Laihdutus menossa...ja nyt söin suklaalevyn...Masentaa
Kommentit (14)
....huomenna palaat taas kiltisti ruotuun.
Tänään oli vaan sellaisella pienellä "laihdutuslomasella"
Tsemppiä...
t: laihduttaja joka laihdutti 20kg vaikka välillä repsahti syömään suklaalevyn
Siis minä olen laihduttanut 30 kg ja pysynyt nyt normaalipainossa jo vuosia. Ennen en edes laihtunut, ennen kuin ymmärsin, että kieltäytymällä ja kuureilemalla ei tulosta saavuteta, vaan säännöllisellä syömisellä, oikeilla valinnoilla sekä mieluisalla liikunnalla. Ja hitaalla vauhdilla! Aina kun yritin liian nopeasti, ei onnistunut, tuli takapakkeja yms. Sitten annoin itselleni 2 v aikaa ja hups, onnistuin.
Eli suklaalevy tms. ei vaikuta kenenkään laihtumisiin mihinkään suuntaan, paitsi tuo iloa, jos siitä nauttii! Itse olen tämän tajuttuani syönyt 1-2 suklaalevyä viikossa, koska suklaa on intohimoni. Siis myös tuona laihtumiseni aikana.
Tsemppiä!
Minäkin olen laihduttaja, nyt reilusti vajaaseen vuoteen painoa on lähtenyt yli 30 kiloa ja totta hitossa olen myös herkutellut. Taannoin söin useita suklaapatukoita ja kokonaisen jättisipsipussin ihan yksin yhtenä päivänä. Muutaman päivän vaaka näytti isompaa lukemaa turvotuksen takia mutta sittenpä se taas notkahti alaspäin ja se suunta jatkuu koko ajan.
Joskus laihdutukselle tekee jopa hyvää syödä liikaa, rasvanpoltto saa lisää työtä ja näin ollen nopeutuu taas.
Älä siis huoli yhtään jos tuo ei jokapäiväistä ole. Toivottavasti suklaa oli edes hyvää =)
Korvasitko suklaalla muuta ruokaa?
Korvasitko suklaalla muuta ruokaa?
En korvannut, eli se normaali 5 ateriaa päivässä on tärkeä jokaiselle meistä, etenkin painonpudottajalle. Suklaapäivinäkin söin normaalit ateriat, paljon kasviksia ja proteiinia, hyvää rasvaa ja hidasta hiilihydraattia, mausteita ja makuja. Mitään en mittaillut tai laskenut, mutta syön vain nälkään! Eli suklaa on ainoa, jota syön ihan syömisen ilosta... :-) Lemppareita Fazerin violetti, nykyään myös se Lontoonrae-suklaa maistuu, ja Marabou Dajm-levykin kelpaa.
Ennen laihtumistani kokeilin ruokapäiväkirjaa, Painonvartijoita useamman kuukauden, monia pikakuureja yms. ja aina kaikki tuli takaisin ja olo oli kamala. Kun tajusin laittaa pääni kuntoon ja alkaa syödä normaalisti, alkoi myös laihtuminen. Vaa'alla kävin pari kertaa kuussa, ja pudotuksen määrä ei ollut pääasia vaan suunta, sekin pitkällä tähtäimellä. Joskus huomasi, ettei paino laskenut, niin aina löytyi selitys joko epäsäännöllisestä syömisestä eli ateroiden väliin jäämisestä tai myös liian vähästä veden juonnista.
T. Se joka laihtui 30 kg ilman kuureja vajaassa 2 v:ssa ja söi ja syö edelleen 1-2 levyä suklaata viikoittain
Esim. Fazerin sinisessä suklaalevyssä on kaloreita n. 1100 Kcal. Luulen että tämä eräs jos syö näitä jopa 2 levyä viikossa, hän syö muuta ruokaa hemmetin vähän.
Kuullostaa aika hurjalle määrälle kenenkään syödä noin paljon suklaata.
Syötkö tosiaan 5 kertaa päivässä jos syöt vain nälkään?
Kysymys tälle suklaahiirelle.
Syötkö tosiaan 5 kertaa päivässä jos syöt vain nälkään?
Kysymys tälle suklaahiirelle.
Tosiaankin tämä ruokarytmi ja nälän tunteen löytäminen on se salaisuus. Sen voi opetella niin, että syö ensin vaikka kellon kanssa klo.7 aamupala klo.11 lounas klo.14 päiväkahvi klo.17 päivällinen klo.21 iltapala. Ja aina sen verran, että sopivalta tuntuu, lisää saa ottaa jos on nälkä. Elimistö oppii pian, ettei tarvitse ahtaa itseä täyteen, koska pian on jo taas ruoka-aika. Ennen seuraavaa ruoka-aikaa onkin jo sopivan nälkäinen olo, eli ei kiljuva nälkä ja verensokeri nollissa. Ja siis aterioiden oikea koostaminen, mihin edellisessä viestissä viittasin, on tärkeää. Lisäksi aina janoon vettä, aluksi välillä muutenkin ilman janoakin.
Erityisesti lounaalla ja päivällisellä usein se sopiva kylläisyys tulee lämpimästä ruuasta, esimerkiksi keittoruokaa raejuuston kera iso lautasellinen, täysjyväleipä päällysteineen ja iso lasi maitoa antavat mulle sen mitä tarvitsen per ateria. Tai lautasmallin mukaan annos sekä se maito aina proteiinin takia. Joskus ateria voi olla pienempikin, mutta proteiini on varmaan se avainsana.
Ja sille toiselle, joka laski kaloreita, minä en niitä laske ja elimistöni ilmeiseti ottaa suklaan terveellisen ruuan lisänä sopivana boostina, joten ei ole vaikuttanut mulla lihomiseen.
Terveisin "Suklaahiiri" :-)
Minä olen se joka aiemmin kirjoitti laihduttaneensa yli 30 kiloa vajaaseen vuoteen ja kyselin syötkö tosiaan 5 kertaa päivässä jos nälkään syöt.
Kiitos kun vastasit.
Syön itsekkin 5 kertaa päivässä, en vain kerkeä näläntunnetta tuntea siinä välissä. Mukavasti on kyllä keho tottunut rytmiin, selvästi tulee sellainen olo että nyt pitää syödä vaikka nälkä ei olekkaan.
Itse en herkuttele noin paljon. Jään helposti sokerikoukkuun joten vältän ainakin jokapäivästä herkuttelua. Mutta meneehän noita herkkuja kuitenkin.
Nykyään liikuntaa tulee harrastettua aika paljon, tuntuu että saa syödä melkein mitä vain ja silti laihtuu.
Olen siis kaikkiruokainen, en noudata vhh:ta tai mitään muutakaan diettiä. helpompaa kun saa syödä mitä vain.
Hyvää jatkoa sinulle!
metodimme ovat!
Luullakseni tuo sinun "tulee sellainen tunne, että nyt pitää syödä" on aika lähellä minun "nälän tunnetta".
Enkä minäkään joka päivä herkuttele, ellei lasketa sitä, että olen aika hyvää ruuanlaittaja :-D ja normaalit ruuatkin ovat mielestäni usein herkkua. Suklaata siis 1-2 krt viikossa, käytännössä se levy kerrallaan. Muita makeita herkkuja en juurikaan syö, paitsi kylässä vähän, jos tarjotaan. Ei enää nykyään tee mieli.
Tsemppiä myös sinulle!
Ja ap, toivottavasti saat tunteen päälle ja laihdutuksei jatkuu.
Syön aina suklaata, myös laihduttaessa. Ja tosiaan aina sen levyn. En uskalla kertoa kellekkään, kun ihmiset olisivat vaan kateellisia, kun syövät itse yhden palan ja miettivät lihosivatko ja monet lihoavat...
Minä en liho tuosta suklaansyönnistä, sen myönnän että teen sitten jotain ekstraliikuntaa aina kun levyn olen syönyt :D
ja oli kyllä pirun hyvää.
Huomenna on uus päivä. Harrasta vaikka jotain ekstraliikuntaa niin ei tunnu niin pahalta :)
tee nyt sata vatsista ja huomenna salaatti/vinannes/hedelmäpäivä.