Miksi jotkus kirjoittaa facebookiin
kaiken englanniks, vaikka ite, ja kaikki kaverit on suomalaisia?? Tää ihmetyttää mua suuresti. Ykski tyyppi on laittanu kaikki kuvatekstit englanniks, ja kun kuvia on kommentoitu suomeks niin tääpä vastaaki niihin kommentteihin englanniks. Miksi?
Kommentit (8)
ja kyseessä on vähän semmonen wannabe-tyyppi. Omistaa pienen firman josta ei ees joka kk saa palkkaa nostettua, mutta sitli asuu hienostoalueella miljoonatalossa, pihassa seisoo kaks bemaria, joka vuos käy perheineen monta kertaa ulkomailla lomalla ja kaikki on muutenkin viimesen päälle, mutta jos joku lapsista sairastuu niin edes lääkkeisiin ei ole varaa vaan sekin raha pitää lainata.
Meillä on paljon yhteisiä tuttuja ja kavereita, mutta ko, ihmisen kaveri en ole.
Et suinkaan kuulosta yhtään kateelliselta :D :D :D
Kylla minakin joskun kirjoitan englanniksi vaikka suurin osa kavereistani onkin suomalaisia. osa heista asuu kuitenkin ulkomailla ja on naimisissa ulkomaalaisten kanssa jne. toinen syys on se etta myos niiden ryhmien jasenet joihin olen liittynyt pystyvat katselemaan kuviani ja kaikki eivat ole ryhmissa suomalaisia.
että oisin ryhmät pistäny merkille, mutta tuo ihmetyttää että suomalainen vastaa suomalaisille ihmisille suomenkieliseen kommenttiin englanniks...
Ja kateellinen en jaksa olla, ainakaan ihmiselle jonka vaimo on lukuisia kertoja valitellut miten ruokakaupassa pitää miettiä että ostaako puurohiutaleita vai jauhopussin. Tai mistä saada rahat lapsen antibiootteihin kun lapsilisä tulee vasta kahden viikon päästä.
-ap
jauhopussin ja puuron välillä..taidat vaan haaveilla, että hekin oikeasti elävät kuten ap sinä itse...
Esim. tällaiseen olen törmännyt.
Suomalainen Anna kirjoittanut facebookiinsa jonkun tavallisen viestin tyyliin: "Kävin tänään ulkona nauttimassa kevätkeleistä. Ihanaa!
Sitten ystävä, myöskin suomalainen Pirjo vastaa: What a lovely day you had. I love spring.
Anna jatkaa sitten siihen alapuolelle: Thank you Pirjo. You can join us if you want.
Pirjo: Ok I call you next week.
Siis ihan käsittämätöntä. Tuo keskustelu siis keksitty, mutta tuohon tyyliin kirjoittelivat eli ensin suomeksi ja sitten englanniksi TOISEN SUOMALAISEN kanssa.
kysyisit tältä yhdeltä itseltään? Kai jokaisella on omat syynsä moiseen? Ehkä haluaa harjoituttaa enkkuaan tai luoda kuvitelman, että osa frendeistä olisi ulkomaalaisia tai jotain. Mistä mä sen voisin tietää???