Minkäkokoisia 7-8-vuotiaita.
Minulla 118cm/19,5kg. Onko keskikokoa? Luokalla monen mittaista. Löytyykö netistä kasvukäyrää tms. Meillä äiti lyhyt ja isä pitkä, saa nähdä miten vaikuttaa.
Kommentit (41)
ja pyydä siltä kasvukäyrä tulostettuna itsellesi. Minä pyydän semmoisen aina.
Olen se 129.5 / 25 / 7,5v Ja lapseni on +1-käyrällä pituudessa.
8,5v 132cm ja 23,8kg (oli just painokontrollissa)
6v 123cm ja 23kg
ja pyydä siltä kasvukäyrä tulostettuna itsellesi. Minä pyydän semmoisen aina.
Olen se 129.5 / 25 / 7,5v Ja lapseni on +1-käyrällä pituudessa.
ja mitat seuraavat: 27.1kg/130 cm. Hoikka, mutta jäntevä rakenteeltaan. Syö kuin hevonen :)
119cm ja 22kg. Kasvaa ihan omalla käyrällä käyrien alapuolella.
Meillä äiti keskikokoinen ja isä lyhyt. Tosin suvussani paljon lyhyitä.
On luokkansa lyhkäsin.
Eikös normaalin 7-vuotiaan koko ole jotain 122 cm? Ainakin jos katselee noita vaatenumerointeja ja neuvolan käyriä. Siksi ihmettelenkin että koska nämä käyrät on tehty, 70-luvullako kun lapset olivat vielä pienempiä? Poikani nimittäin menee juuri keskikäyrän alapuolella sekä pituudessa että painossa, mutta luokallaan on silti lyhyin! Myös monet tytöt ovat pidempiä.
on aika keskikokoinen luokallaan, poikien joukossa (naapurin 6v poika on sentin lyhyempi)
Ja painaa 18.5 kiloa. On vasta täyttämässä seitsemän.
133 cm 31 kg. täyttää pian seitsemän. normaali pituinen.
tyttö täytti just 7v ja on 130 cm pitkä ja painaa 30 kg. suurin osa on samankokoisia tytöistä. jotkut kyllä päätä lyhyempiäkin...kovin erikokoista porukkaa tuntuu olevan tuon ikäiset! meillä neuvolan mukaan just sopiva!
kans ihmetellyt kokoluokituksia vaatteissa, ei pidä yhtään paikkaansa. 122 cm vaatteet sopii yleensä 5 vuotiaille, 128cm 6 vuotiaille, 134 cm 7 vuotiaalle jne. nykyään menee pääsääntöisesti noin.
kans ihmetellyt kokoluokituksia vaatteissa, ei pidä yhtään paikkaansa. 122 cm vaatteet sopii yleensä 5 vuotiaille, 128cm 6 vuotiaille, 134 cm 7 vuotiaalle jne. nykyään menee pääsääntöisesti noin.
Neuvolan käyrien mukaan 110 cm on juuri keskikäyrällä menevä lapsi. 122 on 7-vuotiaalle, eli sulla on sitten todella isot lapset!
Ja kuiteskaan ei ole koskaan olltu ryhmänsä kookkain, ei poikkea juuri muista. Epäilen että ne neuvolan kasvukäyrät on aika vanhat, kaipais oikeasti päivitystä
133 cm 31 kg. täyttää pian seitsemän. normaali pituinen.
katsoin oma, miehen ja lasten neuvolakortit ja huomasin, että kasvamme samaan tahtiin.
Mies oli 7v 138cm, nyt 191
minä olin 7v 132, nyt 157
tyttö 7v 128cm nyt 170cm
tyttö 7v 131cm nyt 156cm(on 11v)
poika 7v 135cm
tyttö 7v 133cm
Toiset vain kasvaa nuorempana. Ylipainoa ei ole muilla kuin minulla(kasvavana ei ollut) joten tuskin on vaikuttanut kasvunopeuteen
Turha kai niitä on vertailla... kasvavat niin eri tahtia.
Pituus: n. 135cm
Paino: n. 28kg
Luokkansa pisin tyttö (vaikka on loppuvuodesta syntynyt), muutama poika on pidempi.
meillä ekaluokkalainen 122 cm ja 20 kg, loppuvuonna syntynyt. Kasvaa -1 käyrän ja nollakäyrän välissä.
On 7,5-vuotias.