Puolison vakoilua vai luottamusta?
"Internetissä myydään helppokäyttöisiä ohjelmia, joilla voi vakoilla älypuhelinten käyttöä, kerrotaan Alma Median lehdissä. Ohjelmilla voi esimerkiksi lukea tekstiviestejä ja kuunnella puheluja. Tietoturvayhtiö F-Secure uskoo, että ohjelmia käyttävät etenkin mustasukkaiset ihmiset puolisonsa vakoiluun."
Outoa, että tuollaisia tarvitsee vakoilla. Meillä on molemmilla puolisoilla oikeus kaikkiin toisen viesteihin ja salasanoihin. Jos toisella olisi jokin tarve salata, heräisi heti kysymys, mitä salataan?
Ellei kysyjä saisi tyydyttävää vastausta ja salailu loppuisi heti, niin turha sitä sitten enää olisi olla aviossa.
Kommentit (6)
tutkisi puhelintani (työ jälleen). Ihmettelen minkälaisissa työpaikoissa tällaiset "salasanan jakajat" ovat, kun ei mikään ole luottamuksellista...
Myös ystävillä on oikeus yksityisyyteensä. Ethän sinä voi heidän asioita levittää muille. Ja kuten kolmonen sanoi, yleensä työpaikoillakin on jonkin sortin liikesalaisuus.
Kyllä vaan mulla on omia juttuja, jotka ovat minulle tärkeitä. Ei sillä, että varsinaisesti niitä puolisolta salaisin.
Toisekseen, varsinkin mun ystävilläni on asioita, jotka eivät millään tavoin miehelleni kuulu.
Salailu on jotakin aivan muuta ja tästä ei ollutkaan kyse.
Toisekseen, varsinkin mun ystävilläni on asioita, jotka eivät millään tavoin miehelleni kuulu.
ole tarvetta salata puolisolta mitään, mutta en silti haluaisi että hän lukee viestejäni, esim. muutaman kaverin kans heitetään joskus miehistä läppää ja jos mies ne viestit lukisi niin saattaisi ehkä syntyä väärinkäsityksiä.
Ei mullakaan ole mitään tarvetta lukea mieheni viestejä,ne ovat hänen henkilökohtaisia asioita.
Ja noista salasanoista sen verran, että jos sattuisi tulemaan ero,niin on sitten kiva ruveta vaihteleen niitä salasanoja..
Työkuviot on ihan eri asia.