Saako PPH mielestäsi tehdä työajallaan siivousta?
Eli nyt siivouksella tarkoitetaan imurointia, lattioiden ja vessojen pesua, pintojen pyyhkimistä, mattojen tamppausta jne. Ei siis sitä että korjataan lasten jälkiä, tms. ruokailun jälkeen keittiön siivoamista ym. hiekkojen imurointia eteisestä.
Kommentit (31)
Ap sanoo: Eli nyt siivouksella tarkoitetaan imurointia, lattioiden ja vessojen pesua, pintojen pyyhkimistä, mattojen tamppausta JA niin edelleen.
EI SIIS sitä, että korjataan jälkiä, tai muusta sellaista ruokailun jälkeen keittiön siivoamista ynnä muuta hiekkojen imurointia eteisestä.
Eli ap korostaa, ettei kyse oli pikkusiivouksesta, vaan kunnon siivouksesta, jossa
- imuroidaan
- pestään lattiat ja vessat
- pyyhitään pölyt ja
- tampataan matot
Ja minä - minullehan sinä vastaan väität, et ap:lle - sanoin, että isoa (pitääkö taas huutaa, kun ei edes kahdella sanomisella ole mennyt jakeluun: ISOA) siivousta ei tosiaan kyllä saakaan tehtyä ilman, että hoitolapset ainakin jossakin määrin ovat laiminlyötyjä.
Mikä ihme nyt sulla mättää? Ei kukaan tässä ketjussa ole - en minäkään, minkä selvästi olen sanonut - vastustanut pikkupuuhailua, jos siihen lapset otetaan mukaan.
Sanoin: "En vain usko, että AP:N MAINITSEMANLAISTA ISO (huom, siis ISOA) siivousta saa tehtyä niiin, että OIKEASTI hoitaa samalla 4-5 lasta ja OPASTAA ja OHJAA heitä SIINÄ HOMMASSA. Enemmän on sitten sitä, että pph huseeraa ja lapset laiminlyötynä notkuu siinä reunamilla"
En siis puhunut siitä, että "pph hieman siivoaa".
Luepa tämä aloitus uudestaan:
"Saako PPH mielestäsi tehdä työajallaan siivousta?
Eli nyt siivouksella tarkoitetaan imurointia, lattioiden ja vessojen pesua, pintojen pyyhkimistä, mattojen tamppausta jne. Ei siis sitä että korjataan lasten jälkiä, tms. ruokailun jälkeen keittiön siivoamista ym. hiekkojen imurointia eteisestä."
Missä kohtaa tossa puhutaan ISOSTA siivouksesta? Ja miksi sä HUUDAT mulle? Jos nuo askareet jakaa pienempiin osiin niin niitähän pystyy tekemään pitkin päivää ja aivan varmasti joihinkin noista voi hyvinkin saada lapset mukaan.
jo maksetaankin hyvät ylityölisät, miksi kukaan tuollaiseen suostuu? En suostuisi viemään lastani moiseen hoitopaikkaan, sorry nyt vaan. Ei mitenkään loukatakseni perhepäivähoitajia, mutta hoidon taso on väistämättä tuollaisessa suolakaivoksessa huono.
Itselläni on kollega, joka saattoi hyvinkin tehdä töitä esimerkiksi 3 viikkoa putkeen, siis täysin ilman vapaapäiviä, ja työpäivät olivat pahimmillaan 15-tuntisia. Kun hoitolapset haettiin, olivat omat lapset jo nukkumassa, ei silloin voi paljon ruveta enää imuroimaan.
Pitäisikö siis tällaisessa tilanteessa jättää koti kokonaan siivoamatta? Joku varmaan sanoo tähän, että mieshän voi siivota, mutta ei kai kaikilla perhepäivähoitajilla välttämättä ole puolisoa. Tai puoliso ei halua siivota sotkuja, joista suurin osa on vaimon työn aiheuttamia. Tai puoliso on reissutyössä. Tai...
Ap sanoo: Eli nyt siivouksella tarkoitetaan imurointia, lattioiden ja vessojen pesua, pintojen pyyhkimistä, mattojen tamppausta JA niin edelleen.
EI SIIS sitä, että korjataan jälkiä, tai muusta sellaista ruokailun jälkeen keittiön siivoamista ynnä muuta hiekkojen imurointia eteisestä.Eli ap korostaa, ettei kyse oli pikkusiivouksesta, vaan kunnon siivouksesta, jossa
- imuroidaan
- pestään lattiat ja vessat
- pyyhitään pölyt ja
- tampataan matotJa minä - minullehan sinä vastaan väität, et ap:lle - sanoin, että isoa (pitääkö taas huutaa, kun ei edes kahdella sanomisella ole mennyt jakeluun: ISOA) siivousta ei tosiaan kyllä saakaan tehtyä ilman, että hoitolapset ainakin jossakin määrin ovat laiminlyötyjä.
Mikä ihme nyt sulla mättää? Ei kukaan tässä ketjussa ole - en minäkään, minkä selvästi olen sanonut - vastustanut pikkupuuhailua, jos siihen lapset otetaan mukaan.
Jankuti jank. Ehkä me vaan luetaan tätä ketjuta eri tavalla, mutta mä en siis näe missään puhuttavan suursiivouksesta tai ISOSTA siivouksesta. Mun mielestä noi kaikki ap:n luettelemat jutut on aika tavallisia juttuja ja jos ne jakaa pitkin viikkoa, niin ei siinä kyllä kärsi kukaan.
jo maksetaankin hyvät ylityölisät, miksi kukaan tuollaiseen suostuu? En suostuisi viemään lastani moiseen hoitopaikkaan, sorry nyt vaan. Ei mitenkään loukatakseni perhepäivähoitajia, mutta hoidon taso on väistämättä tuollaisessa suolakaivoksessa huono.
Tyyli täällä vain tahtoo olla se, että uusille hoitajille nakitetaan mahdollisimman hankalia porukoita, kun eivät vielä osaa kieltäytyä. En minäkään tuohon suostuisi, en veisi omia lapsiani moiseen rumbaan väsyneelle hoitajalle, eikä ko. hoitajakaan suostu tuollaiseen ENÄÄ. Mutta olenpa itsekin tehnyt 13-tuntista työpäivää 5 päivää viikossa, ja olisin mieluusti käyttänyt viikonloput lepäämiseen, en siivoamiseen.
Siis pitää lapset lähellä ja vaikka siivoilee samalla kaappia, kun lapset leikkii siinä. Lapset samalla saa "ihailla", mitä sieltä löytyykään. :) Ts. pitää ottaa lapset omalla tavallaan mukaan ja itse ainakin pitäisin oikein kivana, jos hoitaja antaisi rätit käteen ja tekisi lasten kanssa yhdessä. Se vasta hyödyllistä ja mukavaa yhdessäoloa olisikin.
Totta kai saa, ja mielestäni pitääkin!
Tässä taitaa nyt olla suurin vääntö tulkinnasta. Mun mielestäni imurointi, moppaus ja vessojen pintojen pyyhintä ovat arjen pikkusiivouksia, eivät suursiivouksia.
Toki, jos nuo mieltää itse suursiivoukseksi, ei asiaa varmastikaan katso yhtä kevyesti. Mutta siis minun, sekä lapseni hoitajan, mielestä nuo ovat normaaleja arjen siivouksia, joten on hyvä tehdä ne hoitopäivän aikana. Ja tosiaan, lasten ehdoilla. Eli siis mikrokuituliinaa pikkuisenkin käteen ja puhdasta tulee!
Sinä sanoit, että eipäs. Koeta nyt saada se pääsi järjestykseen, huomenna on uusi päivä.[
i]
Jankuti jank. Ehkä me vaan luetaan tätä ketjuta eri tavalla, mutta mä en siis näe missään puhuttavan suursiivouksesta tai ISOSTA siivouksesta. Mun mielestä noi kaikki ap:n luettelemat jutut on aika tavallisia juttuja ja jos ne jakaa pitkin viikkoa, niin ei siinä kyllä kärsi kukaan.
Itsehän sä tässä jaksat jankuttaa sen sijaan, että myöntäisit ymmärtäneesi väärin.
Siistiminen ok, mutta viikkosiivot saa pphkin luvan tehdä omalla ajallaan. Meilläpäin pph:lla on etupäässä ihan pieniä lapsia, isommat siirtyvät päiväkotiin. Ei sellaiset siivoile, vaativat aika lailla perään katsomista.
Ja tolle yhdelle pph:lle: rinnasta siistimiseksi sen, jos pitkin viikkoa tekee pieniä siivoilutoimia. Esim. pesee vessan ma, pyyhkii pölyt ti, imuroi ke.
Minä sanoin, että iso siivous jne. Sinä sanoit, että eipäs. Koeta nyt saada se pääsi järjestykseen, huomenna on uusi päivä.[
i]
Jankuti jank. Ehkä me vaan luetaan tätä ketjuta eri tavalla, mutta mä en siis näe missään puhuttavan suursiivouksesta tai ISOSTA siivouksesta. Mun mielestä noi kaikki ap:n luettelemat jutut on aika tavallisia juttuja ja jos ne jakaa pitkin viikkoa, niin ei siinä kyllä kärsi kukaan.Itsehän sä tässä jaksat jankuttaa sen sijaan, että myöntäisit ymmärtäneesi väärin.
Voi elämän kevät, kuka sä oikeen oot? Oletko sä ap? Onko ap puhunu jossain suursiivouksesta? Mä en löydä sellaista viestiä. Luetaanko me eri ketjua? Mistä sä oikein puhut? Mitä mä olen muka ymmärtänyt väärin? Opettele _ilmaisemaan _ itseäsi selvemmin, niin ei tarvii toistaa tai HUUTAA tai pottuilla :D
2x1v, 2v ja 3v on hoitolapset. Työaika 6.45-17.30.
Lapsien kanssa teemme ikätasoisia asioita. Teen ruokaa ja ulkoilemme.
Töiden jälkeen ei tarvitse tehdä mitään kotihommia vaan voin olla perheeni kanssa.
Kykenen siis organisoimaan päiväni niin, että kotihommat on tehty ja lapset voivat hyvin. Lasten hyvinvoinnin päättelen siitä, että iloisina aamuisin tulevat ja iloisina lähtevät hoidosta.