Minä päästän mun lapsen isän liian helpolla
Mulla olis ollut tänään aamulla aika sokerirasituskokeeseen, mutta esikoinen sairastui eikä mies suostunut olemaan muutamaa tuntia nyt aamusta poissa töistä jotta olisin päässyt siellä labrassa käymään.
Alkuperäinen suunnitelma oli että isä vie lapsen päiväkotiin ja minä menen sinne labraan.
No, jäi labrat väliin eikä seuraavia sokerirasitusaikoja kuulemma ole kuin vasta toukokuulla. Tulokset olisi pitänyt saada ensi viikoksi äitiyspolin diabeteshoitajalle. No, ei voi mitään.
Kommentit (20)
mitä sä kuvittelet teidän perhe-elämän olevan seuraavat vuodet kahden (toivottavasti ei enemmän ) lapsen kanssa, jos miehen vastuunkanto perheestä, sun ja vauvan terveydestä ja vaikka ihan siitä, että taas jäi yksi yhteikunnalle kallis vastaaoottoaika turhaan käyttämättä.
Ei siinä menetkö sinne pitäisi olla edes mitään neuvoteltavaa, olisit lähtenyt vaan vai olisiko mies jättänyt lapsen heitteille sillä aikaa ?
minä oisin pahoittanut mieleni koska kysehän on yhteisistä lapsista ja tuo testi tehdään jotta varmistuttaan että sinun vauvan elo on turvallista,jos sokerit kohalla ja sitä ei hoideta niin pian voi tulla isoja ongelmia..ei tuota rasitus koetta huvikseen vain tehdä!
eikä mun lapsen isä ole virallisesti mun mies, eli ei se saa töistä palkallsta vapaata sairaan lapsen hoitoon koska se ei asu meidän kanssa samassa taloudessa.
Yhteishuolto esikoisesta kyllä on ja tästä tulevasta vauvastakin tulee olemaan, mutta isyyslomaakaan hulttioukkoni ei tule saamaan.
muuten olisin täysin miehen tulojen varassa koska kelan työmarkkinatuki on riippuvainen puolison tuloista. Ei kiitos, olen ennemmin yh kuin elän miehen armeliaisuuden varassa.
Se sokerirasituskoe ei ole ihan huvin vuoksi määrätty.
Itse olen jokaisen kohdalla sen käynyt ja sen jälkeen joutunut hyvin tarkkaan mittailemaan sokereita (muistaakseni 6 krt päivässä). Sitä seurattiin koko ajan, että tarvitseeko ottaa insuliinia vai ei. Ei tarvinnut, mutta hyvä sitä on seurata.
No jos sinulla epäillän korkeita sokereita, niin aloita kuitenkin dieetti, ei siitä mitään haittaa ole. Eipä ainakaan vauva kasva suureksi.
Minusta on kuitenkin outoa, ettei mies arvosta sinun ja vauvan terveytta sen vertaa, että olisi sen pari tuntia joustanut. Toisaalta minä olisin mennyt ja ottanut lapsen mukaan. Eihän siinä labrassa ola kuin sen aikaa, että otetaan verinäyte ja sitten taas odotellaan tunti ja sitten taas näyte. Hyvin se lapsi olisi siellä mennyt. Olisit vaikka sen tunnin ulkoiullut lapsen kanssa.
isä saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta vaikka ei asuisikaan tämän kanssa samassa taloudessa. Jopa isäpuoli ja äitipuolikin saavat olla kotona hoitamssa sairasta lapsipuoltaan. Luulenl, että lapsesi isän työehtosopimuksessa on ihan sama mahdollisuus. Eri asia tietääkö siitä tai haluaako sitä mahdollisuutta käyttää.
Tavallaanhan se mies ei ole vastuussa siitä muksusta?
Vai onko? Pekkasetkin on keksitty ja niitä voi ottaa pari tuntia että saa palkan.. Tosin, on varmasti työnantajia jokka ei sitä myönnä kun tänään pyytää.
Miksi teet uuden lapsen jos et osaa hoitaa asioitasi?
Ei tässä koskaan vaan yhtä saa haukkua! Ei miehen kuulu muuttaa omaa arkeaan ihan vaan koska sinä et voi palkata vaikka hoitsua siksi aikaa. Jos sitä ei saa, niin ei saa. Ei se ole miehenkään vika! Lapsi nyt vaan tuli sairaaksi, ei mahda mitään.
Mitä jos menisit sen sairaan lapsesi luo?
isä saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta vaikka ei asuisikaan tämän kanssa samassa taloudessa. Jopa isäpuoli ja äitipuolikin saavat olla kotona hoitamssa sairasta lapsipuoltaan. Luulenl, että lapsesi isän työehtosopimuksessa on ihan sama mahdollisuus. Eri asia tietääkö siitä tai haluaako sitä mahdollisuutta käyttää.
meillä ei saa. Saa vain ja ainoastaan omien lapsien takia jäädä. Tuo paljon ongelmia, jos vanhemmat asuvat eri paikkakunnilla.
Mä luulin että tähän tuli jo joku lakimuutos. Etävanhempikin voi hoitaa sairastunutta lasta nykyään.
eikä mun lapsen isä ole virallisesti mun mies, eli ei se saa töistä palkallsta vapaata sairaan lapsen hoitoon koska se ei asu meidän kanssa samassa taloudessa.
Yhteishuolto esikoisesta kyllä on ja tästä tulevasta vauvastakin tulee olemaan, mutta isyyslomaakaan hulttioukkoni ei tule saamaan.
jos olisin sinne oikeasti halunnut, olisin pakottanut isukin olemaan lapsensa kanssa. Mutta en edes jaksanut olla sitä vaadittua 12 tuntia paastolla, vaan vedin eilen iltapalaa niin että paastoaika olis ollut vain 10 tuntia.
Ja katsoin paastoarvon itse mittarilla, se oli 5,8 kun se pitäis olla alle 5,5.
Oikea syy oli, etten viitsinyt sinne labraan raahautua. Ja nyt lähden itsekin aamupäiväunille...
dieetistä tai suostu insuliinia pistämään. Säästyipähän sekin labra-aika jollekin kipeälle eläkeläismummolle.
väärin, ei ne mua äitipolilta tule kotiin väkisin insuliinia pistämään tai sairaalaan ota. Itsepähän sen 5-6kiloisen vonkaleen alapäästäni ulos joskus pukkaan.
Oletko se sama, joka viime viikolla kirjoitteli ettei jaksa mennä sokerirasitukseen lainkaan?
Vai onko teitä itsekkäitä vauvasta piittaamattomia hoitokielteisiä äitejä enemmänkin?
Järkyttävää ja surullista!
esikoisen sairastuminen ratkaisi mun ongelman. Ja kuten jo sanoin, jos ei riitä tahtoa pitää kiinni ruokavaliosta, ne sokerirasitukset ovat ihan turhia.
tai toisella kierroksella eivätkä enää halua lapsia.