Voisko 15 vuotias jussin kunniaksi saada kotoa pienen pullon kossua?
Lupasi että ei juo kokonaan yksin ja että ei enää ikinä pyydä lisää...
Kommentit (13)
joku miedompi olis eri juttu. Kalja tmv.
miksi jussia pitää "juhlistaa" kossulla?pikkusen huonoa asennekasvatusta..vai "juhlitaanko" teillä kotona noin muutenkin kaikkia juhlapyhä viinalla?
miksi jussia pitää "juhlistaa" kossulla?pikkusen huonoa asennekasvatusta..vai "juhlitaanko" teillä kotona noin muutenkin kaikkia juhlapyhä viinalla?
Hyvä se on opetella suomalaisille tavoille ajoissa. Vanhempani eivät ostaneet minulle kossua ja heti sitten 18-vuotiaana ryntäsin sitä Alkosta ostamaan. Siksi päätin että tuota virhettä en lasteni kanssa tee.
.. ja heti sitten 18-vuotiaana ryntäsin sitä Alkosta ostamaan.
Anteeksi, muistin väärin! ;)
Hyvä se on opetella suomalaisille tavoille ajoissa. Vanhempani eivät ostaneet minulle kossua ja heti sitten 18-vuotiaana ryntäsin sitä Alkosta ostamaan. Siksi päätin että tuota virhettä en lasteni kanssa tee.
Ensinnäkin, miksi juuri kossu? Eikö miedompi riitä? Kuulostaa siltä, että nyt on tehtävä kavereihin vaikutus.
Ja siis... hän lähtisi jussiksi pois kotoa? Minä en edes päästäisi 15v juhannuksena pois kotoa! Se on sellainen ryyppyjuhla, että ehei. Kyseessä ei ole mikään "minä luotan lapsiini" juttu vaan ihan silkka suojelunhalu. Jos oma lapsi ei joisikaan, ne muut juo ja raahaavat minunkin aarteeni niihin vaaranpaikkoihin.
Juuri tänään mieheni kanssa keskustelimme, että aivan hyvin voisin antaa 15-16v yhden oluen saunan jälkeen. Että saa maistaa ja kokeilla Turvassa Vanhempien Luona. Mihinkään en alkoholia mukaan pakkaisi ja sitten vain toivoisi parasta.
Mitä tulee siihen, ettei pyytäisi enää ikinä lisää.. No itse olen sitä mieltä, että jos sitten ryypätään tai/ja poltetaan tupakkaa niin täytyy olla kanttia sanoa siitä vanhemmille. Mielummin minä ostan lapselleni tupakat kaupasta kuin annan hänen ostaa ne koulusta "pimeiltä markkinoilta" hirveään ylihintaan. Sama juttu alkoholin kanssa. Aina ne sitä jostain saa, joten mieluiten ostan Alkosta sellaisen pullon, mihin rahanahne kusipiä ei ole tunkenut liuottimia tehdäkseen tavarasta vähän tujumpaa.
Alkoholi on voimakas keskushermostoon vaikuttava myrkky. MIksi kukaan haluaisi itse omaehtoisesti myrkyttää omaa lastaan?
ja se ettet alaikäisenä aloittanu läträämistä on paha juttu, koska?....
Jos ei alle 18-vuotiaana opi juomaan kotona alkoholia niin kielletty hedelmä houkuttaa niin paljon että muuttuu 18-vuotiaana alkoholistiksi. Tietenkin! Siksi kaikkien vanhempien pitää opettaa lapsensa juomaan kaikenlaisia alkoholijuomia mahdollisimman aikaisin. Ja toki myös tupakoimaan ja käyttämään huumeita. Jotta ei se kielletty hedelmä houkuta.
Alkoholisteja on tutkittu ja yhteinen piirre, vanhemmilla, tässä yhdessä tutkimuksessa oli juuri tälläinen haave, maistat niin tiedät miltä maistuu ja tarjottu nuorena. Ehdottomasti en anna lapselleni alkoholia vasta kuin täyttää 18 v. Kyllä minä äitinä pidän huoli jos tullaan viinalta haisevana ja näkeehän kun ekat kokeilut on tehty ja sitten puheet pidetään.
Et ole varmaan tarpeeksi nähnyt juttuja, joissa on juhannuksena tapahtuneita hukkumisia jne.
Ei missään nimessä !!!!
MIksi kukaan haluaisi itse omaehtoisesti myrkyttää omaa lastaan?
MIksi kukaan haluaisi itse omaehtoisesti myrkyttää omaa lastaan?
osta kerralla se isoin pullo ni riittää kavereillekkin