kuulin huhuhn että lestadiolais naisilta on kielletty
Pitämästä avonaisia paitoja. Etenkin työvuoroissa olevilla on ollut liian avonaisia paitoja. Minusta järisyttävää. kyllä silloin on katsojan silmissä jotain itsella mielessä jos naisten rinnat haittaa.
Kommentit (13)
Enemmänkin oon kuullut ettei kannattaa pukeutua kauniisti, ei provosoivasti.
On totta että katsojassa on vikaa mutta onko reilua työntää puolialastomat tissit toisen kasvojen eteen ja sitten suuttua/loukkaantua jos se häiritsee?
Rinnat ovat eroottiset joten ihan turha sanoa ettei siinä ole mitään vikaa että niitä esittelee...
Eri asia sitten jos jonkun mielestä on täysin ok yrittää kiihottaa toisia koska silloin perusteluni kuulostaa turhalta..
puolipaljaiden rintojen korostaminen ei ainakaan minun mielestäni ole mitenkään tyylikästä tai neutraalia vaan siinä on kyse juuri provosoinnista.
eli ei varmasti ole mikään yleinen sääntö. Noita huhujahan nyt on vaikka minkälaisia, kaikkia ei kannata uskoa.
Se on totta. siskoni asuu kyseisellä paikkakunnalla. ja oli itse kuullut johtokunnan kehoityuksen pitämättä avara kaulaisia paitoja.
Enemmänkin oon kuullut ettei kannattaa pukeutua kauniisti, ei provosoivasti.
On totta että katsojassa on vikaa mutta onko reilua työntää puolialastomat tissit toisen kasvojen eteen ja sitten suuttua/loukkaantua jos se häiritsee?
Rinnat ovat eroottiset joten ihan turha sanoa ettei siinä ole mitään vikaa että niitä esittelee...Eri asia sitten jos jonkun mielestä on täysin ok yrittää kiihottaa toisia koska silloin perusteluni kuulostaa turhalta..
puolipaljaiden rintojen korostaminen ei ainakaan minun mielestäni ole mitenkään tyylikästä tai neutraalia vaan siinä on kyse juuri provosoinnista.
ei ole soveliasta pitää liian avokaulaisia puseroita. Vaikka olisi siviilissä millainen horo ja jakorasia tahansa eikä mistään uskonnosta olisi koskaan mitään kuullutkaan
Ja en voi kyllä hyväksyä että joku johtokunta määrää kaulaaukkoni suuruuden. Jos rinnanvakoni näkyy olen onnellinen että rintani näkyy kauniisti sillä olen nainen. Ja ylpeä kropastani jos jotain haitta pakko on katsella.
ja ihan minihameessa kuljen kylillä kesäisin. Pikku toppi peittää juuri ja juuri nännini...
6, mulla on kaksi lasta ja olen 25v. Miten se tähän liittyy?
Odotitko pääseväsi kauhistelemaan että olen lahkon synnytysorja joka kulkee sokeana muiden päätösten alla?
Sori vaan, mulla on omat aivot jolla ajattelen.
Ja lisään vielä tuohon mielipiteeseeni että on väärin jos mies lähentelee tai tekee jotain vastaavaa sillä "perustelulla" että nainen on pukeutunut provosoivasti mutta minusta ei ole oikein myöskään tahallaan kiusata ja olettaa ettei siihen reagoida.
Minusta se on seksuaalista vallankäyttöä; ärsyttää tahallaan ja tietää että itsellä on valta vaikuttaa toiseen sitä kautta.
Tämä ei edes liity uskooni vaan yleensäkin tasa-arvoiseen ajatteluun.
kapinoida naista alistavaa uskonlahkoa vastaan on viekotella johtoryhmän miehet seksikkäällä pukeutumisella.
En ole uskossa ja voisin kulkea päivät vaikka verkkosukissa ja topissa, mutta en tunne siihen tarvetta koska se ei ole minulta kiellettyä ja voisin tehdä sen koska vaan.
te annatte paljon krediittiä miehille. Nehän nyt ovaat sellaisia tahdottomia ja aivottomia, täysin viettien varassa eläviä eläimiä. Kun tissit vilahtaa, miehet vaan eivät voi hillitä itseään kuten me muut ihmiset.
en ole lestadiolainen, mutta toimin esimiestehtävissä palvelualalla ja olen pari kertaa nätisti joutunut puuttumaan alaisteni (en tiedä olivatko/ovatko lestoja, ei
kyllä kiinnostakaan) puketumiseen. Kun tissit meinaa lävähtää palvelutiskille tai takakaapista papereita haettaessa pikkuhousut vilkkuu hameen alta... Kyllä tietyillä työpaikoilla edellytetään korrektia ja asiallista pukeutumista. Se on erilaisten, eri-ikäisten jne. asiakkaiden kunnioittamista. Ei ne naisten rinnat haittaa, mutta ei niitä nyt tarvii ihan millät avalla tahansa esitellä. Puketuminen paikan mukaan, muitakin kunnioittaen. Ps. itsekin pidän vapaa-ajalla minihameita ja suht avonaisia toppeja...
Onhan niilä muitakin rajoittavia sääntöjä. Onneksi ei ole pakko olla lestadiolainen jos ei halua.