Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Jamiel
16.04.2009 |
Mitä teille tulee mieleen nimestä Jamiel?
On suunniteltu tätä pojalle toiseksinimeksi...jos se ei kuullosta hassulta tai jos siitä ei tule mitään ihmeellisiä "mielikuvia".
Nimi tulisi siis ihan suomalaiselle lapselle. Sopiiko?
Kiitän vastauksista jo etukäteen!!!
Kommentit (3)
jos ei siitä tule "kummallisuuksia" mieleen!
Mies lähinnä mietti, että onko Jamiel musliminimi tai tuleeko siitä sellainen mieleen? Itse en ollut aikaisemmin ajatellut asiaa...mun mielestä se on vaan kaunis pojan nimi:)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
eli en usko että on musliminimi.
Jamil - nimestä kerrotaan seuraavaa
JAMIL
Usage: Arabic
Other Scripts: (Arabic)
Means "beautiful" in Arabic.
Alue: Aihe vapaa
Pehmeä ja kaunis nimi, joka passaa just toiseksi nimeksi oikein mainiosti. Ja mun mielestä voi laittaa hyvin suomalaisen lapsen nimeksi.
Jos tuosta nimestä nyt haluaa jotain negatiivista hakea, niin vähän se kuulostaa sellaiselta väkisin väännetyltä J-nimeltä, joilla on joihinkin ihmisiin hyvinkin allergisoiva vaikutus, mutta tommosia ei kannata ajatella, jos kerta nimi itseä miellyttää. Ja toiseksi siitä saattaa tulla mieleen, että on otettu pojan nimi ja lisätty siihen kaunis ja sointuva el-pääte tyyliin Joniel, Toniel, Nikoel, Samiel :D Erikoisissa nimissähän on aina se riski, että niistä tulee helposti hassuja mielleyhtymiä, mut se on sit jokaisen omasta päästä kiinni, että miten suuren ongelman siitä tekee.
Toinen vähän samantyylinen ja ihan uniikki nimi on Jediel. Vaikkakin siitä tulee aika monelle Star Warsin jediritarit mieleen, niin todellisuudessa Jedielin juuret on muinaiset. En muista enää mitä se tarkoittaa, mutta se muistaakseni oli hepreankielinen.