapsen teko, vaikka pitäisi olla hauskaa :/

Vierailija
11/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teille on suositellut sitä?

Olen etsinyt tästä tietoa, mutta käytön puolesta tuntuvat puhuvan lähinnä lääkefirmat. Normaalistihan ihminen saa kyllä folaattia, kun syö kasviksia, täysjyvävalmisteita ym.

ap

Vierailija
12/12 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppujen lopuksi tää saa aikaan sen, että ajattelen mahdollista raskautta koko ajan ja vitutus kasvaa kun yrityskiertojen määrä kasvaa. tylsää tää lapsen teko, vaikka pitäisi olla hauskaa :/

Minulle kävi niin hölmösti, että säännölliset kuukautiseni muuttuivat epäsäännöllisiksi sillä sekunnilla, kun päätin yrittää raskautta. :D

Oikeasti, vuodot tulevat miten sattuu ja kestävät miten sattuu. Testannut kyllä olen, enkä ole vielä raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä