En hyödy ammattiliittoon kuulumisesta mitään. Eroan ja säästä 180€ vuodessa
Kirkosta eroamallakin säästin 100€ ja jos eroan vielä ammattiliitosta, saan extraa lähes yhden kuukauden kotihoidotuen verran
Kommentit (16)
kaikki, mikä kelpaa vähennykseksi. Mm. tulonhankkimiskulut ja liiton jäsenmaksut, työmatkakustannukset jne. Ettekö te lue niitä ohjeita??? Sehän on vain _ehdotus_.
Jos ei ole niin laita maksamasi jäsensumma minkä olet maksanut viime vuonna ja palauta verotoimistoon. Veroehdotus tulee näinä päivinä postissa.
Ethän sä yhtään enempää rahaa saa, kuuluit liittoon tai et. Toki jäsenmaksut maksat, mutta nehän saa vähentää verotuksessa.
AY-pomoille korottomasti rahaa niiden kosteisiin illallisiin. Jos ei tule vähitään samaa summaa vähennyksinä
Mitä hyötyäkään siitä on, kun eivät mitään kyenneet tekemään, kun työnantaja lopetti mun 6 v kestäneen työsuhteen äitiysloman jälkeen. Mihin sellaista liittoa tarvitaan. Eipähän tarvi selailla sitäkään postia eikä muistaa maksaa jäsenmaksuja. Kyllä meillä postia ja laskuja riittää ilman oaj:täkin.
pitäisi maksaa, vaikka vauvalle 2 laatikkoa korviketta tai kaksi vaippapakettia. Turha sitä rahaa on säästää veronpalautuksiin vuoden loppuun, kun sossu laskee sen kumminkin tuloksi ja vähentää toimeentulotuesta.
pitäisi maksaa, vaikka vauvalle 2 laatikkoa korviketta tai kaksi vaippapakettia. Turha sitä rahaa on säästää veronpalautuksiin vuoden loppuun, kun sossu laskee sen kumminkin tuloksi ja vähentää toimeentulotuesta.
Itse hain maksun alennusta äitiyslomallenikin (ja se myönnettiin).
3 v sitten yt-neuvottelut oli päällä, ja sain apua ja neuvoja liitolta suoraan ja pääluottamusmieheltä myös. Loppujen lopuksi vain yksi sai lähtöpassit, tai ajettiin eläkeputkeen. pitkän väännös jälkeen sain siirron toiselle osastolle, sille minne halusinkin, ja paremman työn ja palkan. meille kaikille kävi oikeastaan hyvin, suurelta osin ay-liikeen avulla.
Meillä meni viisi vuotta sitten henkilöstöjohtaminen talossa niin kuralle, että pääluottamusmies hukkui töihin, eikä enää kyennyt vastaamaan edes kaikkiin viesteihin mitä henkilöstöltä sai, puhumattakaan että olisi kyennyt auttamaan oikeasti pulassa olevia.
Määräaikaiset sairauslomalla olleet sai kenkää. Mun työsuhde loppui äitiysloman jälkeen. Ettäs kehtasin lapsen tehdä. Ja osa näistä oli saanut olla määräaikaisilla työsuhteilla minuakin pidempään. Mulla ne työt loppui kuuden vuoden jälkeen.
Luottamusmies sanoi mulle suoraan, ettei ammattiliitto välitä yhtään määräaikaisten asioista, vaan niiden intresseissä on vain vakituiset virat. Eikä mulle kuulemma ole mitään muuta hyötyä liitosta kuin työttömyyskorvaukset. Niinpä nostin ne työttömyyskorvaukset sieltä, kun kerran pihalle laittoivat, ja sen jälkeen liitto riitti mulle.
Sen verran kova palkka ja reilut korvaukset mulla oli, että reilusti plussalle sentään jäin.
Ammattiliiton maksut saa 100% takaisin verottajalta
No ei kyllä saa :)
Maksut saa vähentää TULOISTA eikä VEROISTA, jolloin ero on se, että saa takaisin oman veroprosentin verran.
ihan suoranaisia alennuksia, ilmaisia juttuja. Tietysti myös jatkuva matkavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakutus. Lisäksi olen käyttänyt liiton vapaa-ajan asuntoa pientä korvausta vastaan. Kaksi työkaveria sai just liitolta opinto apurahan.. Lisäksi liiton kautta saa edullisia matkoja, kielikursseja ja muuta virkistystoimintaa.
Olin ihan tyytyväinen kun liitto oli takana riidellessäni yhtiön kanssa eräästä kurssituksesta. Koulutus ok, mutta se oli toisella paikkakunnalla ja olisi pitänyt perheellisen ihmisen jäädä koulutuksen pidettävään hotelliin 2 yöksi (pe-su).
Ensinnäkin nostin äläkän siitä että mikä työnantaja se sellainen on joka latelee missä vappa-aikani saati yön vietän. Liitosta kun rähähtivät niin myöntyivät että "saan" ajaa omalla autollani yöksi kotiin ja sitten takaisin aamulla kurssille. Seuraavaksi kimpaannuin että minähän en aja kun matkaa oli100 kilometriä sivu omalla kustannuksellani. Taas poljin jalkaa ihan turhaan, mutta ei tarvittu kuin puhelu taas liitosta niin sain matkakorvaukset.
Tätä minäkin aioin kysyä, että meneekö muka noin? Monessa muussakin asiassa olen miettinyt, että paljonko rahallisesti tulee kotiin päin jos saa verotuksessa vähentää.
Ammattiliiton maksut saa 100% takaisin verottajalta
No ei kyllä saa :)
Maksut saa vähentää TULOISTA eikä VEROISTA, jolloin ero on se, että saa takaisin oman veroprosentin verran.
saa verotuksessa takaisin?! mitä se siis käytännössä tarkoittaa? ei mun veroehdotuksessa ole ikinä lukenut mitään mun liitosta enkä ole siihen sitä ikinä laittanut?!
auttakaa nyt tyhmää!
Tätä minäkin aioin kysyä, että meneekö muka noin? Monessa muussakin asiassa olen miettinyt, että paljonko rahallisesti tulee kotiin päin jos saa verotuksessa vähentää.
Pääsääntöisesti saa vähentää tuloista, jolloin saa takaisin tietenkin sen verran, kun vastaavan suuruisesta tulosta menisi veroja oman prosentin mukaan.
Joitakin vähennyksiä (kuten kotitalousvähennys) saa tehdä veroista, jolloin palautus on ns. täysimääräinen.
liiton jäsenmaksut saa verotuksessa takaisin?!? mitä tämä käytännössä tarkoittaa? ei mulla ole koskaan veroehdotuksessa lukenut mitään liitosta, enkä ole siitä mitään laittanut...
auttakaa nyt tyhmää!